• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM łączy nowe pociągi w jeden skład

Krzysztof Koprowski
22 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Pociągi Impuls do liniowej eksploatacji weszły pod koniec marca, ale dopiero niedawno zapadła decyzja, by poruszały się złączone w jeden skład. Pociągi Impuls do liniowej eksploatacji weszły pod koniec marca, ale dopiero niedawno zapadła decyzja, by poruszały się złączone w jeden skład.

Kolejarze wreszcie poszli po rozum do głowy i połączyli dwa nowe pociągi Newag Impuls w jeden dłuższy skład. Takie rozwiązanie proponowaliśmy już w momencie premiery najnowszych pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej.



Czy nowe pociągi SKM powinny jeździć złączone w jeden skład

Przypomnijmy - nowe pociągi Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu zostały oficjalnie zaprezentowane w marcu br.

Już wtedy sugerowaliśmy, by ze względu na nieprzemyślane rozplanowanie wnętrza dla ruchu miejskiego, eksploatować je wyłącznie w jednym składzie. Nasze spostrzeżenia potwierdziły później liczne wiadomości od mieszkańców, którzy skarżyli się na ciasnotę w nowych kolejkach.

Kilka dni temu kolejarze postanowili wreszcie wsłuchać się w opinie pasażerów i zespolili Impulsy. Dzięki temu w godzinach szczytu podróż powinna być nieco bardziej komfortowa.

- Skład Impulsów kursuje obecnie na trasach do Lęborka i Wejherowa. W sezonie letnim rośnie liczba pasażerów, stąd decyzja o połączeniu dwóch pociągów w jeden dłuższy skład - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Kolejarze zapewniają również, że wbrew plotkom, oba Impulsy są w pełni sprawne i gotowe w każdej chwili do jazdy jako osobne pojazdy.

- Pociągi są w pełni sprawne. Już wcześniej testowaliśmy taką jazdę w jednym składzie. Nie jest to absolutnie podyktowane awarią któregoś z Impulsów - zapewnia Głuszek.
Impulsy złączone ze sobą mają kursować przez cały dzień. Rozłączanie ma następować jedynie w sytuacji awaryjnej np. gdy zajdzie nagła potrzeba wzmocnienia lub wykonania kursu za inny pociąg.

Materiał z marca br.

Prezentacja pociągu Newag Impuls dla SKM Trójmiasto.

Materiał z marca br.

Newag Impuls na stacji Słupsk.

Miejsca

Opinie (127) 9 zablokowanych

  • Koszt Biletu (4)

    Osobiście nie korzystam z usług SKMki od kiedy skończyły mi się zniżki na przejazdy. Jako student miałem 51% zniżki na bilet i płaciłem za przejazd z Gdyni do Gdańska 2,94. Teraz w jedną stronę płaciłbym 6 złotych, co daje dziennie 12 złotych. Nie kupuję biletu miesięcznego, bo nie muszę obecnie do pracy dojeżdżać codziennie i o wiele taniej mi wychodzi jeżdżenie samochodem. Mam taki zawód, że nie jadę do pracy, albo z pracy w godzinach szczytu więc w żadnych korkach nie stoję. Do czego zmierzam.
    Gdyby ceny biletów były mniejsze, więcej osób by korzystało z usług SKMki, no ale tak nie jest. Jak z narzeczoną chcemy pojechać na Starówkę do Gdańska ( bardzo mi się podoba, pomimo że jestem Gdynianinem ) to wychodzi nam 24 złote.
    Dodałbym do tego jeszcze awarię, które ostatnio zdarzają się dosyć często.

    • 29 5

    • W Gdańsku nie ma Starówki! (2)

      • 4 11

      • On jest gdynianinem, nie czepiaj się, nawet całkiem dobrze zdania układa ;)

        • 13 7

      • no k...a jak nie ma jak jest.

        Tylko po rewitalizacji w 90%,byłem i widziałem że jest.

        • 0 0

    • No, tak.

      Bilety nie są tanie, ale są miesięczne tańsze.
      Z narzeczoną to chyba kupujecie 2 bilety, czyli 12 zł na głowę. Da się przeżyć, choć szkoda że nie ma biletów całodziennych poza godzinami szczytu, albo biletów weekendowych z rabatami. Takie rzeczy się zdarzają w niektórych krajach, ale tylko niektórych. W Polsce jeszcze nie, u nas i tak nie każdy bilet kupuje. Przy każdej kontroli wpada kilka osób.

      • 0 0

  • Za malo miejsca, za waskie, itd. itd (5)

    Mamy joko nacja wyjatkowy talent do narzekania z jednoczesnym brakiem innowacyjnosci. Dlaczego wciaz wywazamy otwarte juz drzwi? Na swiecie jest tyle wspanialych rozwiazan i nie trzeba licencji aby podobne zastosowac u nas.
    Specyfika SKM nie jest czyms odosobnionym wiec dlaczego zamawia sie cos co pozniej okazuje sie nieprzydatne?

    • 25 1

    • Proponuje schudnąć to wszędzie wciśniesz swoje cztery litery (2)

      • 1 16

      • Stań 1-1,5 m przed drzwiami w nowych składach (oczywiście wewnątrz)

        i spróbuj dosięgnąć jakiegoś uchwytu.

        • 3 0

      • a ty swoje cztery litery to pewnie lubisz wszędzie wciskać co?

        • 0 0

    • Za mało drzwi w tych składach, nie ma co wyważać.

      • 0 0

    • Za mało drzwi do wyważania

      • 0 0

  • (4)

    To nie mało miejsca w składzie powoduje nieprzyjemną podróż, to wszystko wina hołoty trójmiejskiej jeżdżącej tymi pociągami. Cała europa a nawet mazowsze jak Koleje Mazowieckie czy SKM Warszawa jeździ podobnymi składami i nikt nie płacze.
    Wróćmy do plastiku i braku klimy wtedy nikt nie narzekał.

    • 9 11

    • taki kurna światowy

      tu jest nasza wieś
      i ma być wygodnie.

      • 8 1

    • Ty ino popatrz jaki tabor jeździ choćby w Berlinie (2)

      od wieków utrzymywane 4 pary drzwi na wagon,
      wagonów w składzie 8,
      szerokie przedsionki i przejścia,
      nie mówiąc już o wsiadaniu i wysiadaniu bez ekwilibrystycznych umiejętności

      • 7 1

      • bo tam w Berlinie nikt nie stoi przy drzwiach gdy reszta pociągu prawie pusta. (1)

        • 1 1

        • W nowych SKM możesz tylko albo stać przy drzwiach

          albo siedzieć

          • 0 0

  • (1)

    by ze względu na nieprzemyślane rozplanowanie wnętrza dla ruchu miejskiego,

    to po co kupowali

    • 17 0

    • czas nagli

      • 2 2

  • Jeden nowy skład w SKM, rekord świata za kilka miliardów PLN z UE

    Brawo hahaha

    • 20 2

  • skrócić o głowę

    ""...ze względu na nieprzemyślane rozplanowanie wnętrza dla ruchu miejskiego...",

    Czy ktoś zatwierdzał projekt przed złożeniem zamówienia i odbiorem ? Czy ktoś, kto zamawiał jechał kiedykolwiek "kolejką" w godzinach szczytu ? W dawnych czasach za taki brak wyobraźni transportowej leciała głowa.
    Istnieją tu pewne analogie : nie każdy obiekt budowlany - przeszklony, kolorowy i "fajny" jest funkcjonalny.

    • 27 0

  • Do pana rzecznika (1)

    Panie Głuszek jeśli będziecie dalej zimą wyłączać ogrzewanie już w Rumi na trasie w kierunku Wejherowa, to nie przesiądę się z auta. Tłumaczenia, że od Rumi jeździcie po torach PKP i jest droższa taryfa, są dla mnie niezrozumiałe, bo ludzie kupują bilety a muszą marznąć.

    • 19 1

    • ja i moi znajomi będziemy pisać skargi i to ile się tylko da i na co się da.

      • 1 0

  • Brak uchwytów w najnowszej SKM (2)

    Nowe SKM -ki nie mają rączek do trzymania i nie a gdzie sie zpłapać - brawo dla producenta ! moze zarząd SKm pomyśli i je zamontuje

    • 25 0

    • ja się trzymam pędzla (1)

      • 4 2

      • Ty sie trzymasz za swojego pędzla a ja kolegi czasem przypadkowego pasażera

        • 4 1

  • bez sensu. po co pociongowi cztery lokomotywy

    • 6 4

  • odpowiedź w ankiecie:

    Jest mi wszystko jedno, nie jeżdżę kolektywnie. Samochód i motocykl są o wiele przyjemniejsze.

    • 5 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane