Fakty i opinie

SKM łączy nowe pociągi w jeden skład

Pociągi Impuls do liniowej eksploatacji weszły pod koniec marca, ale dopiero niedawno zapadła decyzja, by poruszały się złączone w jeden skład.
Pociągi Impuls do liniowej eksploatacji weszły pod koniec marca, ale dopiero niedawno zapadła decyzja, by poruszały się złączone w jeden skład. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Kolejarze wreszcie poszli po rozum do głowy i połączyli dwa nowe pociągi Newag Impuls w jeden dłuższy skład. Takie rozwiązanie proponowaliśmy już w momencie premiery najnowszych pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej.



Czy nowe pociągi SKM powinny jeździć złączone w jeden skład

tak, dzięki temu jest więcej miejsca dla pasażerów 80%
tak, ale wyłącznie na dłuższych trasach np. do Słupska lub Lęborka 10%
nie, pojedyncze składy były wystarczająco duże 10%
zakończona Łącznie głosów: 896
Przypomnijmy - nowe pociągi Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu zostały oficjalnie zaprezentowane w marcu br.

Już wtedy sugerowaliśmy, by ze względu na nieprzemyślane rozplanowanie wnętrza dla ruchu miejskiego, eksploatować je wyłącznie w jednym składzie. Nasze spostrzeżenia potwierdziły później liczne wiadomości od mieszkańców, którzy skarżyli się na ciasnotę w nowych kolejkach.

Kilka dni temu kolejarze postanowili wreszcie wsłuchać się w opinie pasażerów i zespolili Impulsy. Dzięki temu w godzinach szczytu podróż powinna być nieco bardziej komfortowa.

- Skład Impulsów kursuje obecnie na trasach do Lęborka i Wejherowa. W sezonie letnim rośnie liczba pasażerów, stąd decyzja o połączeniu dwóch pociągów w jeden dłuższy skład - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Kolejarze zapewniają również, że wbrew plotkom, oba Impulsy są w pełni sprawne i gotowe w każdej chwili do jazdy jako osobne pojazdy.

- Pociągi są w pełni sprawne. Już wcześniej testowaliśmy taką jazdę w jednym składzie. Nie jest to absolutnie podyktowane awarią któregoś z Impulsów - zapewnia Głuszek.
Impulsy złączone ze sobą mają kursować przez cały dzień. Rozłączanie ma następować jedynie w sytuacji awaryjnej np. gdy zajdzie nagła potrzeba wzmocnienia lub wykonania kursu za inny pociąg.

Materiał z marca br.

Prezentacja pociągu Newag Impuls dla SKM Trójmiasto.

Materiał z marca br.

Newag Impuls na stacji Słupsk.

Opinie (127) 9 zablokowanych

  • Niebywały upór decydentów

    To zaczyna być wręcz chore, że decydenci zmawiający nowy tabor czy dla SKM czy dla PKM kompletnie nie liczą się z funkcją kolei miejskiej. Przecież absolutnie pierwszą rzeczą po zapewnieniu bezpieczeństwa jest zapewnienie płynności wymiany pasażerów na przystankach, a nie wygodne, szerokie siedzenia dla pasażerów. Dlaczego tym ludziom, którzy widać nie dojeżdżają SKM-ką, pozwala się decydować o zamówieniach i zakupach taboru? Czy przekracza to wyobraźnię tych decydentów, że powinno być 4 drzwi na jedną stronę wagonu i co najwyżej 4 rzędy siedzeń między wyjściami z wagonu? A przecież tak było, gdy kursowały tu składy EW90! I komu to przeszkadzało?

    • 0 0

  • To nie jest pociąg do ruchu miejskiego! (6)

    Pan Głu(p)szek&S-ka nie mogą tego zrozumieć,
    może sobie jeździć jako SKM-Premium pomiędzy Gdynią a Słupskiem,
    tylko że tam patologia skutecznie zdemoluje pociągi,
    ale nie po linii nr 250 od Gdańska do Chyloni czy Rumi,
    ciasnota wnętrza powoduje że ludziska stoją przy drzwiach blokując wsiadanie i wysiadanie,
    czy Straszna Kolej Miejska wreszcie zrozumie że nie ma właściwego taboru do obsługi tego typu ruchu?

    • 121 6

    • Jak dotąd, patologia jeździła do Gdyni wyłącznie na mecze derbowe,

      a te niestety wracają do Gdyni po latach posuchy. Znowu trzeba się będzie użerać z kochankami R. Hessa.

      • 0 0

    • One i tak są najlepsze (1)

      na linie do Kościerzyny i Kartuz, oczywiście po elektryfikacji. Odcinki aglomeracyjne to te, na których się marnują.

      • 2 0

      • nie, bo kupili z wysoką podłogą i nie pasują na trasy do Kartuz i Kościerzyny

        • 0 0

    • Nie zrozumie... (2)

      ...bo to od wielu lat ta sama ekipa ciężko myślących twardogłowych którym przewodzi niejaki Struk czy jak mu tam........SKM Trójmiasto i Labudowe PR Gdynia to najbardziej zacofane jednostki na całej sieci kolejowej.

      • 2 0

      • no no dokłądnie. Nazwiska jednego z nich nawet nie można napisać bo odrazu blokuje!!! posta! (1)

        klika. Najlepsze są stare kible, miały komfort przedziały miękkie siedzonka zwykle itp. I okna otwieranie ech... a teraz to coś po przeróbkach straszne jest.

        • 2 0

        • Turecki Kurier?

          o nim myślisz?

          • 0 0

  • (23)

    Osobiście uważam ,że SKM-ki są niebezpieczne szczególnie późnym wieczorem .Strach czasami jechać .Zwyczajnie się boję ,że mogę zostać okradziona lub zgwałcona .Powinno być więcej ochrony w składach SKM.

    • 114 126

    • Jak aż tak się boisz, to zabieraj ze sobą własną ochronę.

      Pozostali pasażerowie nie muszą płacić za cudze fobie.

      Poza tym ochrona też ma zawsze przy sobie aparaturę do gwałcenia -_-

      • 0 0

    • Nie grozi ci zgwałcenie nie martw się.

      • 2 0

    • a ładna jestes ?

      • 1 0

    • Kiedy ostatni raz jechałaś SKM (5)

      30 lat temu?

      • 42 15

      • (4)

        W piątek wieczorem z Gdańska do Wejherowa .Ludzie byli agresywni ,pijani !Miałam podejrzenia,że mogą być pod wpływem dopalaczy.Bałam się jechać.

        • 28 35

        • to nazywa się schizofrenią paranoidalną. można to leczyc

          • 3 1

        • Szpilku, Szpilku... Jesteś jak zawsze niezawodny... (2)

          ... niezależnie od wcielenia;)

          • 28 3

          • (1)

            Jak się połapałaś ,że to ja?

            • 9 7

            • Niezawodny i... niepodrabialny.

              Była w tym wątku jeszcze jedna Twoja wypowiedż - bardzo charakterystyczna dla Ciebie, ale poszła w komin z tego co widzę...

              • 13 0

    • Potwierdzam. Mnie brali w służbowym. (4)

      Niestety niewiele pamiętam bo byłam wypita i zmęczona.

      • 31 4

      • I gdzie dojechalas na jakim dworcu sie obudzilas? (2)

        mnie molestowała konduktorka nawet fajna była ale sie nie zgodziłam do służbowego przedziału

        • 4 4

        • (1)

          Obudziłam się na stacji Łódź Kaliska .Płakałam jak bóbr.

          • 3 5

          • A czemu

            bolalo czy nie miałaś hak wrócić?

            • 3 3

      • Pamiętam :-)

        • 21 3

    • zrób prawko (3)

      weź kredyt i kup samochód

      • 21 6

      • i zmień pracę :)

        • 13 2

      • (1)

        Straciłam prawo jazdy .

        • 4 12

        • I bardzo dobrze

          • 20 4

    • Człowieku, nie trolluj w pierwszym komentarzu. Jeszcze podpisujesz się jako Magda. Miej trochę szacunku i godności.

      Nie karmić trolla.

      • 15 1

    • Gdy ostatnio wracałem z imprezy, to gapiła się na mnie jakaś kobieta, przez całą podróż. Też się trochę bałem, bo wariatów nie brakuje, ale na szczęście jechałem z kolegami.

      • 53 4

    • Pokaz fotke to ocenimy co ci grozi.

      • 53 12

    • Weź ze sobą kota silna niezależna kobieto :D

      • 21 9

    • Chyba dawno nie jechałaś SKM, co? Bo jeśli podane przez Ciebie powody, to jedyne wytłumaczenie nie wychodzenia z auta, to aż mi Ciebie żal.

      • 49 25

  • trójmiejski SKM jest żałosny!

    • 0 1

  • Drzwi (15)

    Wciąż jest za mało drzwi!

    • 73 16

    • najlepiej jakby caly bok od strony peronu podnosił się do góry (5)

      jak w DeLoreanie, albo i dwa jak np we wrzeszczu żeby do metropolii szybko wysiąść.
      Ilośc drzwi to nie problem, tylko ludzie nimi wysiadający - wysiadają gęsiego zamaist dwojkami, stojący na peronie utrudniający wysiadanie, żeby żwawo rzucić się na wolne miejsca, których było by mniej przy gęstrzych drzwiach. No i jeszcze osobny gatunek zakręconych, którzy zbierają się do wysiadania jak już ludzie zaczynają wsiadać, bo zamiast przygotowac się gdy pociąg wjeżdża na stację ruszają tyłki w momencie gdy pociąg się juz zatrzymał, to nie dalekobieżny że 5 min na stacji będzie stał.
      Kultury jak w tokijskim metrze tutaj nie oczekujmy.

      • 8 1

      • zakręceni (2)

        Oni nie są zakręceni, którzy zabierają się do wysiadania gdy inni już wsiadają, oni po prostu stali przy końcu składu i nie zdążyli dopchać sie do drzwi.

        • 1 0

        • Bodku mylisz się (1)

          ci z głowa uwzględniają tłok i cała resztę, jeżdząc regularnie na tej samej lini do rpacy czy szkoły wiesz jaki jest ruch na danym przystanku i o ile wcześniej trzeba ruszyć tyłek z siedzenia, czasami kolejka do drzwi ustawia się jeszcze w przedziale, i ten z konca wagonu wysiada ostatni ale w pierwotnym strumieniu pasażerow, ale często jest tak, że wyleje się potok pasażerow, wsiadający myślą że to już koniec, zaczynając wsiadać, a nagle jakiś nieborak jeszcze sie przeciska już pod prad, niekedy z pretensjami że "najpierw się wysiada" tylko mógł wysiadać jak wszyscy to robili, a nie czekac na zaproszenie.

          • 1 3

          • więcej drzwi i i takie problemy znikają

            to może być proste

            • 1 0

      • gęstszych drzwiach... a u nas panie z budyniu wszystko to i nie za gęste

        • 1 0

      • w tokijskim metrze nie ma miejsca. Zamiast kultury są upychacze po prostu.
        Natomiast w wielu miastach świata w metrze jest mnóstwo drzwi i lepiej zorganizowana przestrzeń

        • 8 1

    • a oknóf?

      • 1 0

    • (3)

      Nie wspomnę o WC, to niezwykle ważne.

      • 7 4

      • Ja nie siadam na desce (1)

        zawsze sikam na podłogę

        • 4 2

        • nie ty jedna, to widać często.

          • 6 0

      • a gdzie kaplica?
        pomodlić się o dobrą jazdę

        • 15 1

    • Jak nie drzwiami to oknem.

      • 7 0

    • za mało drzwi

      to wychodź przez okno marudo

      • 12 7

    • (1)

      Trzeba dostawić nowe :)

      • 20 0

      • Ja noszę swoje - problem z głowy. Ludzie, myślcie.

        • 35 0

  • Za malo miejsca, za waskie, itd. itd (5)

    Mamy joko nacja wyjatkowy talent do narzekania z jednoczesnym brakiem innowacyjnosci. Dlaczego wciaz wywazamy otwarte juz drzwi? Na swiecie jest tyle wspanialych rozwiazan i nie trzeba licencji aby podobne zastosowac u nas.
    Specyfika SKM nie jest czyms odosobnionym wiec dlaczego zamawia sie cos co pozniej okazuje sie nieprzydatne?

    • 25 1

    • Za mało drzwi do wyważania

      • 0 0

    • Za mało drzwi w tych składach, nie ma co wyważać.

      • 0 0

    • Proponuje schudnąć to wszędzie wciśniesz swoje cztery litery (2)

      • 1 16

      • a ty swoje cztery litery to pewnie lubisz wszędzie wciskać co?

        • 0 0

      • Stań 1-1,5 m przed drzwiami w nowych składach (oczywiście wewnątrz)

        i spróbuj dosięgnąć jakiegoś uchwytu.

        • 3 0

  • obywatel

    Dziwi mnie fakt, że zamówili składy cztero wagonowe, gdzie dawniej było dziewięć, a teraz sześć wagonów, skoro składy Impuls mogłyby być dłuższe 6 członowy.

    • 1 1

  • Co prawda skmki jeżdżą za rzadko, ale za to jest w nich za mało miejsca.

    • 0 2

  • Tto wina Kaczora

    • 1 0

  • (1)

    ja sie zawsze ciesze jak podjezdza stara skmka :D

    • 70 15

    • Nie ma nic lepszego niz zapach "kibla" o poranku :D

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.