• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: to organizatorzy imprez powinni zapewniać transport

Patryk Szczerba
25 czerwca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Zatłoczone SKM-ki po imprezach masowych to nie zawsze wina przewoźnika. Często problemem okazuje się współpraca z organizatorem. Zatłoczone SKM-ki po imprezach masowych to nie zawsze wina przewoźnika. Często problemem okazuje się współpraca z organizatorem.

Tłumy na peronach i ogromny ścisk w wagonach Szybkiej Kolei Miejskiej to sytuacja powtarzająca się po zakończeniu wielu większych imprez w Trójmieście. SKM tłumaczy, że wina w większości leży po stronie organizatorów, którzy powinni zapewnić odpowiedni transport lub przynajmniej informować przewoźnika o liczbie uczestników.



Tłum na peronie po imprezie Cudawianki w Gdyni. Tłum na peronie po imprezie Cudawianki w Gdyni.
Problem powrócił po sobotniej imprezie Cudawianki, organizowanej przez Gdynię. Z opowieści naszego czytelnika wynikało jasno, że pociągów SKM było za mało.

- Nie rozumiem dlaczego podczas masowych imprez nie ma dodatkowych składów? Czy naprawdę tak trudno zorganizować dodatkowy transport zapewniający jakikolwiek komfort podróżowania? - pytał w liście do naszej redakcji.

Kto powinien odpowiadać za organizację i finansowanie transportu po dużych imprezach masowych?

Opublikowany przez nas artykuł wywołał już spore poruszenie w SKM. Przedstawiciele firmy odpierają zarzuty, twierdząc, że relacja pasażera jest przekłamana.

Nie było porozumienia

- Przede wszystkim po godz. 1 została podstawiona na wniosek dyspozytora dodatkowa kolejka w kierunku Gdańska. Była to kolejka rezerwowa. Przypominam ponadto, że latem uruchamiamy dwa pociągi kursujące w weekendy. Jeden startuje z Gdyni, natomiast drugi z Gdańska. Podobnie jak sobotni kurs - finansujemy je sami, reagując na bieżąco na sytuację na peronach - wyjaśnia Sławomir Pijet z Szybkiej Kolei Miejskiej.

Czy musi dochodzić do takich sytuacji jak w sobotę? SKM tłumaczy, że kolejek w nocy jest tyle, na ile wystarcza pieniędzy. Dodatkowe pociągi powinny być - zdaniem przedstawicieli firmy - finansowane przez organizatora. Liczy się także chęć współpracy, a tej, jak twierdzą przedstawiciele przewoźnika, zabrakło przed imprezą reklamującą powitanie lata w Gdyni.

- Nie otrzymaliśmy od organizatora Cudawianków żadnej informacji na temat szacowanej liczby uczestników, która pozwoliłaby na zapewnienie odpowiedniej liczby składów w nocy. Według ustawy o organizacji i bezpieczeństwie imprez masowych, takie dane powinny być gromadzone, by trafić m.in. do zarządcy infrastruktury kolejowej. Wygląda na to, że znalazły się tylko w gdyńskim ZKM, a przecież na imprezę przyjechało całe Trójmiasto - opowiada Sławomir Pijet, który dodaje, że nie było również żadnych rozmów o ewentualnym sfinansowaniu kursów dodatkowych kolejek.

Zobacz naszą relację z imprezy Cudawianki 2013

Organizatorzy sobotniej imprezy ze stowarzyszenia A Kuku Sztuka nie chcą na razie komentować całej sytuacji.

- Trwa ustalanie naszego stanowiska w tej sprawie. Do czasu pełnych wyjaśnień, wstrzymujemy się z komentarzami - wyjaśnia lakonicznie Katarzyna Smoła z działu PR Cudawianków 2013.

Warto dodać, że w ostatnim czasie do dantejskich scen dochodziło nie tylko na gdyńskich peronach. Ponad miesiąc temu jeden z naszych czytelników przysłał film, na którym przez kilkanaście minut studenci po jednej z zakończonych w ramach Juwenaliów imprez próbowali wejść do kolejki SKM na stacji Gdańsk Żabianka.

Efekt? Powybijane szyby, obrzucane butelkami wagony i ogromne zamieszanie na peronie. Firma sytuację nazywa skandalem i tłumaczy, że tak samo jak w przypadku Cudawianków nie otrzymała informacji od organizatorów, że potrzebne będą dodatkowe wagony. Co więcej, ten pociąg w ogóle nie powinien się na stacji zatrzymać.

Po Open'erze będzie inaczej

Spokojni mogą być ci, którzy chcą wracać SKM po koncertach festiwalu Heineken Open'er Festival. Dodatkowe pociągi rozwożące uczestników po koncertach zostaną sfinansowane przez organizatora. Podobne rozmowy o transporcie są już prowadzone w obliczu zbliżającego się meczu Lechii z Barceloną na gdańskim stadionie PGE Arena. Pozarozkładowe kolejki ma sfinansować miasto.

- Ściśle współpracujemy z operatorem gdańskiego stadionu. Każda impreza organizowana na obiekcie jest obsługiwana przez dodatkowe pociągi, które przede wszystkim rozwożą uczestników po zakończeniu przedsięwzięć. Nawet na ostatnie Targi Amber Expo były dostawiane pociągi. Jesteśmy zadowoleni z efektów - podkreśla Pijet.

Dodatkowe kolejki pojawiły się na torach w trakcie Euro 2012, podczas towarzyskich meczów reprezentacji Polski i spotkań Lechii. Również po koncercie Bon Jovi fani byli rozwożeni przede wszystkim przez SKM. Częstotliwość kursowania pozarozkładowych kolejek zależy od podpisywanych umów i szacunków przewoźnika oraz organizatora, co do liczby osób uczestniczących w wydarzeniach i chcących skorzystać z usług SKM.

Wynajęcie kolejki SKM dojeżdżającej do stacji w Cisowej, na trasie Gdańsk - Gdynia - Gdańsk - przy założeniu, że jeden pociągokilometr to koszt 50 zł - wynosi około 2500 zł netto.

Zobacz, jak bawiła się publiczność na sobotnim koncercie


Materiał z maja 2013 roku

Powrót z jednej z imprez odbywających się w ramach Juwenaliów ze stacji Gdańsk Żabianka zarejestrował jeden z naszych czytelników.

Miejsca

Wydarzenia

Opinie (188) 3 zablokowane

  • NIE ZGADZAM SIĘ Z TYM !

    Skoro ktoś wybiera się na taką imprezę, to powinien pomyśleć o tym, a przede wszystkim zapewnić sobie przyjazd do miejsca imprezy, a także powrót do domu, hotelu itp. .

    • 0 0

  • Komunikacja nocna (18)

    Komunikacja nocna powinna kursować w takcie 30minutowym zeby mozna było faktycznie mówić o sensownej ofercie. Dotyczy to zarówno pociągów jak i autobusów i tramwajów.

    • 205 26

    • Mądrala z SKM

      "Podobnie jak sobotni kurs - finansujemy je sami"... a ja myślałem, że finansują to pasażerowie płacąc za bilety lub przez podatki jako dopłata od samorządu.

      • 1 0

    • (7)

      Człowiek jak kończy o 24 pracę w Gdyni Grabowku i nie zdąży na pociąg który jedzie po północy do Rumi to ma przKichane, Ja juz miliony wydałem na taxi do domu bo przecież nie będę spał na Grabowku na dworcu do 5 rano bo to dopiero następny pociąg, ciekawe czy ktoś z SKM nie ma przypadkiem z tego korzyści heh może jakiś taksówkarz w rodzinie

      • 45 2

      • Kiedyś moja żona pisała w tej sprawie do SKM i ZKM Gdynia (4)

        ZKM odpisał kulturalnie że chętnie dał by dodatkowe autobusy jak by Rumia lub Gdynia dołożyli do tego kasę. Odpowiedź SKMki była w jednym zdaniu "Powietrza wozić nie będziemy"

        • 28 1

        • (3)

          Powinni zlikwidować te śmierdzące SKM zrobić przetarg i nagle by się okazało że można przewozić ludzi szybciej, taniej, komfortowo...

          • 23 8

          • Koleje śląskie (prywatna spółka) (2)

            Koleje śląskie też tak myślały jak ty!!!!!!!!!!!!

            • 15 1

            • Koleje Śląskie to nie prywatna spółka, tylko samorządowa.

              Chyba, że pod pojęciem prywatna rozumiesz panującą w niej prywatę, co do tego, absolutnie się zgadzam. Koleje Śląskie to kolejny przykład na to, że kolejowe spółeczki państwowe/samorządowe są workami bez dna, do tego schronienie znajduje w nich wielu nieudaczników z politycznego nadania. Jedyne rozwiązanie to otwarte przetargi i prywatni przewoźnicy, którym zależy na zadowoleniu pasażerów.

              • 0 0

            • dokładnie

              • 0 1

      • Zmień pracę.Co to za robota którą się kończy o 24:00?

        • 4 28

      • Nie lepiej te miliony zainwestować w prywatny śmigłowiec ??

        • 28 3

    • przemyśl zanim coś napiszesz mackey (6)

      wtedy ceny biletów będą musiały wzrosnąć, bo te skmki co 30min będą jeździły puste...
      komunikacja nocna w trójmieście kursuje wystarczająco często, aby każy mógł normalnie wrócić z imprezy do domu. wystarczy się do niej dostosować, a nie na odwrót!

      • 6 13

      • Pomyślałem - Sensowna oferta komunikacji nocnej zwiększy popyt (2)

        Ludziom najzwyczajniej się nie chce jeździć na imprezy w inne rejony Trójmiasta ze względu na słabe możliwości powrotu. Mając dobrze skrojony rozkład jazdy dużo więcej osób skorzystałoby z komunikacji zamiast drogich taksówek.
        A pomijając SKM - spróbuj komunikacją nocną wrócić z Wrzeszcza do Brzeźna czy też Nowego Portu - przesiadka przy dworcu głównym i podróż trwająca 1,5 h. Zamiast idiotycznie wymyślonych linii nocnych stworzyć coś na wzór linii weekendowych 3xx, dogęścić tramwajami nocnymi (kiedyś kursowały 20, 30, 40 i 50 - dojeżdzające do każdej dzielnicy) i wierz mi - nie będą puste, bo ludzie zamiast kończyć piwko w pubie o 23, żeby wrócić ostatnim dziennym, posiedzą do 1:00-2:00.

        • 5 0

        • (1)

          Jak ty z Wrzeszcza do Brzeźna jedziesz przez Dworzec Główny (to chyba ten w centrum Gdańska?) to się nie dziw że ci ta impreza trwa co najmniej 1,5 godz.

          • 0 3

          • To podaj mu cwaniaczku inny sposób...

            albo walić N5 (teraz chyba też N13) do Żabianki albo do Dworca na N6 lub N12.

            • 0 1

      • dlatego nie jeżdżę z Gdyni na imprezy do Gdańska bo ten powrót to jakieś nieporozumienie albo 1 albo 3. O 1 za szybko a o 3 to już trzeba czekać specjalnie zamiast leżeć w łóżeczku. A co do imprez to są całe wakacje raz Sopot raz Gdynia, pewnie w każdy weekend się coś znajdzie więc to skm jest nie dostosowana.

        • 1 1

      • Jakie wzrosty cen biletów? Ceny wzrosły w porównianiu do tego, co było kiedyś, nawet miesięczne podrożały, a SKMki zamiast częściej, RZADZIEJ jeżdżą. Halo.

        • 9 0

      • 30min może to faktycznie za często ale

        w weekendy 45min powinno być absolutnym minimum bo 2h czekania na mrozie czy deszczu w żaden sposób nie przystaje takiej metropolii. W tygodniu da się przeżyć z obecnym rozkładem.

        • 14 0

    • jak zapłacisz to będzię kursowała nawet co 5 minut

      • 3 4

    • Subiektywne tłumaczenie wypowiedzi Pani od PR Cudawianków

      Oryginał:
      "Trwa ustalanie naszego stanowiska w tej sprawie. Do czasu pełnych wyjaśnień, wstrzymujemy się z komentarzami" - wyjaśnia lakonicznie Katarzyna Smoła z działu PR Cudawianków 2013.
      Tłumaczenie:
      "Jak ku^&^ mogliśmy na to nie wpaść. Musimy szybko coś wymyślić, bo aż głupio, że wyszliśmy na takie niedorajdy.Jak znajdziemy kozła ofiarnego, to damy znać." - ściemnia bez żenady Katarzyna Smoła z działu dbałości o wizerunek Cudawianków 2013.

      • 59 4

  • (11)

    Pociagi nie kursuja, drzwi sie otwieraja, dzieci wypadaja. Przepraszam ale ktos powinien sie zabrac za tylki zarzadu Wolnej Kolejki. Panie ministrze Nowak, zrob ze Pan cos sensownego do jasnej anielki!!!

    • 50 17

    • Nowak i zrobienie czegoś..

      .. w d*pie mu sie poprzewracało. Takiego burdelu to już dawno nie mieliśmy. Potrzeba nam strajków jak w Grecji - byle nie nauczyciele i górnicy, bo oni pierwsi.

      A skm? Umieją tylko podnosić ceny biletów.. to umieją i bardzo szybko wdrażają.. i zrezygnowali by z tych wieśniaków z renomy, bo jak ich widze, to mi się nóż otwiera i drobne nie zgadzają.

      • 0 0

    • (4)

      dziecka nie upilnowali rodzice. tyle w temacie...

      • 6 0

      • (3)

        otwierajace sie w czasie jazdy drzwi to nie wina rodzicow

        to jest PRZESTEPSTWO ze strony SKM

        • 2 4

        • (2)

          jak pijany ojciec pociągnie za spust to sie drzwi otworzą

          • 3 0

          • (1)

            nie jeśli są zamknięte na klucz, jak TE drzwi powinny były być.

            • 1 1

            • poza tym, Nowak Zegarek moglby wniknac
              kto otworzyl te drzwi
              dlaczego pociagow nie ma
              dlaczego nieregularnie
              dlaczego giną ludzie
              i czy obecny zarzad nie jest do wylotu
              za torpedowanie integracji z ZKM i ZTM
              i jezdzenie po odleglych wioskach, zamiast po miescie ktore za to placi dotacjami

              • 1 0

    • dzieci wypadają przez rodziców i ich nie uwagę. Jak zapłacisz to będzie pociąg jeździł nawet co 5 minut.

      • 4 0

    • przecież to jego kolega Głuszek tam pracuje

      • 2 4

    • A co mają zamknąć drzwi na kłódkę?

      Okna też pozamykać bo może ktoś wyskoczyć?

      • 12 1

    • Czego ty wymagasz od nierobów?

      • 2 3

    • czekam na nowego

      Rolexa a wtedy...oj zacznie sie....zobaczycie !

      • 7 3

  • Za rządów Marszałka Struka ciagle dochodzi do paraliżu komunikacyjnego SKM-ki (10)

    I choć na szczęście z niej mało korzystam to często wspominam jej chwalebne chwile i to, że nam kiedys jej zazdrościli w wiekszości miasta całej Polski.

    Co się więc stało, ze w mateczniku i za rządami PO zniszczono, przecież kiedyś dobrze funkcjonującą kolejkę - "modrak" jak ja popularnie nazywano.
    A do tego wkłada się w usta urzędników marszałkowskich i wojewody pełno frazesów o ekologicznym transporcie o wyższości transportu szynowego. Jaki jest koń każdy widzi?

    Od kilku lat niby modernizujemy dziesiątki kilometrów torowisk, po gdyńskim dworcu widać na gorsze. I aż ciarki mi przez krzyż przechodzą na samą myśl co by było gdyby nie prezydent Szczurek i jego determinacja odnoście remontu i renowacji samej bryły dworca. Gdy zarządca PKP, który otrzymał to cudo za free nie wie jak go dalej prawidłowo zagospodarować ku wygodzie wszystkich podróżnych.
    Natomiast dworzec SKM zamiast wykorzystać także tę świetną okazje, aby wraz z nowym zarządcą ułatwić życie podróżnym nie tylko nowymi szynami - co prawda pojawiła się nowa wiata, ale zapomniano w SKM, że Gdynia to miasto wiatrów, a do tego brak większego przemyślenia i wnoszącego coś do przestrzeni publicznej już o bezguściu i fatalnej małej architekturze nie wspomnę. Przecież już dawno "zauważono i odkryto", że meble miejskie mogą stanowić ważny element miasta, zwłaszcza w Gdyni to widać na każdym kroku. SKM, PKP,.. jakoś tego nie zauważa czyżby tam sami ślepcy pracowali, a przecież na odremontowanym dworcu nawet dla ludzi pokrzywdzonych zbudowano specjalnie ścieżki i ogólnie Gdyni jako miasto najlepiej dba o ludzi niepełnosprawnych. Pytam się? Z kim PKP, SKM,.. jest w zmowie, aby deprecjonować i dezawuować te osiągnięcia cywilizacyjne i ustawicznie szkodzić Tym pokrzywdzonym ludziom i nie tylko, ale i innym?
    Szkoda, że nasi kolejarze chyba jeszcze na to nie wpadli, że należny ludziom jednak ułatwiać życie. A przecież przez ostatnie lata SKM jako centralna komunikacja Trójmiasta i nie tylko została sparaliżowana, a roboty ślimaczą się tylko w weekendy a w dzień powszedni to łopaty służą za podpórki dla robotników przy opalaniu. Czy nasze cierpienia komunikacyjne pójdą na marne? Jeden z najważniejszych środków komunikacji z torowiskami i całym otoczeniem, miała zyskać nowy blask i nową jakość, teraz już wiem, że to zwykłe pełowskie kłamstwo, bo wystarczy przejść się przez gdyńskie przystanki SKM to za tej strasznej siermiężnej komuny była tam"niedościgniona jakość". Aż wstyd się przyznać jak stała się dzisiejszą anty wizytówką Gdyni, bo w Gdańsku i Sopocie coś się pozytywnie jeszcze robi? A przecież to w tym miejscu, prawie każdy odwiedzający nasze miasto, stawia pierwsze kroki, szkoda że sa one w odwrotnym kierunku i nawet 4-ry InfoBoxy nie poprawią wizerunku gdy celowo Platforma Obywatelska poprzez swoje nieudolne rządy celowo zniechęca do ostracyzmu Gdyni, chyba że bardzo jej na tym zależny?. Niestety SKM wizytówką się nie stało, bo nawet te remontowane nic nie wnoszą nowego ciekawego, funkcjonalnego i estetycznego. Mamy na dodatek ryflowaną kostkę zwężane schody mało czytelną informacje brak jakichkolwiek stylowych mebli miejskich, ciekawej kolorystyki no może tylko szyny, a wszystko inne zostało po staremu.
    A przecież wystarczył tylko niewielkim kosztem, w porównaniu do wartości całej inwestycji, wprowadzić zmienne elementy każdego z przystanków, można było odmienić postrzeganie tej niewielkiej części obszaru, który winien mówić dużo o miejscu. Nic więc dziwnego, że ludzie przejeżdżają w Gdyni swoje przystanki bo wszystkie są robione na jedno kopyto.

    Prezydent Szczurek powinien dawno wycofać gdyńskie w tym udziały bo to co jest to wielki obciach. Niech Marszałek zwróci wraz z odsetkami i część planowanej dotacji jak i część która winna iść na gdyńskie inwestycje w infrastrukturę przystankową. Przekaże te przystanki dla samorządu Gdyni i wtedy aż będzie się prosiło, żeby wykorzystać to do stworzenia także otoczenia dworca i przystanków w sposób wyjątkowy, nadając mu zupełnie nowy charakter. Wykorzystując także działki powietrzne. Możliwości jest bardzo wiele lecz ten uwiąd polityczny tylko doprowadza nasze miasto do ruiny. Można by pobudować dodatkowe tunele na końcach przystanków trolejbusowych/BUS, szklane ciekawe wiaty, estetyczne modernistyczne kioski i pkt. obsługi, zbudować inne potrzebne obiekty, dzięki czemu powstałyby nowe ciągi pieszo/rowerowe, a co za tym idzie i parkingi przesiadkowe - dużo większy obszary przydworcowy i przy przystankowe zacząłby znowu żyć i cieszyć się popularnością. Można było też po prostu zaprojektować nowe gdyńskie charakterystyczne wiaty na których wyświetlane byłyby plakaty organizowanych imprez. Nowoczesne, ale nawiązujące w jakiś sposób do miasta z morza i marzeń. Na konferencji poświęconej architekturze dowiedziałem się, ze w miastach świata przystanki projektowane są przez najlepszych architektów, dzięki czemu stają się ich ciekawymi wizytówkami. Niestety w Gdyni na SKM robi się celowo przeciwnie, albo PO prostu nikt o tym nie pomyślał. Brak w PKP i SKM świadomości, jak istotną rolę w kształtowani powierzchni miejskiej odgrywa właśnie mała architektura, gdzie przewija sie tysiące pasażerów. Nie da się nie mieć z nimi kontaktu.

    Przypomnienie dla urzędników miejsich, także o przystankach trolejbusowo/autobusowych - wystarczy zdać sobie sprawę jak wielkie podziw i zainteresowanie wzbudził nowy przystanek przy InfoBoxie? Jeżeli należycie docenicie ich rolę, jaką odgrywają w życiu naszego pięknego miasta, staną się jego użytecznym i estetycznym symbolem. Przystanek komunikacji miejskiej, bo o nim też mowa, nie musi być pospolitą wiatą z naklejoną reklamą papierową i ustawionym na polbruku, a powinien zachęcać do komunikacji;))

    • 8 7

    • (3)

      Na forum nie pisze się elaboratów, bo nikt ci tego nie przeczyta. Liczą się krótkie i konkretne hasła, bo wielu ludzi ma naturę niecierpliwą, żeby takie coś czytać i w dodatku na pożegnanie zostawią ci minusa za długość.

      • 2 4

      • To, że ty nie ogarniasz więcej, niż 150 znaków nie oznacza, (2)

        że wszyscy są takimi samymi głąbami.
        Jak ty.

        • 3 2

        • (1)

          Rozumiem, że ciebie przerasta napisanie krótkiej konkretnej wypowiedzi bez wulgaryzmów. Takie teksty trzeba umieć pisać.

          • 2 3

          • "Głąb" to wulgaryzm? Od kiedy?

            Może należałoby odwiedzić psychologa? Nadwrażliwość jest często symptomem nerwicy.

            • 2 1

    • skąd ty się wziąłeś? myślisz, że ktoś to czyta? (1)

      nie masz za grosz taktu, pokory, szacunku do innych, wyobraźni, dystansu do siebie, itd. Jak widzę takie wypociny, to ich nie czytam, bo widzę człowieka nadętego, megalomana, wszystko wiedzącego, mało inteligentnego, rozpieszczanego w dzieciństwie przez mamusię i tatusia /ale syneczek nam się piękny, mądry trafił...sam siusiu umie robić/i nie interesuje mnie, co taki burak ma do powiedzenia, bo wiem, że nic

      • 1 3

      • Dla takich jak ty, faktycznie odradzałbym jakąkolwiek impreze

        a już broń boże jakiejkolwiek organizacji, bo szkoda zdrowia a następnie marudzenia. Podziwiam zawsze organizator bo wiem ile muszą pracy włożyć w dobrą organizacje, dlatego cały świat to ceni tylko polakowie zawsze maja wĄTy.
        Tylko nie każdy jest z tych co to, nie ważne mówią i piszą i nie warto przejmować się tym, ważne że jest GŁOŚNO;))
        Tak samo wkurzają mnie, bo sam nie wierzę w coś takiego jak: "NA PEWNO - NIE DA SIĘ".
        Co się stało jak do tego doszło że narodziło się aż tylu konformistów to wszystko pewnie za przykładem PO. Bo skąd tyle na raz życiowych maruderów, którzy chyba godzinami siedzą w Internecie i na POlecenie wiadomych, czy aktywizują się Młodzi Demokraci, oni
        też marzą o partyjnych imprezach, tylko nie przyjdzie im i na pewno nie potrafią się już zorganizować? Bo czas nie ten.
        To se ne wratii

        • 2 1

    • Bo pe-o niszczy wszystko. Bardzo skutecznie i na każdym szczeblu.

      Jeszcze jakieś pytania?

      • 3 1

    • Udziały Gdyni w SKM?!

      Nie żartuj. Gdynia ma tak mikroskopijne udziały, że taniej o nich zapomniec niż pisać pisma o wycofaniu.

      • 1 1

    • (1)

      nie chce mi się czytać, masz minusa

      • 1 1

      • Bardzo merytorycznie i dziękuje za minusa, pewnie zrobia to tez POdobni do Ciebie;))

        w pierwszych słowach chwiałbym jednak przeprosić za błąd jaki się wkradł do mojego tekstu.."swoje nieudolne rządy celowo zniechęca do ostracyzmu Gdyni,.." powinno być nie "zniechęca" lecz ZACHĘCA!!

        Przepraszam.

        Jeśli chodzi o imprezy masowe i inne, jako osoba organizująca takowe, a kiedyś nawet kilkanaście w roku i mająca odpowiednie doświadczenia i uprawnienia w tym i państwowe, resortowe i inne, chcę poinformować, że taka impreza masowa musi być zarejestrowana, zostać odpowiednio zabezpieczona zwłaszcza od strony bezpieczeństwa. W myśl ustawy pod pojęciem zabezpieczenia imprezy kryje się ogół skoordynowanych przedsięwzięć podejmowanych przez organizatora imprezy, prezydenta miasta, wojewodę, Policję, Państwową Straż Pożarną i inne jednostki org. ochrony przeciwpożarowej, służbę zdrowia, a w razie potrzeby przez inne właściwe służby i organy a w zasadzie policje.
        Za bezpieczeństwo imprezy masowej w miejscu i czasie jej trwania odpowiada jej Organizator. Transport też, tylko zabezpieczający w sposób jednoznaczny zasady organizacji zabezpieczenia medycznego i pas bezpiecznego transportu służb. Cały scenariusz i scenografie, programem (czasami z minutnikiem czy sekundnikiem)z nałożonymi na mapę wariantami komunikacyjnymi uzgadnia się dużo wcześniej ew. występuje się o zajęcie pasa drogowego czy inne możliwości np. parkingowe dla VIP, itd. Do tego zakłada się zawsze najgorsze scenariusze.
        Na szczeblu wojewódzkim po otrzymaniu takiego zgłoszenia i poprzez doświadczenie Marszałek powinien wiedzieć jaki ma charakter impreza i jej zasięg oraz oddziaływanie i ew. porozumieć się z SKM? Widać dziś urzędowi Marszałkowskiemu zależny, aby nic się nie dział jeśli już to w Gdańsku. Wystarczy zapoznać się ze sprawozdaniem za 2012 rok z udzielanym wczorajszym absolutorium i będziemy widzieli ile pieniędzy przeznaczył na obywatela Gdańska, a ile na Gdyni i innych w województwie?

        Kiedyś miałem taką sytuacje, że podczas wielkiej imprezy zerwała się wichura i pioruny zaczął walić w namioty obok sceny głównej i zwłaszcza jeden uderzył sprzęt medyczny nawet poraziło człowieka podczas badań.

        • 2 3

  • Mogę zrozumieć gdyby taka sytuacja była nowością dla sam (2)

    Ale to jest stały problem brak współpracy na lini organizator przewoźnik. Myśle ze dobrym rozwiązaniem byłoby wymagania przez miasto potwierdzenia od organizatora ze poinformował przewoźnika o imprezie. Przewoźnik powinien natomiast zapewnić transport.

    Ale co ja tam wiem przecież urzędy nie są dla ludzi.

    • 6 7

    • Przewoźnik powinien natomiast zapewnić transport. (1)

      Tak, ale jeśli organizator imprezy mu za to zapłaci.

      • 12 0

      • Czyli nie muszę kasowac biletu bo organizator już zapłacił ?

        To chyba nie do końca tak ze organizator nie musi zapewniać darmowej komunikacji.

        • 0 0

  • SKM nie myśli o klientach (12)

    Dlaczego znikneły z rozkłdu przejazdy w stronę Wejherowa w tygodniu między północą, a 5 rano?

    • 94 19

    • (6)

      są taksówki

      • 8 22

      • (5)

        na tym polega kapitalizm, dostosowanie się do klienta w graniach opłacalności. Albo wyremontowane składy, albo odwożenie 5 osób do Wejherowa w środku nocy....
        Wiem że to dość ogólnikowe stwierdzenie, ale tyle ten kraj ma kasy i an tyle może sobie pozwolić. Może gdyby WSZYSCY ZAWSZE kupowali bilety zamiast jeździć na gapę, to SKM by mogła "odpalić" skład do Wejherowa, mimo że by było to skład generujący tylko koszta i straty.

        • 17 1

        • SKM

          Przyjdz sobie na pociąg skm 4:27 do Wejhorowa Nanice w stronę Gdańska i zobacz ile ludzi na nią czeka.Na pewno dużo więcej niż 5.Poza tym ludzie o tej poże jeżdżą w stronę Gdyni a te pociągi też się likwiduje.

          • 0 0

        • To nie kwestia gapowiczów. (3)

          Kolejkami jeżdżą setki (a nawet tysiące) ludzi dziennie i większość z nich ma bilety. Gdzie więc idą wpływy z biletów? Na premie dla prezesów? Na opłacanie torów między Wejherowem a Słupskiem dla 3 kolejek dziennie? A może na nieistniejącą klimatyzację? Naprawdę nie rozumiem jak firma, która ma stałe przychody (bo jest głównym przewoźnikiem w 3mieście) może mieć ciągłe straty. To nie sklep z ekskluzywnymi pokrowcami na garnki na wygwizdowie.

          • 12 4

          • Te tysiące jeżdżą między 24:00 a 5:00? (2)

            • 4 1

            • Jeżdżą przez całą dobę. (1)

              Wiadomo, że nocne przejazdy są mniej opłacalne ale dziwi mnie tak słaba kondycja finansowa firmy przy tak dużym popycie na ich usługi.

              • 4 2

              • powinien jechać szynobus, extra krotki skład
                ale powinien jechać za wszelka cene
                by zdobyc zaufanie klientow

                tymczasem oni dzialaja jak cala reszta pociotow pkp:

                malo pasazerow WIEC likwiduja polaczenie,
                nie ma polaczen WIEC nie ma pasazerow

                zero a nie dwoja z elementarza marketingu

                mi to lotto, ja bym wolal rowerem, wlasnym rowerem, ale ja jestem indywidualista, lone wolf, miasto powinno miec na taka okolicznosc cos jak Veturillo, sprawa powrotu w nocy zalatwila by sie sama

                • 8 0

    • chcieliście oszczędności to macie

      w składy o najniższym obłożeniu (nocne) zostały zwyczajnie usunięte z grafiku

      albo tanio, albo często

      • 1 3

    • Gapowicze...

      Zapytać trzeba cwaniaków, którzy jeżdżą bez biletu.
      Tak, tak jest pomiędzy tym związek.
      Jeżdżę nie płacąc (Gapowicz) = Jeżdżę nie zarabiając (SKM) => Nie jeżdżę. (Oboje)

      • 17 1

    • Gnaj Wiejski Elemencie golfem (1)

      • 9 14

      • co za inteligent poPISałeś się ;)

        • 5 6

    • Nieopłacalne

      Są takie czasy gdzie od człowieka wyżej stoi pieniądz

      • 11 3

  • nie rozumiem, dlaczego organizator ma płacić

    a to już pasażerowie nie płacą za to w cenie biletu?? ale SKM woli podwójne zyski...

    • 6 2

  • Żenada w wykonaniu Skm.. (3)

    Po pierwsze. Woooow cale 2 dodatkowe kolejki przez cala noc? No po prostu bomba. Zawojujemy tym świat. A po drugie to czy w skm pracują święte krowy? To nie organizator jest przewoźnikiem tylko oni. To oni powinni sie dowiadywać a nie czekać aż im się na tacy wszystko poda.

    • 4 4

    • (2)

      Odpowiedzialni za transport mają się dowiadywać, czy organizator nie potrzebuje przypadkiem przewozu ludzi? To organizator powinien musowo zadbać o komfort uczestników swojej imprezy, bo żaden z niego organizator, jeśli nie załatwia tak podstawowej sprawy.

      Firmy transportujące ludzi nie muszą się interesować imprezami, jakie odbywają się w całym Trójmieście, chyba że o wsparcie pytają organizatorzy. W dzisiejszych czasach to standardowo czysty biznes, więc dziwi mnie twoje oburzenie.

      • 2 1

      • jednym z zadań firm komunikacyjnych jest badanie, ciągłe śledzenie i reagowanie na zmiany natężenia w ruchu ( tu ilości pasażerów) robi się tak we wszystkich aglomeracjach. Wpływa to na wiele czynników. przez wizerunek firmy (ludzie nie jadą jak bydło)do zysków finansowych, więcej ludzi wybierze taki transport. niestety w polsce jak widać pod względem biznesu ciągle jesteśmy w czasach socjalizmu.

        • 2 1

      • Bardzo mądra wypowiedź!

        • 0 0

  • Jak nie wiadomo o co chodzi (13)

    to wiadomo.

    Od kilku lat na openerze nie ma problemów z komunikacją (nie mówię o prywatnych samochodach) - ale ich stać, przy cenie biletu. A z tych cudawianków to kto i z czego miałby zapłacić za pociągi?

    • 86 8

    • miasto (8)

      jak chce się mieć u siebie taką imprezę, to trzeba również o tym pomyśleć. jak nie ma kasy na przewóz uczestników, sprzątanie po wszystkim itp, to się nie organizuje i tyle.

      • 18 6

      • A niby dlaczego? (7)

        Myślisz, że SKM nie zarobiło by na przewozie takiej liczby osób?
        Poza tym Cuda-wianki to rzeczywiście pierwsza impreza tego typu i bardzo ciężko było przewidzieć ile osób będzie wracać.

        • 10 20

        • to nie pierwsza impreza tego typu!!!

          jak do brze pogooglasz to zobaczysz że to jest kolejny rok z tą imprezą na rozpoczęcie lata! Natomiast co do finansowania akurat się zgadzam! To Pasażerowie powinni sfinansować kolejkę z biletów!!! PRowiec SKMki powinien zadbać o to aby były podstawione składy - i jeszcze się pochwalić że zapewnili transport choć organizatorzy o tym nie pomyśleli (i swoją drogą po cichu zadbać o to aby było wystarczająco dużo kontrolerów aby każdy pasażer został skontrolowany pod kątem posiadania ważnego biletu!!)

          • 1 0

        • Bzdury piszesz próbując usprawiedliwić (4)

          organizatorów i miasto Gdynia. To nie była pierwsza impreza, ta impreza jest organizowana od kilku lat. Odpowiedzialność za brak dobrej komunikacji po imprezie ponoszą przede wszystkim jej organizator, miasto Gdynia jak zleceniodawca i promotor.

          • 24 4

          • Chyba nie zauważyłeś ironii (3)

            Cuda-wianki są co roku, i jeśli SKM zależałoby na zadowoleniu klientów, zarówno stałych z biletami miesięcznymi, jaki i tych okazjonalnych, to z tygodniowym wyprzedzeniem informowaliby że będzie dodatkowy skład.
            Ale SKM zależy tylko na kasie, a nie na klientach!

            • 9 11

            • SKM ma się... (1)

              Twoim zdaniem SKM ma się orientować czy np organizatorzy CW nie załatwili innego transportu ?
              No proszę Cie. Jest prawo nakazujące powiadomienie zarządcy infrastruktury kolejowej, to powinno być przestrzegane, nie jest przestrzegane to wiadomo czyja wina.
              Zarówno Miasto jak i organizator dali ciała w tym przypadku.
              SKM nie jest organizacją charytatywną.

              • 17 4

              • A jaki inny transport mieliby załatwić niby? Samolot do Rębiechowa?

                Przecież ludzie wracający nie jechaliby za darmo tylko płacili za bilety. Przy takiej liczbie pasażerów nie wierzę, że ten kurs by się skmce nie zwrócił.

                • 3 6

            • Firmie zależy na kasie ???

              Brzmi nieprawdopodobnie, jesteś politykiem ? Z tak światłym umysłem wezmą cię do Platformersów albo Pisowców, nie trać czasu naród czeka.

              • 6 1

        • nie zarobiłaby

          Wiadomo ze wiekszosc nie kupilaby bilety , nie mowiac o skasowaniu!

          • 16 0

    • Jak to zapłaci za transport?

      Ja kupiłem bilet, czyli zapłaciłem za przejazd, a przewoźnik nie zapewnił odpowiednich warunków. To ja mam kupować bilet, a za przejazd ma płacić jeszcze miasto? Monopol SKM uderza im do głów!

      • 4 4

    • "Dodatkowe pociągi powinny być - zdaniem przedstawicieli firmy - finansowane przez organizatora" (1)

      czyli wiadomo o co chodzi...

      • 14 1

      • A jeśli ja organizuje gruba imprezę to mam prawo zadać od skm albo zkm podwoziu dla moich gości? Litosci. Kto organizuje niech myśli co z gośćmi zrobić, żeby nie bylo syfu.

        • 14 1

    • Miasto, a kto. Szczurek załatwił transport jedynie dla swoich :P

      • 20 7

  • "Trwa ustalanie naszego stanowiska w tej sprawie. Do czasu pełnych wyjaśnień, wstrzymujemy się z komentarzami "

    Ciekawe, czy chociaż dobrze płacą za wydalanie z siebie takich farmazonów?

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane