• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM na sprzedaż

M.W.
16 stycznia 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Do końca marca można składać oferty na zakup trójmiejskiej kolejki elektrycznej. Polskie Koleje Państwowe dopuściły do rokowań z ewentualnymi inwestorami przedstawicieli samorządów miejscowości leżących na trasie SKM.

- Prywatyzacja SKM jest dla nas sprawą bardzo żywotną - powiedział "Głosowi" marszałek Jan Kozłowski. - Jeśli my będziemy znać oczekiwania inwestorów, a oni nasze możliwości pomocy kolejce, będzie to korzystne i dla nas, i dla nich. Uważamy że po prywatyzacji kolejka powinna stać się elementem zintegrowanego systemu komunikacji lokalnej. Chcemy też wiedzieć gdzie pójdą pieniądze z prywatyzacji. Powinny pozostać na Pomorzu, choćby dlatego, by przyczynić się do poprawy stanu naszych kolei. Uważam też, że kolej powinna przekazać dworce lokalnym samorządom. Najczęściej dworce kolejowe to najbardziej zaniedbane budynki w mieście.

Według władz PKP, to już ostatni dzwonek na sprzedaż. Jeśli kolejka nie zostanie sprzedana, za kilka lat będzie w takim stanie, że nikt nie będzie jej chciał nawet za darmo.
Głos WybrzeżaM.W.

Opinie (290)

  • A może to coś zmieni?

    Gdynia niby bogate miasto....ale jka patrze na nasz dworzec glowny to plakac mi sie chce. Szara, brudna, smierdzaca rudera... szkoda gadac. O kolejkach SKM nie wspomne. Ale kto wie moze jakas potezna firma (moze Prokom?) zainwestuje troszke grosza i cos sie mieni na lepsze?Niech te ceny biletow beda troszke drozsze... ale w zamian za to niech polepszy sie komfort podrozy lub wyglad dworca.

    • 0 0

  • skladam oferte na zakup 1 proc.

    udzialow w SKM... zapewni mi to do konca zycia bezplatny przejazd;P

    • 0 0

  • Jasiu (Kozłowski)

    zaproponuj nazwać SKM im. L.W. i oddaj za darmoszkę arcyprałatowi.

    • 0 0

  • Znowu pieprzenie bez sensu

    Była gdańszczanko z Przymorza
    Nie wypowiadaj się na tematy, których nie znasz.
    Te, w twoim mniemaniu, ddr-owskie pociągi poszły już w zapomnienie, bo nikt nie chciał w tamtych czasach inwestować w dobry, sprawdzony tabor. Przypominam, że w obecnym Berlinie nadal jeszcze jeździ tabor, taki który do 1974 roku jeździł w Trójmieście.
    W obecnycn Niemczech prywatyzują się linie kolejowe /w zakresie przewozów pasażesrkich/, np. Nord-West-Bahn i dotowane są przez Landy. W bogatej Szwajacari, gdzie istnieje kilkadsiesiąt prywatnych zarządów kolejowych, do tych przewozów /pasażerskich/ dopłacają również poszczególne Kantony.
    A na naszej kolei, póki będą rządzili Pole, Koguty i inne matoły nigdy nie dojdzie do żadnej, prawdziwej prywatyzacji

    • 0 0

  • może kupimy

    może zrobimy zrzute i se qpimy SKMkę i se będziemy robić imprezki z wagonach?

    • 0 0

  • a wiesz? ten pomysł ma jakiś taki nieodparty urok...:)

    • 0 0

  • Bolo

    Masz racje,te stare wagony pochodzily z reparacji wojennych i do dnia dzisiejszego mozna je spotkac w berlinskiej S-Bahn.Z Gdanska zniknely moim zdaniem gdzies w 1976 albo 1977,ale to szczegol.Prywatyzacja jest ,przynajmniej w europie zachodniej w chwili obecnej faktem-ale prywatyzacja nie oznacza ,ze SKM musi byc samowystarczalna finansowo-bez dotacji z samorzadu nie bedzie to nigdy funkcjonowac.

    • 0 0

  • Bolo
    a może jednak pozwolisz żeby każdy pisał w/g swojego uznania??
    "Była gdańszczanko z Przymorza
    Nie wypowiadaj się na tematy, których nie znasz."

    to, że te wagony skm pomyliły się gdańszczance z taborem z berlińskiego metra (słynne 800 V) to może pamietać jedynie gallux bo dojeżdżał nimi do szkoły:)
    takie z klamkami i ręcznie otwieranymi drzwiami
    najdłuższą "przeplatanke" (skok na stopień skok na peron kilka kroków bieg peronem trzymając sie klamki i znowu skok na stopień aż do skończenia peronu) oddałem na kamiennym potoku
    juz za peronem (refleks) zaryłem w kupe piachu, która tam lezała od daien dawna

    • 0 0

  • EZT - Elektryczne Zespoły Trakcyjne

    SKM Trójmiasto posiada ok 50 składów EN-57 i 20 EN-71, które zostały wyprodukowane przez Wrocławski dawny PAWAFAG (obecnie Bombardier Transportation) w latach 1961-1990, a projektowane były przez Polskie Centralne Biuro Konstrukcyjne Przemysłu Taboru Kolejowego.
    Pieniądze jak wiadomo są potrzebne, na modernizację i odnowienie składów oraz peronów. Czy widział ktoś odnowiony skład z siedziskami jak w autobusach ? Czy nie lepiej ? Nasza SKM jest jak Metro w innych miastach, pomaga wielu ludziom w poruszaniu się po Trójmieście.
    Oby jak najszybciej ktoś pojawił się z pieniędzmi, bo pomysły w SKM są - na korzyść pasażerów.

    • 0 0

  • Ale wiele od was komuną i to z lat świetności

    Jak tak czytam posty to mi sie rzygać chcę!! Najlepiej nic nie ruszać aż się samo rozsypie. W obecnym stanie rzeczy i tak płacisz za bilet i tak nawet jak nie jeździsz, bo płacisz podatki ( pod warunkiem że cokolwiek potraficie poza siedzeniem całymi dniami przez komputerem ). Wiec odednijmy te pempowine ( w postaci dotaci państwowych na utrzymanie firmy na powierzni - co de Facto idzie tylko na rozdmuchane koszty których nie nie odwarzy sie zredukować bo sie pary krzykaczy na torach podpali).
    Słowe prywatyzowac !!!!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane