• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM przygotowuje się do milionowych inwestycji

Marzena Klimowicz
20 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Już niebawem  m.in. peron SKM we Wrzeszczu zostanie poddany generalnemu remontowi. Już niebawem  m.in. peron SKM we Wrzeszczu zostanie poddany generalnemu remontowi.

Nowy przystanek SKM Gdańsk Śródmieście, sześć odremontowanych przystanków, ponad dwadzieścia odnowionych pociągów, elektroniczne tablice informacyjne, a to wszystko za ok. 343 mln zł brutto. Szybka Kolej Miejska szykuje się na poważne inwestycje i chce z nimi zdążyć jeszcze przed Euro 2012.



Jak oceniasz inwestycje SKM?

"Rozwój SKM" to pakiet pomysłów na modernizację infrastruktury i taboru Szybkiej Kolei Miejskiej, który powoli nabiera realnego kształtu.

- Projekt jest realizowany od września 2008. Zakończenie całości, łącznie z modernizacja taboru, planujemy do lipca 2012 roku - mówi Leopold Naskręt, naczelnik wydziału marketingu i umów SKM.- Jesteśmy na etapie przygotowania studium wykonalności "Rozwoju szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście", a więc budujemy koncepcje dotyczące zmian, modernizacji i rozbudowy infrastruktury i taboru SKM. Następnie, w drodze konkursu zostanie wyłoniona firma, która na bazie studium stworzy projekt. Jeżeli będzie przez nas zaakceptowany, uruchomimy procedury przetargowe na wykonanie konkretnych zadań - dodaje.

Zgodnie z założeniami zawartymi w studium, w ciągu dwóch lat, a więc do 2011 r. ma powstać nowy przystanek Gdańsk-Śródmieście. - Powstanie on pod wiaduktem na al. Armii Krajowej, w pobliżu pawilonów handlowych Gildia - mówi Iwona Bierut, dyrektor wydziału polityki gospodarczej Urzędu Miasta Gdańska. -Ta inwestycja pozwoli na odciążenie ruchu komunikacyjnego w Gdańsku Głównym. Dzięki niej powstanie komunikacyjny węzeł integracyjny, dzięki któremu będzie można łatwiej przesiąść się na autobus, tramwaj czy taksówkę.

Budowa peronu będzie wiązać się z koniecznością położenia dwóch dodatkowych torów dla pociągów SKM, co wydłuży linię SKM o 1,8 km. Jak zapewnia dyrektor Bierut, prace nad inwestycją potrwają nie dłużej niż trzy lata.

Pakiet "Rozwój SKM" zakłada też modernizację peronów: Żabianka, Politechnika, Wrzeszcz, Sopot Główny i Sopot Wyścigi oraz Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana. Przystanki te zostaną też wyposażone w monitoring i ciekłokrystaliczne, elektroniczne tablice informacyjne. Oprócz tego gruntowny remont czeka 22 pociągi SKM.

- Do końca 2011 roku zakończymy też prace przy systemie SRK - zapowiada Leopold Naskręt. Co to takiego? SRK to system zdalnego sterowania ruchem kolejowym, który pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów.

Koszt całego przedsięwzięcia to 342,6 mln zł brutto. Pieniądze pochodzić będą z kilku źródeł : ze środków własnych SKM, funduszu kolejowego, rezerwy budżetowej państwa, środków udziałowców (PKP SA i samorząd województwa pomorskiego) i z funduszy unijnych.

Opinie (251) ponad 10 zablokowanych

  • A linia do Nowego Portu obsługująca stadion to kiedy???

    • 0 0

  • Rumia prawie jak miasto ! (3)

    W Rumi by dworzec zrobili bo to co jest to gorzej niz we wczesnym socjalizmie!

    • 2 0

    • Rumia dzielnica Gdyni ! (2)

      Jak Rumia zostanie dzielnica Gdyni to sie na pewno poprawi.

      • 1 0

      • Rumia, już jest wieksza od Wejherowa i ciagle się rozbudowuje. (1)

        a dworzec ma faktycznie nie za bardzo fajny.
        Szkoda, że zabudowaliście częściowo przedwojenne i zaraz powojenne gdyńskie lotnisko tak to by Gdynia i MAŁE TRÓJMIASTO miały dwa do wyboru.

        • 1 0

        • Wiecie w co się bawią dzieci z Rumi ?
          W miasto...
          Rumia to zadupie

          • 0 0

  • Modernizacja a nowy skład (2)

    Jaka jest różnica w cenie między nowym składem a modernizacją ? Naprawdę bardziej opłaca się remontować 20 letni skład niż zakupić nowy ?

    • 1 0

    • Tak, różnica to prawie 10 milionów na skład.

      • 0 0

    • chyba to ma co najmniej 30 czy 40 lat...

      • 0 0

  • pownini zrobić metro jak w warszawie szybciej by było to raz a dwa nie bylo by trakcji sieciowych tylko prad by był w szynach !

    • 0 0

  • 23.II.2009 - 7:27 Przymorze - "kerownik" pociągu w koszulce

    a ogrzewanie w składzie na full. Pasażerowie jako że zima to w grubych kurtkach i po 15 minutach mokrzy od potu. Gratulujemy SKM pracowników. Tak trzymać a może zwolnić.

    • 0 0

  • ....zacznijcie od... (23)

    Ja zaczalbym remonty od wywalenia Renomy...i wspolpracy z normalna firma, bo oni traktuja SKM jak swoje podworko...

    • 60 15

    • zacznij kupować bilety (12)

      to przestaniesz narzekać na renomę

      • 22 7

      • (8)

        renoma to nie tylko problem klientow bez biletu koleżko

        • 11 8

        • (7)

          tak się składa, że już trochę jeżdżę skm, zawsze z biletem i nigdy nie miałem problemów z panami (a czasami paniami) z renomy.

          dziwna mentalność polaków, że kiedy nie rozumieją pewnych prostych zasad, nie umieją się do nich dostosować, a winy szukają nie w sobie, tylko w tak jak w tym przypadku w firmie kontrolującej bilety. eh...smutne !

          • 27 6

          • tak się składa... (1)

            ...iż i ja zawsze jeżdżę z biletem, acz już dwukrotnie przemili panowie z Renomy, próbowali mi wmówić że jadę z biletem nieważnym.

            # Za pierwszym razem przyjąłem mandat, by tydzień po zapłaceniu go odcyfrować datę na bilecie. Prawidłową. Strefa czasowa była poprzednia ale skasowali mnie o 15.05 a pociąg był na stacji o 15.
            # Za drugim razem zrobiłem raban i tak szybko jak się pojawili, tak się zmyli.
            # Za trzecim razem spuszczę im przysłowiowy wp****ol.

            Renoma zbiera kasę na Dropkowe machlojki, bo gość wtopił z budową LeClerca i mu się teraz pali grunt pod nogami.

            • 5 6

            • SB SIE NIE WYPLENI

              SB SIĘ NIE DA WYPLENIĆ. ZBUDOWALI SOBIE PAŃSTWO W PAŃSTWIE SKM.
              RENOMA TAK JAK I PROKOM SA JUŻ NIE DO RUSZENIA A ZBUDOWALI WSZYSTKO ZA PIENIĄDZE PZPR UKRADZIONE ZE SKARBU PAŃSTWA I FUNDUSZU EMERYTALNEGO ZUS.

              • 0 0

          • (2)

            Potwierdzam! Jakbyście nie jeździli na gape to by problemów nie było!

            • 13 4

            • (1)

              akurat tych na gapę tratuja bardzo ulgowo zwłaszcza jeśli gapowicz to nachlany facet, który udaje ze jedzie nie w tym kierunku, panowie z renomy bez słowa pozwolili mu wysiąść. Gorzej jeśli jedzie kobieta z dzieckiem ewidententnie w wieku szkolnym, ma bilet rodzinny ale nie ma legitymacji, panowei z renomy tak długo nad nią stali aż w koncu przyjęła mandat

              • 6 0

              • BUAHAHA, "wiek szkolny" nie uprawnia do przejazdu ulgowego. Zacznij czytać regulamin przewozu, na który się zgadzasz zanim wsiądziesz do pociągu.

                • 0 1

          • nie jesteś pępkiem świata, jeżeli Ty nie miałeś z nimi problemu nie oznacza, że taki problem nie istnieje

            • 8 3

          • a moze pan CZAS NA ZMIANY jest z Renomy?:)

            • 3 2

      • Zamilcz renomiarzu (1)

        niedawno w dresach chodziles a teraz wskoczyles w pantofle i kanty to uwazasz sie za szeryfa?
        kontrolowac to ty mozesz krowy na pastwisku, taki poziom kultury prezentujecie, bez honorowi twardziele.

        • 7 7

        • zniżają sie pewnie do poziomu 2 powyższych postów.
          TZN: "dopasowują sie do klienta"

          • 3 1

      • ....BILETY KUPUJE....I NIE CHODZI MI O BRAK BILETOW...ALE JAK SIE ZACHOWUJA....JAK U SIEBIE NA PODWORKU...KRZYKI, KLUTNIE MIEDZY SOBA ITP...

        • 14 0

    • Załóż normalną firmę tak jak uważasz, że powinno być i stań do przetargu ekspercie. (3)

      • 2 4

      • przecież renoma te przetargi wygrywa w zamian za łapówki !!!

        • 0 0

      • Tylko te setki tysięcy złotych obrotu -taki mały szczególik zapisany w specyfikacji..

        • 0 0

      • ... ustawionego

        • 6 2

    • popieram !!!

      • 0 0

    • hmmm a czy renoma nie może zajmować też śmierdzielami podróżującymi w przedziałach dla rowerów (3)

      smród papierosów i piwa odrzuca, masakra. W sumie kto sie takimi ludźmi zając? W życiu jak długo jeżdżę skm nie widziałam interwencji żadnej służby(renomy, sok, policja) w tych przedziałach. Pewnie sami się boją.

      • 15 1

      • Od tego jest SOK

        • 1 1

      • Łatwiej przyczepić się do pasażera, który trzyma nogi na rurce pod siedzeniami, bo to przecież wandalizm! NIGDY nie widziałam aby kontroler/sokista/renoma/policja zwróciła uwagę osobom, które zakłócają spokój innych, a także tych, którzy palą i piją w SKM, co jest poniżej krytyki... Za to się daje mandaty, a nie za nogi pod/na siedzeniu!

        • 6 1

      • ZZ REMONTU skm ZESZLISMY NA RENOME......TO POTWIERDZA FAKT, ZE WSZYSCY MAJA ICH DOSC.....A PODOBNO KLIENT NASZ PAN_____

        • 6 1

    • Racja :)

      • 2 7

  • mam polewkę z narzekaczy

    sami mieszkaja w brudnych budach ale od innych wymagają niewiadomo czego !

    • 0 0

  • ula

    • 0 0

  • może kiedyś będę korzystał z SKM (4)

    Jak nie będzie to wyglądało jak transport bydła z krajów trzeciego świata.

    • 25 56

    • Musicie zawsze marudzić. Ja tam z skm'ki jestem zadowolony. Owszem, zawsze mogłoby być lepiej, ale póki mogę sobie spokojnie dojechać do Gdyni (o ile przypadkiem ktoś nie wpadnie pod skład, albo nie zostawi walizeczki) jest dobrze. Co do Renomy to nigdy nie miałem z Panami problemu, choć wyglądają faktycznie przerażająco, niektórzy potrafią być uprzejmi, może dla tego, że po prostu zawsze jeżdżę z biletem.
      Więcej optymizmu.

      • 1 0

    • ciekawe

      a mi się wydawało, że SKMką jeżdżą głównie studenci... ;)

      • 2 0

    • masz rację ! menelnia... i jeszczer ci menele z renomy, chamy i prostaki !

      • 0 0

    • Zgadzam się

      Wystarczy spojrzeć na SKM Orłowo - wstyd! I nawet nie wymieniają tej stacji...

      • 5 2

  • utopia

    faktycznie, peron w Gdyni Gł. jest wyremontowany. nie ma się do czego przyczepić...ale , że wygląda jak stodoła ( !!! ) to już inna sprawa... na co do jasnej ch... idą pieniądze w skm? dlaczego tak trudno zapanować nad pasażerami i innymi, załatwiającymi swoje potrzeby fizjologiczne na peronach, w skmkach etc.? dlaczego panowie z renomy wciąż obsługują skm? skm potrzeba dobrego "zarządcy", kogoś z głową na karku, potrzeba kogoś kto obiera za cel główny dobro ogółu, kogoś kto ma zmysł artystyczny, poczucie smaku.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane