- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (192 opinie)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (53 opinie)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (154 opinie)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (485 opinii)
- 6 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
SKM łączy nowe pociągi w jeden skład
Kolejarze wreszcie poszli po rozum do głowy i połączyli dwa nowe pociągi Newag Impuls w jeden dłuższy skład. Takie rozwiązanie proponowaliśmy już w momencie premiery najnowszych pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej.
Już wtedy sugerowaliśmy, by ze względu na nieprzemyślane rozplanowanie wnętrza dla ruchu miejskiego, eksploatować je wyłącznie w jednym składzie. Nasze spostrzeżenia potwierdziły później liczne wiadomości od mieszkańców, którzy skarżyli się na ciasnotę w nowych kolejkach.
Kilka dni temu kolejarze postanowili wreszcie wsłuchać się w opinie pasażerów i zespolili Impulsy. Dzięki temu w godzinach szczytu podróż powinna być nieco bardziej komfortowa.
- Skład Impulsów kursuje obecnie na trasach do Lęborka i Wejherowa. W sezonie letnim rośnie liczba pasażerów, stąd decyzja o połączeniu dwóch pociągów w jeden dłuższy skład - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Kolejarze zapewniają również, że wbrew plotkom, oba Impulsy są w pełni sprawne i gotowe w każdej chwili do jazdy jako osobne pojazdy.
- Pociągi są w pełni sprawne. Już wcześniej testowaliśmy taką jazdę w jednym składzie. Nie jest to absolutnie podyktowane awarią któregoś z Impulsów - zapewnia Głuszek.
Impulsy złączone ze sobą mają kursować przez cały dzień. Rozłączanie ma następować jedynie w sytuacji awaryjnej np. gdy zajdzie nagła potrzeba wzmocnienia lub wykonania kursu za inny pociąg.
Materiał z marca br.
Prezentacja pociągu Newag Impuls dla SKM Trójmiasto.
Materiał z marca br.
Newag Impuls na stacji Słupsk.
Miejsca
Opinie (127) 9 zablokowanych
-
2016-06-22 20:14
SKM
Jak to czytam, to cieszę się, że jestem EMERYTEM.
- 2 0
-
2016-06-22 20:25
(1)
Niemieckie SBahny moze nie sa tak piekne na zewnatrz, jak SKMowskie" blyskotki ale sa pojemne, 4 pary drzwi na wagon,zrywne,przyspieszaja blyskawicznie,kursuja czesto,w srodku siedzenia praktycznie umieszczone,tak ze jest wiele miejsca dla stojacych i z przemieszczaniem sie nie ma zadnego problemu,siedzenia wykonane wykonane z twardego tworzywa odpornego na zniszczenie ,wiele uchwytow. i co najwazniejsza sa to wagony dla kolejki miejskiej,metropolitarnej a nie dalakobieznej.Jesli SKM chce wozic pasazerow az do slupska(nie wiem dlaczego skoro nazywa sie koleja miejska)to niech od Gdyni Chyloni czy Wejherowa niech wprowadzi przesiadke na pociagi innego typu.W Berlinie az do poczatku tego wieku jezdzily doskonale, zmodernizowane wagony zbudowane przed II wojna swiatowa,takie same,ktore jezdzily u nas do lat 70 ub wieku.Niestety idiotyczny pomysl zamiany poniemieckiego,doskonalego taboru 800 volt, na polskie grzmoty typu EW57 3000 volt,byla wielkim bledem za ktory placimy do dzis,nie potrafiac skonstruowac wagonow podobnych do owej kolejki poniemieckiej.Byly proby i szly w dobrym kierunku,pokjazalo sie kilka egzemplarzy dosc udanych i praktycznych wagonow,jednak widac ze dla polskich producentow wazniejszy jest piekny ksztalt,fantazyjna forma niz uzytecznosc,praktycznosc, a wlasnie to jest najwazniejsze w komunikacji.
- 7 2
-
2016-06-22 20:30
Przesiadka już jest (zazwyczaj w Gdyni)
chociaż nie wiadomo po co.
- 0 0
-
2016-06-22 21:43
Coś nowego.
Wam trzeba wagony od węgla a nie nowe składy.Co za dzicz w tym kraju?Skąd tylu paranormalnych?Kupili po 30 latach dwa ładne i funkcjonalne pociągi a oni że wolą w g*wnie stać?!
- 1 1
-
2016-06-23 06:21
Tto wina Kaczora
- 1 0
-
2016-06-23 08:05
Co prawda skmki jeżdżą za rzadko, ale za to jest w nich za mało miejsca.
- 0 2
-
2016-06-23 08:32
obywatel
Dziwi mnie fakt, że zamówili składy cztero wagonowe, gdzie dawniej było dziewięć, a teraz sześć wagonów, skoro składy Impuls mogłyby być dłuższe 6 członowy.
- 1 1
-
2016-06-24 09:05
trójmiejski SKM jest żałosny!
- 0 1
-
2016-11-11 12:52
Niebywały upór decydentów
To zaczyna być wręcz chore, że decydenci zmawiający nowy tabor czy dla SKM czy dla PKM kompletnie nie liczą się z funkcją kolei miejskiej. Przecież absolutnie pierwszą rzeczą po zapewnieniu bezpieczeństwa jest zapewnienie płynności wymiany pasażerów na przystankach, a nie wygodne, szerokie siedzenia dla pasażerów. Dlaczego tym ludziom, którzy widać nie dojeżdżają SKM-ką, pozwala się decydować o zamówieniach i zakupach taboru? Czy przekracza to wyobraźnię tych decydentów, że powinno być 4 drzwi na jedną stronę wagonu i co najwyżej 4 rzędy siedzeń między wyjściami z wagonu? A przecież tak było, gdy kursowały tu składy EW90! I komu to przeszkadzało?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.