• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM bez utrudnień i opóźnień? Koniec prac we Wrzeszczu i nowy rozkład od 12 grudnia

Piotr Weltrowski
29 listopada 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (103)
Od 12 grudnia wszystkie - a nie tylko część, jak dziś - kolejki SKM jadące do Gdańska dojadą do stacji Śródmieście. Od 12 grudnia wszystkie - a nie tylko część, jak dziś - kolejki SKM jadące do Gdańska dojadą do stacji Śródmieście.

Dobra wiadomość dla pasażerów SKM - do 11 grudnia mają się zakończyć prace przy przebudowie muru oporowego we Wrzeszczu, co oznacza powrót kolejek na dwa tory, a także do rozkładów sprzed remontu. Kolejki znów będą jeździć co 7,5 minuty w godzinach szczytu oraz co 10 minut poza szczytem.



Spóźniłe(a)ś się gdzieś w ostatnim czasie przez opóźnioną albo odwołaną kolejkę SKM?

Powiedzieć, że ostatnie miesiące były dla pasażerów SKM trudne, to nic nie powiedzieć. Okrojony rozkład, wiecznie opóźnione pociągi, część składów odwoływana w ostatniej chwili - tak wyglądała codzienność osób korzystających z kolejek.

Winne były remonty - najpierw pasażerowie musieli mierzyć się z utrudnieniami spowodowanymi przez przebudowę przystanków Leszczynki i Grabówek, później z utrudnieniami wynikającymi z remontu przystanku Gdynia Główna, zaś od końca września z generującym największe utrudnienia pracami we Wrzeszczu.

"Rozkład SKM to fikcja"



To ta ostatnia inwestycja sprawiła, że kolejki jadące z i do Śródmieścia Gdańska korzystać mogły tylko z jednego toru. Jedno opóźnienie generowało więc kolejne, bo składy musiały na siebie czekać, aby w ogóle przejechać ten odcinek. Powodowało to efekt domina: każde spóźnienie powodowało jeszcze większe opóźnienia kolejnych pociągów.

Prace do 11 grudnia, od 12 grudnia nowy-stary rozkład



Wszystko jednak wskazuje na to, że za niespełna dwa tygodnie kolejki nie tylko przestaną się tak nagminnie spóźniać, ale też wrócą do kursowania z większą częstotliwością.

Przedstawiciele SKM zaprezentowali nowy rozkład kursowania kolejek, który będzie obowiązywać właśnie od tego dnia. Nie ma w nim już podziału na składy jeżdżące tylko do Wrzeszcza - wszystkie kolejki pokonują pełną trasę. Co więcej, częstotliwość kursów jest w nim bardzo zbliżona do tej sprzed remontów.

Aktualny rozkład SKM



- Mamy zapewnienie firmy Aarsleff, która na nasze zlecenie przebudowuje mur oporowy w Gdańsku-Wrzeszczu, że prace idą zgodnie z harmonogramem. Pociągi PKP SKM, zgodnie z nowym rozkładem jazdy, powinny pojechać w niedzielę, 11 grudnia. Od 12 grudnia zaś będzie obowiązywał rozkład, który jest zbliżony do tego, który obowiązywał przed wrześniowym zamknięciem toru - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik SKM.
Jak nowy rozkład wygląda?

- Pociągi, które teraz kończą lub rozpoczynają bieg we Wrzeszczu, będą jeździły na swojej zwykłej trasie, czyli do i z Gdańska Śródmieścia. W dni powszednie, w godzinach szczytu, na odcinku trójmiejskim kolejki będą kursowały co 7,5 minuty, a poza szczytem - co 10 minut. Znacząco też powinna zmaleć liczba opóźnień - opisuje Złotoś.
14:04 8 GRUDNIA 22

Nowy rozkład jazdy SKM od 11 grudnia (6 opinii)

Od 11 grudnia będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy.

Co się zmieni:

W związku z zakończeniem przebudowy muru oporowego w Gdańsku Wrzeszczu przywrócony zostanie ruch po obu torach na odcinku Gdańsk Wrzeszcz ️ Gdańsk Śródmieście.

Pociągi PKP SKM będą kursowały wg rozkładu zbliżonego do tego sprzed wrześniowego zamknięcia toru, czyli w dni powszednie na odcinku trójmiejskim:

- w godzinach szczytu - co 7,5 min,

- poza szczytem - co 10 min.

Nie będzie już pociągów dla których stacją początkową lub końcową będzie Gdańsk. Wrzeszcz. Skmki będą zaczynały i kończyły bieg na stacji Gdańsk Śródmieście.
Pociągów będzie więcej niż obecnie.

Od 11 grudnia nie będziemy obsługiwać tzw. linii PKM.
Na trasach z Trójmiasta do Kartuz i Kościerzyny będą jeździć wyłącznie pociągi POLREGIO.

10 grudnia zostanie zlikwidowana kasa PKP SKM w Kościerzynie.

Przypominamy, że zgodnie z decyzją Organizatora Przewozów (UMWP), od 11 grudnia 2022 r. bilety kartkowe (te do kasowników) będą ważne w pociągach PKP SKM i POLREGIO jedynie na odcinku
Wejherowo ️ Gdańsk Śródmieście.

W związku z tą decyzją wprowadzone zostają nowe wzory biletów kartkowych, na których będzie oznaczona trasa: Wejherowo ️ Gdańsk Śródmieście (przykładowy bilet na poniższej grafice).

Z oferty znikają KARTKOWE Bilety Miejskie i Trójmiejskie.

Bilety kartkowe wg obecnego wzoru można zwracać w każdej kasie PKP SKM lub składając pisemną reklamację.
Zobacz więcej
Od 11 grudnia będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy.

Co się zmieni:

W związku z zakończeniem przebudowy muru oporowego w Gdańsku Wrzeszczu przywrócony zostanie ruch po obu torach na odcinku Gdańsk Wrzeszcz ️ Gdańsk Śródmieście.

Pociągi PKP SKM będą kursowały wg rozkładu zbliżonego do tego sprzed wrześniowego zamknięcia toru, czyli w dni powszednie na odcinku trójmiejskim:

- w godzinach szczytu - co 7,5 min,

- poza szczytem - co 10 min.

Nie będzie już pociągów dla których stacją początkową lub końcową będzie Gdańsk. Wrzeszcz. Skmki będą zaczynały i kończyły bieg na stacji Gdańsk Śródmieście.
Pociągów będzie więcej niż obecnie.

Od 11 grudnia nie będziemy obsługiwać tzw. linii PKM.
Na trasach z Trójmiasta do Kartuz i Kościerzyny będą jeździć wyłącznie pociągi POLREGIO.

10 grudnia zostanie zlikwidowana kasa PKP SKM w Kościerzynie.

Przypominamy, że zgodnie z decyzją Organizatora Przewozów (UMWP), od 11 grudnia 2022 r. bilety kartkowe (te do kasowników) będą ważne w pociągach PKP SKM i POLREGIO jedynie na odcinku
Wejherowo ️ Gdańsk Śródmieście.

W związku z tą decyzją wprowadzone zostają nowe wzory biletów kartkowych, na których będzie oznaczona trasa: Wejherowo ️ Gdańsk Śródmieście (przykładowy bilet na poniższej grafice).

Z oferty znikają KARTKOWE Bilety Miejskie i Trójmiejskie.

Bilety kartkowe wg obecnego wzoru można zwracać w każdej kasie PKP SKM lub składając pisemną reklamację.
Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (103) 6 zablokowanych

  • (2)

    "Kolejki znów będą jeździć co 7,5 minuty w godzinach szczytu oraz co 10 minut poza szczytem."W końcu,tyle o to apelowałem.Oczywiście maksymalnie długie składy i trasa co najmniej do Wejherowa.Oby też przy każdey stacyi powstały bezpłatne parkingi na 2000aut i ceny biletów zostały dostosowane do stojacych w miejscu zarobków.

    Dr Svencjusz

    • 11 11

    • Koszt biletu (1)

      Mies to i tak są jakieś grosze

      • 3 6

      • grosz do grosza...

        i tak 2,5x więcej, niż w Warszawie...

        • 4 1

  • (6)

    Jeśli poprawi się punktualność,czystość,cena biletu,długość składu i dojazd do stacji skm może to przekona część kierowców aby nie stać w korku a wybrać skm?

    • 11 12

    • Nawet jak (1)

      By za darmo była, wolę planowo jechać autem.

      • 6 4

      • ciekawe, czy do celu podróży docierasz autem w przewidywalnym czasie w godzinach szczytu

        śmiem wątpić w jakość Twojego planowania.

        • 0 0

    • (1)

      A skąd ta naiwna wiara, że SKM w cudowny sposób zmieni się po tym remoncie? Przecież to ta sama spółka, która wielu prostych spraw nie potrafi ogarnąć od lat i funduje nam utrudnienia przy okazji większości prac przy infrastrukturze.

      • 7 3

      • na zasadzie kozy

        Pozbywamy sie korka we Wrzeszczu i bedzie lepiej...

        • 1 1

    • Kogo ma przekonać 35 minut z Gdyni do Gdańska? (1)

      Może rowerzystów bo faktycznie rowerem to trzeba minimum 50 liczyć że względu na światła. Gdyby istniała trasa rowerowa bezkolizyjna to czas jazdy SKM byłby śmieszny nawet dla rowerzysty. Na trasy między miastami potrzeba więcej szybkich regio a nie jakiś SKM co robią za tramwaje.

      • 5 4

      • napisz jeszcze, że w godzinach szczytu samochodem z Gdańska dotrzesz z Gdyni do Gdańska w mniej niż 35 minut

        Czytelnicy Twoich genialnych wpisów będą mieli niezłą bekę. Tak czy inaczej wzdłuż SKM powinna powstać bezkolizyjna velostrada dla rowerów.

        • 0 0

  • Oj tam (3)

    SKM z pewnością znajdzie jakis powod dla ktorego kolejki znow beda opóźnione. To juz taka tradycja

    • 37 4

    • ekstradycja (2)

      • 5 1

      • Stara tradycja (1)

        Ekstradycja to wtedy gdy za cały wagon SKM muszą nam oddać samolot. To taka stara tradycja ekstradycja

        • 7 1

        • ale ty jesteś mądry misiu

          • 1 0

  • marzenia ściętej głowy...

    • 11 2

  • Bartek konduktor bieszczadzki

    "SKM jest super zarządzana". Opóźnienia na SKM to wina pasażerów.

    • 14 2

  • Pierdu pierdu bla bla bla.... Już widzę jak ta "inwestycja" we Wrzeszczu jest skończona na czas. Robią ludzi w bambuko i tyle

    • 22 1

  • Dlaczego (2)

    i w SKM nie ma ustępów?!

    • 7 10

    • a w samochodzie

      masz?

      • 11 2

    • ponieważ pociągi SKM, gdyby miały mieć toalety, kosztowałyby dużo drożej

      W pociągach metra nie ma toalet. Po prostu częstotliwość połączeń oraz możliwość skorzystania z toalety na każdej stacji nie stwarza konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów ich instalowania i obsługi.

      • 0 0

  • (2)

    Abstrachując od treści artykułu zawsze mnie bawi, że na każdym zdjęciu pociągu od SKM zawsze jakimś cudem występuje ten Impuls, którego w taborze jest całe 2 sztuki. Czemu nie pokażemy naszej prawdziwej perełki - wypierdzianego EN57 z poprzedniego ustroju?

    • 51 2

    • bo te najbardziej vintage

      Jezdza w barwach Regio...
      Trasa do Malborka albo do Bydgoszczy...
      Czerwona (kiedys) derma forever!

      • 8 2

    • Bo SKM sama przyznała, że impuls to ich duma.

      A to, że są tylko dwa od sześciu lat, to co innego... ;)

      • 5 1

  • Za dobrych czasów kursowały w weekendy co 15 min (2)

    A teraz co 30 niestety

    • 50 4

    • pytania należy skierować (1)

      do samorządu...

      Jest jeżdżone, jak zostało kupione...

      • 9 4

      • wiadomo że pociągi zamawia marszałke

        no to tez wiadomo skąd te oszczędności

        • 11 0

  • Zmiana rozkładu jazdy PKM! (10)

    A może by tak zainteresować się nowym rozkładem jazdy jaki będzie obowiązywał od 12 grudnia na linii PKM?
    Taka redukcja połączeń to jakieś nieporozumienie - na trasie Gdańsk - Gdynia zostaje średnio 1 połączenie na godzinę.

    • 92 2

    • (1)

      Już jest DUŻO gorzej!

      • 18 1

      • Bajzel

        Nie dość że zredukowali liczbę połączeń to dodatkowo jest chaos rozkładów - na stronach internetowych (polregio, koleo) jest inny rozkład niż na tablicach informacyjnych, a na stronie pkp widnieje informacja że 12.12 nadal będą jeździły skm linią pkm.

        • 12 0

    • Zmiana rozkładu jazdy PKM (1)

      Okrojona siatka połączeń to jakość Firmy Polregio. Od 11.12.22 PKM z SKM nie ma już nic wspólnego. Także - chcieliście - to macie... Teraz się cieszcie z nowego przewoźnika.

      • 2 1

      • Złotoś weź się już uspokój

        • 0 0

    • PKM - morze niewykorzystanych możliwości.... (1)

      Przyznam, że jestem zdziwiony jak można nie wykorzystać PKM. Teoretycznie to znakomita oś komunikacyjna dla Południa i Zachodu Gdańska oraz dla zachodnich dzielnic Gdyni. Dodatkowo niemal potencjalnie idealne rozwiązanie komunikacyjne dla Żukowa, Kartuz i Kościerzyny.... Ale jest ale... Przede wszystkim częstotliwość kursów... jest żenująco niska... Jak kolejka miejska ma być wykorzystywana skoro rozkład zakłada max. 2 kursy na godzinę? Dojeżdżający spod miasta narzekają na brak miejsc w godzinach szczytów. Ta kolejka powinna jeździć jak SKM - co np. 10 minut. Wtedy stanie się ważnym elementem osi komunikacyjnej miasta. 2 rzecz w Gdańsku: niewykorzystany potencjał. Brak skoordynowanego transportu z liniami tramwajowymi i autobusowymi. Przykład: aby dojechać z Ujeściska do Wrzeszcza korzystając z PKM to należy Autobusem np.115 dostać się na pętlę Ujeścisko. Potem 12 na Warneńską i w końcu 10 do PKM Brętowo... No i jak złapie się PKM-kę to już 10 minut i jest człowiek we Wrzeszczu.... Ale po co pierdylion przesiadek??? Liczę, że po otwarciu Nowej Warszawskiej tramwaje też pojadą na PKM Brętowo. I jeśli częstotliwość PKM-ek zostanie zwiększona to gwarantuję, że sporo mieszkańców Ujeściska, Zakoniczyna, Łostowic, Jasienia wybierze takie rozwiązanie. A Gdynia??? Brak przystanków w zachodnich dzielnicach i aż prosi się przedłużenie na Oksywie...

      • 9 1

      • Prosta sprawa

        Jak się samorządy miejskie dorzucą do przewozów, to będzie mozna ich wykupić więcej u przewoźnika...

        • 0 1

    • Może chodzi o to, żeby ludzie przestali korzystać z PKM (1)

      Bo jak inaczej wytłumaczyć redukcję połączeń? W normalnych krajach zwiększa się częstotliwość komunikacji, aby zachęcić ludzi do jazdy - u nas zmniejsza się, mimo iż pociągi są zawsze pełne. Nieporozumieniem jest też brak połączeń Gdańsk-Gdynia umożliwiający dojazd na 7 (pierwszy pociąg 6:56, wcześniej bodajże 4:30) i powrót po 15 (pociągi są 14:40 lub 16:20) - to wygląda jak rozkład PKSu w pipidówie a nie w kilkusettysięcznej metropolii. PKM musi jeździć nie rzadziej niż raz na 15 MINUT!

      • 9 1

      • biura sa bardzo komfortowe - nie narzekaj

        • 3 0

    • rano jest tragicznie - po co nam taka kolejka?

      • 1 1

    • PKM

      Uważam że takt co godzinę pociąg z Gdyni do Gdańska to dobry pomysł co daje ok 16 par na dobę. W naszych realiach to prawdziwy luksus. Na wielu liniach jest tylko po parę pociągów w dobie. Sensownie zagęszczony powinien być ruch na linii Gdańskiej do Rebiechowo, potem takty godzinne do Kartuz i Kościerzyny co dawałoby pociągi od Wrzeszcza do Portu Lotniczego co ok 20min,choc najlepszy by były układ co 15min

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane