• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM na sprzedaż

M.W.
16 stycznia 2004 (artykuł sprzed 20 lat) 
Do końca marca można składać oferty na zakup trójmiejskiej kolejki elektrycznej. Polskie Koleje Państwowe dopuściły do rokowań z ewentualnymi inwestorami przedstawicieli samorządów miejscowości leżących na trasie SKM.

- Prywatyzacja SKM jest dla nas sprawą bardzo żywotną - powiedział "Głosowi" marszałek Jan Kozłowski. - Jeśli my będziemy znać oczekiwania inwestorów, a oni nasze możliwości pomocy kolejce, będzie to korzystne i dla nas, i dla nich. Uważamy że po prywatyzacji kolejka powinna stać się elementem zintegrowanego systemu komunikacji lokalnej. Chcemy też wiedzieć gdzie pójdą pieniądze z prywatyzacji. Powinny pozostać na Pomorzu, choćby dlatego, by przyczynić się do poprawy stanu naszych kolei. Uważam też, że kolej powinna przekazać dworce lokalnym samorządom. Najczęściej dworce kolejowe to najbardziej zaniedbane budynki w mieście.

Według władz PKP, to już ostatni dzwonek na sprzedaż. Jeśli kolejka nie zostanie sprzedana, za kilka lat będzie w takim stanie, że nikt nie będzie jej chciał nawet za darmo.
Głos WybrzeżaM.W.

Opinie (290)

  • Tomash

    Dotacje do kolei,nawet sprywatyzowanych nie maja nic wspolnego z komuna.Kazde panstwo musi dbac o infrastrukture,czyli miedzy innymi wspierac finansowo np. budowe drog ,linii kolejowych i lotnisk jak rowniez komunikacje zbiorowa i tak jest w wiekszosci krajow.

    • 0 0

  • Co to kogo obchodzi Galux w jaką ty kupę /piachu/ zaryłeś.A może to była inna kupa tylko zapomniałeś.
    Cytuję " ..to może pamiętać tylko GaluX" - co za megalomania!!! Zapominasz młodzieniaszku, że na portalu wypowiadają się starsi od ciebie i to z lepszą bo nie wybiórczą jak twoja pamięć.

    • 0 0

  • Heh, dokładnie, ten mały, śmieszny człowieczek myśłi sobie że jest gwiazdą tego portalu...

    • 0 0

  • Tomash_

    chcę czy chce to po pierwsze a po drugoe moi mili zauwazcie ,że nasza mlodzież "złota" niezle dewastuje wagony kolejowe.
    A teraz jedna uwaga do Byłej Gdańszczanki. Czsto jetem w Berlinie i wiesz Ubana czy Esbana jakos tak bardzo się nie rózni od naszych SKMów.
    Zawsze lubiłam czytac jak piszesz ale te stałe przechwalanie się typu bo u Nas w Niemczech powoli zaczyna mnie draznić.
    Czy ja np. pisze ,że u mnie w Prowansjii...itp. a widzisz latem mieszkam w Prowansji (Francja) bo tam mam dom letni i nigdy o tym nie piszę ale nie mozna stale czytac jak to w Niemczech wspaniale a w Polsce syf. Że jest zle każdy widzi.
    Bez urazy

    • 0 0

  • Merek

    Dokładnie po to tylko aby móć swobonie regulowac kase panstwowa w imie budowy tego czy owego. Nigdy ale to nigdy nie doczekasz sie reawlnych cen eksploatacji wynikajaca z rachunku kosztow. Tak wiec jesli panstwo bedzie dalej "administrowac" infrastruktura to powodzenia ale szybciej kolejka skoroduje niz panstwo zakupi nowy sklad.

    • 0 0

  • silver nika zmieniłeś?

    • 0 0

  • Moby Dick

    wiem ,ze to nie bardzo na temat,ale gdzie byla gdanszczanka z przymorza napisala ,ze w Niemczech jest wszystko lepsze?Nie pytam dlatego ,ze ja tez z przymorza-tylko sie nie doczytalem takiego fragmentu.

    • 0 0

  • Zachować dotychczasowy status

    Oczywiście stan techniczny trójmiejskiej kolejki jest zły - to nie ulega wątpliwości, lecz mimo to jest ona doskonałą infrastrukturą komunikacyjną w kraju, poruwnywalną jedynie z warszawskim metrem i powinna po modernizacji stanowić istotny wzór dla innych przedsięwzięć i udogodnień komunikacyjnych w Polsce. Dlatego też należy po prywatyzacji zachować jej dotychczasowy status i zakres usług, a także zadbać o to, by wielu udziałowców nie sprawiło, że tory kolejki rozjadą się w dwie zupełnie różne strony.

    • 0 0

  • Prywatyzacja Kolei, choćby nawet SKM to będzie początkiem jej końca.
    Tak jak w Wielkiej Brytanii prywatyzacja niektórych linii kolejowych zaowocowała natychmiastową , dużą podwyżką cen biletów i znacznym obniżeniem standartów usług.
    Bez dotacji samorządowych i tak ta struktura nie ujedzie więc po cóż ten cały zgiełk i tumult wokół.
    Kondycja PKP jest taka jaka jest ponieważ cała PKP obrosła tysiącem spółek i spółeczek, które wysysają z niej państwowe pieniądze. Nie tędy droga panowie

    • 0 0

  • M, D

    fak , no może nie dosłownie u nas w niemczech ale ja także zauwazyłem ,że ona stale pisze krytycznie , ciekawe czy na podstawie niemieckiej prasy opiera te swoje opinie?
    A mu z ciemnogordu jestesmy i zacofani.
    Jestem ciekawy czy nasza Gdańszczanka ma tam jakiś zawód i prace np. architekt.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane