• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM pokazuje wnętrza nowych pociągów

Krzysztof Koprowski
11 lutego 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowe pociągi SKM oceniamy na 4 z plusem
  • Tak prezentują się od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.
  • Tak się prezentują od środka nowe pociągi Newagu dla trójmiejskiej SKM.

Szybka Kolej Miejska prezentuje wnętrza niemal gotowych pociągów Newag Impuls, które dotrą do Trójmiasta już w marcu br. Koszt zakupu dwóch pojazdów wyniósł ok. 35,5 mln zł.



Jak oceniasz wnętrze nowych pociągów SKM?

Obecnie pierwszy pociąg przechodzi testy na Centralnej Magistrali Kolejowej, gdzie jest rozpędzany do prędkości 160 km/h. Po wykonaniu jazd próbnych oraz sprawdzeniu wszystkich podzespołów, pociągi trafią do Trójmiasta na początku marca br.

Każdy pojazd produkcji nowosądeckiego Newagu liczy 74,4 m długości i przystosowany jest do przewozu 511 osób, w tym 152 na miejscach siedzących. Wnętrze przystosowane jest do potrzeb pasażerów niepełnosprawnych oraz pasażerów z rowerami.

Dla wygody podróżnych w pobliżu siedzeń zainstalowane zostaną gniazdka elektryczne, umożliwiające podczas jazdy np. podładowanie telefonu komórkowego. Przewidziano również toalety z obiegiem zamkniętym oraz bezgotówkowe automaty biletowe.

Przestrzeń pasażerska oraz kabiny maszynisty będą klimatyzowane. Wejście do pociągu ułatwi dodatkowy, wysuwany stopień, zmniejszający odstęp między pojazdem a peronem.

Impulsy wykorzystywane będą przede wszystkim na odcinku od Wejherowa do Tczewa. SKM nie wyklucza skierowania ich także do obsługi tras do Lęborka i Słupska.

Zobacz zdjęcia z postępu prac nad budową pociągów w styczniu br.

Miejsca

Opinie (231) 4 zablokowane

  • bazgotowkowe automaty biletowe...

    regulamin mowi, ze nie wolno wsiadac bez biletu, chyba ze pierwszym wejsciemod poczatku,BY kupic bilet. znam ludzi ktorzy dostali mandat bo nie zdazyli kupic biletu przez sky- cash, tu tez pisali o takich. po co robic wagony, ktore wymagaja zmiany reagulaminu, BEZ ZMIENIANIA regulaminu?

    • 6 1

  • Wszystko ok, ale... (2)

    To ma być S-Bahn, a nie pośpieszny.

    W jakiej relacji on pojedzie te 160 km/h, bo mamy tylko jeden odcinek z ową prędkością Orunia - Zajączkowo Tczewskie.

    Więc wybór padnie na Gdańsk - Tczew?! Z SKM na tej trasie korzysta niewiele osób..

    Przy zatrzymaniach Orunia, Lipce, Pruszcz, Cieplewo, Różyny, Skowarcz, Pszczółki, Miłobądz to bez sensu.

    To by musiał stanąć tylko Pruszcz i Pszczółki by się rozpedzić te 160 km/h.

    • 14 1

    • No jo

      Jechalem pendolino z Gdanska do Krakowa. Do wawy lecial tak ok 120-130km/h.

      Od wawy do krakowa prawie cala trasa 160-210km/h z tendencja do blizej 200km/h

      • 9 0

    • SKM obsługuje ciągle Tczew?

      • 0 0

  • Z tymi wszystkimi rurami i uchwytami wyglada jak siłownia

    • 5 2

  • Marketingowo zdjecia w tym tekscie

    lekko mowiac sa slabe. Robione jakims kompaktem w dodatku z lampa?

    Moze warto bylo wziasc jakiegos lepszego fotografa? Dochodze do wniosku, ze jak ktos w firmie jest slaby w jakiejs dziedzinie to nalezy wspierac sie innymi osoba z zewnatrz.

    • 7 1

  • Po co te miękkie obicia?! Tylko brud i inne gó*na w tym się zbiera!

    Dlaczego wszyscy przewoźnicy biorą materiałowe siedzenia. To jest magazyn brudu i syfu. To jest bardzo rzadko prane, lump w zasr***ch spodniach na tym siedzi, imprezowicz zaleje browarkiem, a następnie my na tym siadamy!!! Bleeee.... . Fotele po mojemu powinny być plastikowa, raz na jakiś czas przetarte płynem odkażającym. Nikt nie jeździ komunikacją miejską nie wiadomo jakich dystansów, żeby obicia musiały być miękkie. W dobrze wyprofilowanym plastikowym fotelu też będzie wygodnie.

    • 28 1

  • A tyle było dyskusji na ten temat (1)

    Przypominam, SKM pełni rolę metra w naszej aglomeracji o czym należy informować projektantów. Wagony muszą mieć po trzy pary drzwi, silniki dużej mocy, dużo miejsca dla podróżujących na stojąco a siedzenia twarde. Podłogi i ściany i ławki z materiałów odpornych na ścieranie i ułatwiających sprzątanie. Menele i kibice szybko zdewastują te nowe i niedostosowane do potrzeb.

    • 19 2

    • dodam jeszcze

      a na peronach SKM wreszcie za zaoszczędzone pieniądze zainstalować sanitariaty .

      • 9 0

  • 160 km/h? (2)

    Tyle to jechalem 5lat temu z Londynu do Hatfield. Pociag podmiejski First Capital Connect... youtu.be/nXwkyNGMVJU?t=2m23s

    Najlepsze w Polsce jest to, ze jaramy sie doslownie byle czym. A jak sie zobaczyc cos za granica i wroci tutaj to jest porownanie jakie mamy dziadostwo ;)

    • 8 6

    • Ja jechałem 192km/h w Birmingham z centrum na lotnisko (1)

      ale nie podmiejskim tylko tym co dalej do Londynu cisnął.

      • 4 1

      • wow :D

        Szybko

        • 1 1

  • po co taka predkosc skoro SKM jezdzi jak dylizans z XIX w?

    i co z tego ze kilka skladow moze jechac szybciej skoro skutecznie spowolnia je pozostale wraki?!

    • 8 0

  • A czy będzie kabina prysznicowa? (2)

    • 7 0

    • (1)

      Na pewno tak. Jak podgrzeją to może i nawet sauna.

      • 2 0

      • Sauna to jest regularnie.

        • 3 1

  • skoro taka predkosc to klient nawet nie zdazy usiasc!

    a skoro tak to w jakim celu rzedy siedzen a nie tak jak sie projektuje sklady dla metra? tylko zarzadzajacy kretyni ze spolki SKM na czele z Gluszkiem mogli na to wpasc?! oczywiscie zeby bylo drozej! spolka SKM - dziwie sie ze te bande darmozjadow finansuja samorzady z naszych podatkow?! w...ć w powietrze i zbudowac od nowa!

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane