• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM-piekarniki na szynach

ms
14 lipca 2005 (artykuł sprzed 18 lat) 
Choć upał dokucza większości z nas, najgorzej mają ci, którzy nie mogą się przed nim schronić. Od kilku dni pasażerowie SKM alarmują, że nagrzane wagony zmieniają się w piekarniki.

- Od kilku dni nie trafiłam na wagon, w którym otwierałoby się choć jedno okno! - napisała do nas pani Ela Bieńkowska. - Chyba nie trzeba tłumaczyć, jak czują się pasażerowie rzekomo najdogodniejszego trójmiejskiego środka lokomocji podczas obecnych upałów. Sama byłam dziś bliska zemdlenia, pomimo tego, że miałam siedzące miejsce. Cóż dopiero mówić o tych, którzy stali w tłoku ok. południa.

Paweł Wróblewski z SKM był zdziwiony naszym telefonem. - Nie skarżono się nam do tej pory, że nie otwierają się okna w wagonach. We wszystkich naszych wagonach - zarówno starych, jak i nowych, można otwierać okna. Jeżeli któregoś się nie otwiera, to zapewne na skutek awarii.

SKM nie ma wagonów klimatyzowanych. Zdaniem Pawła Wróblewskiego klimatyzacja nie sprawdzałaby się dobrze, ponieważ częste otwieranie drzwi na przystankach niweluje jej działanie. - Wydaje mi się, że klimatyzowane kolejki podmiejskie jeżdżą tylko na południu Europy - zastanawia się Paweł Wróblewski.

Z kolei Piotr Rydzyński z Zespołu Doradców Gospodarczych Tor twierdzi, że klimatyzacja lub przynajmniej schładzacze powietrza są dziś w standardzie, nawet w przypadku wagonów dla kolejek podmiejskich. Można też je montować w starych wagonach.

- W Polsce nie ma jeszcze klimatyzowanych kolejek, ale warszawska kolej SKM właśnie zamówiła dla siebie sześć takich składów. Wejdą do użytku jeszcze w tym roku. - informuje Piotr Rydzyński. Za każdy skład stolica zapłaci 7,5 mln zł.

Piotr Kołodziejczak z ZNTK w Nowym Sączu, dostarczyciela klimatyzowanych wagonów dla Warszawy, przyznaje, że z technicznego punktu widzenia, można zainstalować klimatyzację w starszych wagonach. Dodaje jednak, ze nie ma to sensu. - To tak jakby instalować klimatyzację w maluchu czy syrence - śmieje się. - Wymagałoby to zmienienia m.in. okien i szyb, żeby zwiększyć szczelność pojazdu. Wydaje mi się, że to raczej nieopłacalne.
ms

Opinie (203)

  • pewnie połowa jest zepsuta

    bo od kiedy pamietam nie chciały sie otwierać, albo otwarte nie chciały sie zamykać. Ale i tak lepsze to niż na wschodzie gdzie pociągi mają okna (drewniane ) pozabijane gwoźdźami. Kiedyś jechalem 5 dni takim pociągiem - to była jazda dosłownie i w przenośni :)

    • 0 0

  • Od razu widać kto podczytuje pl.regionalne.trojmiasto :)))

    • 0 0

  • Panie Pawełku... Autobusy niskopodłogowe mają klime choc zatrzymują sie 3y razy cześciej niż SKM-ka i nikt nie narzeka w nich że klima jest nieefektywna!

    • 0 0

  • Poludnie Europy....

    Hmm... o ile sie nie myle to nowe wagoniki berlinskiego S-Bahnu a na 100% paryskie kolejki dojazdowe maja klime - nie wszystkie i nie wszedzie dziala, ale przynajmniej cos jest

    • 0 0

  • "We wszystkich naszych wagonach – zarówno starych, jak i nowych, można otwierać okna. Jeżeli któregoś się nie otwiera, to zapewne na skutek awarii."

    zanim powiesz takie bzurne slowa, przejedz sie "swoja" SKMka!!
    Jechalem przedwczoraj do Gdyni i co? gówno! bylo goraco i razem z innymi szukalismy miejsca przy OTWARTYM oknie - niestety po przespacerowaniu polowy skladu natrafilem raptem na 4 otwarte okna!! pozostale albo zardzewiale i zapieczone albo pourywane albo polamane uchwyty...AWARIA? czy masowy dowód na to,ze pociag jest w stanie rozkladu zasadniczego?
    Powiem szczerze,ze ludzie mieli ochote powybijac te szyby....szkoda,ze tego nie zrobili.Moze wtedy pajacowaty pan od kolejek by nie p*** takich bzdur :[
    pozdrawiam

    PS jak tam sie sprawuje klima w panskim nowiuskim autku?

    • 0 0

  • Wraz z biletami powinna być wypożyczalnia ręcznych na baterię wentylatorków.

    • 0 0

  • komentarz zbyteczny

    beznadziejne okna, beznadziejne ogrzewanie, smierdzace sklady, 3 kolejki na krzyz po remoncie z malymi lufcikami i miejscami na rowery, suchary udajacy ochroniarzy, dlugie sklady na krotkie trasy a na dluzsze, przepelnione krotkie, brak ulg dla studentow powyzej 25 roku zycia
    cpuny, nawaleni palacy popaprancy ktorym nikt z obslugi (suchary i renoma) nie zwraca uwagi
    SKM - Skubnij Kazdego Naiwnego

    • 0 0

  • Za moich czasow...

    kiedy jezdzilem podmiejskimi pociagami na linii W-wa Skierniewice, a jezdzilem tymi samymi skladami, jak dzis na SKM, otwieralo sie po prostu drzwi na korytarzu miedzy przedzialami i wialo tak, ze o malo nie urywalo glowy. Do otwierania sluzyla wajcha pod sufitem. Jesli nie bylo wajchy, drzwi dalo sie przytrzymac noga.
    Dzis takie numery tylko w metrze nie sa mozliwe (ale i nie potrzebne, ba tam chlodno - czasem tylko oglosza alarm bombowy, wtedy robi sie cieplej). Komputer pilnuje, aby wszystkie drzwi byly zamkniete. Inaczej pociag nie pojedzie.

    Czy w SKM tez tak samo?

    • 0 0

  • On jest zdziwiony

    takim telefonem no coś takiego! Niech się przejedzie SKM w ciągu dnia to dopiero będzie zdziwiony, jak bardzo może być człowiekowi gorąco. A nikt się do tej pory nie skarżył, bo chyba nikt nie ma siły i czasu z nimi gadać. Po wyjściu z takiej kolejki po przejechaniu z Gdańska do Gdyni to człowiek marzy tylko o zimnym prysznicu i piwie z lodówki.

    Ps. Kiedyś byłem w hotelu (nazwy nie pamiętam) na Ukrainie, a konkretnie w Nowogrodzie. Tam też były drewiane okna i też były zabite gwoździami, a upał był jak cholera. A żeby było więcej atrakcji turystycznych w łazience był włączony kaloryfer i za cholerę nie dało się go wyłączyć! To chyba jakaś cecha wspólna (te wspaniałe okna) wschodnich sasiadów, także gegroza - doskonale się rozumiem...

    • 1 0

  • Hej Sla

    Co Ty za bajki opowiadasz? Gdzie Ci w autobusie ktoś klimę włączy??? Żaden kiermnen nie włącza bo zaraz pasażerowie pootwierają okna i będzie trąbka z tej całej klimy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane