• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM przygotowuje się do milionowych inwestycji

Marzena Klimowicz
20 lutego 2009 (artykuł sprzed 15 lat) 
Już niebawem  m.in. peron SKM we Wrzeszczu zostanie poddany generalnemu remontowi. Już niebawem  m.in. peron SKM we Wrzeszczu zostanie poddany generalnemu remontowi.

Nowy przystanek SKM Gdańsk Śródmieście, sześć odremontowanych przystanków, ponad dwadzieścia odnowionych pociągów, elektroniczne tablice informacyjne, a to wszystko za ok. 343 mln zł brutto. Szybka Kolej Miejska szykuje się na poważne inwestycje i chce z nimi zdążyć jeszcze przed Euro 2012.



Jak oceniasz inwestycje SKM?

"Rozwój SKM" to pakiet pomysłów na modernizację infrastruktury i taboru Szybkiej Kolei Miejskiej, który powoli nabiera realnego kształtu.

- Projekt jest realizowany od września 2008. Zakończenie całości, łącznie z modernizacja taboru, planujemy do lipca 2012 roku - mówi Leopold Naskręt, naczelnik wydziału marketingu i umów SKM.- Jesteśmy na etapie przygotowania studium wykonalności "Rozwoju szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście", a więc budujemy koncepcje dotyczące zmian, modernizacji i rozbudowy infrastruktury i taboru SKM. Następnie, w drodze konkursu zostanie wyłoniona firma, która na bazie studium stworzy projekt. Jeżeli będzie przez nas zaakceptowany, uruchomimy procedury przetargowe na wykonanie konkretnych zadań - dodaje.

Zgodnie z założeniami zawartymi w studium, w ciągu dwóch lat, a więc do 2011 r. ma powstać nowy przystanek Gdańsk-Śródmieście. - Powstanie on pod wiaduktem na al. Armii Krajowej, w pobliżu pawilonów handlowych Gildia - mówi Iwona Bierut, dyrektor wydziału polityki gospodarczej Urzędu Miasta Gdańska. -Ta inwestycja pozwoli na odciążenie ruchu komunikacyjnego w Gdańsku Głównym. Dzięki niej powstanie komunikacyjny węzeł integracyjny, dzięki któremu będzie można łatwiej przesiąść się na autobus, tramwaj czy taksówkę.

Budowa peronu będzie wiązać się z koniecznością położenia dwóch dodatkowych torów dla pociągów SKM, co wydłuży linię SKM o 1,8 km. Jak zapewnia dyrektor Bierut, prace nad inwestycją potrwają nie dłużej niż trzy lata.

Pakiet "Rozwój SKM" zakłada też modernizację peronów: Żabianka, Politechnika, Wrzeszcz, Sopot Główny i Sopot Wyścigi oraz Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana. Przystanki te zostaną też wyposażone w monitoring i ciekłokrystaliczne, elektroniczne tablice informacyjne. Oprócz tego gruntowny remont czeka 22 pociągi SKM.

- Do końca 2011 roku zakończymy też prace przy systemie SRK - zapowiada Leopold Naskręt. Co to takiego? SRK to system zdalnego sterowania ruchem kolejowym, który pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów.

Koszt całego przedsięwzięcia to 342,6 mln zł brutto. Pieniądze pochodzić będą z kilku źródeł : ze środków własnych SKM, funduszu kolejowego, rezerwy budżetowej państwa, środków udziałowców (PKP SA i samorząd województwa pomorskiego) i z funduszy unijnych.

Opinie (251) ponad 10 zablokowanych

  • A co z peronami i dworcem w Gdańsku Głównym (1)

    Przecież to jest porażka. Tak mamy witać kibiców na Euro??

    • 2 3

    • Dworzec Główny nie należy do SKMki tylko do PKP SA Oddział Gospodarowania Dworcami, czy jakoś tak.

      • 1 0

  • śródmieście

    To bardzo dobry pomysł z przedłuzeniem linii skm az do śródmieścia. Teraz trzeba drałować az do dworca głównego a nowy przystanek bardzo ułatwiłby sprawe.

    • 7 0

  • odnawiane kolejki ?? (2)

    Kupcie nowe a nie remontujecie stare, to wstyd i hańba. Projekt Gdyni Głównej to wstyd, dziecko by bardziej nowocześnie zaprojektowało. I te tablice elektroniczne (żenujące) Zróbcie sobie wycieczkę do krajów zachodnich i spójrzcie na ich innowacyjne rozwiązania między innymi elektroniczne tablice informacyjne z prawdziwego zdarzenia. Błagam zmieńcie projektantów !!!!!!

    • 8 2

    • Nawet jak zobaczą, i tak nie będą wiedzieli jak do tego dojść u nas. Za trudne dla takich "specjalistów".

      • 0 0

    • Za SKM Gdynia Główna

      powinni w końcu kogoś rozliczyć, bo to niebywałe w takim miejscu takie byle co,
      Wstyd i hańba, a kasa ogromna.

      • 0 0

  • ELEKTRONICZNE TABLICE OBY NIE TAKI SYF JAK W GDYNI GŁÓWNEJ (2)

    Zwykłe wyświetlacze za ile minut nadjedzie kliejka są ok. Te w Gdyni Głównej to jakiś koszmar (przedtem też nie było lepiej) Malutki zegarek na środku tablicy jest niewidoczny, trzeba zawsze się zastanawiać kiedy nadjedzie kolejna kolejka bo nie wyświetla za ile tylko godziny odjazdów 2 kolejek.
    A pewnie poszły na to grube tysiące jak nie wiecej!!!
    Mam nadzieję że w innych miejscach nie zastosują tego chorego systemu!!!

    • 9 1

    • (1)

      Elektroniczne tablice powinny składać się z diód i powinny mieć możliwość wyświelania wszystniego a nie taki syf jak w Gdyni (troche kolorowsza koncepcja redem z komuny z małym budzikiem w środku)
      Władze SKM ile wzieliście łapówki za zatwierdzenie takiego SYFU???

      • 2 0

      • Zastanów się co piszesz

        a szczególnie z tą łapówką. A tablice w Gdyni są właśnie diodowe

        • 0 0

  • A JA CHCE METRO!!! (1)

    Od Skm-ki osobówka jest tansza:-) Z Oliwy do Głownego SKM-4.00 zl, osobowy 3.00 zl i szybciej jedzie:-) Parodia:-))))

    • 7 1

    • hehe

      z Oliwy do Głównego SKM'ka 3,10 zl. a 4zl.
      czas przejazdu osobowym szybszy o 4-5min.
      a jaka jest częstotliwośc jazdy pociągu osobowego??.
      pozdrawiam.

      • 0 0

  • „Jesteśmy na etapie przygotowania studium wykonalności……. Następnie, w drodze konkursu zostanie wyłoniona

    firma, która na bazie studium stworzy projekt" inwestycja jak najbardziej potrzebna i długo oczekiwana.

    Tylko, dlaczego (niestety) wszystkie, duże, zaplanowane inwestycje są DOPIERO na etapie przygotowania, a później stworzy się projekt..... póki co gadanie o niczym, więcej gdybania niż to warte. Niech lepiej postawią nas przed faktem dokonanym, bo zamierzać coś zrobić na czas, w tym kraju nie oznacza, że tak będzie. Ale bądźmy dobrej myśli, nadzieja umiera ostatnia ;)

    • 4 0

  • Kiedy remont torow?? (3)

    SKM sie wlecze a nie jezdzi!!!minute sie rozpedza,minute jedzie i minute hamuje!!!

    • 9 0

    • A po co? (1)

      W komunikacji miejskiej nie istnieje potrzeba jazdy szybszej niż 70 km/h a taką właśnie osiąga SKM

      • 0 0

      • powiedz to ludziom jadącym z Rumii do Gdańska czy z Pruszcza do Gdyni.
        Jak się jedzie 40 minut, to przy codziennej podróży powolne telepanie staje się irytujące.

        • 2 0

    • za tory odpowiedzialne jest nie SKM tylko Polskie Linie Kolejowe

      • 0 0

  • przy okazji niech zmienią firmę kontrolujaca bilety!!!!

    Bo widok tych obleśnych prostaków z Renomy co nie znają podstaw kultury i schludnego wyglądu jest odrażajacy !!!!!

    • 4 4

  • Euro 2012 fantastycznie zmobilizowało wszystkie władze do nadgonienia przez Trójmiasto tzw. Zachodu. (1)

    Teraz widać dlaczego warto było wchodzić do Uni. Inwestycje tylko dlatego będą realizowane, że Unia daje nam dotacje. Bez nich kryzys na 100% zamroziłby wszystko. Trzymam kciuki za nową stację Gdańsk Śródmieście przy Gildii. Powstanie super węzeł przesiadkowy dla południowego Gdańska.

    • 5 1

    • idąc tym tokiem myślenia to żałujmy, że nie należymy wciąż do RWPG = inwestycje te planowane były na lata 80-te, a pojęcie

      "kryzys" nie istniało w gospodarce centralnieplanowanej

      • 0 1

  • nasze dworce to masakra

    http://patrz.pl/szukaj/dworzec/sort=0&rodz=Zdjecia

    to są prawdziwe nowoczesne dworce :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane