• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: jednorazowy bilet ważny krócej niż przejazd pociągiem

Krzysztof Koprowski
11 maja 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Aplikacja pobiera opłaty za nieaktywne bilety
  • Przejazd z przystanku Gdynia Karwiny (nz.) do gdańskiego Śródmieścia trwa nieraz ponad jedną godzinę, zaś bilet przez telefon ważny jest tylko 60 minut.
  • Czasy przejazdu między przystankami Gdynia Karwiny a Gdańsk Śródmieście.
  • Czasy przejazdu między przystankami Gdynia Stadion a Gdańsk Śródmieście.
  • Ekran kontrolny zakupu biletu w aplikacji SkyCash z biletem ważnym przez 60 minut.

Czy można kupić bilet na przejazd SKM przez komórkę i narazić się na otrzymanie mandatu? Okazuje się, że tak - o ile nasza podróż trwa dłużej niż 60 minut. Tyle bowiem jest ważny Bilet Trójmiejski w aplikacji SkyCash, choć pokonanie niektórych odcinków trwa dłużej. Kolejarze znają problem i rozważają zmiany w systemie.



Czy kupujesz bilety na komunikację miejską przez telefon?

Uruchomienie nowych przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdyni ułatwiło dojazd pasażerom w miejsca obsługiwane dotychczas wyłącznie komunikacją autobusową i trolejbusową. Wydłużyło to jednak czas podróży SKM-ką ponad limit przewidziany w aplikacji do zakupu biletów przez telefon komórkowy.

- Przejazd z przystanku Gdynia Stadion zobacz na mapie Gdyni lub Gdynia Karwiny zobacz na mapie Gdyni do Gdańsk Śródmieście zobacz na mapie Gdańska (z przesiadką) trwa nieraz ponad godzinę. W aplikacji SkyCash Bilet Trójmiejski jest jednak ważny tylko 60 minut. Czy to oznacza, że ostatnie przystanki jedzie się "na gapę", choć aplikacja sama doradza taki bilet jako najlepsze rozwiązanie taryfowe? - zastanawia się pan Paweł, nasz czytelnik.
Szybka Kolej Miejska potwierdza, że ważność biletu w aplikacji to maksymalnie 60 minut, podczas gdy wersja papierowa tego biletu nie ma takich ograniczeń - bilet jest jednorazowy, na przejazd najbliższym pociągiem (pociągami). Pasażer nie powinien jednak przejmować się limitami mobilnej aplikacji.

- Pasażer może dokończyć podróż i dojechać do wskazanej przez niego stacji, nawet jeżeli minęła godzina od zakupu - zapewnia Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście - 29 stycznia wydłużyliśmy czas wyświetlania Biletów Trójmiejskich, ponieważ wcześniej zdarzały się sytuacje, że bilet "znikał" z niej przed upływem godziny. Otrzymywaliśmy z tego powodu reklamacje od pasażerów.
Jak informują kolejarze, przy obecnym 60-minutowym limicie reklamacje zdarzają się już tylko "sporadycznie".

- By rozwiać wszelkie wątpliwości, rozważamy wydłużenie czasu ważności tego biletu w aplikacji SkyCash - zapowiada Złotoś.
Czytaj też: Artykuł z 2017 r.: Mandat za zbyt drogi bilet SKM

W Trojmiasto.pl kupisz bilety bez ograniczeń czasowych

Rozkład jazdy pociągów oraz bilet na przejazd (bez 60-minutowego limitu czasowego) znajdziesz również na stronie internetowej skm.trojmiasto.pl oraz w naszej aplikacji na telefon komórkowy.

Opinie (169) 3 zablokowane

  • dlaczego w trójmieście wzorem Warszawy nie ma jedego niedrogiego biletu? (48)

    Na wszystkie srodki komunikacji?

    • 408 11

    • (3)

      bo musialby sie dogadac gdansk ze sledziowem ... a sledziowo nie chce

      • 46 65

      • Gdańsk że śledztwem się dogadał problemem jest skm

        • 14 1

      • dlaczego PiS od trzech lat nic nie zrobił?

        • 1 1

      • beton, ale jak cos wysrywasz na klawiature to sprawdz czy ma to jakis zwiazek z faktami

        • 0 0

    • Bo musiałaby die dogadać Gdynia z betoniarnią...a betoniarnia nie chce (5)

      Mistrzu od komentarza powyżej, takie szowinistyczne komentarze ferować łatwo, ale wysilic mózg trudniej. Skoro nie ma porozumienia to znaczy ze wszystkie strony nie mogą znaleźć wspólnego rozwiązania. A udział w tym procesie bierze więcej stron niż Gdynia i Gdańsk

      • 82 23

      • To

        Adamowicz z Grzelakiem torpedują wszystkie pomysły na wspólną taryfę. Zamiast tego Budyń funduje sobie kampanię darmowymi przejazdami dla uczniów.

        • 27 5

      • po co dzielic debili na tych z gdanska i gdyni, to po prostu skonczeni debile - wszyscy ktorza niechca sie dogadac (2)

        i koniec tematu,

        • 44 1

        • Jedna opinia 100% racjii....oprócz napisania dużą literą nazwy miast..

          • 1 0

        • divide et impera

          to nadal działa.
          Szczególnie jak kołdra krótka a gawiedzi trzeba odwrócić uwagę...

          • 1 0

      • To jest

        stary zatarg pt. "Kto jest najważniejszy". PA chciał być panem i władcą całego Trójmiasta, na co Szczurek nie chciał się zgodzić...

        • 3 0

    • bo SKM muskałby w 100% należeć do gmin, a póki co większościowym udziałowcem jest betonowe pisowskie PKP (7)

      • 34 38

      • Jestes tak glupi

        Ze muchy zdychają z obrzydzenia. Wiesz kto tak powiedzial?

        • 12 17

      • Za PO bilet był (1)

        • 4 17

        • teraz to biletów nie ma

          nic nie ma

          • 1 0

      • SKM (3)

        Do wiadomości absolwenta budowlanki, który ma 90% betonu zamiast mózgu. SKM jest niezależna od PKP. Infrastruktura kolejowa SKM należy do wspomnianego przewoźnika, używają innego kanału radiowego nr 5 w przeciwieństwie do PKP. Nawet tego pisowskiego PKP.

        • 4 4

        • Dalej jest jedną ze spółek PKP

          • 5 1

        • kapitałowo jest spólką-córką

          z dominującym udziałowcem jakim jest PKP (cokolwiek to jest).

          Co nie zmienia faktu, że jej "usamorządowienie" nie jest rozwiązaniem problemu - vide ZTM/ZKM/PKM i pączkowanie samorządowych "drożdżaków".

          Problem tkwi w sposobie sprawowania nadzoru właścicielskiego i postawione cele. Jeśli właściciel życzy sobie strumienia kasy i niskich kosztów, to co można mu zrobić?

          • 5 0

        • Następny mądrala bez wiedzy

          Infrastruktura należy do PKP, a SKM ma ją w wieloletniej dzierżawie. Dlatego nawet za rządów PO nie udało się marszałkowi przejąć SKM. Jest problem z własnością

          • 2 1

    • Nie da się (1)

      • 29 3

      • heh chciałem to napisać... :)

        wiec inne w ten sam deseń: taki mamy klimat

        • 11 2

    • Bo miasto Warszawa (8)

      dopłaca do tych biletów znaczne kwoty. Samorządów trójmiejskich na to nie stać. Tzn oficjalnie nie stać. Może byłoby stać gdyby nie wiele bzdurnych wydatków na igrzyska.

      • 35 14

      • nie stać, nie stać a na na głupie imprezki i samolociki szczurka stać?? (7)

        • 31 6

        • O tym własnie mówię....

          • 22 2

        • Pieprzysz Gdynia jest gotowa dopłacać do wspólnego biletu (3)

          Gdańsk od lat twierdzi, że nie, bo mają pozaciągane kredyty.

          • 15 5

          • Uwierzyłeś, bo urzędnik tak powiedział?

            • 6 5

          • lożna na stadionie też przecież kosztuje (1)

            • 4 2

            • na str

              • 1 0

        • Nie, żebym popierał kosmodrom, czy pomniki. (1)

          Ale to trochę nie ten rząd wielkości...

          • 2 6

          • Dołącz muzea

            • 2 1

    • Bo w trójmiejskich samorządach zasiada wyleniały, wspierany dodatkowo głosami mieszkańców (wyborców) beton.

      • 19 2

    • bo Warszawa nauczyla sie zyc ze strzyzenia baranow (3)

      A nie z ich zzarzynania I obdzieranie ze skory.
      Gniazdo liberalow-teoretykow jesze dlugo tego nie zrozumie.
      Dlaczego?
      Bo uwaza, ze nie musi. Swoja wolnosc I demokracje maja. A przynajmniej sa o tym przekonani.

      • 19 6

      • A może przypadkiem większość podatków od ogólnopolskich firm jest płacona w Warszawie? (2)

        • 7 4

        • od tego jest "janosikowe"

          Jest oczywiste, że Warszawa ma z czego dopłacać.
          Jednak jest to sprawa priorytetów - ludzki pan, dał choć nie musiał. A mógł zabić...
          Tamten "pan" doświadczył jednak, że komunikacja jest znacznie trudniejsza niż się wydaje a przemieszczanie mas pracowników jest czynnikiem sukcesu.

          Nasz "pan" nie musi i nie daje. Na dodatek, uważa że fajnie się żyje w pączkujących miejskich spółkach...

          • 7 0

        • Przypadkiem nie jest. Największe firmy np. Orlen kghm nie maja siedzib w Warszawie. Po drugie wplywy z CITu dzieli sie uwzgledniajac miejsce zakladow a nie tylko siedzib. Nie mniej jednak duza czesc sektora finansowego placi w Warszawie.

          • 7 0

    • Bo lepiej osobni prezesi, osobna kasa

      zamiast coś optymalizować.

      • 11 0

    • Nie tylkowzorem innych miast ale całej Europy

      • 7 0

    • staropolskie (1)

      nie bo nie
      znacie dwóch Polaków którzy się dogadają - bo ja nie

      • 8 2

      • Ja też nie znam

        • 4 0

    • bo to budyniowo i patologia pawlowiczowa.

      • 2 2

    • Bo paru prezesów potrzebuje kasy, placcie

      • 6 1

    • Jest od wielu lat. Nazywa się metropolitalny (2)

      I możesz jeżdzić od Cieplewa do Wejherowa PR, ZKM, ZTM, SKM i MZK

      • 6 6

      • jest... (1)

        Ale dlaczego jest 2,5x drozszy niz jego warszawski analog?

        • 3 2

        • łżą jak psy

          nie ma

          w Wawie każdy bilet czasowy jest na wszystko
          najtańszy 20 minutowy też jest na wszystko
          jak przyjechałeś tam na dwie godziny, możesz skorzystać

          u nas musisz kupić monstrum na miesiąc, warte 220 zł
          jeśli pokonasz tor przeszkód, by taki bilet zdobyć

          wieś, prowincja, trUjmiasto, osada imbecyli

          • 3 1

    • Trójmiasto, jako Gdańsk, Sopot, Gdynia, pisze się wielką literą. (1)

      • 3 2

      • nie u rosjan

        • 0 0

    • NIe tylko jeden bilet ale: (1)

      - Nie ma różnicy jakim środkiem transportu jedziesz Kolej, Metro, Busy, Tramwaje oraz parkingi!
      - Nie ma nocnego biletu
      - Za nic nie trzeba dopłacać jak pies, większy bagaż czy rower.
      - Do każdego środka transportu wnosisz to co chcesz

      • 13 0

      • A mogę wnieść bombę atomową?

        • 0 0

    • Bo jest tysiąc spółek i przewoźników oraz kilka gmin.

      • 6 0

  • skm, średniowieczna kolej miejska (2)

    spóźniona kolej miejska

    • 184 10

    • skansen kolei miejskiej (1)

      • 23 2

      • Będą teraz myśleć 2 lata nad zmianą babola?

        • 3 0

  • W Trójmieście powinna być jedną firmą która zarządza komunikacją. (7)

    Szczurek i Adamowicz przez 20 lat nie potrafili się dogadać w tej sprawie. Czas ich pożegnać.

    • 202 23

    • zglosimy horalu na sabacie

      • 12 7

    • Nobel

      Za tę mądrość dostaniesz Nobla w dziedzinie...? Jakiej misiewiczowskiej.

      • 12 10

    • taaa, jendna (1)

      i pewnie jeszcze najlepiej państwowa, co nie?

      • 4 9

      • Tu tak.

        Nie ma bata, żeby zyski przyniosła, więc prywatna padnie w moment.

        • 3 1

    • Ja bym nawet powiedziała, że czas ich przegnać

      • 5 3

    • No przecież jest, MZKZG się nazywa i baaardzo wiele robi żeby nam wszystkim było lepiej, prawda?

      • 0 1

    • każdy ma swoja ekipea ekipa "po"trzebuje stołków - chciałbyste potrojone stołki

      z pod ich tyłków "po"zabierać?
      Toc oni maja dzieci... rodzine bliższa i dalsza co na nich liczy no i znajomych...

      "Nie da sie i jusz"

      Bo ma sie nie dać - ludzie co nic nie potrafia tak mają że musza życ na koszt innych.
      Trzeba tylko urobic tych innych żeby wierzyli że inaczej sie nie da.

      Ale ludzie dzis nie tylko po Polsce jeżdzą ale po Europie też - tym ludziom nie da sie łatwo wmówic że sie"nie da" skoro gdzie indziej sie dało.

      • 0 0

  • Rozważamy, analizujemy, sprawdzamy... (7)

    Nic innego w tym SKM nie potraficie?

    • 193 5

    • zakup (1)

      nowego taboru tez ciagle sprawdzacie,analizujecie i rozwazacie.Caly zarzad tej dziadowskiej firmy powinien juz dawno byc wyrzucony na "zbity pysk".W koncertowy sposob przespalicie wszystkie mozliwe dotacje unijne.....I co dalej?Ano pojdziecie na emerytury lub n smietnik historii a po sobie zostawicie "SKM w ruinie".

      • 9 1

      • niech ten PIS w koncu ruszy d*pe

        • 1 0

    • To jak w UM Gdynia pod zarząden Wojciecha Sz.

      • 4 3

    • jeszcze: monitorujemy...

      • 7 1

    • ty za to potrafisz tylko narzekać (2)

      • 2 2

      • ale nie bierze od nikogo za to kasy - czujesz różnicę? (1)

        • 1 1

        • wcale buahahaha

          • 0 0

  • pytanie (5)

    Po co te barany siedzą na tych stanowiskach skoro nie mogą wprowadzić jednego biletu dla tròjmiasta.

    • 163 6

    • Tak jest! Zwolnić tych misiewiczów z PKP!

      • 8 4

    • zapytaj budynia i szczura co robili tyle lat.

      • 10 5

    • Nie da się (1)

      • 3 2

      • Niech PIS przestanie sie tlumaczyc niedasizmem

        • 3 2

    • Dla kasy.

      • 4 1

  • Koalicja dla Gdańska

    Mam nadzieję na zmiany.

    • 38 9

  • Należy pilnie zlikwidować tego pisowskiego pomiota PKP znanego pod nazwą SKM (6)

    • 35 78

    • (2)

      najważniejsze że pisie trolle są czujne!

      • 11 21

      • (1)

        wazniejsze nawet ze POwskie folksdojcze sie rozpisuja myslac ze sa tacy postepowi

        • 7 11

        • Ujadacie jak psy. Zagryzcie sie najlepiej.

          • 7 2

    • olson

      debil

      • 1 1

    • Pisowskiego? Marna prowokacja

      SKM istnieje odkąd moja pamięć sięga, czyli co najmniej 40 lat - Nie pamiętam dokładnie ale wydaje mi się że jeszcze dłużej, od jakiś l. 60 XX w.

      • 3 1

    • do palanta

      chory czlowieczku SKM to jest od sowietyzacji

      • 0 0

  • ... (9)

    Po co korzystać do zakupu biletu aplikacji, która ma dostęp do wszystkiego w telefonie i w dodatku "gwałci" prywatność. Konia z rzędem temu, kto w sposób merytoryczny wyjaśni po co skycash dostęp do mikrofonu w telefonie oraz na przykład do czytania smsów?

    • 95 17

    • Uprawnienia skycash

      U mnie nie wymaga ani SMS ani mikrofonu...

      • 14 0

    • Bajki opowiadasz (5)

      Aplikacja nie wymaga dostępu ani do mikrofonu, ani smsów.
      Jeśli sam nadałeś takie uprawnienia to możesz wyłączyć bez uszczerbku na funkcjonalności.

      • 25 0

      • (4)

        kiedyś się głęboko zdziwisz do czego niektóre aplikacje mają dostęp w twoim telefonie ! one nie muszą ci tego pokazywać a i tak penetrują twoje dane bez twojej wiedzy i zgody !

        • 11 5

        • Wiedza o cyberprzestrzeni (2)

          Kiedy były tylko komputery i internet zostawialiśmy tylko fragmentaryczne cyfrowe ślady, teraz - w erze smartfonow-gdzie jesteśmy zalogowani w sieci praktycznie 24h/dobę - a to "raj" dla aplikacji/algorytmów, które non stop śledzą nasze zachowania, preferencje i tryb życia i przekazują dane podmiotom, które zajmują się analizą i sprzedażą tych informacji kolejnym podmiotom, które z kolei wykorzystują to, aby mieć wpływ na nasze wybory sprzedażowe, polityczne itd. I tak manipulacja się kręci...a my zadowoleni, że mamy jakąś aplikację za darmo, nie wiemy że w ten sposób sprzedaliśmy swoją wolność i prywatność :/

          • 10 2

          • Ustawienia -> aplikacje -> uprawnienia (1)

            I wyłączasz wszystko.

            • 5 1

            • Pod warunkiem, że system operacyjny w telefonie jest czysty, a nie raz i nie dwa się okazywało, że to producent telefonów przemycał mocno inwazyjne oprogramowanie śledzące. Trzeba po prostu uważać i śledzić na bieżąco informacje.

              • 0 0

        • Więc telefon utopia w Motławie.

          • 0 1

    • jesteś ignorantem

      • 1 1

    • dostep

      przede wszystkim są to dostępy, na które nie musisz wyrazić zgody i też będzie działała. Dostep do smsa jest po to aplikacja samodzielnie "wyciagnela" kod z smsa i za Ciebie wkleila je w odpowiednie pole w trakcie konfiguracji aplikacji. W obecnej chwili wszystkie wyzsze Androidy wskazuja uzytkownikom do czego aplikacje maja dostepy, kiedys tak nie bylo i to byl błąd. Bo wiele z tych zgód faktycznie narusza prywatność użytkownika. A tak na marginesie w tej chwili nie ma już pojecia prywatności, jesli masz telefon, maila i znajomych z kontami na roznych portalach, to nie jestes juz anonimowy.

      • 2 0

  • Zdziwiony byłem ostatnio, jaki potworny hałas generują nowe zestawy z Pesy obsługujące PKM (8)

    Startujący samolot to przy tym małe piwo. Współczuję ludziom mieszkającym w pobliżu PKM w miejscach, gdzie nie ma ekranów dźwiękochłonnych. 30 lat temu ciszej poruszały się zestawy piętrowe na trasie Gdynia-Kościerzyna. Hałas na zewnątrz jest nie do zaakceptowania.

    • 91 7

    • To prawda

      SM42 pracowały ciszej i dźwięk nie był tak nieprzyjemny, zwłaszcza w trakcie ruszania.

      Najgorzej w szynobusach jest jednak w środku. Hałas jest o dużym natężeniu i dodatkowo bardzo nieprzyjemny.

      • 17 1

    • Nie jeżdżę PKMką i tylko ostatnio przejeżdżałem obok ruszającej jadąc na rowerze. Myślałem, że jest zepsuta, czy coś. Wiadomo coś na temat elektryfikacji tej linii?

      • 18 0

    • widzialem, ale one sa chyba jakies uszkodzone, przeciez to niemozliwe

      • 5 1

    • Fakt

      Najgorzej jak rusza albo hamuje, w nocy słychać nawet kilometr dalej.
      Eksperci byli, zmierzyli poziom hałasu i wuj.

      • 14 0

    • Szczerze?

      Mieszkam w Wielkim Kacku w pierwszej linii zabudowy od PKM, słownie 60 metrów od torów. Jednocześnie jest to ok. 900 m w linii prostej od obwodnicy. Zgadnij co bardziej słychać i co bardziej przeszkadza? Należę do osób zwracających uwagę na "zaśmiecenie hałasem" i uważam, że PKM to nie jest problem. Naprawdę słychać co któryś skład przez kilka sekund. Obwodnicę słychać przez większą część doby i jest to hałas na zauważalnym, męczącym poziomie.

      • 14 3

    • Ostatnio zbliżałem się do przystanku Jasień idąc przez las od strony Matemblewa. Już z daleka zwrócił moja uwagę dziwny hałas (piski, zgrzyty itp) - sądziłem, że odbywają się jakieś prace torowe. A to tylko hamował i ruszał skład PKM. Wcześniej tego nie było - składy co prawda warczały przy ruszaniu, ale było to normalne. Czyżby fachowcy mechanicy doprowadzili składy to takiego stanu? Czy może "ten typ tak ma", że po dwóch latach eksploatacji zaczyna rzęzić?

      • 11 0

    • ale macie zagadke, tanie stolec, glosne stolec

      slaba jakosc materialow = turbo halas

      • 2 1

    • Słuch ci się zmienił.

      • 1 2

  • kiedyś było WPK jeden bilet na całą Polskę !!! (5)

    Zmienić ustawę z 92 roku . Tak by komunikacja miejska była pod wojewoda ... kopnąć w du e zkm ztm i inne wynalazki pogonić 50 prezesów z całego województwa do tego 50 gł księgowych ... jedna administracja fizycznie na danej zajezdni jeden kierownik z pensją Max 8 tys nie jak prezes 12-17 tys a ich jest 2ch na każdą firmę przeważnie. Dac kierowca podwyżki skoro brakuje ich 100 000 na całą Polskę to kasa zmieni ten stan. Jednocześnie będzie opcja zmniejszenia kosztów biletów . Będzie jeden emitent na całe woj lub cały kraj i nie będzie spiny że w tym mc więcej jechało sopociakow a w tym tych z Gdańska i jak to rozliczyć ... poza tym na szczeblu województwa możliwe jest skomunikowanie skm autobusów trolejbusow pkm i pociągów... tylko setki kolegów straci stołki ... a gdzie się wpycha tych co są spaleni w polityce ... do firm

    • 94 10

    • Proponuję przenieść to na szczebel kontynentu- jedna komunikacja w Europie! To niedopuszczalne ze człowiek jedzie np do Berlina a tam jakieś bahny zamiast popularnej skm-ki w dodatku nieskomunikowane nawzajem. Współczuje tym którzy naprawdę wierzą ze rząd (czyli wojewoda) jest w stanie sprawnie zarządzać. To już było-za komuny. I zmiana trasy jakiejs linii wymagała niemal ustaleń na posiedzeniu rady ministrów.

      • 12 22

    • Za WPK nie było jednego wspólnego bilety na SKM i komunikację miejską

      • 8 0

    • mozesz sobie ironizowac ale takie inicjatywy istnieja...

      Icale regiony objete sa takimi umowami. Przykladem moze byc trojkar Wroclaw-Usti-Drezno, gdzie mozesz kupic bilet "na wszystko" I jezdzic ile dusza zapragnie. Sprzyja to turystyce I mobilnosci..
      I pokazuje, czego brakuje w Trojmiescie-dobrej woli I straznika nadrzednego interesu jakim jest mieszkaniec miasta.

      • 18 0

    • Tak jest towarzyszu

      i przywrócić Rady Narodowe miejskie i wojewódzkie. Jedno piękne wielkie WPK, jak kiedyś Telekomunikacja Polska, PKP. Tylko monopole państwowe wprowadzą nas w XXI w.

      • 6 12

    • Niech żyje centralizacja!

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane