- 1 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (120 opinii)
- 2 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (49 opinii)
- 3 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (316 opinii)
- 4 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (224 opinie)
- 5 Oszuści podszywają się pod system Fala (37 opinii)
- 6 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (97 opinii)
SKM-ki zmodernizuje Newag. Za 139 mln zł
Szybka Kolej Miejska rozstrzygnęła we wtorek przetarg na modernizację 21 kolejek. Jeszcze przed Euro 2012 wyremontuje je firma Newag SA z Nowego Sącza. Inwestycja pochłonie 139,2 mln zł.
Zaraz później rozpocząć ma się modernizacja składów. Sam remont nie powinien być odczuwalny dla pasażerów, bo kolejki będą modernizowane małymi partiami, tak, aby liczba kursujących codziennie pociągów nie zmniejszała się. Odczuwalne mają być za to jego efekty.
Obecnie SKM dysponuje ponad 50 składami. Tylko jedna piąta z nich jest zmodernizowana. Tak jak w tych właśnie SKM-kach, w składach, które będą modernizowane przez Newag, także pojawi się funkcjonalna wentylacja i ogrzewanie, monitoring, pomosty dla niepełnosprawnych, otwierane systemem przyciskowym drzwi oraz specjalne ekrany informacyjne dla pasażerów. Stare-nowe kolejki będą też wyposażone w wagony typu "metro".
Modernizacja pociągów będzie się odbywać w ramach projektu "Rozwój SKM w Trójmieście". Łącznie pochłonąć ma on aż 351 mln zł. W tej chwili SKM ma zagwarantowane unijne wsparcie inwestycji w postaci dofinansowania na kwotę ponad 131 mln zł (nie jest wykluczone, że kwota ta będzie o 11 mln zł większa). Mimo to pieniędzy na cały projekt brakuje.
- Działamy, używając języka kolejowego, dwutorowo. Na finiszu znajdują się rozmowy dotyczące finansowania projektu poprzez emisję obligacji na kwotę do 70 mln zł - dodaje Głuszek.
Cały projekt, oprócz modernizacji 21 składów, obejmuje także budowę linii światłowodowej i układu sterowania ruchem kolejowym, budowę przystanku Gdańsk-Śródmieście oraz (zakończone już, trwające lub planowane) remonty kilku przystanków SKM (m.in. Sopot, Sopot Wyścigi, Wrzeszcz, Politechnika, Żabianka i Wzgórze Św. Maksymiliana).
Opinie (173) ponad 10 zablokowanych
-
2011-04-09 16:43
Układ siedzeń w SKM typu metro to koszmar, MASAKRA
Czy, któryś z dyrektorów jeździ codziennie SKM z siedzeniami typu 'METRO'? Są niewygodne, brak możliwości oparcia głowy i źle wyprofilowane siedziska. Zapomniano o tym, że składy SKM jeżdżą ZIMĄ, a zmodernizowane składy nie posiadają drzwi rozsuwanych do przedziału, czego efektem jest hulający wiatr po wagonie w czasie postoju na stacji. Tak się dzieje, jak decyzje podejmują osoby, które nie korzystają z transportu publicznego na co dzień! Dlaczego nie zapytano pasażerów lub nie przeprowadzono konsultacji społecznych? Czy w tym kraju na siłę trzeba społeczeństwu układać życie? Jak mają jeździć? Czym jeździć? Jak siadać?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.