Fakty i opinie

SKM musiała przenieść kasę do kontenera

Kasa biletowa musiała przenieść się do kontenera. Docelowo znajdzie się w tunelu.
Kasa biletowa musiała przenieść się do kontenera. Docelowo znajdzie się w tunelu. fot. SKM Trójmiasto

Kasa biletowa SKM przy przystanku Wzgórze św. MaksymilianaMapka w Gdyni została przeniesiona do kontenera, a docelowo ma zostać zainstalowana w tunelu, tuż przy wejściu na peron. Przyczyną "przeprowadzki" punktu jest zawiła sytuacja własnościowa budynku, w którym do tej pory sprzedawano bilety.



Gdzie z reguły kupujesz bilety na SKM?

za pomocą aplikacji 30%
w kasie 41%
w automacie biletowym 17%
w pociągu 4%
mam miesięczny 8%
zakończona Łącznie głosów: 1279
Przedstawiciele SKM poinformowali o przenosinach kasy na stacji SKM Wzgórze św. Maksymiliana. Podróżni wsiadający na Wzgórzu św. Maksymiliana bilety mogli kupić w poprzednim tygodniu u kierownika pociągu, a od poniedziałku, 1 marca - w kasie kontenerowej ustawionej przy wejściu do tunelu od strony ul. Władysława IV.

Przenosiny przedstawiciele SKM tłumaczą zawiłą sytuacją własnościową związaną z budynkiem, gdzie do tej pory sprzedawali bilety.

By kupić bilet, trzeba wejść do kontenera, gdzie może zmieścić się jedna osoba. Reszta czeka na zewnątrz. Dla pasażerów przyzwyczajonych do przestrzeni w poprzedniej lokalizacji może być to zaskoczenie i utrudnienie.

- Budynek przy przystanku Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana nie jest własnością spółki PKP SKM w Trójmieście. Nasza spółka jedynie wynajmowała w nim pomieszczenie, w którym do końca lutego funkcjonowała kasa PKP SKM. 1 marca uruchomiliśmy kasę w kontenerze znajdującym się nieopodal wejścia na przystanek. Docelowo kasa zostanie przeniesiona do tunelu, tuż przy wejściu na peron. Takie rozwiązanie będzie wygodniejsze dla naszych pasażerów, zwłaszcza tych, którzy zmierzają na peron wejściem do strony Centrum Riviera - tłumaczy Tomasz Złotoś, rzecznik SKM.

W 1955 roku PKP budowało nie na swojej działce



Michał Stilger, rzecznik PKP SA, precyzuje, że budynek kas biletowych przy przystanku Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana został wybudowany w 1955 r. przez ówczesne Polskie Koleje Państwowe. W trakcie budowy obiektu prawdopodobnie doszło do przekroczenia granicy działki stanowiącej własność Skarbu Państwa.

- Kasa biletowa spółki PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście funkcjonowała w oparciu o umowę najmu zawartą między tym przewoźnikiem a Polskimi Kolejami Państwowymi SA. Szczegóły dotyczące tej konkretnej umowy oraz generalnie umów najmu czy dzierżawy zawieranych przez PKP nie są informacjami o charakterze publicznym. Stawki najmu stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa PKP SA - podkreśla rzecznik PKP SA.
Przypomina, że obecnie obsługa pasażerów jest zapewniona w kasie kontenerowej, której operatorem jest trójmiejska SKM.

- Więcej informacji na ten temat będziemy w stanie udzielić w późniejszym czasie - kończy rzecznik kolejarzy.

Problem z granicą działki nie jest nowy



Co ciekawe, ponad dwa lata temu PKP SA planowało rozebrać należący do firmy budynek kas biletowych przy SKM Wzgórze. Kolejarze wycofali się właśnie z powodu przebiegającej przez granicę działki. Wydający w tym wypadku zezwolenie Urząd Wojewódzki nie pozwolił na rozbiórkę, bo przewoźnik nie dostarczył zgody pozostałych właścicieli terenu.

Zamiarom kolejarzy przygląda się Gdynia, która przystąpiła do zmian w planie miejscowym na tym terenie.

W obecnie obowiązującym planie obszar na Wzgórzu św. Maksymiliana jest przeznaczony pod zabudowę usługową/tereny urządzeń komunikacji samochodowej - parking wielopoziomowy oraz obiekty węzła transportu publicznego w sąsiedztwie przystanku.

Rozkłady SKM



W najbliższych latach PKP PLK planuje zmodernizować linię Gdynia - Kościerzyna i wybudować nowe perony m.in. na przystanku Wzgórze św. Maksymiliana w Gdyni, gdzie będą mogły się zatrzymywać składy PKM.

Perony są potrzebne, bo pomiędzy Wzgórzem św. Maksymiliana a Osową ma powstać trzeci tor dla pociągów dalekobieżnych, więc decyzją radnych od listopada planiści pracują nad rezerwacją miejsca dla infrastruktury kolejowej.

Sprawę rozbudowy linii skomplikował w ostatnim czasie spór Gdyni z PKP PLK o to, kto ma budować wiadukty na węźle Karwiny.

Opinie wybrane


wszystkie opinie (150)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najnowsze

więcej artykułów »