- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (158 opinii)
- 2 Dwóch 29-latków z narkotykami (45 opinii)
- 3 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (408 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (228 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (170 opinii)
SKM co 4 i co 20 minut między Gdańskiem a Wrzeszczem
Zmiany w rozkładzie zostaną wprowadzone już od najbliższego weekendu, 27-28 sierpnia. A od 5 września pociągi SKM będą kursowały w szczycie między Śródmieściem a Wrzeszczem co 4 i co 20 minut. Ma to związek z ostatnim etapem przebudowy muru oporowego, który spowoduje zamknięcie jednego toru we Wrzeszczu.
Przebudowa muru za 5 mln zł
Wykonawcą wartych 5,36 mln zł prac jest firma Aarsleff. Zgodnie z zapisami przetargowymi nieprzekraczalnym terminem zakończenia prac jest 31 grudnia 2022 r.
Podobnie jak w latach poprzednich przebudowa muru spowoduje konieczność zamknięcia toru 501 w kierunku Gdyni. Z tego powodu część pociągów będzie kończyła bieg na stacji we Wrzeszczu, a tylko niektóre pojadą dalej aż do Śródmieścia.
Z tego też powodu mniej będzie składów rozpoczynających kurs z centrum Gdańska.
Rozkład jazdy Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście
Między 28 sierpnia a 2 września na odcinku Gdańsk Śródmieście - Wrzeszcz pociągi kursować będą co 20 minut, nawet w godzinach szczytu. A od Wrzeszcza do Gdyni już z częstotliwością co 10 minut.
Z kolei od 5 września do końca miesiąca w dni powszednie, w godzinach szczytu, między Śródmieściem a Wrzeszczem składy kursować będą nieregularnie, w odstępach 4 i 20 minut.
Odjazdy porannych pociągów ze stacji SKM Śródmieście:
- 6:28, 6:32
- 6:52, 6:56
- 7:16, 7:20
- 7:40, 7:44
Nieregularny takt będzie trwał do godz. 9, później składy będą jeździły co 20 min.
Po południu, od godz. 15, znów odjazdy będą nieregularne, z tą różnicą, że odstępy czasowe wyniosą 3 i 20 minut.
Odjazdy popołudniowych pociągów stacji SKM Śródmieście:
- 14:59, 15:02
- 15:22, 15:25
- 15:45, 15:48
- 16:08, 16:11
SKM we Wrzeszczu po jednym torze (22 opinie)
Czy ktoś umie w tym mieście cokolwiek ogarnąć oprócz podwyżki cen biletów?
Czy ktoś umie w tym mieście cokolwiek ogarnąć oprócz podwyżki cen biletów?
Opinie wybrane
-
2022-08-26 22:25
Jeżdżę raz do roku w dniu bez samochodu (2)
- 23 23
-
2022-08-27 17:26
Ja nawet wtedy wolę samochód
- 2 1
-
2022-08-27 13:18
Jak ja ci zazdroszczę że masz samohut
- 3 4
-
2022-08-28 07:17
tym co maja podtekst polityczny (4)
zwracam uwage, ze jest to pkp skm i zaraz bedzie mniej krytykow, a ponadto przypominam, ze 50 lat temu, gdy jeszcze byly berlinskie sklady, to czasami nie mozna bylo sie wepchac mimo, ze jezdzily co 6 minut a teraz zawsze znajdziesz miejsce siedzace, no ale kiedys bylo 100 razy mniej samochodow i byly stocznie, ktore Tusk a czytaj PIS zlikwidowal.
- 19 11
-
2022-08-28 10:16
Zawsze siedzące? Chyba nie, ostatnio często jeździ co druga kolejka, a czasem nawet co trzecia.
Miejsca siedzące są tylko na niektórych stacjach.
- 0 1
-
2022-08-28 08:25
Rakowski rozpoczął likwidacje,żeby postkomuny stoczniowcy nie popsuli tak ładnie dogadanej przy okrągłym stole. (1)
PIS w tym czasie nie rządził a Lesiak stary ubek przez okrągłostołowców zatrudniony miał zniszczyć Kaczyńskich którzy bronili mimo iż byli w opozycji polskiego biznesu.Kaczyński jako Prezydent Warszawy nie pozwolił na likwidacje Handlu w centrum stolicy twierdząc że polski handel się zaczął dopiero rozwijać a żydokomuna go potem spychaczami zepchnęła za co dzisiaj tuskowe ją uhonorowali obywatelstwem Warszawy.
- 6 6
-
2022-08-28 09:02
Uuu
Ale pojechałeś jak danka koreanka.
- 4 3
-
2022-08-28 08:57
Co ma dzisiejsze kursowanie do tego co kursowalo 50 lat temu?
- 2 0
-
2022-08-26 22:33
Można było? (23)
w latach 70. 80. i 90. kolejki (bo tak je wtedy nazywaliśmy) kursowały w szczycie co 6 minut (realnie co 5 lu 7) i miały trzy składy złożone z trzech wagonów. Poza szczytem co 12 minut.
Można było? Można i dzisiaj. Odpowiedni człowiek potrzebny żeby zarządzać!- 193 6
-
2022-08-28 09:03
Obecna sytuacja
Obecnie na wielu decyzyjnych stanowiskach w mieście i nie tylko mamy ,,wierny ale mierny,,
- 1 0
-
2022-08-28 07:20
Trzy trójczłonowe składy to około 195 metrów. Mieściło się to na niektórych mniejszych peronach?
- 1 0
-
2022-08-27 12:53
Żeby obsłużyć w ten sposób takt z czasów socjalizmu (7)
choćby na trasie Gdańsk Śródmieście - Gdynia Chylonia SKMka musiałaby mieć jednocześnie na torze w każdym kierunku siedem składów. To oznacza 14x3 = 42 trzywagonowe zestawy trakcyjne. Jeśli doliczymy do Wejherowa w takcie 12 minutowym, zestawów musiałoby być... 56. Przecież oni nie mają nawet połowy tego. 56 trzywagonowych zestawów trakcyjnych to jakieś... półtora miliarda złotych (Newag Impuls 2 trzyczłonowy).
- 10 1
-
2022-08-29 08:41
Niezupełnie
Wg. info na stronie SKM przewoźnik ma na stanie 58 ezt i używa na PKM 11 szt- 10 dzierżawionych od marszałka( to te czasem wyjące) i jeden pozyskany od Kolei Dolnośląskich w zamian za 1 ezt
- 0 0
-
2022-08-28 20:00
Zgoda, ale SKM nie musiało kiedyś co którymś kursem jeździć do Tczewa, Słupska, Lęborka czy nawet do Iławy. A wtedy składów wystarczyłoby mniej w Trójmieście. Współczesne SKM z dwoma parami drzwi bardziej nadają się na dłuższe trasy niż na linię typu Metro.
- 0 0
-
2022-08-28 11:15
Chylonia Wejcherowo co 12 minut ,,, no ok a teraz pomysl gdzie wcisniesz
12 pociagow do iz Helu , kilkanascie pociagow do Słupska , kilka par pociagow pospiesznych oraz pociagi towarowe ? bo wszyscy od Rumii korzystaja z tych samych torów. Czekam na odpis... a i przyjrzyj sie sklady 6-7mio wagonowe jezdza do polowy puste wiec poco dluzsze?
Aha , za czasów socjalizmu ( ktorego i tak w Polsce nie było) kolejki12 pociagow do iz Helu , kilkanascie pociagow do Słupska , kilka par pociagow pospiesznych oraz pociagi towarowe ? bo wszyscy od Rumii korzystaja z tych samych torów. Czekam na odpis... a i przyjrzyj sie sklady 6-7mio wagonowe jezdza do polowy puste wiec poco dluzsze?
Aha , za czasów socjalizmu ( ktorego i tak w Polsce nie było) kolejki jezdzily złozone z 4 x po 2 wagony z Gdańska do Gdyni Stoczni tam przesiadka i co 24 minuty sklad 2x3 wagony do Wejherowa . potem zmieniono napiecie i miales do Chyloni co 6 minut a do Wejherowa co 12-24 minuty ....- 1 0
-
2022-08-28 10:50
(2)
Może i dobre wyliczenia, ale obecnie na torach zarządzanych przez PKP skm nie można uruchamiać pociągów zestawionych z trzech zespołów po perony sie skurczyły i są za krótkie.
- 1 1
-
2022-08-28 14:44
(1)
Ciekawe jest to że w 2020 wkrótce po ogłoszeniu pandemii jeździły zestawione z 3 EZT z Wejherowa. Jakoś wtedy się dało.
- 1 0
-
2022-08-29 08:43
Bo da się.
Cześć peronów była wyłączana z powodu modernizacji, ale poza tym pociąg 3xEN57 się mieści.
- 0 0
-
2022-08-28 10:11
Dodaj do tego jakąś rezerwę na wypadek awarii i remontów/przeglądów. Robi nam się lekko z 70.
- 0 0
-
2022-08-27 08:22
To było (1)
za niesłusznej komuny. Teraz za słusznej idiokracji powinniśmy dążyć aby SKM jeździło co godzinę. Ludzie powinni przesiąść się na rowery.
- 14 13
-
2022-08-28 08:22
nie na rowerach bo rowery to zło i szatan, tak jak samochody. Ludzie powinni jeździć konno.
- 4 2
-
2022-08-27 00:53
Wtedy mało kto miał samochód
Działały dwie duże stocznie skp i lenina.
Wtedy nie było alternatywy. Teraz gdyby nie korki i ceny paliw to w skm byloby jeszcze mniej ludzi i wtedy marszalek woj pomorskiego skasowałby połowę kursów.- 11 7
-
2022-08-27 00:20
Kiedyś mało kto miał swój samochód (9)
Wszyscy więc dygali skmka. A teraz ...w Polsce więcej samochodów na 1000 mieszkańców niż w Niemczech. Można sobie życzyć kolejki nawet co 3 min, tylko ktoś będzie musiał za to zapłacić. Zgadnijcie kto...
- 13 39
-
2022-08-28 07:21
Kolej po pierwsze jest od służenia ludziom. Zysk to sprawa drugorzędną.
- 7 0
-
2022-08-27 19:42
To powiem Ci jak funkcjonuje kolej (4)
Lat temu ileś latała SKM do Nowego Portu. Co 23 minuty i co 46 poza szczytem, jak kursował jeden skład (jak dwa to mijały się w Letnicy, Gdańsk Zaspa Towarowa). Potem zmienili częstotliwość do kilkunastu dziennie. Wiadomo, że pasażerów mniej, bo to nie każdemu pasowało. Odpowiedzią było zmniejszenie częstotliwości do kilku dziennie, bo skoro tak
Lat temu ileś latała SKM do Nowego Portu. Co 23 minuty i co 46 poza szczytem, jak kursował jeden skład (jak dwa to mijały się w Letnicy, Gdańsk Zaspa Towarowa). Potem zmienili częstotliwość do kilkunastu dziennie. Wiadomo, że pasażerów mniej, bo to nie każdemu pasowało. Odpowiedzią było zmniejszenie częstotliwości do kilku dziennie, bo skoro tak mało ludzi jeździ, to nie warto tyłu kursów puszczać. To autentyczny tekst pracownika kolei. To nie loty do innych krajów ani kursy dalekobieżne. Tu ludzie do pracy czy szkoły jeżdżą i logiczne, że jak godziny kursów nie pasują to wybiorą inny transport. To nie pasażerowie powinni się dostosować do godzin odjazdów tylko transport do potrzeb mieszkańców. Jakbym miał kurs co 10 czy nawet te 20 minut to chętnie bym skorzystał, a tak - sorry wolałem samochód. Koniec końców linia zlikwidowana, bo nikt tym nie jeździł.
- 25 0
-
2022-08-28 11:00
Lata temu do Nowego Portu jezdziły 4 składy złozone po 2 jednostki dwu wagonowe na 800V (1)
czestotliwosc co ok 14 minut w szczycie ale wtedy na jednej ulicy 100 numerowej było 2-3 samochody , dzis na takiej ulicy maja 150 aut i sie kłucą gdzie parkowac. w latach 90 było dziennie około 20 kursów juz na 3 tys V sklady 3 wagonowe i jezdzily prawie puste a wiekszosc pasazerow jezdzila na gapę bo kierownik byl sam i nie mogł isc na sklad
czestotliwosc co ok 14 minut w szczycie ale wtedy na jednej ulicy 100 numerowej było 2-3 samochody , dzis na takiej ulicy maja 150 aut i sie kłucą gdzie parkowac. w latach 90 było dziennie około 20 kursów juz na 3 tys V sklady 3 wagonowe i jezdzily prawie puste a wiekszosc pasazerow jezdzila na gapę bo kierownik byl sam i nie mogł isc na sklad sprawdzac biletow . Molo biletow = brak pasazerow a wiec kolej niepotrzebna i jej nie ma i nie bedzie . ( na razie , moze jakby lobby deweloperow nacisneło na PKP mocniej to moze i kolej by sie zreaktywowała)
- 2 0
-
2022-08-29 08:38
Kolei do Nowego Portu nie będzie
Kilka lat temu Wybiórcza zorganizowała debatę na ten temat.
Prezes SKM powiedział, że jak miasto zamówi takie przewozy, to nie ma problemu- do Letnicy skmki mogą jeździć (dalej nie ma już torów). Prezes ZTM Gdańsk powiedział ,że nie ma takiej potrzeby- autobusy i tramwaje wystarczą do realizacji potrzeb transportowych mieszkańców tej części Gdańska, także tych przyszłych (Letnica intensywnie się rozbudowuje).- 0 0
-
2022-08-28 07:32
(1)
Klasyczny przypadek wygaszania popytu.
Rozkład jazdy był tak układany, żeby zniechęcić ludzi do podróżowania. Na przykład obcinano kursy, którymi ludzie wracali z pracy i szkoły do domów. W rezultacie przesiadali się do autobusów, tramwajów lub samochodów.
W całej Polsce na potęgę cięto połączenia.
Tylko 3 kwietnia 2000Klasyczny przypadek wygaszania popytu.
Rozkład jazdy był tak układany, żeby zniechęcić ludzi do podróżowania. Na przykład obcinano kursy, którymi ludzie wracali z pracy i szkoły do domów. W rezultacie przesiadali się do autobusów, tramwajów lub samochodów.
W całej Polsce na potęgę cięto połączenia.
Tylko 3 kwietnia 2000 roku, w ciągu jednego dnia, ówczesne Polskie Koleje Państwowe zawiesiły kursowanie pociągów na 1028 kilometrach sieci kolejowej. W jednej chwili mieszkańcy wielu polskich miejscowości utracili bezpowrotnie jedyny środek transportu do szkół, do pracy i na zakupy.
Od 1991 roku do 2017 roku zlikwidowano łącznie 3733 km tras kolejowych na terenie całej Polski. Jest to nam wszystkim bardzo dobrze znany krajobraz - zarośnięte dawne szlaki, zazwyczaj już rozebrane przez miejscowych złomiarzy naście lat temu.
Niechlubnym rekordzistą w kwestii zlikwidowanych linii kolejowych jest rząd Leszka Millera, który w latach 2001-2004 zlikwidował 1582,5 km linii kolejowych. Na drugim miejscu jest natomiast rząd Marka Belki - ok. 818,5 km tras kolejowych.- 17 0
-
2022-08-28 11:05
Do wygaszania popytu przyeczynili sie głównie pasazerowie i obsługa pociagu .
Kierownik i konduktor brali polowe kwoty biletu w kieszen i byli zadowoleni , pasazer tez zadowolony ze placil polowe . A pani ktora liczyła wplywy z biletow podawala w zestawieniu ze sprzedano 50 biletow na dany pociag gdy naprawde jechalo nim ponad 400 osob . a dla 50 biletow nieoplaca sie uruchamiac pociagu . A wiec teraz pomysl kto tez
Kierownik i konduktor brali polowe kwoty biletu w kieszen i byli zadowoleni , pasazer tez zadowolony ze placil polowe . A pani ktora liczyła wplywy z biletow podawala w zestawieniu ze sprzedano 50 biletow na dany pociag gdy naprawde jechalo nim ponad 400 osob . a dla 50 biletow nieoplaca sie uruchamiac pociagu . A wiec teraz pomysl kto tez przyczynił sie do likwidacji polaczen. Inna sprawa ze jak widziano na takiej lini minimalne wplywy to był rozklad jazdy tak ukladany aby nikomu nie pasowal i ludki odchodzily od niego i mozna bylo polaczenie wyciac.
- 1 6
-
2022-08-27 13:07
Finansowanie tak jak na zachodzie i północy (1)
Opłaty za przejazd samochodem przez miasto.
- 7 15
-
2022-08-28 19:52
Na zachodzie to niby gdzie?
- 1 1
-
2022-08-27 05:47
Jakos w Warszawie metro w szczycie moze jezdzic co 3 min, a komunikacja tansza niz w 3 miescie
- 50 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.