• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

SKM: znowu zmiany, tym razem na lepsze

Michał Sielski
25 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Wreszcie widać światełko w tunelu. Za cztery dni SKM-mki będą jeździły częściej niż przed remontem. Wreszcie widać światełko w tunelu. Za cztery dni SKM-mki będą jeździły częściej niż przed remontem.

Po zakończeniu remontu przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana pociągi SKM będą jeździły częściej niż przed nim. Ale nie od razu.



Czy po ostatnich remontach SKM odzyska zaufanie pasażerów?

Tłok w pociągach SKM nie maleje. Kursujące na części trasy co 30 minut składy są oblegane. Wprawdzie wprowadzenie nowych pociągów, uzyskanych ze skrócenia innych, nieco pomogło w godzinach szczytu, ale wciąż sytuacja jest daleka od ideału.

- Przestałam już marzyć o miejscach siedzących, ale chciałabym chociaż stać normalnie, a nie ściśnięta pomiędzy ludźmi w przejściu przy drzwiach - mówi pani Dorota, która codziennie podróżuje z Gdyni Głównej do przystanku Gdańsk Politechnika na uczelnię.

Na szczęście ta sytuacja zmieni się po remoncie przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana. Wcześniej czekają nas jednak kolejne - na szczęście nie dotyczące samego Trójmiasta - ograniczenia ze względu na remont magistrali kolejowej Gdynia - Warszawa.

Od 1 do 22 czerwca zawieszone zostaną pociągi SKM z Gdańska do Pruszcza Gdańskiego. Dwa pociągi SKM dotąd odjeżdżające z Redy i Rumi, będą rozpoczynały trasę w Gdyni Chyloni. Częściowo zmieni się też rozkład jazdy. Do normalnego rozkładu wrócą za to pociągi jeżdżące pomiędzy Gdańskiem a Gdynią Główną, które będą kursowały co 7,5 minuty w szczycie i co 15 minut poza nim.

Zmiany na lepsze czekają nas po 25 czerwca. - Na newralgicznym odcinku z Gdańska do Gdyni w szczycie będziemy jeździli co 7,5 minuty, a poza nim co 10 minut. W wakacje zmienia się bowiem liczba pasażerów podróżujących w stałych porach, jest więcej turystów i ludzi na urlopach - mówi Bartłomiej Buczek, członek zarządu SKM.

Trójmiejska SKM na Mazowszu

Pięć elektrycznych zespołów trakcyjnych trójmiejskiej SKM jeździ na trasach SKM Warszawa. Nasza SKM zarabia na tym 5,50 zł netto za pociągo-kilometr. Wcześniej składy także były wypożyczane SKM Warszawa.

SKM posiada 64 Elektryczne Zespoły Trakcyjne, 21 będzie modernizować z funduszy unijnych, 10 jest już zmodernizowanych w różnym stopniu.

- Ilość wypożyczonych jednostek maksymalnie ograniczamy. Zawsze przed przystąpieniem do takiego przetargu przygotowujemy analizę, mając na względzie zachowanie bezpiecznej ilości taboru do obsługi naszych pasażerów. Dzięki funduszom z wypożyczania pociągów udaje się nam dokonywać modernizacji taboru, m.in. własnymi siłami wymieniamy okna, instalujemy elektryczne drzwi wewnątrz taboru oraz nowoczesne, wygodne siedzenia. Chciałbym podkreślić, że nie zostały podjęte żadne rozmowy co do ewentualnego wypożyczania naszych pociągów po 31 sierpnia 2011 r. do SKM Warszawa ani dla innych przewoźników i uciąć tym samym spekulacje na ten temat - podkreśla Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu w SKM.

Miejsca

Opinie (107) 3 zablokowane

  • koszt biletów (3)

    szanuję SKM, bo jest ekologicznie.
    Ale czytam, że SKM wypożycza pociągi i na tym zarabia, nasuwa sie pytanie:
    dlaczego podróżni płacą tak samo za bilety?
    czy nie można wprowadzić przynajmniej zniżki na czas remontów?

    • 2 3

    • SKM nie jest ekologiczne, bo lwia część energii elektrycznej pochodzi ze spalania węgle. (2)

      Kto korzysta z takiego źródła, ten emituje dym pośrednio.

      • 0 0

      • Hmmm (1)

        Nie kazdy Matematyk, zna się na produkcji i przesyle energii elektrycznej. Oczywiscie ze SKMki sa ekologiczne. Jest dym w elektrowniach, ale to inna skala. Nawet najbardziej ekologiczne diesle, zle wypadaja przy SKMce:P

        • 1 1

        • Jaki odsetek wszystkich polskich megawatów pochodzi z elektrowni opalanych węglem?

          Zjem swój kapelusz, jeśli powiesz, że mniejszy niż ten, który dają wiatrówki.

          • 0 0

  • Jak zawsze...

    Świetnie, że na trasie Gdynia Gdańsk będą częściej kolejki jeździły, ale na trasie Rumia Gdańsk rzadziej. Już teraz jest ciężko się dostać do kolejki w godzinach szczytu, a jeszcze dwie kolejki mają usunąć. Fantastycznie.
    Pominę fakt, że dzisiaj kolejka, która miała się zatrzymać na Janowie nie zatrzymała się - zero informacji! Oburzające. Takie traktowanie ludzi jest niepoważne. I do tego podwyżka biletów. Śmiechu warte!

    • 2 1

  • Te skm powiny częściej jeżdzić

    Te skm powiny częściej jeżdzić

    • 1 0

  • sprinter

    i tak najlepsze sa sprintery ktore nie zatrzymuja sie na niektorych stacjach a i tak czasowo zaoszczedzaja tylko kilka minut bo stoja w szczerym polu ;d;d;d skm skm skm

    • 1 0

  • Nie ma sprinterów. No bo co to za sprinter który się zatrzymuje na każdej stacji. Nie ma sprintera w porannym szczycie - masakra. Kiedy wreszcie SKM zostanie zlikwidowane a zamiast tego miasta się porządnie wezmą za komunikację?

    • 0 0

  • hmm

    no i znowu mnie obiad ominal :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane