• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM Trójmiasto naprawi składy SKM Warszawa

Maciej Naskręt
6 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Elektryczny zespół trakcyjny serii 19WE. Takie cztery składy będą serwisowane przez SKM Trójmiasto. Elektryczny zespół trakcyjny serii 19WE. Takie cztery składy będą serwisowane przez SKM Trójmiasto.

SKM Trójmiasto ma problemy ze znalezieniem firmy, która zmodernizuje jej składy, ale sama będzie naprawiać cztery nowe składy poruszające się po Warszawie w ramach SKM Warszawa. Co ciekawe, nasza SKM-ka będzie serwisować pojazdy, których nie ma jeszcze w swoim taborze.



Tuż przed majówką spółka SKM w Warszawie rozstrzygnęła przetarg na utrzymanie czterech składów - elektrycznych zespołów trakcyjnych - serii 19 WE. Do przetargu stanęły dwie spółki: Newag z Nowego Sącza, która dostarczyła w 2010 r. stołecznej SKM-ce nowe składy, i spółka PKP SKM w Trójmieście.

Ku zaskoczeniu trójmiejska firma złożyła niemal o połowę niższą cenowo ofertę niż producent składów serii 19WE - spółka Newag. Zamawiający jednak nie ujawnia kwot zawartych w ofertach. Próbujemy je ustalić.

Na czym będzie polegać serwisowanie? - Będą to przeglądy techniczne po przejechaniu określonej liczby kilometrów, są one podobne do tych, jakie przechodzą samochody. Ponadto będą prowadzone drobne prace naprawcze - usuwanie usterek, w tym także prowadzenie przejazdów technicznych - mówi Magdalena Lerczak, rzecznik SKM Warszawa

Czy SKM powinna serwisować składy innych przewoźników?

Co ciekawe, przewoźnik z Trójmiasta nie posiada w swoim własnym taborze nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które niebawem będzie serwisować.

Pociąg serii 19WE to model z 2010 r. wyposażony jest w 10 par drzwi, dzięki czemu możliwa jest szybka wymiana pasażerów na przystankach. W jego wnętrzu zmieści się do 700 osób. Część siedzeń zamontowana została podobnie, jak w wagonach metra. Dzięki pneumatycznemu zawieszeniu, pociąg jest bardzo cichy, a napęd na połowę osi gwarantuje duże przyspieszenie pojazdu.

Władze SKM z Trójmiasta zapewniają, że są przygotowane do prac serwisowych przy nowym taborze.

- Mamy przystosowaną do tego zadania halę w Cisowej i wysoko wykwalifikowany personel. Postanowiliśmy to wykorzystać. Wygrany przetarg to efekt działań naszej spółki w nowych inwestycyjnych obszarach - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu SKM.

Co z modernizacją składów SKM Trójmiasto? Przypomnijmy, że na początku tego roku upadłość ogłosiła firma TS Opole, która miała modernizować 21 kolejek dla trójmiejskiego przewoźnika. Teraz władze SKM przygotowują nowe warunki przetargu i prowadzą rozmowy z TS Opole na temat liczby składów jaką firma może jeszcze zmodernizować.

Pozostała część składów, których TS Opole nie zmodernizuje, zostanie przeznaczona do naprawy w ramach nowego przetargu, którego wyniki mamy poznać podczas najbliższych wakacji.

Miejsca

Opinie (75)

  • Klimatyzacja (1)

    o to jak już będą te nowe Warszawskie SKMki w Gdyni... to może Pan Głuszek podejdzie i zobaczy jak tam działa klima... i o dziwo sprawdza się w Warszawie... może zmieni swoje zdanie i stwierdzi, że jednak w Trójmieście też by się sprawdziła

    • 19 0

    • Głuszek...

      ...pewnie podejdzie,pewnie zobaczy ale na pewno nie zrozumie!!!!

      • 8 0

  • Pomoge.

    • 2 1

  • My, Mitek i Heniek, zrobimy te przeglądy!

    "Będą to przeglądy techniczne po przejechaniu określonej liczby kilometrów, są one podobne do tych, jakie przechodzą samochody."

    Przede wszystkim z Mietkiem wymienimy w pojazdach opony. Teraz SKM jeździ na felgach! Zero gumy! Aż strach o tym myśleć, dziwie się, że ITD nie zatrzymała im dowodów. Po za tym ustawimy zbieżność, w ogóle ze szczególną uwagą przyjrzymy się układowi kierowniczemu! Ostatnio widziałem jak maszynista kręci kierownicą a pociąg dalej jedzie prosto... kręcisz w lewo to przyspiesza, w prawo - zwalnia. To niedopuszczalne. W układzie kierowniczym obserwujemy tez wpływ czynnika ludzkiego. To kierownik pociągu winny jest opóźnieniom. A dalej standardowo - wymiana płynów eksploatacyjnych (woda w zamkniętej toalecie) i załączymy na okres letni ogrzewanie.

    • 2 1

  • Przypudrują szroty i będzie ok.

    po co nowe kupować trzeba coś serwisować. Bo warsztaty musza działać.

    • 2 0

  • może mała podmianka, oni nam coś mi im coś z antykwariatu.

    a może te nowe przerobić na takie jak są u nas?

    • 2 0

  • to chyba żarty?

    przecież 98 % taboru SKM Trójmiasto nadaje się do remontu, ale nie są remontowane... a tymczasem...będą remontować nowoczesne pociągi SKM Warszawa... Niezły numer... nie dość że Warszawiacy mogą jeździć pociągami na europejskim poziomie, a my gratami jak w Tadżykistanie...to jeszcze będziemy im naprawiać pociągi, które są jakieś 40 lat nowsze od naszych...których nikt nie naprawia hehe

    Obywatele Trójmiasta (+ Rumi, Redy, Wejherowa) = Obywatele trzeciej kategorii

    • 6 2

  • Bardzo dobrze że potencjał techniczny wraz z zapleczem

    będzie wykorzystany.

    • 1 2

  • Niech zamontują klimatyzację w składach!

    Parę miesięcy w roku jeździ się w rozgrzanej metalowej puszce, w której po pięciu minutach jest się zlanym potem. Mam dość wyrzucania ubrań do prania po każdym przejeździe. Trzeba właściwie wybierać priorytety, może by zadbać najpierw o komfort pasażerów, a potem o remonty peronów?

    • 3 0

  • zmienić sz na p (1)

    Głuszkowi w nazwisku trzeba zmienić sz na p, i wychodzi prawda o człowieku :P

    • 2 0

    • Skm nie ma kasy pracownice marketingu tylko siedza i jedza zamiast myslec

      • 1 0

  • Panie Nowak gdzie te miliardy do wykorzystania z uni na kolej?Sa czy ich nie ma?

    Jesli sa..to pokornie prosimy o zakup takiego samego taboru dla SKM-ki jaki ma Warszawa.Ile lat mozna jezdzic takimi starymi skladami...Mozna je oczywiscie zachowac dla muzeum kolejnictwa..ale na Boga...Toz to przypomina jakis trzeci swiat.Gdanszczanie tez chca jezdzic skladami cichymi,szybszymi,czystymi.nowoczesnymi.Jad dlugo bedzie trwal jeszcze stan obecny?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane