Fakty i opinie

SKM łączy nowe pociągi w jeden skład

Pociągi Impuls do liniowej eksploatacji weszły pod koniec marca, ale dopiero niedawno zapadła decyzja, by poruszały się złączone w jeden skład.
Pociągi Impuls do liniowej eksploatacji weszły pod koniec marca, ale dopiero niedawno zapadła decyzja, by poruszały się złączone w jeden skład. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Kolejarze wreszcie poszli po rozum do głowy i połączyli dwa nowe pociągi Newag Impuls w jeden dłuższy skład. Takie rozwiązanie proponowaliśmy już w momencie premiery najnowszych pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej.



Czy nowe pociągi SKM powinny jeździć złączone w jeden skład

tak, dzięki temu jest więcej miejsca dla pasażerów 80%
tak, ale wyłącznie na dłuższych trasach np. do Słupska lub Lęborka 10%
nie, pojedyncze składy były wystarczająco duże 10%
zakończona Łącznie głosów: 896
Przypomnijmy - nowe pociągi Impuls produkcji nowosądeckiego Newagu zostały oficjalnie zaprezentowane w marcu br.

Już wtedy sugerowaliśmy, by ze względu na nieprzemyślane rozplanowanie wnętrza dla ruchu miejskiego, eksploatować je wyłącznie w jednym składzie. Nasze spostrzeżenia potwierdziły później liczne wiadomości od mieszkańców, którzy skarżyli się na ciasnotę w nowych kolejkach.

Kilka dni temu kolejarze postanowili wreszcie wsłuchać się w opinie pasażerów i zespolili Impulsy. Dzięki temu w godzinach szczytu podróż powinna być nieco bardziej komfortowa.

- Skład Impulsów kursuje obecnie na trasach do Lęborka i Wejherowa. W sezonie letnim rośnie liczba pasażerów, stąd decyzja o połączeniu dwóch pociągów w jeden dłuższy skład - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.
Kolejarze zapewniają również, że wbrew plotkom, oba Impulsy są w pełni sprawne i gotowe w każdej chwili do jazdy jako osobne pojazdy.

- Pociągi są w pełni sprawne. Już wcześniej testowaliśmy taką jazdę w jednym składzie. Nie jest to absolutnie podyktowane awarią któregoś z Impulsów - zapewnia Głuszek.
Impulsy złączone ze sobą mają kursować przez cały dzień. Rozłączanie ma następować jedynie w sytuacji awaryjnej np. gdy zajdzie nagła potrzeba wzmocnienia lub wykonania kursu za inny pociąg.

Materiał z marca br.

Prezentacja pociągu Newag Impuls dla SKM Trójmiasto.

Materiał z marca br.

Newag Impuls na stacji Słupsk.

Opinie (127) 9 zablokowanych

  • Osobiście uważam ,że SKM-ki są niebezpieczne szczególnie późnym wieczorem .Strach czasami jechać .Zwyczajnie się boję ,że mogę zostać okradziona lub zgwałcona .Powinno być więcej ochrony w składach SKM.

    • 114 126

  • No i dobrze

    • 31 8

  • Drzwi

    Wciąż jest za mało drzwi!

    • 73 16

  • Wkońcu! Dziękujemy :)

    • 50 5

  • Trzeba dostawić nowe :)

    • 20 0

  • Chyba dawno nie jechałaś SKM, co? Bo jeśli podane przez Ciebie powody, to jedyne wytłumaczenie nie wychodzenia z auta, to aż mi Ciebie żal.

    • 49 25

  • Kiedy ostatni raz jechałaś SKM

    30 lat temu?

    • 42 15

  • Proszę bardzo!

    • 4 2

  • O nowych SKM

    Owe nowe SKM'ki są fatalne, tam jest mniej miejsca niż w tramwaju !

    Niech zamawiający pójdą w przyszłośći po rozum do głowy ! Przecież te pociągi powinny mieć szersze płyty podłogowe i ogólnie całe być szersze !

    • 89 26

  • Weź ze sobą kota silna niezależna kobieto :D

    • 21 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.