- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (60 opinii)
- 2 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (84 opinie)
- 3 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (353 opinie)
- 4 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (200 opinii)
- 5 Paraliż drogowy na północy Gdyni (143 opinie)
- 6 Chciała kupić Bitcoiny, straciła 200 tys. (90 opinii)
SKM-ka myśli o budowie torów do Tczewa
SKM-ka niebawem zamówi wstępne studium rozbudowy linii kolejowej w stronę Tczewa. Największym wyzwaniem dla projektantów będzie zaprojektowanie torowiska przez Orunię.
Noc w elektrowozowni spółki SKM na Cisowej.
- Chcemy poznać odpowiedź na pytanie: na jakim odcinku i ile torów w kierunku Tczewa można zbudować - mówi Marcin Głuszek ze spółki PKP SKM w Trójmieście.
Zobacz zmodernizowany skład SKM przez firmę PESA.
Wstępne studium to efekt działań podjętych przez władze Pruszcza Gdańskiego oraz samorządowców powiatu gdańskiego, tczewskiego i malborskiego.
- Wraz z pojawieniem się nowego rozkładu jazdy SKM do Tczewa, wystosowali do SKM oraz Urzędu Marszałkowskiego w Gdańsku pismo z postulatem o jak najszybszą budowę nowego toru z Gdańska, przez Pruszcz Gdański do Tczewa - mówi Bartosz Gondek, rzecznik prasowy magistratu w Pruszczu Gdańskim.
Budowa nowego toru to konieczność zauważana nie tylko z punktu widzenia południowego regionu Pomorza, ale także innych gmin funkcjonujących w obszarze Gdańskiego Obszaru Metropolitalnego. Zarówno Tczew, jak również Pruszcz Gdański są ważnymi węzłami przesiadkowymi, skupiającymi ruch osobowy pochodzący z wielu korytarzy transportowych, co potwierdzają strategiczne dokumenty przyjęte lub będące w trakcie opracowywania, przez Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego.
- Od dawna postulujemy większe zaangażowanie spółki SKM na południowym kierunku operacyjnym spółki - mówi burmistrz Pruszcza Gdańskiego, Janusz Wróbel. - Mam nadzieję, że wstępne studium będzie pierwszym poważnym krokiem w tym kierunku - dodaje.
Przypomnijmy też, że od 9 marca tego roku w kierunku Pruszcza Gdańskiego i Tczewa po ponad dwuletniej przerwie, wywołanej przebudową linii dalekobieżnej, pojechały pociągi SKM. Połączenie jest realizowane przez siedem dni w tygodniu. Z Trójmiasta do Tczewa i z powrotem wyrusza każdego dnia 16 pociągów. Natomiast od poniedziałku do piątku dodatkowo jedzie osiem pociągów w relacji Gdańsk Główny - Pruszcz Gdański - Gdańsk Główny.
Miejsca
Opinie (91) 3 zablokowane
-
2014-04-02 15:51
a kiedy (1)
to super wiadomość a rewitalizacja linii z pruszcza do kartuz ? przez Kolbudy a może tak skm w przyszłości do Starogardu i czerska?uruchomcie chociaż pociągi na lato na odcinku kościerzyna -bąk-lipowa tucholska -wierzchucin
- 8 3
-
2014-04-03 00:27
Tak SKM powinna jezdzic do Bydgoszczy, a co tam i do Poznania.
- 7 1
-
2014-04-02 15:53
Tczew (1)
A podobno SKMki na odcinku Gdańsk - Tczew jeżdzą puste, więc po co rozbudowa? Niech się zajmą zakupem nowego taboru na odcinek Gdynia - Gdańsk, tam gdzie najwięcej ludzi jeździ, bez kibli (na tak krótki odcinek podróży można się wstrzymać).
- 5 2
-
2014-04-09 23:20
jeżdżą puste bo jeździ ich 5 na krzyż, poza tym nie ma wspólnego biletu skm+regio więc ludzie mają miesięczne na regio, które jeździ częściej.
- 0 0
-
2014-04-02 15:59
Tabor, a nie nowe tory!
Niech Oni kur** pomyślą w końcu o nowym taborze, a nie non stop modernizują stare trupy, modernizacja za kilkaset baniek a nawet klimatyzacji nie zainstalują barany, tłumacząc się, że przy otwarciu drzwi wymiana powietrza jest zbyt duża i klima jest nie efektywna, jakby ciężko było wprowadzić w nowych składach drzwi otwierane przez pasażerów (wiem, że przyciski są, ale czemu nie używane??) i już problem by znikł, nie trzeba by otwierać wszystkich drzwi dla kilku-kilkunastu pasażerów jak to czasem bywa poza godzinami szczytu..
- 6 2
-
2014-04-02 16:09
cytat :
..... " SKM-ka niebawem zamówi wstępne studium rozbudowy linii kolejowej w stronę Tczewa. Największym wyzwaniem dla projektantów będzie zaprojektowanie torowiska przez Orunię.... " - wyzwań można by przytoczyć więcej... ( choćby całkowita wymiana taboru !! - odmalowywanie "trupa" - to kiepski pomysł !! ) . Co do torów.... to idealnym rozwiązaniem w tym miejscu ( i nie tylko ) byłby TUNEL !! - takie ... U-bahn ( można by przy okazji tabor z NIemiec ściągnąc - nawet używany !! - w o wiele lepszym stanie niż te EN.....xxxx !!
- 5 1
-
2014-04-02 16:32
Warto zastanowić się nad zasadnoscią wydania 0,5mld
Teraz kolejki do Tczewa wiozą głównie powietrze, natomiast SKM Trójmiasto ma problem jak przewalić kase.
- 6 7
-
2014-04-02 16:44
Dawno już powinna być SKM-ka do Pruszcza. Pociąg jedzie raptem 15 minut do dworca głównego to szybciej niż z Zaspy tramwajem. Problem w tym, że tak rzadko kursuje.
- 10 1
-
2014-04-02 16:57
pytanie
"SKM-ka myśli o budowie torów do Tczewa" Kiedy oni przejdą z myślenia do działania ? Ja w szkole za długie myślenie nad prostymi zadaniami dostawałem dwójkę do dziennika
- 6 1
-
2014-04-02 17:00
Więc powtarzam - Głuszek to gość wybity z orbity
Ale lepiej mieć wizje niż pogniecioną koszulę.
- 6 1
-
2014-04-02 17:36
Wszystko by tylko budowali na południe od Gdańska (1)
A gdzie OPAT? Okrutne rządy POlskie i Brukselskie chcą zniszczyć Gdynię, ten jedyny zdrój polskości na tych niemieckich ziemiach. Ale mamy Infobox, a niedługo kolejkę górską i się nie damy!
- 4 12
-
2014-04-02 19:03
Jasne i jeszcze ten Putin
Zaanektował coś tam coś tam.
A tu granice Gdyni zagrożone.
OPATA nie ma.
Lotniska nie ma.
Niczego nie ma.
Dlatego trzeba działać.
Coś trza wymyśleć.
Może ultrasuper zderzacz hadronów?
Zderzacz Łągiewki.
Latające akwarium dolby didżital.- 3 5
-
2014-04-02 18:38
niech lepiej zaoferują NORMALNE warunki na trasie wejherowo - gdańsk
i składy na miarę 21 wieku a nie 19.- 3 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.