Fakty i opinie

stat

SKM: znowu zmiany, tym razem na lepsze

Najnowszy artukuł na ten temat

Remont pięciu peronów SKM w ciągu 2-3 lat

Wreszcie widać światełko w tunelu. Za cztery dni SKM-mki będą jeździły częściej niż przed remontem.
Wreszcie widać światełko w tunelu. Za cztery dni SKM-mki będą jeździły częściej niż przed remontem. fot. Maciej Kosycarz/KFP

Po zakończeniu remontu przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana pociągi SKM będą jeździły częściej niż przed nim. Ale nie od razu.



Czy po ostatnich remontach SKM odzyska zaufanie pasażerów?

tak, bo będzie wygodniej i szybciej 17%
tak, ale tylko tych, którzy i tak są na nią skazani 30%
raczej nie, dużo czasu upłynie zanim ludzie zapomną takie utrudnienia 15%
nie, bo pewnie znowu będą remonty lub awarie 38%
zakończona Łącznie głosów: 602
Tłok w pociągach SKM nie maleje. Kursujące na części trasy co 30 minut składy są oblegane. Wprawdzie wprowadzenie nowych pociągów, uzyskanych ze skrócenia innych, nieco pomogło w godzinach szczytu, ale wciąż sytuacja jest daleka od ideału.

- Przestałam już marzyć o miejscach siedzących, ale chciałabym chociaż stać normalnie, a nie ściśnięta pomiędzy ludźmi w przejściu przy drzwiach - mówi pani Dorota, która codziennie podróżuje z Gdyni Głównej do przystanku Gdańsk Politechnika na uczelnię.

Na szczęście ta sytuacja zmieni się po remoncie przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana. Wcześniej czekają nas jednak kolejne - na szczęście nie dotyczące samego Trójmiasta - ograniczenia ze względu na remont magistrali kolejowej Gdynia - Warszawa.

Od 1 do 22 czerwca zawieszone zostaną pociągi SKM z Gdańska do Pruszcza Gdańskiego. Dwa pociągi SKM dotąd odjeżdżające z Redy i Rumi, będą rozpoczynały trasę w Gdyni Chyloni. Częściowo zmieni się też rozkład jazdy. Do normalnego rozkładu wrócą za to pociągi jeżdżące pomiędzy Gdańskiem a Gdynią Główną, które będą kursowały co 7,5 minuty w szczycie i co 15 minut poza nim.

Zmiany na lepsze czekają nas po 25 czerwca. - Na newralgicznym odcinku z Gdańska do Gdyni w szczycie będziemy jeździli co 7,5 minuty, a poza nim co 10 minut. W wakacje zmienia się bowiem liczba pasażerów podróżujących w stałych porach, jest więcej turystów i ludzi na urlopach - mówi Bartłomiej Buczek, członek zarządu SKM.

Trójmiejska SKM na Mazowszu

Pięć elektrycznych zespołów trakcyjnych trójmiejskiej SKM jeździ na trasach SKM Warszawa. Nasza SKM zarabia na tym 5,50 zł netto za pociągo-kilometr. Wcześniej składy także były wypożyczane SKM Warszawa.

SKM posiada 64 Elektryczne Zespoły Trakcyjne, 21 będzie modernizować z funduszy unijnych, 10 jest już zmodernizowanych w różnym stopniu.

- Ilość wypożyczonych jednostek maksymalnie ograniczamy. Zawsze przed przystąpieniem do takiego przetargu przygotowujemy analizę, mając na względzie zachowanie bezpiecznej ilości taboru do obsługi naszych pasażerów. Dzięki funduszom z wypożyczania pociągów udaje się nam dokonywać modernizacji taboru, m.in. własnymi siłami wymieniamy okna, instalujemy elektryczne drzwi wewnątrz taboru oraz nowoczesne, wygodne siedzenia. Chciałbym podkreślić, że nie zostały podjęte żadne rozmowy co do ewentualnego wypożyczania naszych pociągów po 31 sierpnia 2011 r. do SKM Warszawa ani dla innych przewoźników i uciąć tym samym spekulacje na ten temat - podkreśla Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu w SKM.

Opinie (107) 3 zablokowane

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.