• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: znowu zmiany, tym razem na lepsze

Michał Sielski
25 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Wreszcie widać światełko w tunelu. Za cztery dni SKM-mki będą jeździły częściej niż przed remontem. Wreszcie widać światełko w tunelu. Za cztery dni SKM-mki będą jeździły częściej niż przed remontem.

Po zakończeniu remontu przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana pociągi SKM będą jeździły częściej niż przed nim. Ale nie od razu.



Czy po ostatnich remontach SKM odzyska zaufanie pasażerów?

Tłok w pociągach SKM nie maleje. Kursujące na części trasy co 30 minut składy są oblegane. Wprawdzie wprowadzenie nowych pociągów, uzyskanych ze skrócenia innych, nieco pomogło w godzinach szczytu, ale wciąż sytuacja jest daleka od ideału.

- Przestałam już marzyć o miejscach siedzących, ale chciałabym chociaż stać normalnie, a nie ściśnięta pomiędzy ludźmi w przejściu przy drzwiach - mówi pani Dorota, która codziennie podróżuje z Gdyni Głównej do przystanku Gdańsk Politechnika na uczelnię.

Na szczęście ta sytuacja zmieni się po remoncie przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana. Wcześniej czekają nas jednak kolejne - na szczęście nie dotyczące samego Trójmiasta - ograniczenia ze względu na remont magistrali kolejowej Gdynia - Warszawa.

Od 1 do 22 czerwca zawieszone zostaną pociągi SKM z Gdańska do Pruszcza Gdańskiego. Dwa pociągi SKM dotąd odjeżdżające z Redy i Rumi, będą rozpoczynały trasę w Gdyni Chyloni. Częściowo zmieni się też rozkład jazdy. Do normalnego rozkładu wrócą za to pociągi jeżdżące pomiędzy Gdańskiem a Gdynią Główną, które będą kursowały co 7,5 minuty w szczycie i co 15 minut poza nim.

Zmiany na lepsze czekają nas po 25 czerwca. - Na newralgicznym odcinku z Gdańska do Gdyni w szczycie będziemy jeździli co 7,5 minuty, a poza nim co 10 minut. W wakacje zmienia się bowiem liczba pasażerów podróżujących w stałych porach, jest więcej turystów i ludzi na urlopach - mówi Bartłomiej Buczek, członek zarządu SKM.

Trójmiejska SKM na Mazowszu

Pięć elektrycznych zespołów trakcyjnych trójmiejskiej SKM jeździ na trasach SKM Warszawa. Nasza SKM zarabia na tym 5,50 zł netto za pociągo-kilometr. Wcześniej składy także były wypożyczane SKM Warszawa.

SKM posiada 64 Elektryczne Zespoły Trakcyjne, 21 będzie modernizować z funduszy unijnych, 10 jest już zmodernizowanych w różnym stopniu.

- Ilość wypożyczonych jednostek maksymalnie ograniczamy. Zawsze przed przystąpieniem do takiego przetargu przygotowujemy analizę, mając na względzie zachowanie bezpiecznej ilości taboru do obsługi naszych pasażerów. Dzięki funduszom z wypożyczania pociągów udaje się nam dokonywać modernizacji taboru, m.in. własnymi siłami wymieniamy okna, instalujemy elektryczne drzwi wewnątrz taboru oraz nowoczesne, wygodne siedzenia. Chciałbym podkreślić, że nie zostały podjęte żadne rozmowy co do ewentualnego wypożyczania naszych pociągów po 31 sierpnia 2011 r. do SKM Warszawa ani dla innych przewoźników i uciąć tym samym spekulacje na ten temat - podkreśla Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu w SKM.

Miejsca

Opinie (107) 3 zablokowane

  • może przeoczyłem

    ale co się stało z szumnie otwieramymi BOK-ami skmu w gdyni i gdańsku?

    • 4 0

  • SKM to przechowywalnia "pracusiów" z PKP? (4)

    Jeżeli za coś masz wylecieć z PKP nie martw się znajdziesz zatrudnienie w SKM?
    Coś w tym jest i członkowie zarządu doskonale wiedzą o czym i o kim mowa ;-)

    • 7 1

    • choćby głuszek (3)

      jego historia jest ciekawa

      • 7 0

      • (2)

        Opowiedz, jestem ciekaw!

        • 4 0

        • GŁUSZEK to Pachoł z nadania PO (młodzieżówka) (1)

          jest protegowanym Sławomira NOWAKA z kancelarii prezydenta RP, a wcześniej Szef gabinetu politycznego Donalda Tuska. Doświadczenie zdobył w Handlu Nieruchomościami - Partnerzy i spółka (praca na stanowisku dyrektora marketingu przez zaledwie 3-4 miesiace) to wystarczylo aby objac odrazu stanowisko dyrektora w SKM. Chyba nie musze pisac ze kolesie tu rządzą i to ostro.

          • 7 0

          • a do tego (obecnie rozwód) szwagier niegdyśniejszego naczelnika marketingu któego ojciec był prezes utk, czyli teściu w utk, wtedy pracował jako szeregowy pracownik marketingu i na niczym się nie znał (jak obecnie) ale kase brał za kilku, obecnie dyrektor, oczywiście polityczne powiązania czytaj wyżej

            • 5 0

  • Jak mozna ograniczac skm

    do Pruszcza! Wrr.

    • 3 0

  • ....a tam trzeba skakać na sążeń...... (2)

    dopoki nie bedzie normalnego wejscia do kolejki, nie mam zamiaru nimijezdzic. Rozwalil mnie plakat, cos w stylu SKM dla wszystkich - mama z dzieckiem w wozku, niepelnosprawny na wozku. Ciekawe jak taki niepelnosprawny na wozku przeskakuje te 80cm?

    • 5 0

    • GDZIE PODJAZD DLA WÓZKÓW W RUMII ? (1)

      albo jak ten niepełnosprawny czy mama z wózkiem dostaje się na peron ? Bo przecież w Rumii NIE MA PODJAZDU ani dla wózków niepelnosprawnych ani dzieciecych
      Ludzie, to jest chore, jak te kobiety mają sobie radzić?!

      • 2 0

      • Pomagają im dobrze wychowani mężczyźni... albo ciągną wózek stopień po stopniu

        • 0 0

  • nienawidze SKM

    w ogole w tym tłoku da sie sprawdzic bilety??

    • 6 0

  • zawieszone do Pruszcza (2)

    co za ściema, wczoraj spr. rozkład, który jest ważny od 1 czerwca, zmieniły się tylko godziny jazdy pociągów, pan "dziennikarz" powinien spr. dokładnie informacje i nie pisać bzdur, być może rzeczywiście zostają zawieszone skm, ale regionalne zmieniają tylko godziny jazdy. Nie rozumiem dlaczego zatem tekst zawiera informacje, że zostają zawieszone pociągi do Pruszcza. Pociąg = skm i/ lub regio. Informacja jest błędna. "Dziennikarz" nie doinformowany lub używa słownictwa bez zastanowienia

    • 3 1

    • naucz się czytać (1)

      przecież SKM są zawieszone, jak nie rozumiesz rozkładu to o co kaman?

      • 2 1

      • ja doskonale rozumiem że skm są zawieszone, ale słowo pociąg jest użyte w tym tekście po pierwsze za często, po drugie informacje nie wyczerpują tematu.
        Nie dyskutuj z osobą która jest dziennikarzem z zawodu i doświadczenia, a nie tylko z tytułu

        • 1 1

  • rozumowanie skm

    newralgicznie jest już od samej Cisowej.
    chyba zapominacie, że to są sypialnie Gdyni, a dodać jeszcze GWE...
    po kiego jest ta zajezdnia na Cisowej skoro niemal wszystkie kolejki kończą i rozpoczynają bieg na Chyloni ( nie licząc tych do Wejherowa, na które pozostaje czekać 15-30 minut )

    banda baranów

    • 4 0

  • Świetnie, ale Gdynia nie kończy się za stacją Gdynia Główna!

    Co mi z tego, że kolejki z Gdyni jeżdzą często, skoro mieszkam na Leszczynkach? Równie dobrze mogą sobie jeżdzić z Sopotu........

    • 3 1

  • Piszmy protesty do skm !!!!!!!! (1)

    Nie bardzo daje się zobaczyć zmiany na lepsze, rozkład jazdy to fikcja, opóźnienia do rozkładu ok. 15 min, brak informacji tłok.

    Trzeba dalej pisać do nich, protestować, niech zaczną nas traktować jak klientów a nie bydło które od niechcenia wożą!!!!

    Lista adresów @mail - nie jeżdżą kolejkami to niech trochę tłoku w skrzynce poczują.

    mlignowski@skm.pkp.pl - prezes
    mgluszek@skm.pkp.pl - rzecznik prasowy
    spijet@skm.pkp.pl - rzecznik prasowy
    bbuczek@skm.pkp.pl - zarząd
    markieting@skm.pkp.pl - marketing
    skm@skm.pkp.pl

    • 15 2

    • Uwaga uwaga!! Powyżej wymienieni osobnicy mają założony filtr antyspamowy! Aby przez filtr się przecisnąć, w temacje powinna pojawić się fraza "" przy czym ostatnie słowo ma być z CH na początku, do tego wymagane nawiasy kwadratowe i pierwsze słowo to faktycznie "pasażerzy".

      • 3 2

  • czy na Gdyni kończą się tory SKM????? (4)

    Przydałoby się więcej połączeń z Wejherowem!! Tam też mieszkają ludzie

    • 11 2

    • za gdynia przecież już nic nie ma (2)

      słyszałem że tam jak ty to nazywasz wejerowo to dziki ląd - dziki ludzie tam mieszkać

      • 1 1

      • (1)

        i jeździć golfami dwójkami i trójkami czarne lub granatowe

        • 1 1

        • ponoć widziano czfurki

          • 1 0

    • Wysłali my tam ekspedycję i wszyscy zostali zjedzeni. Faktycznie są tam ludzie - kanibale.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane