Fakty i opinie

SKM łączy nowe pociągi w jeden skład

Pociągi Impuls do liniowej eksploatacji weszły pod koniec marca, ale dopiero niedawno zapadła decyzja, by poruszały się złączone w jeden skład.
Pociągi Impuls do liniowej eksploatacji weszły pod koniec marca, ale dopiero niedawno zapadła decyzja, by poruszały się złączone w jeden skład. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Kolejarze wreszcie poszli po rozum do głowy i połączyli dwa nowe pociągi Newag Impuls w jeden dłuższy skład. Takie rozwiązanie proponowaliśmy już w momencie premiery najnowszych pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej.



Czy nowe pociągi SKM powinny jeździć złączone w jeden skład

tak, dzięki temu jest więcej miejsca dla pasażerów 80%
tak, ale wyłącznie na dłuższych trasach np. do Słupska lub Lęborka 10%
nie, pojedyncze składy były wystarczająco duże 10%
zakończona Łącznie głosów: 896
Przypomnijmy - nowe pociągi Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu zostały oficjalnie zaprezentowane w marcu br.

Już wtedy sugerowaliśmy, by ze względu na nieprzemyślane rozplanowanie wnętrza dla ruchu miejskiego, eksploatować je wyłącznie w jednym składzie. Nasze spostrzeżenia potwierdziły później liczne wiadomości od mieszkańców, którzy skarżyli się na ciasnotę w nowych kolejkach.

Kilka dni temu kolejarze postanowili wreszcie wsłuchać się w opinie pasażerów i zespolili Impulsy. Dzięki temu w godzinach szczytu podróż powinna być nieco bardziej komfortowa.

- Skład Impulsów kursuje obecnie na trasach do Lęborka i Wejherowa. W sezonie letnim rośnie liczba pasażerów, stąd decyzja o połączeniu dwóch pociągów w jeden dłuższy skład - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Kolejarze zapewniają również, że wbrew plotkom, oba Impulsy są w pełni sprawne i gotowe w każdej chwili do jazdy jako osobne pojazdy.

- Pociągi są w pełni sprawne. Już wcześniej testowaliśmy taką jazdę w jednym składzie. Nie jest to absolutnie podyktowane awarią któregoś z Impulsów - zapewnia Głuszek.
Impulsy złączone ze sobą mają kursować przez cały dzień. Rozłączanie ma następować jedynie w sytuacji awaryjnej np. gdy zajdzie nagła potrzeba wzmocnienia lub wykonania kursu za inny pociąg.

Materiał z marca br.

Prezentacja pociągu Newag Impuls dla SKM Trójmiasto.

Materiał z marca br.

Newag Impuls na stacji Słupsk.

Opinie (127) 9 zablokowanych

  • (23)

    Osobiście uważam ,że SKM-ki są niebezpieczne szczególnie późnym wieczorem .Strach czasami jechać .Zwyczajnie się boję ,że mogę zostać okradziona lub zgwałcona .Powinno być więcej ochrony w składach SKM.

    • 114 126

    • Chyba dawno nie jechałaś SKM, co? Bo jeśli podane przez Ciebie powody, to jedyne wytłumaczenie nie wychodzenia z auta, to aż mi Ciebie żal.

      • 49 25

    • Kiedy ostatni raz jechałaś SKM (5)

      30 lat temu?

      • 42 15

      • (4)

        W piątek wieczorem z Gdańska do Wejherowa .Ludzie byli agresywni ,pijani !Miałam podejrzenia,że mogą być pod wpływem dopalaczy.Bałam się jechać.

        • 28 35

        • Szpilku, Szpilku... Jesteś jak zawsze niezawodny... (2)

          ... niezależnie od wcielenia;)

          • 28 3

          • (1)

            Jak się połapałaś ,że to ja?

            • 9 7

            • Niezawodny i... niepodrabialny.

              Była w tym wątku jeszcze jedna Twoja wypowiedż - bardzo charakterystyczna dla Ciebie, ale poszła w komin z tego co widzę...

              • 13 0

        • to nazywa się schizofrenią paranoidalną. można to leczyc

          • 3 1

    • Weź ze sobą kota silna niezależna kobieto :D

      • 21 9

    • Pokaz fotke to ocenimy co ci grozi.

      • 53 12

    • Gdy ostatnio wracałem z imprezy, to gapiła się na mnie jakaś kobieta, przez całą podróż. Też się trochę bałem, bo wariatów nie brakuje, ale na szczęście jechałem z kolegami.

      • 53 4

    • zrób prawko (3)

      weź kredyt i kup samochód

      • 21 6

      • (1)

        Straciłam prawo jazdy .

        • 4 12

        • I bardzo dobrze

          • 20 4

      • i zmień pracę :)

        • 13 2

    • Potwierdzam. Mnie brali w służbowym. (4)

      Niestety niewiele pamiętam bo byłam wypita i zmęczona.

      • 31 4

      • Pamiętam :-)

        • 21 3

      • I gdzie dojechalas na jakim dworcu sie obudzilas? (2)

        mnie molestowała konduktorka nawet fajna była ale sie nie zgodziłam do służbowego przedziału

        • 4 4

        • (1)

          Obudziłam się na stacji Łódź Kaliska .Płakałam jak bóbr.

          • 3 5

          • A czemu

            bolalo czy nie miałaś hak wrócić?

            • 3 3

    • Człowieku, nie trolluj w pierwszym komentarzu. Jeszcze podpisujesz się jako Magda. Miej trochę szacunku i godności.

      Nie karmić trolla.

      • 15 1

    • a ładna jestes ?

      • 1 0

    • Nie grozi ci zgwałcenie nie martw się.

      • 2 0

    • Jak aż tak się boisz, to zabieraj ze sobą własną ochronę.

      Pozostali pasażerowie nie muszą płacić za cudze fobie.

      Poza tym ochrona też ma zawsze przy sobie aparaturę do gwałcenia -_-

      • 0 0

  • No i dobrze (2)

    • 31 8

    • Ten impuls wyglada jak stary kibel z dolaczonym nowym przodem (1)

      jw

      • 1 3

      • Wejdz do srodka i wtedy ocen :)

        • 2 0

  • Drzwi (15)

    Wciąż jest za mało drzwi!

    • 73 16

    • (1)

      Trzeba dostawić nowe :)

      • 20 0

      • Ja noszę swoje - problem z głowy. Ludzie, myślcie.

        • 35 0

    • za mało drzwi

      to wychodź przez okno marudo

      • 12 7

    • (3)

      Nie wspomnę o WC, to niezwykle ważne.

      • 7 4

      • a gdzie kaplica?
        pomodlić się o dobrą jazdę

        • 15 1

      • Ja nie siadam na desce (1)

        zawsze sikam na podłogę

        • 4 2

        • nie ty jedna, to widać często.

          • 6 0

    • Jak nie drzwiami to oknem.

      • 7 0

    • najlepiej jakby caly bok od strony peronu podnosił się do góry (5)

      jak w DeLoreanie, albo i dwa jak np we wrzeszczu żeby do metropolii szybko wysiąść.
      Ilośc drzwi to nie problem, tylko ludzie nimi wysiadający - wysiadają gęsiego zamaist dwojkami, stojący na peronie utrudniający wysiadanie, żeby żwawo rzucić się na wolne miejsca, których było by mniej przy gęstrzych drzwiach. No i jeszcze osobny gatunek zakręconych, którzy zbierają się do wysiadania jak już ludzie zaczynają wsiadać, bo zamiast przygotowac się gdy pociąg wjeżdża na stację ruszają tyłki w momencie gdy pociąg się juz zatrzymał, to nie dalekobieżny że 5 min na stacji będzie stał.
      Kultury jak w tokijskim metrze tutaj nie oczekujmy.

      • 8 1

      • w tokijskim metrze nie ma miejsca. Zamiast kultury są upychacze po prostu.
        Natomiast w wielu miastach świata w metrze jest mnóstwo drzwi i lepiej zorganizowana przestrzeń

        • 8 1

      • zakręceni (2)

        Oni nie są zakręceni, którzy zabierają się do wysiadania gdy inni już wsiadają, oni po prostu stali przy końcu składu i nie zdążyli dopchać sie do drzwi.

        • 1 0

        • Bodku mylisz się (1)

          ci z głowa uwzględniają tłok i cała resztę, jeżdząc regularnie na tej samej lini do rpacy czy szkoły wiesz jaki jest ruch na danym przystanku i o ile wcześniej trzeba ruszyć tyłek z siedzenia, czasami kolejka do drzwi ustawia się jeszcze w przedziale, i ten z konca wagonu wysiada ostatni ale w pierwotnym strumieniu pasażerow, ale często jest tak, że wyleje się potok pasażerow, wsiadający myślą że to już koniec, zaczynając wsiadać, a nagle jakiś nieborak jeszcze sie przeciska już pod prad, niekedy z pretensjami że "najpierw się wysiada" tylko mógł wysiadać jak wszyscy to robili, a nie czekac na zaproszenie.

          • 1 3

          • więcej drzwi i i takie problemy znikają

            to może być proste

            • 1 0

      • gęstszych drzwiach... a u nas panie z budyniu wszystko to i nie za gęste

        • 1 0

    • a oknóf?

      • 1 0

  • Wkońcu! Dziękujemy :) (1)

    • 50 5

    • Proszę bardzo!

      • 4 2

  • O nowych SKM (4)

    Owe nowe SKM'ki są fatalne, tam jest mniej miejsca niż w tramwaju !

    Niech zamawiający pójdą w przyszłośći po rozum do głowy ! Przecież te pociągi powinny mieć szersze płyty podłogowe i ogólnie całe być szersze !

    • 89 26

    • szerokie jak Wisła!

      • 10 2

    • jeszcze teraz w sezonie wakacyjnym, gdzie oprócz tłumów ludzi wsiada wielu pasażerów z rowerami... Nowe pociągli w ogóle nie są do tego przystosowane.

      • 8 1

    • Szerokośc taboru w Polsce( i europie) (1)

      Jest znormalizowana. I albo nie jechałeś SKMką albo tramwajem. Nowe SKMki są bardziej wyciszone, stąd może minimalnie grubsze ściany. Jak Ci w nowej SKMce ciasno to odrazu odradzam kupno biletów na pendolino, bo klaustrofobii się nabawisz.

      • 4 11

      • Jakoś pociągi w Europie a nawet aglomeracyjne w Polsce maja dużo wiecej przestrzeni. To ze skrajnia ogranicza maksymalna szerokość pociągu nie oznacza ze każdy jest tak samo szeroki. Sa węższe i szersze. Pendolino np jest węższe bo jest zaprojektowane na wychylane pudło.

        • 5 1

  • Żal tych pociągów! (5)

    Ostatnio jechałam tym nowym pociągiem i kloszardzi sobie imprezę zrobili. Oblali siedzenia tanim winem i zgasili na nich niedopałek. Dyżurny SOK SKM powiedział że nie ma kogo skierować i się rozłączył. Nie wiem po co są telefony alarmowe. A na tą patologie to szkoda tych pociągów.

    • 150 4

    • Niech przy każdych drzwiach stoi (3)

      Osoba, która będzie wpuszczać tylko normalnych ludzi...

      Albo alkomat, ktöry otwiera drzwi tylko trzeźwym. Albo najlepiej jedno zadanie matematyczne, które otworzy drzwi tylko przy poprawnym wykonaniu.

      Tak można pozbyć się pijaków i analfabetów.

      • 7 5

      • (2)

        Wystarczy zatrudnić z powrotem SOKistów i wywalić tą firmę ochroniarską, która bierze kasę za to że jej ludzie jeżdżą pociągami. Chodzi mi o to, że oni tylko jeżdżą i nic więcej nie robią. Jeżdżą dla samego jeżdżenia, ale chyba nie o to w tej pracy chodzi.

        • 14 2

        • A co będę nastawiał ryja za 7-8 zeta na godzinę,dlatego mam w d...e szarpać się z oflunami za takie grosze

          • 7 4

        • wybacz ale jeszcze nigdy nie widziałem sokisty pracującego, natomiast tych ochroniarzy owszem
          zresztą już przedmówca napisał jak sok "pracuje", nie bo nie i rozłączył połączenie

          • 1 2

    • Klamiesz

      • 2 3

  • (1)

    ja sie zawsze ciesze jak podjezdza stara skmka :D

    • 70 15

    • Nie ma nic lepszego niz zapach "kibla" o poranku :D

      • 4 0

  • (3)

    Tylko dzięki połączeniu tych składów jest mniej pociągów.Myślę ze lepszym rozwiązaniem byloby aby na krótszych odcinkach jeździły częściej to mogłyby być krótsze a łączone były w wyjatkowych sytuacjach

    • 17 18

    • pociągi to nie tramwaje (1)

      i nie moga jeździć zderzak w zderzak, obowiązują blokady liniowe itp.
      Druga sprawa może nawet istotniejsza - więcej składów to potrzeba więcej załogi do obslugi.

      • 6 5

      • W Monachium mogą jeździć "gęściej"

        od prawie 25 lat, a potrzebna do tego technika jest prymitywna. Jeśli są jakieś blokady to chyba w głowach zarządzających

        • 7 2

    • I tak jest mniej.

      Czasami jeździ co drugi, żadne tam co 8 minut w szczycie.

      • 3 0

  • Czy projekt nowych składów ktoś zatwierdzał ?? (6)

    Czy ktoś te rozwiązania jakoś testował powiedzmy w realnych warunkach transportowych ?? Nie to że chcę narzekać, ale każdy kto jeździ skm od wielu lat od razu by powiedział, że takie rozplanowanie wnętrza nowych składów po prostu się nie sprawdzi !!! Że jest nowocześnie, kolorowo, cicho, czysto - owszem , ale czy funkcjonalnie ?? To już raczej niekoniecznie.
    mało miejsc siedzących na takiej przestrzeni, a przede wszystkim - za mało miejsca w przejściach ( jak ktoś ma miejsce stojące to wyminięcie go graniczy z cudem ). No i jak już ktoś pisał za mało drzwi.
    te pociągi na jakieś dłuższe trasy regionalne - czemu nie. Ale na krótkich i zatłoczonych przejażdżkach w obrębie trójmiasta - to się zwyczajnie nie sprawdza !!

    • 109 6

    • (1)

      No i weź wsadź tam jeszcze rowery.

      Nie myślałem, że zacznę dostrzegać zalety starych - wyremontowanych skmek

      • 19 0

      • Bo w starych wyremomntowanych jedyne czego brakuje to klimatyzacja

        • 12 0

    • No masz! Znowu zapomnieli cię zapytać!

      • 3 6

    • TANDETA

      • 2 0

    • Nie nadają się

      za wąskie,za mało drzwi,ciasnota między siedzeniami.Dno totalne.. i 10m mułu,co z tego że ładnie wyglądają jak są nie funkcjonalne

      • 7 1

    • to są "kryteria" typowe już od wielu lat również dla nowych autobusów i tramwajów,

      widać że ktoś kto je zamawia w ogóle nie korzysta ze środków komunikacji miejskiej na co dzień

      • 0 0

  • To nie jest pociąg do ruchu miejskiego! (6)

    Pan Głu(p)szek&S-ka nie mogą tego zrozumieć,
    może sobie jeździć jako SKM-Premium pomiędzy Gdynią a Słupskiem,
    tylko że tam patologia skutecznie zdemoluje pociągi,
    ale nie po linii nr 250 od Gdańska do Chyloni czy Rumi,
    ciasnota wnętrza powoduje że ludziska stoją przy drzwiach blokując wsiadanie i wysiadanie,
    czy Straszna Kolej Miejska wreszcie zrozumie że nie ma właściwego taboru do obsługi tego typu ruchu?

    • 121 6

    • One i tak są najlepsze (1)

      na linie do Kościerzyny i Kartuz, oczywiście po elektryfikacji. Odcinki aglomeracyjne to te, na których się marnują.

      • 2 0

      • nie, bo kupili z wysoką podłogą i nie pasują na trasy do Kartuz i Kościerzyny

        • 0 0

    • Nie zrozumie... (2)

      ...bo to od wielu lat ta sama ekipa ciężko myślących twardogłowych którym przewodzi niejaki Struk czy jak mu tam........SKM Trójmiasto i Labudowe PR Gdynia to najbardziej zacofane jednostki na całej sieci kolejowej.

      • 2 0

      • no no dokłądnie. Nazwiska jednego z nich nawet nie można napisać bo odrazu blokuje!!! posta! (1)

        klika. Najlepsze są stare kible, miały komfort przedziały miękkie siedzonka zwykle itp. I okna otwieranie ech... a teraz to coś po przeróbkach straszne jest.

        • 2 0

        • Turecki Kurier?

          o nim myślisz?

          • 0 0

    • Jak dotąd, patologia jeździła do Gdyni wyłącznie na mecze derbowe,

      a te niestety wracają do Gdyni po latach posuchy. Znowu trzeba się będzie użerać z kochankami R. Hessa.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.