- 1 Spotkanie z mieszkańcami ws. jarmarku (61 opinii)
- 2 Nie-tak-stary hotel jest ruiną (191 opinii)
- 3 Pociąg tak popularny, że omija przystanki (210 opinii)
- 4 Parking przy Kieleckiej. "Pusty, bo płatny" (178 opinii)
- 5 Dużo aut na cmentarzu, bo Dzień Matki (58 opinii)
- 6 Dziki na plaży w Gdyni wśród ludzi (313 opinii)
SKM może zaoszczędzić 16 mln na remontach peronów "stoczniowych"
Sześć firm złożyło oferty na zaprojektowanie i przeprowadzenie remontów peronów SKM Gdańsk Stocznia i SKM Gdynia Stocznia. Budżet obu inwestycji to w sumie ponad 42 mln zł. Większość propozycji mieści się w ustalonych kwotach.
Szybka Kolej Miejska zdecydowała się ogłosić jedno postępowanie dla oby przystanków, gdyż ich parametry są bardzo podobne, tak samo jak zakres prac. Podzielono go jednak na dwa zadania.
Wybrani wykonawcy będą musieli zaprojektować, a potem wykonać przebudowę peronów SKM Gdańsk Stocznia oraz SKM Gdynia Stocznia - Uniwersytet Morski.
Oferty na SKM Gdańsk Stocznia
- Porr - 13 098 270 zł
- Colas Rail Polska - 13 810 440 zł
- Torhamer - 16 357 493 zł
- Rajbud - 17 460 268 zł
- Konsorcjum dwóch spółek Mosty Gdynia - 19 039 785 zł
- Konsorcjum spółek Roverpol - 21 734 100 zł
Budżet SKM - 19 926 000
Oferty na SKM Gdynia Stocznia
- Porr 13 090 890 zł
- Colas Rail Polska - 15 370 080 zł
- Rajbud - 15 807 568 zł
- Torhamer - 17 218 494 zł
- Konsorcjum dwóch spółek Mosty Gdynia - 21 119 309 zł
- Konsorcjum spółek Roverpol - 25 411 800 zł
Budżet SKM - 23 001 000
Najtańsze oferty pozwolą zaoszczędzić 16 mln zł
W obu przypadkach najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Porr. A oferty spółek Roverpol są jedynymi, które nie mieszczą się w budżetach.
Jeśli wybrane zostaną najtańsze oferty, SKM wyda na prace ponad 16 mln zł mniej, niż planowało.
Wybrani wykonawcy będą mieli w sumie dwa lata na uporanie się z pracami. Z tego pierwszych 10 miesięcy przeznaczonych będzie na prace projektowe.
SKM Stocznia Gdańsk - zakres prac:
- wymiana konstrukcji krawędzi peronowych i nawierzchni,
- budowa pełnowymiarowego zadaszenia wiat po obydwu stronach kładki,
- montaż windy na peron,
- wymiana szyn wzdłuż peronu,
- konserwacja sieci trakcyjnej,
- montaż wiatrołapów, przysiadaków i ławek.
SKM Stocznia Gdynia - zakres prac:
- rozbiórka peronu i budowę nowego o wysokości blisko 100 cm,
- przebudowa schodów,
- montaż nowych wiat niemal na całej długości peronu o długości 21 m i 117 m oraz wysokości 3,5 m - zlokalizowanych po dwóch stronach kładki,
- wymiana szyn wzdłuż peronu, który będzie dodatkowo doświetlony,
- montaż windy przy kładce po północnej stronie,
- montaż przysiadaków, wiatrołapów i ławek,
- konserwacja sieci trakcyjnej.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-05-22 16:36
Rynek powoli normalnieje. (5)
Dobry znak. Permanentne zawyżanie cen powoli się kończy.
- 87 13
-
2023-05-22 16:52
Nadal wszystko jest zawyżane (3)
- 15 3
-
2023-05-22 16:54
Notowania PiS również
- 22 7
-
2023-05-22 18:08
to rób taniej. warzywa, owoce, pieczywo, materiały budowlane i inne. bedziesz bogaczem (1)
- 7 4
-
2023-05-23 23:57
Nie muszę, już nim jestem.
- 0 2
-
2023-05-23 11:48
Nadal daleko mu do normalności
ceny mają nie wiele wspólnego z kosztami realnymi
- 2 0
-
2023-05-24 09:51
w ramach remontu peronu tej stacji (2)
powinna zostać zbudowana rampa z kładką dla pieszych i rowerzystów od "północnego końca" peronu tej stacji, aby ułatwić dostęp pracowników i "klientów" GUMED a także mieszkańców Młodego Miasta do SKM. Nazwa stacji powinna zostać zmieniona na "Gdańsk Stocznia Gdański Uniwersytet Medyczny".
- 2 5
-
2023-05-24 10:00
Proponuję nazwę "Gdańsk Stocznia Gdański Uniwersytet Medyczny Żabka. Mały wielki sklep"
- 3 1
-
2023-05-24 10:57
A co ze stacją Gdańsk Główny Ateneum Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna czy Gdańsk Orunia Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych? Bez przesady, należy raczej upraszczać nazwy i pozbyć się frazy Uniwersytet z Przymorza. Ale tę jeszcze można było zrozumieć, poźniejsze dodanie nazwy AWFiS czy UMorskiego nie
- 1 1
-
2023-05-24 07:18
(1)
Ani słowa o remoncie kładki nad torami w Gdańsku Stoczni. Jest coś ma temat windy, tylko do czego ją przymocować. Wiem , że tam były kłopoty z dogadaniem się , kto jaką część ma robić . Czyli ile miasto, ile PKP bodajże z podziałem na PLKa i SKM.
- 8 1
-
2023-05-24 09:25
Schody od Jana z Kolna zrobione
Pozostałe elementy tak jak piszesz, spór właścicielski o elementy kładki i jeszcze te dodatkowe schody na nieużytkowany peron do Letnicy, miasto nie chce tego ruszać w razie większej spodziewanej frekwencji na kładce woli ja zamknac
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.