• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM na sprzedaż

M.W.
16 stycznia 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Do końca marca można składać oferty na zakup trójmiejskiej kolejki elektrycznej. Polskie Koleje Państwowe dopuściły do rokowań z ewentualnymi inwestorami przedstawicieli samorządów miejscowości leżących na trasie SKM.

- Prywatyzacja SKM jest dla nas sprawą bardzo żywotną - powiedział "Głosowi" marszałek Jan Kozłowski. - Jeśli my będziemy znać oczekiwania inwestorów, a oni nasze możliwości pomocy kolejce, będzie to korzystne i dla nas, i dla nich. Uważamy że po prywatyzacji kolejka powinna stać się elementem zintegrowanego systemu komunikacji lokalnej. Chcemy też wiedzieć gdzie pójdą pieniądze z prywatyzacji. Powinny pozostać na Pomorzu, choćby dlatego, by przyczynić się do poprawy stanu naszych kolei. Uważam też, że kolej powinna przekazać dworce lokalnym samorządom. Najczęściej dworce kolejowe to najbardziej zaniedbane budynki w mieście.

Według władz PKP, to już ostatni dzwonek na sprzedaż. Jeśli kolejka nie zostanie sprzedana, za kilka lat będzie w takim stanie, że nikt nie będzie jej chciał nawet za darmo.
Głos WybrzeżaM.W.

Opinie (290)

  • SKM......przypominaja mi sie mlodziencze lata....

    prywatyzacja ????
    BRAWO !
    WIELKIE BRAWA !

    • 0 0

  • ŻADNEJ PRYWATYZACJI!!!!!!

    to chyba najgorsze co moze byc prywatyzacja....juz nie maja co wymyslac...ludzie zastanowcie sie..

    • 0 0

  • a kto w ten zlom zainwestuje, to sa dawne ddrowskie pociagi kiedy to bylo, tyle lat temu a moze i wiecej:)))

    • 0 0

  • do wiadomosci porciaka

    wiesz bardzo nie lubie ludzi,ktorzy wypowiadaja sie na wszysktie tematy( komantujac wszystkie artukuły) nie majac nic szczegolnego i inteligentnego do powiedzenia!! grunt to zasitniec...a takich ludzi mamy w Wawie na wiejskiej!!

    • 0 0

  • ach archaniolku badz na wieczor chociaz mily, nie mozna tak spontanicznie krzyknac z zachwytu:)))

    • 0 0

  • Do archanioła Gabryjela...

    oj MISIU, być może tylko Twoja mózgownica jest tak malutka, ale zapamiętaj: twoja choroba nie występuje u wszystkich.
    Prześpij się (późna godzina już w tym Twoim miasteczku ), to dobrze ci zrobi.

    • 0 0

  • ; /

    tak sie sklada,ze godzina jest w sam raz!!i nie ty mi bedzies mowl co mam robic i kiedy..!!Wielki polak sie odezwal!!szczury zawsze pierwsze uciekaja z okretu!!

    • 0 0

  • z DDRem to te pociągi za wiele wspólnego nie mają

    Sa podobne za to do szwedzkich jednostek firmy ASEA z lat 50-tych, kiedy zostały one tam wycofane z produkcji. Dlatego właśnie prywatyzacja SKM jest ważna - każdy by chciał jeździć superpociągami tylko nie bardzo wiadomo skąd je wziąć co nie :P

    • 0 0

  • ty kolejorz
    ty torów pilnuj
    jak chcesz prywatyzować??
    a o dopłatach do przejazdów osobowych słyszałeś??
    to bedzie taka spółka co jej nie bedzie widać tylko czuć po kieszeni
    skoro coś ma być sprywatyzowane to chyba BEZ DOPŁAT??
    o ile wiem, za granica, koleje są dotowane i niekoniecznie prywatne
    kolej wymaga rozwiazań strukturalnych
    w jej skład wchodzą 3 gminy a pan kozłowski może se rządzić zza biurka pania krysią

    • 0 0

  • Prywatyzacja - początek czy koniec Trójmiejskiej SKM?

    Jakoś wyjątkowo źle kojarzy mi się słowo „prywatyzacja”, zwłaszcza, gdy słyszę, że znowu coś tam będą u nas prywatyzować. Biorąc pod uwagę stan rzeczywisty SKM w naszym mieście, dochodzę do wniosku, że jedyne, co my – biedni użytkownicy tych nieszczęsnych i już niestety sypiących się ze starości kolejek – poczujemy po takiej prywatyzacji, to nie luksus komfortowej przejażdżki, a raczej lekkość kieszeni, ponieważ trzeba będzie więcej płacić za korzystanie z prywatyzowanej (jeżeli to nastąpi) kolejki. Nie wierzę, że jakikolwiek (o ile się jakiś znajdzie) inwestor, czy inny cudotwórca od prywatyzacji, wyłoży bezinteresownie pieniądze na modernizację sprzętu, należącego do SKM Trójmiasto, nie podnosząc przy tym kosztów użytkowania tego sprzętu przez szarego człowieka. I bileciki pójdą w górę cenowo – jak nic. Na dodatek, to, że perspektywa droższych biletów jest w miarę pewna, nie oznacza, że równie pewny jest wzrost komfortu użytkowania tychże kolejek. Taka jest trójmiejsko - polska rzeczywistość. Zastanawiające jest jedno: czy naprawdę zawsze w naszym kraju prywatyzacja będzie się źle kojarzyć? Mamy niby tylu wykształconych – ponoć zdolnych – ekonomistów. Nie chce im się, czy nie opłaca, opracowywać porządnych projektów restrukturyzacji, tudzież prywatyzacji czegokolwiek? A może to po prostu za trudna sztuka…? Dużo łatwiej jest przecież nazwać się „fachowcem od prywatyzacji” – w nieodległej historii mieliśmy takich „zdolnych menadżerów” od groma – więc, dużo łatwiej nadać sobie taki tytuł i czerpać… dopóty, dopóki nie położy się danej firmy na obie łopatki, czego SKM nie życzę, ale… pewności nie mam, że prywatyzacja może cokolwiek zmienić na lepsze. O oddawaniu budynków dworców w celach prywatyzacyjnych wolę się nie wypowiadać...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane