• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: znowu zmiany, tym razem na lepsze

Michał Sielski
25 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Wreszcie widać światełko w tunelu. Za cztery dni SKM-mki będą jeździły częściej niż przed remontem. Wreszcie widać światełko w tunelu. Za cztery dni SKM-mki będą jeździły częściej niż przed remontem.

Po zakończeniu remontu przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana pociągi SKM będą jeździły częściej niż przed nim. Ale nie od razu.



Czy po ostatnich remontach SKM odzyska zaufanie pasażerów?

Tłok w pociągach SKM nie maleje. Kursujące na części trasy co 30 minut składy są oblegane. Wprawdzie wprowadzenie nowych pociągów, uzyskanych ze skrócenia innych, nieco pomogło w godzinach szczytu, ale wciąż sytuacja jest daleka od ideału.

- Przestałam już marzyć o miejscach siedzących, ale chciałabym chociaż stać normalnie, a nie ściśnięta pomiędzy ludźmi w przejściu przy drzwiach - mówi pani Dorota, która codziennie podróżuje z Gdyni Głównej do przystanku Gdańsk Politechnika na uczelnię.

Na szczęście ta sytuacja zmieni się po remoncie przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana. Wcześniej czekają nas jednak kolejne - na szczęście nie dotyczące samego Trójmiasta - ograniczenia ze względu na remont magistrali kolejowej Gdynia - Warszawa.

Od 1 do 22 czerwca zawieszone zostaną pociągi SKM z Gdańska do Pruszcza Gdańskiego. Dwa pociągi SKM dotąd odjeżdżające z Redy i Rumi, będą rozpoczynały trasę w Gdyni Chyloni. Częściowo zmieni się też rozkład jazdy. Do normalnego rozkładu wrócą za to pociągi jeżdżące pomiędzy Gdańskiem a Gdynią Główną, które będą kursowały co 7,5 minuty w szczycie i co 15 minut poza nim.

Zmiany na lepsze czekają nas po 25 czerwca. - Na newralgicznym odcinku z Gdańska do Gdyni w szczycie będziemy jeździli co 7,5 minuty, a poza nim co 10 minut. W wakacje zmienia się bowiem liczba pasażerów podróżujących w stałych porach, jest więcej turystów i ludzi na urlopach - mówi Bartłomiej Buczek, członek zarządu SKM.

Trójmiejska SKM na Mazowszu

Pięć elektrycznych zespołów trakcyjnych trójmiejskiej SKM jeździ na trasach SKM Warszawa. Nasza SKM zarabia na tym 5,50 zł netto za pociągo-kilometr. Wcześniej składy także były wypożyczane SKM Warszawa.

SKM posiada 64 Elektryczne Zespoły Trakcyjne, 21 będzie modernizować z funduszy unijnych, 10 jest już zmodernizowanych w różnym stopniu.

- Ilość wypożyczonych jednostek maksymalnie ograniczamy. Zawsze przed przystąpieniem do takiego przetargu przygotowujemy analizę, mając na względzie zachowanie bezpiecznej ilości taboru do obsługi naszych pasażerów. Dzięki funduszom z wypożyczania pociągów udaje się nam dokonywać modernizacji taboru, m.in. własnymi siłami wymieniamy okna, instalujemy elektryczne drzwi wewnątrz taboru oraz nowoczesne, wygodne siedzenia. Chciałbym podkreślić, że nie zostały podjęte żadne rozmowy co do ewentualnego wypożyczania naszych pociągów po 31 sierpnia 2011 r. do SKM Warszawa ani dla innych przewoźników i uciąć tym samym spekulacje na ten temat - podkreśla Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu w SKM.

Miejsca

Opinie (107) 3 zablokowane

  • hmm

    no i znowu mnie obiad ominal :)

    • 0 0

  • Jak na lepsze? Przeciez 2 lata temu kursowały co 6 minut (2)

    Szkoda że nie wspomniano, że SKM kursowała częściej ale cóż...nie wszystko na "dzień dobry" można "wygóglać" a więc trzeba ciut się napracować a nie "kopiuj wklej - klik klik i gotowe".

    • 57 3

    • Panie Michale Sielski!!

      nie wiem kto za tym stoi ale ten artykuł już był, jakieś 2 tygodnie temu, może 3!!!

      • 1 0

    • jaś

      Lepiej juz było:):)

      • 3 0

  • Marudzić można, ale trzeba znaleźć mniejsze zło. (8)

    Wiem, jest tłoczno, duszno, ścisk i smród... Ale nie rozumiem jednego - skoro na biletach SKM, można jeździć pociągami regionalnymi (PR) oraz SKM SPRINTER (fakt, faktem zatrzymują się one tylko na dalekobieżnych peronach), to dlaczego ludzie się tłoczycie i narzekacie. Trochę fatygi nie zaszkodzi. Tym bardziej, że bilety SKM są także honorowane bodajże w ZTM na odcinku Orłowo-Gdynia Główna.

    Podjedź ten 1, 2 czy 3 przystanki autobusem/trolejbusem do głównej stacji - czy to Gdynia Chylonia, Gdynia Główna, Orłowo, Sopot, Oliwa, Wrzeszcz, Gdańsk Główny ... i wsiądź w PR lub SPRINTERA. Zaoszczędzisz sobie nerwów, tłoku i czas.

    Warto czasem trochę poszperać, sprawdzić rozkład jazdy i sobie ułatwić życie, niż narzekać ... narzekać i narzekać.

    DZIĘKUJE DOBRANOC! ;)

    • 26 31

    • nie zgadzam się

      ja jeżdżę z Kamiennego Potoku na Politechnikę. Do Sopotu głównego mam jakieś 20 minut autobusem (tyle to normalnie jechałem SKM-ką na całej trasie), więc jest to problem. Przy czym na tym nie koniec. Sprinterem mogę wysiąść we wrzeszczu skąd też mam kawałek na politechnikę - znowu dodatkowy czas. Nie wspominając w ogóle o tym że nie jest wcale tak łatwo dopasować sobie pociąg do wszystkich godzin o których zaczynają się zajęcia.
      Jak dla mnie Twoje rozwiązanie zupełnie nie zdaje egzaminu

      • 0 0

    • Jak jedziesz kawałek to o.k, ale ja jadę najpierw autobusem, później SKM i następnie tramwajem w Gdańsku więc nie mam ochoty się jeszcze przesiadać. Do tej pory jechałam do pracy 1h, a teraz prawie 2h bo nie jestem wstanie dopasować reszty komunikacji.

      • 0 0

    • Nikt nie marudzi, tylko stwierdza fakt kompletnego balaganu w SKM.

      Baranku Bozy - jak stoisz na stacji i za chwile powinien nadjechac Twqoj pociag to latac nie ma sensu po dworcu w poszukiwaniu innego skladu. A jeszcze jak sie ma lat 20-to nie problem "poskakac" po peronach, ale jak sie ma kilka 20-tek na karku to juz jest problem!

      • 4 0

    • (1)

      przejazd komunikacją miejską tj. autobusami czy trajtkami jest znacznie dłuższy niż przejazd SKM, szczególnie w godzinach szczytu. Dojeżdżać dalekobieznymi? super! tylko co, jeśli się nie zatrzymuje na moich stacjach? Mieszkam w Cisowej a wysiadam na Przymorzu. Przesiadać się 2 razy? Tracić czas? Jeśli pracujesz po 8h dziennie, to uwierz mi, że chcesz jak najszbyciej wrócić do domu, a nie bawić się w przesiadanie.

      • 4 0

      • Pracuję w Gdyni Pogórzu, a mieszkam na Przymorzu ...

        .. i tez po 8h dziennie i się przesiadam i tak 3x w jedną stronę (pomimo tych remontów, od zawsze tak muszę jeździć), także nie musisz mi droga "miśko" tłumaczyć .... kończę pracę o 16 ... po 17, przed 18 jestem w domu ... a i tak nie marudzę, tylko szukałam PR lub sprinterów, żeby nie jeździć w tłoku ze śmierdzącymi, sapiącymi ludźmi ...

        • 3 1

    • To byłby całkiem dobry pomysł - wsiąść w Sprintera - gdyby nie to że wszystkie praktycznie wycieli z rozkładu na czerwiec :/

      • 2 0

    • (1)

      Znajdź PR jeżdżące co pół godziny chociaż na trasie Gdańsk - Gdynia, to może będę, ale patrząc na rozkład jazdy ciężko znaleźć połączenie co godzinę. Poza tym nie po to płacę miesięczny, żebym musiał, chcąc dostać się na politechnikę, wysiadać we wrzeszczu i płacić jeszcze za komunikację autobusową...

      • 3 2

      • Można !

        Na trasie z Gdańska jest o tyle dobrze, że SKM mają końcową stację albo w Sopocie, albo w Redłowie (jeżeli ktoś chce się dostać na Politechnikę, Kamionkę, itp)

        Jeżeli nie chcesz wydawać kasy na komunikację autobusową, sprawdź rozkład SKM - np. jedziesz jakimś PR lub SPRINTEREM z Gdyni Głównej ( a jest ich wiele) - wysiadasz w Orłowie lub we Wrzeszczu i się przesiadasz na zwykłą SKM (tak samo jeżdżą SKM z Redłowa - jako stacja początkowa - jeżdżą do Gdańska, czyli jest ich więcej na tej trasie Redłowo-Gdańsk, niż na całej samej trasie Gdynia-Gdańsk).

        • 3 1

  • Nie ma sprinterów. No bo co to za sprinter który się zatrzymuje na każdej stacji. Nie ma sprintera w porannym szczycie - masakra. Kiedy wreszcie SKM zostanie zlikwidowane a zamiast tego miasta się porządnie wezmą za komunikację?

    • 0 0

  • Przestarzałe konstrukcyjnie składy będą remontowane i poddane liftingowi. (5)

    Konstrukcja pociągów SKM wywodzi się z lat 40 tych XX wieku, która lekko była zmodernizowana i masowo produkowano przez ówczesny PaFaWag we Wrocławiu. Składy, które nas wożą są przestarzałe konstrukcyjnie poddaje się liftingowi jak wymiana siedzeń, plastikowe czoło itd.
    Czyli wynika z tego że nowe SKMki pojawią się najwcześniej w 2046 roku.

    • 16 3

    • Nie pisz głupot. Ze zmodernizowanych składów które dostają nowe czoło to zostaje tylko stara rama od poprzedniego składu. Oprócz tego wymieniane jest wszystko. Zwykły pasażer tego nie zauważa, ale w tych składach oprócz ramy wszystko jest nowe, a co najważniejsze montowane są nowe silniki i elektronika dzięki której skład ma większe przyspieszenie.

      • 0 2

    • Mamy takę metropolię (2)

      w której wszyscy olewają SKM-kę bo wolą swoje tramwaje / trolejbusy to potem jedyne na co nas stać to remont tych staroci.

      • 5 0

      • Ta "metropolia" tramwaje też 30-letnie kupuje na szrocie

        • 5 0

      • Nie nie - wolą Golfy i korki

        jak to już wiele razy w komentarzach pod artykułami padło :)

        • 3 1

    • a w czym konstrukcja przeszkadza?

      jedzie i wiezie? Tak - bo do tego ma służyć. A jeżeli nie jest wyposażona w ruchome schody, podświetlana fontannę i kino 3D to trudno. Ważne, że jest :)

      • 6 3

  • sprinter

    i tak najlepsze sa sprintery ktore nie zatrzymuja sie na niektorych stacjach a i tak czasowo zaoszczedzaja tylko kilka minut bo stoja w szczerym polu ;d;d;d skm skm skm

    • 1 0

  • W Wolnej Polsce to wzgórze było wzgórzem Focha. (2)

    • 3 1

    • Ciesz się, że kościoła tam nie postawili.

      • 1 0

    • To po I wojnie. A wcześniej?

      • 0 0

  • dzisiaj rano myslałem,że mnie szlag trafi (3)

    kolejka z Wejherowa zrobiła sobie postój w Redzie ponad 20min. Nie dość,że jeżdżą jak chcą, to jeszcze ciągle się spóźniają

    • 29 1

    • i będzie jeszcze gorzej

      bo starych doświadczonych maszynistów w wieku emerytalnym którzy mają jeszcze ambicje się nie szanuje.Przy ostatnich podwyżkach dostali 2/3 tego co dostał młody,a to za sprawą ich własnego ZZM, wstyd

      • 1 0

    • Tak, też zaliczyłem postój i znów 30 minut spóźnienia. I przez to wydłuży mi się powrót do domu, do Gościcina. Ale zgrozą było włączone na maks ogrzewanie!

      • 0 0

    • Bo Obama w Warszawie

      i prad w calej trakcji wylaczyli ;)

      • 1 0

  • Te skm powiny częściej jeżdzić

    Te skm powiny częściej jeżdzić

    • 1 0

  • koszt biletów (3)

    szanuję SKM, bo jest ekologicznie.
    Ale czytam, że SKM wypożycza pociągi i na tym zarabia, nasuwa sie pytanie:
    dlaczego podróżni płacą tak samo za bilety?
    czy nie można wprowadzić przynajmniej zniżki na czas remontów?

    • 2 3

    • SKM nie jest ekologiczne, bo lwia część energii elektrycznej pochodzi ze spalania węgle. (2)

      Kto korzysta z takiego źródła, ten emituje dym pośrednio.

      • 0 0

      • Hmmm (1)

        Nie kazdy Matematyk, zna się na produkcji i przesyle energii elektrycznej. Oczywiscie ze SKMki sa ekologiczne. Jest dym w elektrowniach, ale to inna skala. Nawet najbardziej ekologiczne diesle, zle wypadaja przy SKMce:P

        • 1 1

        • Jaki odsetek wszystkich polskich megawatów pochodzi z elektrowni opalanych węglem?

          Zjem swój kapelusz, jeśli powiesz, że mniejszy niż ten, który dają wiatrówki.

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane