- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (45 opinii)
- 2 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (90 opinii)
- 3 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (300 opinii)
- 4 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (223 opinie)
- 5 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (93 opinie)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (213 opinii)
Są chętni, by zapłacić za drogowskaz do zoo
- Z miłą chęcią podejmiemy się comiesięcznego regulowania, w imieniu zoo, opłaty z tytułu dzierżawy terenu pod znak na rzecz wspólnoty mieszkaniowej - zaproponowała firma ze Straszyna po lekturze artykułu na trojmiasto.pl. Chodzi o sprawę konieczności usunięcia historycznego drogowskazu do ogrodu w Oliwie. Znak zniknął, bo wspólnota mieszkaniowa zażądała pieniędzy za to, że stoi na jej terenie. Tych pieniędzy zoo nie miało.
Tylko przez pierwszych kilka godz. od publikacji pod tekstem pojawiło się pół tysiąca komentarzy, a w ankiecie oddano ponad 3 tys. głosów. 80 proc. osób stwierdziło w niej, że będzie im brakować historycznego drogowskazu.
Znak musiał zniknąć, bo wspólnota zażądała pieniędzy, których zoo nie miało
Przypomnijmy: Przedstawiciele zoo tłumaczyli, że sami usunęli znak, bo nie mieli innego wyjścia. Teren, na którym stał od ponad 50 lat, został ostatnio sprzedany wspólnocie mieszkaniowej Spacerowa 6. Jej przedstawiciel wystąpił do zoo z żądaniem zapłaty za dzierżawę terenu - 300 zł za każdy miesiąc stania na niej drogowskazu.
- Może i mało, ale nie mamy wolnych środków na takie cele. Nasz budżet wykorzystujemy na utrzymanie zwierząt i infrastrukturę w ogrodzie. Przy szalejących cenach żywności i mediów, wydatek "na reklamę" historycznego znaku tym bardziej wydaje się niegospodarny - podkreślała Emilia Salach, wicedyrektor zoo.
Piękne i puszyste. Zoo powitało koty pustynne
Władze ogrodu proponowały wspólnocie kompromis - współpracę nieodpłatną, barterową.
- Proponowaliśmy m.in. darmowe oprowadzanie dla mieszkańców z naszym przewodnikiem-edukatorem. Jednak w grę wchodziła jedynie odpłatność pieniężna, żadna inna propozycja wspólnoty mieszkaniowej nie interesowała. Wobec groźby kar, jakie wspólnota mogła na nas nałożyć, usunęliśmy znak, który podczas demontażu uległ niestety zniszczeniu - ubolewała Salach.
Przedsiębiorcy ze Straszyna proponują wsparcie
Po przeczytaniu artykułu na trojmiasto.pl, skontaktował się z nami przedstawiciel firmy Paw Bud ze Straszyna, który zaoferował, że wesprze finansowo w tej sprawie zoo.
- Nasza firma z miłą chęcią podejmie się comiesięcznego regulowania w imieniu Gdańskiego Ogrodu Zoologicznego opłaty z tytułu dzierżawy terenu pod znak na rzecz wspólnoty mieszkaniowej - deklaruje Andrzej Hliwa, pełnomocnik spółki Paw Bud.
Pytany przez nas o to, skąd taka decyzja, mężczyzna odpowiada, że wszystko przez dobre wspomnienia związane z gdańskim zoo.
Zoo cieszy się niesłabnącą popularnością. Film z maja tego roku:
"Skromny wyraz podziękowania za prowadzenie fantastycznego miejsca"
- Jesteśmy grupą ludzi związanych z Gdańskiem i tym samym z naszym gdańskim ZOO. Już od najmłodszych lat miejsce to było dla nas portalem do świata dzikiej i nieznanej przyrody, w czasach w których nie było jeszcze Internetu, programów telewizyjnych i ogólnodostępnych wycieczek turystycznych - mówi nam Andrzej Hliwa. - Poza wspomnieniami z dzieciństwa, cieszymy się, że teraz nasze dzieci mogą i co najważniejsze chcą odwiedzać to niesamowite miejsce. Uważamy, że oferowana przez nas forma wsparcia Ogrodu Zoologicznego jest skromnym wyrazem podziękowania dla ludzi tam pracujących i mamy nadzieję, że ta przykra sytuacja ze znakiem oraz wiele problemów związanych z utrzymaniem ogrodu w tych ciężkich czasach nie ostudzi ich entuzjazmu w walce o to fantastyczne miejsce - podkreśla.
Skontaktowaliśmy przedstawiciela firmy chętnej do pomocy z władzami zoo. W czwartek, 22 września, doszło między nimi do pierwszej rozmowy telefonicznej nt. propozycji złożonej za naszym pośrednictwem.
Trwają rozmowy o możliwościach przywrócenia znaku
- Chęć wsparcia zoo w zakresie przywrócenia historycznego drogowskazu bardzo nas cieszy i jest bardzo budująca. Mamy nadzieje, że w efekcie współpracy z firmą Paw Bud oraz dzięki przychylności wspólnoty mieszkaniowej, całkiem niedługo znak znów będzie wskazywał drogę do zoo - komentuje Emilia Salach.
Stary drogowskaz niestety uległ całkowitemu zniszczeniu. Jest jednak pomysł, by ten nowy był jego repliką.
Zwierzęta Trójmiasta
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie (442) ponad 20 zablokowanych
-
2022-09-23 07:04
Opinia wyróżniona
No i pieknie, są dobrzy ludzie (38)
- 480 21
-
2022-09-24 15:28
14 wrzesnia 2022 data rejestracji Drew Bud (5)
To kolejny wał
- 1 4
-
2022-09-24 16:33
Ale dopisz uczciwie, że 14 września 1997r. (4)
Nie baw się w TVPiS
- 3 2
-
2022-09-24 17:47
Mozna sprawdzic KRS jest jawny. Paw bud 14.09 2022 :D (3)
- 1 2
-
2022-09-24 21:00
Hliwa KRS 0000992146
- 1 1
-
2022-09-24 18:08
Kłamstwo. (1)
1992r.
- 1 2
-
2022-09-24 20:57
Człowieku, nie klam każdy może sprawdzic, więc nie bredz
Spółka państwa Hliwa, rejestracja 14 wrzesnia 2022. Kapitał 5 tys złotych :D
- 1 1
-
2022-09-24 14:15
Ile wynosi pensja dyrektora (4)
I wicedyrektora tego zoo? Jaki był przychód i dochód za ubiegły rok ? Jaki był przychód i dochód za ostatnie 9 miesięcy?
Jak dobrze poszukamy to 3 stówki się znajdą...a pewnie i dużo, dużo więcej.- 2 4
-
2022-09-24 16:32
Przez 9mcy zarobi mniej niż Obajtki mają dniówki. (3)
- 3 1
-
2022-09-24 17:48
Ojej i znowu proba robienia politycznej wojenki dla odwrocenia uwagi od meritum (2)
Jakie to zalosne. Pytam jako obywatel i podatnik utrzymujacy ciebie i twojego szefa z zoo
- 1 2
-
2022-09-24 18:07
Najpierw zadaj pytanie PiSowski oszołomie. (1)
- 1 2
-
2022-09-24 20:55
Żenada. Jak katarynka. POpisowski oszolom
Znasz jeszcze jakieś inne partie czy tylko PiS i PO?
- 1 1
-
2022-09-24 13:47
Sprawa znaku pachnie prokuraturą (6)
Firma która rzekomo zaoferowała pomoc powstała kilka dni temu ;) Kolejny gruby wałek ? Ile będzie kosztował nowy znak i kto za niego zapłacić? Zoo nie miało 300 zł a będzie miało na budowę nowego znaku? Może taki był plan od początku? Żądamy informacji o wykonawcy znaku, czyżby nowo powstały pomocny drew bud ? ;)
- 2 5
-
2022-09-24 16:45
Prokuraturą to śmierdzą te ławeczki patriotyczne za 100tys zł sztuka, co się na deszczu rozpadają. (5)
Śmierdzą maseczki bez atestu od kolegi narciarza i respiratory widmo od handlarza bronią, śmierdzi makulatura wyborcza, elektrownia w Ostrołęce, paliwo po 8zł/l i kupowanie ziemi od zaprzyjaźnionego proboszcza. A teraz już wracaj uszami klaskać przed TVP dezInfo.
- 3 0
-
2022-09-24 17:46
Haha, moze i laweczki ci smierdzą (4)
Ale sprawa znaku i tej krzak spolki co sie zarejestrowala niecale 2 tyg temu, duzo bardziej. I nie ogladam ani tvp info ani tefalenu, takze pudlo pracowniku zoo. Sa jeszcze ludzie logicznie myslacy...
- 2 2
-
2022-09-24 18:07
Fakt, są jeszcze ludzie logicznie myślący, ty do nich jednak nie należysz. (3)
Zgodnie z danymi KRS firma powstała w 1992r. więc wyłącz jednak TVPiS i idź na spacer do lasu, przewietrzyć te trzy ostatnie szare komórki co ci zostały.
- 1 1
-
2022-09-24 20:59
Hliwa KRS 0000992146
Wygooglaj sobie bo masz ogromne problemy z myśleniem lub celowo klamiesz
- 1 1
-
2022-09-24 20:54
KRS . Paw Bud prezes Paulina Hliwa
Prokurent Andrzej Hliwa, rejestracja 14 września 2022, kapitał zakładowy 5 tys zł. Hahaha
- 1 1
-
2022-09-24 20:50
Gdzie ty szukasz człowieku?
Spółka została zarejestrowana 2 tygodnie temu. To jest nowy wałek. Przestań bredzić i sam wyłącz tv PiS albo tv po czy kogo tam popierasz.
- 1 1
-
2022-09-23 21:40
A nie tylko hieny...
- 1 5
-
2022-09-23 14:17
Przecież dyrektor
Mógłby i powinien to zrobić
- 0 8
-
2022-09-23 14:00
Dokładnie to ludzie sami to ogarniają
A gdzie władze miasta? Niea na nie co liczyc jak w każdej innej sprawie na miasto i urzędy. Lepiej samemu wszystko robić i o nic nie pytać / błagać urzędów.... Tylko co z konserwatorem hmm jego też olejmy bo na jego wydumane decyzje czeka się miesiącami.
- 2 5
-
2022-09-23 09:38
jestem ciekaw, czy ta firma jest tez taka mila dla wlasnych pracownikow i daje im chetnie podwyzki (6)
- 9 23
-
2022-09-23 11:03
Mnie podwyżkę daje Morawiecki i spółka. (1)
Ale, że z kieszeni pracodawcy to już zapomną wspomnieć w TVPiS.
- 8 6
-
2022-09-24 16:31
Mi dają pińcet+ na bombelki
Ale też zapomnieli wspomnieć, że to z kieszeni ciężko pracujących Polaków, a nie ze skarbonki Prawych i ZPRawiedliwych.
- 3 0
-
2022-09-23 10:10
Ciekawość to pierwszy stopień do piekła. (3)
- 15 6
-
2022-09-23 11:45
Co to w ogóle znaczy? (2)
- 0 7
-
2022-09-23 13:52
(1)
lepiej żebyś nie musiał się przekonywać ale widzę że ci bliziutko do tego
- 2 6
-
2022-09-23 14:40
Odstaw heroinę
- 3 5
-
2022-09-23 09:20
Jak znam życie, to okleją ten znak jakąś swoją obrzydliwą reklamą.
- 3 19
-
2022-09-23 08:16
jakieś pomiesznie (5)
Tzn Ci ze wspólnoty to źli ludzie? hello, jeśli korzystam z czyjegoś prywatnego miejsca to płacę, jeśli nie to nie korzystam, to jest chyba normalne. Po co te lamenty, ze sklepu nie wychodzi się nie płacąc za zakupy a może trzeba by o tym też napisać. Chore to wszystko.
- 19 36
-
2022-09-23 19:12
Niekoniecznie za rzeczy "pro publico bono" trzeba kasę doić, jak ta wspólnota
A ten znak taką właśnie rzeczą był. Krzyk się w necie podniósł, to teraz udają, że oni są ci "dobrzy". Akurat. A oryginalnego znaku przez nich już nie ma. Robić nowy - koszty, a i tak to już "podróba" będzie.
- 6 4
-
2022-09-23 09:39
a jak jakis bombelek wjedzie rowerkiem i glowka na ta reklame, to kto bedzie ponosil konsekwencje? wlasciciel terenu? (2)
- 5 24
-
2022-09-24 16:29
Ty sam chyba wjechałeś główką w coś twardego.
- 4 0
-
2022-09-23 09:45
To żeś wymyślił komuchu
Długo nad tym myślałeś?
- 9 10
-
2022-09-23 08:22
Tutejsi komuniści nadal dzielą z sąsiadami kibel na klatce
Więc nie oczekuj że zrozumieją pojęcie własności prywatnej
- 24 22
-
2022-09-23 07:54
(2)
Chodnik i wjazd im niedawno urzędnicy zrobili
- 10 15
-
2022-09-24 16:28
Lepszy chodnik dla wszystkich..
Niż remont prywatnego pałacyku za pieniądze Orlenu.
- 2 0
-
2022-09-23 08:04
A co to łaskę robią?
- 11 16
-
2022-09-23 08:20
Opinia wyróżniona
Drogowskaz do Zoo (29)
Jak można było dopuścić do całkowitego zniszczenia tego znaku? To nie była byle reklama byle baru czy warsztatu. To kawał historii a przede wszystkim wartość sentymentalna.
Wierzę, że da się go naprawić.
Brawo dla firmy ze Straszyna.
Ps.
Podobnie kiedyś zniknął inny symbol Oliwy ... czołg z ulicy Piastowskiej.- 475 33
-
2022-10-05 10:54
Jak to uległ całkowitemu zniszczeniu?
Pan Heniek z palnikiem nie dał rady zmieścić go na taczkę???!!!
- 0 0
-
2022-09-24 15:25
Zoo to przeżytek !
W XXI wieku trzyma się dzikie zwierzęta w klatkach. Zwierzęta cierpią i chorują na choroby psychiczne ! Kondor zamknięty w mikroklatce w lesie, krokodyl od 60 lat w 2 metrowym betonowym bunkrze pomalowanym farbą olejną, papugi wyrywające sobie pióra z powodu niewoli. Zoo rozmnaża w niewoli gatunki i wymienia się z innymi krajami czerpiąc z tego
W XXI wieku trzyma się dzikie zwierzęta w klatkach. Zwierzęta cierpią i chorują na choroby psychiczne ! Kondor zamknięty w mikroklatce w lesie, krokodyl od 60 lat w 2 metrowym betonowym bunkrze pomalowanym farbą olejną, papugi wyrywające sobie pióra z powodu niewoli. Zoo rozmnaża w niewoli gatunki i wymienia się z innymi krajami czerpiąc z tego gigantyczne korzyści. I nie mieli 300 zł zapłacić za użytkowanie cudzego gruntu i reklamę swojego biznesu. ZOO należy zamykać jak w cywilizowanych krajach a nie sponsorować żerowanie na cierpieniu zwierząt
- 3 7
-
2022-09-24 14:16
Taki byl plan
Ma starym znaku zoo już nie mogło zarabiać
- 2 4
-
2022-09-24 13:28
Ile będzie kosztowała replika? (3)
Znaku które zniszczyło zoo, bo nie chciało zapłacić 300 zł za dzierżawę prywatnego terenu. Proszę przyjrzeć się tej sprawie bo brzydko pachnie
- 1 5
-
2022-10-05 10:59
A dlaczego teren stał się nagle prywatny?
Miasto sprzedało???
- 0 0
-
2022-09-24 16:35
Brzydko pachnie? (1)
Może masz nos za blisko du*y Kaczyńskiego?
- 4 2
-
2022-09-24 17:50
Hahaha
Moze masz nos za gleboko w korycie i pieniadzach podatnikow utrzymujacych ten karcer dla zwierzat. Smieszne pojazdy polityczne ale niestety pudlo.
- 2 2
-
2022-09-23 19:18
Czołg
Trudno o bardziej absurdalny symbol dla miasta : czołg.
- 4 6
-
2022-09-23 13:04
Przecież to był prywatny czołg
- 6 2
-
2022-09-23 11:35
na 99% było tak - zlecono demontaż znaku, pozwalając zleceniobiorcy zatrzymać znak. Znak wylądował na złomowcu!! (4)
To trzeba sprawdzić, a nie robić medialną aferę, aferę też, ale i**otyczne tłumaczenie urzędników, to objaw tej samej niekompetencji co przy owcach!!
- 18 6
-
2022-09-23 19:06
Na 99% bo ty tak twierdzisz?
- 5 0
-
2022-09-23 11:43
Idź sobie ochłonąć na ławeczce patriotycznej za 100tys zł sztuka. (2)
O ile znajdziesz jeszcze jakaś co nie zgniła na deszczu. I nie zapomnij regulaminu przeczytać, to tylko piętnaście punktów.
- 12 8
-
2022-09-23 12:24
o POPIS-owiec w akcji - wysyła mnie na betonowy, peowski plac przed podziemnym muzeum
bym posiedział na pisowskiej ławeczce. To rozumiem merytoryczny komentarz do zezłomowania przez Wszystko dla Pawła historycznego drogowskazu.
- 7 11
-
2022-09-23 12:18
Punkt 16 regulaminu:
Załóż stryczek i zeskocz z ławeczki :))
- 7 5
-
2022-09-23 11:12
Ale mi symbol czołg!! (2)
Jeden serial z komuny a tyle miłości w Polsce do ruskich czołgów, nie do pojęcia!!
- 11 12
-
2022-09-23 11:28
ten serial z komuny z radością będą oglądały jeszcze i twoje wnuki (1)
w odróżnieniu od poPiSowego paździerza "Korona Królów" ... mega produkcja TVPiS ... LOL
- 18 11
-
2022-09-23 12:19
"Korona ci*lów" XD
A "Smoleńsk" to arcydzieło kinematografii światowej XD
- 13 5
-
2022-09-23 10:23
zadna chluba. (4)
akurat tego nie zal , czolg byl sowiecki , gwalcicieli i mordercow.
- 14 16
-
2022-09-23 11:31
jakby był amerykański to byłby morderców i kolonizatorów, izraelski - morderców, rasistów i też kolonizatorów (3)
niemiecki - ludobójców, rasistów, kolonizatorów. Polskich czołgów nie ma, Polak niczego porządnego stworzyć nie potrafi, banderowskich toże brak
- 22 13
-
2022-09-23 19:18
Są polskie czołgi, klony T-72 ale są. PT-91 Twardy. (1)
- 4 3
-
2022-09-24 16:34
Są też polskie Fiaty 125P XD
- 3 0
-
2022-09-23 18:12
Masz troche racji, ale ruskie z tych co podales sa najgorsze.
To dzicz.
- 3 6
-
2022-09-23 09:24
(3)
A napis z kina Delfin
- 22 7
-
2022-09-23 09:31
A napis,, lody Miś,,? (2)
- 10 9
-
2022-09-23 11:14
Najgorsze lody jakie jadłem (1)
- 9 12
-
2022-09-23 11:47
Pewnie wolisz opitolić kalipsiaka
W krzakach
- 9 10
-
2022-09-23 08:46
Ten czołg to był symbol Oliwy? Chcesz kolekcjonować złom zrób to sobie to na swoim podwórku.
- 30 31
-
2022-09-23 08:42
(1)
To byl prywatny czolg wiec wlasciciel zrobil z nim co chcial.
- 41 8
-
2022-09-23 09:46
O ile dobrze pamiętam, to tamten czołg nie podobał się okolicznym mieszkańcom i to oni wymusili usunięcie go.
- 36 5
-
2022-09-23 08:18
Opinia wyróżniona
(19)
Mily koniec niefajnej sprawy. I dobrze, brawo dla firmy za te decyzje. Miejmy nadzieje, ze wspolnota nie bedzie wciaz podwyzszac ceny za dzierzawe terenu. ZOO to cudowne wspomnienie dziecinstwa.
- 297 17
-
2022-09-27 07:28
Czemu miasto nie znalazło 300złotych miesięcznie?
Znalazły się pieniądze na rydwan za 150 tysięcy, na owieczki i tiktokerów. Znajdą się pieniądze na nowy znak (obstawiam, że poniżej 100 tysięcy nie uda się zrobić nowego znaku).
Czemu to mieszkańcy wspólnoty są tymi złymi? Przecież kwota, której zażądali jest wręcz symboliczna!- 1 0
-
2022-09-23 21:54
Członkowie wspólnoty powinni mieć dożywotni zakaz otrzymywania karty mieszkańca itp. (1)
Wstyd!
- 8 7
-
2022-09-24 05:46
To wspólnota bufonów.
- 2 5
-
2022-09-23 14:03
jak znam życie (1)
pazerny deweloper + pazerna wspólnota na bank podwyższą.
zero zrozumienia tylko kasa.- 7 10
-
2022-09-23 14:43
Nigdy tego nie zrozumiesz
Dlatego musisz jeść na obiad cebulę z chlebem
- 8 8
-
2022-09-23 12:01
Ja bym podwyższył
Już teraz na 3000 miesięcznie. Dzięki portalikowi każdy mógł się wyżalić i opluć mieszkańców. Czy to nie jest mowa nienawiści? Ktoś powinien za to zapłacić
- 7 9
-
2022-09-23 11:36
miły będzie, jak się dowiemy co ZOO uczyniło ze znakiem, a zapewne oddało go firmie złomiarskiej (2)
i znak trafił na żyletki. Teraz piszą "uległ uszkodzeniu". To czysta, pijarowa brednia. Czysty destylat makaronu na uszy!
- 17 11
-
2022-09-23 19:07
Zapewne, bo przecież tak powiedzieli w TVP dezInfo.
- 7 3
-
2022-09-23 14:06
No właśnie, jak to możliwe?
Rozjechali ten znak czołgiem, że uległ zniszczeniu? Być może ta pomoc wcale nie jest ZOO na rękę, bo teraz będzie trzeba stawić czoło pytaniom, jak mogli tak spaprać robotę?
- 6 6
-
2022-09-23 09:40
pracownicy tej firmy woleliby zapewne podwyzke pensji zamiast dzialania pod publiczke (3)
- 11 24
-
2022-09-24 14:19
Ta firma nie ma jeszcze pracownikow
Została zarejestrowana kilka dni temu ;) Teraz trzeba będzie zbudować nowy znak...a tak się szczęśliwie składa że pan Koracz jest z nami na sali...znaczy, ze działają w nieruchomościach :D taka firma celowa :D
- 2 4
-
2022-09-23 12:39
Firma nie jest własnoscią pracowników... komuna się w Polsce skończyła, choć próbuje wrócić.
- 18 1
-
2022-09-23 10:13
Niech cię głowa nie boli, dostajemy podwyżki.
- 23 10
-
2022-09-23 09:23
jaki miły koniec skoro znak został zniszczony bezpowrotnie ,mogli go zachować ,ale go zniszczyli (4)
- 10 14
-
2022-09-23 11:31
dokładnie tak ... (3)
to był symbol Gdańskiego ZOO o wartości Historycznej i swego rodzaju Artystycznej
żadne stawianie podróbek i odtwórek już tego nie zwróci.- 11 12
-
2022-09-23 12:09
Tzw kowalstwo artystyczne
Masakra, ale poziom
- 2 5
-
2022-09-23 11:51
Ciekawe kiedy ostatnio byłeś w zoo że tak ujadasz (1)
- 7 9
-
2022-09-24 05:44
Nie ujadaj piesku
- 1 4
-
2022-09-23 08:34
Dlaczego ma nie podwyższać?
Podatek od nieruchomości im podwyższą.
- 17 27
Wszystkie opinie
-
2022-09-23 07:02
(10)
Pytanie: czy ZOO ma budżet na wykonanie repliki, czy równiez bedzie liczyć na czyjś gest?
- 56 30
-
2022-09-23 07:17
Wspólnota (3)
Już ma zlecenie na bilbord jakiegoś giganta za 5x więcej...a teraz ma wszystkich gdańszczan nad głową :) Presja opinii publicznej ;)
- 17 9
-
2022-09-23 10:51
Niech tam postawią jedną z tych ławeczek patriotycznych za 100tys zł/szt i zobaczymy jak twarda jest wspólnota w walce o swoje. (2)
Tylko musi być pod zadaszeniem, bo te "misie" gniją od deszczu XD
- 13 5
-
2022-09-23 11:52
A może ola przyśle stadko owieczek na 3 miesiące? (1)
Tylko koniecznie te z drugiej oferty za 300000
- 7 7
-
2022-09-24 12:17
Najlepiej na teren zoo, koszty wykonawcy zmaleją w kooperacji.
- 0 4
-
2022-09-23 09:24
skoro niemieli kilkaset złotych to i nie maja na replike
- 13 3
-
2022-09-23 10:49
Ja wykonam taki napis zupełnie za darmo, z własnych materiałów. (4)
- 11 4
-
2022-09-23 11:48
Nie da się (3)
Z puszek po piwie.
- 4 9
-
2022-09-23 12:23
Nie mierz innych swoją miarą. (2)
A z puszek po piwie jak najbardziej da radę, wystarczy je przetopić.
- 6 3
-
2022-09-23 13:58
Będziesz przetapial?
- 3 5
-
2022-09-23 14:45
A mi też coś za darmo z puszek stworzysz?
Chciałbym mieć płot
- 3 6
-
2022-09-23 07:04
Opinia wyróżniona
No i pieknie, są dobrzy ludzie (38)
- 480 21
-
2022-09-23 07:54
(2)
Chodnik i wjazd im niedawno urzędnicy zrobili
- 10 15
-
2022-09-23 08:04
A co to łaskę robią?
- 11 16
-
2022-09-24 16:28
Lepszy chodnik dla wszystkich..
Niż remont prywatnego pałacyku za pieniądze Orlenu.
- 2 0
-
2022-09-23 08:16
jakieś pomiesznie (5)
Tzn Ci ze wspólnoty to źli ludzie? hello, jeśli korzystam z czyjegoś prywatnego miejsca to płacę, jeśli nie to nie korzystam, to jest chyba normalne. Po co te lamenty, ze sklepu nie wychodzi się nie płacąc za zakupy a może trzeba by o tym też napisać. Chore to wszystko.
- 19 36
-
2022-09-23 08:22
Tutejsi komuniści nadal dzielą z sąsiadami kibel na klatce
Więc nie oczekuj że zrozumieją pojęcie własności prywatnej
- 24 22
-
2022-09-23 09:39
a jak jakis bombelek wjedzie rowerkiem i glowka na ta reklame, to kto bedzie ponosil konsekwencje? wlasciciel terenu? (2)
- 5 24
-
2022-09-23 09:45
To żeś wymyślił komuchu
Długo nad tym myślałeś?
- 9 10
-
2022-09-24 16:29
Ty sam chyba wjechałeś główką w coś twardego.
- 4 0
-
2022-09-23 19:12
Niekoniecznie za rzeczy "pro publico bono" trzeba kasę doić, jak ta wspólnota
A ten znak taką właśnie rzeczą był. Krzyk się w necie podniósł, to teraz udają, że oni są ci "dobrzy". Akurat. A oryginalnego znaku przez nich już nie ma. Robić nowy - koszty, a i tak to już "podróba" będzie.
- 6 4
-
2022-09-23 09:20
Jak znam życie, to okleją ten znak jakąś swoją obrzydliwą reklamą.
- 3 19
-
2022-09-23 09:38
jestem ciekaw, czy ta firma jest tez taka mila dla wlasnych pracownikow i daje im chetnie podwyzki (6)
- 9 23
-
2022-09-23 10:10
Ciekawość to pierwszy stopień do piekła. (3)
- 15 6
-
2022-09-23 11:45
Co to w ogóle znaczy? (2)
- 0 7
-
2022-09-23 13:52
(1)
lepiej żebyś nie musiał się przekonywać ale widzę że ci bliziutko do tego
- 2 6
-
2022-09-23 14:40
Odstaw heroinę
- 3 5
-
2022-09-23 11:03
Mnie podwyżkę daje Morawiecki i spółka. (1)
Ale, że z kieszeni pracodawcy to już zapomną wspomnieć w TVPiS.
- 8 6
-
2022-09-24 16:31
Mi dają pińcet+ na bombelki
Ale też zapomnieli wspomnieć, że to z kieszeni ciężko pracujących Polaków, a nie ze skarbonki Prawych i ZPRawiedliwych.
- 3 0
-
2022-09-23 14:00
Dokładnie to ludzie sami to ogarniają
A gdzie władze miasta? Niea na nie co liczyc jak w każdej innej sprawie na miasto i urzędy. Lepiej samemu wszystko robić i o nic nie pytać / błagać urzędów.... Tylko co z konserwatorem hmm jego też olejmy bo na jego wydumane decyzje czeka się miesiącami.
- 2 5
-
2022-09-23 14:17
Przecież dyrektor
Mógłby i powinien to zrobić
- 0 8
-
2022-09-23 21:40
A nie tylko hieny...
- 1 5
-
2022-09-24 13:47
Sprawa znaku pachnie prokuraturą (6)
Firma która rzekomo zaoferowała pomoc powstała kilka dni temu ;) Kolejny gruby wałek ? Ile będzie kosztował nowy znak i kto za niego zapłacić? Zoo nie miało 300 zł a będzie miało na budowę nowego znaku? Może taki był plan od początku? Żądamy informacji o wykonawcy znaku, czyżby nowo powstały pomocny drew bud ? ;)
- 2 5
-
2022-09-24 16:45
Prokuraturą to śmierdzą te ławeczki patriotyczne za 100tys zł sztuka, co się na deszczu rozpadają. (5)
Śmierdzą maseczki bez atestu od kolegi narciarza i respiratory widmo od handlarza bronią, śmierdzi makulatura wyborcza, elektrownia w Ostrołęce, paliwo po 8zł/l i kupowanie ziemi od zaprzyjaźnionego proboszcza. A teraz już wracaj uszami klaskać przed TVP dezInfo.
- 3 0
-
2022-09-24 17:46
Haha, moze i laweczki ci smierdzą (4)
Ale sprawa znaku i tej krzak spolki co sie zarejestrowala niecale 2 tyg temu, duzo bardziej. I nie ogladam ani tvp info ani tefalenu, takze pudlo pracowniku zoo. Sa jeszcze ludzie logicznie myslacy...
- 2 2
-
2022-09-24 18:07
Fakt, są jeszcze ludzie logicznie myślący, ty do nich jednak nie należysz. (3)
Zgodnie z danymi KRS firma powstała w 1992r. więc wyłącz jednak TVPiS i idź na spacer do lasu, przewietrzyć te trzy ostatnie szare komórki co ci zostały.
- 1 1
-
2022-09-24 20:50
Gdzie ty szukasz człowieku?
Spółka została zarejestrowana 2 tygodnie temu. To jest nowy wałek. Przestań bredzić i sam wyłącz tv PiS albo tv po czy kogo tam popierasz.
- 1 1
-
2022-09-24 20:54
KRS . Paw Bud prezes Paulina Hliwa
Prokurent Andrzej Hliwa, rejestracja 14 września 2022, kapitał zakładowy 5 tys zł. Hahaha
- 1 1
-
2022-09-24 20:59
Hliwa KRS 0000992146
Wygooglaj sobie bo masz ogromne problemy z myśleniem lub celowo klamiesz
- 1 1
-
2022-09-24 14:15
Ile wynosi pensja dyrektora (4)
I wicedyrektora tego zoo? Jaki był przychód i dochód za ubiegły rok ? Jaki był przychód i dochód za ostatnie 9 miesięcy?
Jak dobrze poszukamy to 3 stówki się znajdą...a pewnie i dużo, dużo więcej.- 2 4
-
2022-09-24 16:32
Przez 9mcy zarobi mniej niż Obajtki mają dniówki. (3)
- 3 1
-
2022-09-24 17:48
Ojej i znowu proba robienia politycznej wojenki dla odwrocenia uwagi od meritum (2)
Jakie to zalosne. Pytam jako obywatel i podatnik utrzymujacy ciebie i twojego szefa z zoo
- 1 2
-
2022-09-24 18:07
Najpierw zadaj pytanie PiSowski oszołomie. (1)
- 1 2
-
2022-09-24 20:55
Żenada. Jak katarynka. POpisowski oszolom
Znasz jeszcze jakieś inne partie czy tylko PiS i PO?
- 1 1
-
2022-09-24 15:28
14 wrzesnia 2022 data rejestracji Drew Bud (5)
To kolejny wał
- 1 4
-
2022-09-24 16:33
Ale dopisz uczciwie, że 14 września 1997r. (4)
Nie baw się w TVPiS
- 3 2
-
2022-09-24 17:47
Mozna sprawdzic KRS jest jawny. Paw bud 14.09 2022 :D (3)
- 1 2
-
2022-09-24 18:08
Kłamstwo. (1)
1992r.
- 1 2
-
2022-09-24 20:57
Człowieku, nie klam każdy może sprawdzic, więc nie bredz
Spółka państwa Hliwa, rejestracja 14 wrzesnia 2022. Kapitał 5 tys złotych :D
- 1 1
-
2022-09-24 21:00
Hliwa KRS 0000992146
- 1 1
-
2022-09-23 07:05
janusze biznesu (14)
Wspólnota się ośmieszyła.
Jak podzieliliby te 300 pln na swoich członków to wyszłoby ledwie po kilkanaście złotych i za coś takiego, są teraz pośmiewiskiem całego Trójmiasta.- 198 62
-
2022-09-23 07:23
300 zł za teren to jak za darmo, mogli zażądać dużo więcej, a jeżeli zoo by się nie zgodziło to w to miejsce szybko ktoś by się znalazł
- 29 19
-
2022-09-23 07:27
Czemu mieliby użyczać swój teren (3)
za darmo?
- 37 24
-
2022-09-23 08:05
Tego tutejsi komuniści nie zrozumieją (2)
Zawsze było i ma być i koniec, nieważne ze teren prywatny
- 22 16
-
2022-09-23 08:50
(1)
To może dokwaterują ci do twojego mieszkania kogoś w potrzebie , kiedyś się dokwaterowywało Własność to rzecz święta !
- 14 9
-
2022-09-23 11:35
Głupiś i tyle.
- 0 8
-
2022-09-23 07:35
Widzę komuna jeszcze mocno trzyma (4)
Ludzie jest coś takiego jak prawo własności i to był dobry gest właściciele, że chce tylko symboliczne 300 zł a nie np 5000 zł. Oczywiście każdy komentujący by pozwoli u siebie na działce postawić wszystko. Taaa jasne.... Najpierw się dorobcie a później komentujecie, żenada to jest jak ktoś chce rządzić na cudzym terenie.
- 41 22
-
2022-09-23 08:12
Przypadkiem znak nie stal tam przed stworzeniem wspólnoty? (3)
- 30 17
-
2022-09-23 08:17
Nie masz pojęcia o prywatnej własności (1)
Po co się ośmieszasz?
- 22 10
-
2022-09-23 08:53
tak mówi bo to nie dotyczy jego własności
- 11 5
-
2022-09-23 08:52
No i? Nawet gdyby tak było to właściciel ma prawo robić na swoim terenie co chce jeżeli jest to zgodne z prawem .
- 14 4
-
2022-09-23 08:33
powiem tak wspólnota wstyd na całe trójmiasto miasto wstyd zoo wstyd to tylko 300 zł dla wszystkich wymienionych straszna suma żenada
- 5 18
-
2022-09-23 10:20
Ty sie ośmieszasz...
Nie wiesz co to własność prywatna Donaldzie biznesu...
- 5 10
-
2022-09-23 10:50
nawet hieny w ZOO wyją ze śmiechu nad tą szarą masą
- 3 6
-
2022-09-24 12:20
Pośmiewiskiem to i tak są ci co tam kupili mieszkania, głuche pole pod względem bliskości usług, głośnie pod względem dostępności ciszy. Taki skansen, gdzie ewentualnie z jorkiem można do lasu wyjść. Ale trzeba iść dosyć głęboko w las żeby się spalin nie nawdychać
- 1 5
-
2022-09-23 07:05
Nie "karmić pazerności" (8)
Przecież to może skończyć się tak "Dziś 300 jutro 18000"
- 90 20
-
2022-09-23 07:24
I tak będzie
- 9 8
-
2022-09-23 08:07
Ja bym ten znak na ich miejscu już dawno kazał wyrwać z mojego terenu (1)
I żadnej dzierżawy
- 16 11
-
2022-09-23 08:55
jeżeli byś się lepiej poczuł ?! wyrywaj wszystko z korzeniami
- 4 14
-
2022-09-23 08:54
(3)
Towar jest tyle warty za ile można go sprzedać . W ub roku węgiel kosztował 1000 zł dziś kosztuje 3000.
- 10 1
-
2022-09-23 10:21
Poprawka, węgiel już chodzi po 3800zł tona. (2)
- 6 1
-
2022-09-23 11:55
Widziałem na internetach lifehack (1)
Postaw doniczkę na drucie, dnem do góry a pod spodem zapał świeczki. Grzeje jak kaloryfer, to dla ciebie patent na przetrwanie zimy
- 0 6
-
2022-09-23 12:24
Widziałem lepszy lifehack, weź kamienie i pomaluj je czarną farbą XD
- 8 0
-
2022-09-23 14:07
Nie karm pazerności i nie kupuj w sklepach
Przecież dziś płacisz za chleb X, a jutro możesz płacić 5X.
- 7 0
-
2022-09-23 07:06
Świetna inicjatywa
Wspólnotą otrzyma zapłatę za teren, mieszkańcy znak, a przedsiębiorca rozgłos. Wszyscy zadowoleni. Miło byłoby, gdyby znak miał zbliżoną formę do oryginału.
- 67 9
-
2022-09-23 07:07
aż się dziwie, że nikt wcześniej na to nie wpadł. (5)
ZOO ma tylu sponsorów, a nikt nie chciał dotować 300zł na taki cel? trochę niegospodarność.
- 62 25
-
2022-09-23 08:07
(1)
Nagłośnili po tym jak zdemolowali znak
- 14 7
-
2022-09-23 11:50
Zoo zdemolowało znak
Napisz to wyraźnie
- 8 5
-
2022-09-23 08:24
To zoo musi mieć sponsorów jak panie z tindera?
Żeby mieć znak?
- 1 8
-
2022-09-23 12:32
pamiętaj że w ZOO siedzi teraz Salach i pewnie inne spady z UM
zresztą nie ma tematu, ZOO zezłomowało znak, ale nie chce się do tego przyznać.
- 7 5
-
2022-09-24 14:21
Przecież zniszczenie znaku i cała ta g burza jest celowa
Chodziło o kasę na nowy znak...
- 2 3
-
2022-09-23 07:08
Jak teraz wspólnota się wycofa (2)
będzie słabo
- 49 10
-
2022-09-23 08:31
Będzie prawidlowo (1)
Niech stawiają znak na terenie wydzierżawionym od miasta. Miasto bez skrupułów żadnych podwyższa opłaty za dzierżawy i nikt nie pisze o tym artykułów
- 12 5
-
2022-09-23 11:51
Miasto zażąda
500 zl
- 3 5
-
2022-09-23 07:09
ale ludzie są pazerni (6)
- 87 25
-
2022-09-23 07:25
No 300zl to pazerstwo w takim miejscu za reklamę
- 18 10
-
2022-09-23 08:16
Ciekawe czy jesteś sam taki hojny jeśli chodzi o twoją własność prywatną
Nie mam nic wspólnego z omawianą wspólnotą, ale zadziwiająca jest ta hipokryzja ludzi którzy tak chętnie decydują czy komentują w kwestii nie swojej własności prywatnej
- 23 6
-
2022-09-23 08:18
Dzisiaj przyjdę pojeździć na twoim rowerze ok?
Zawsze jeździłem na rowerze ale mi ukradli i ogólnie mam ciężkie życie. Więc wezmę sobie pojeździć i oddam wieczorem
- 17 4
-
2022-09-23 08:44
ZOO
A miasto ,które jest właścicielem ZOO i parkingu przed zoo może zapłacić 300 zł na miesiąc.
- 11 5
-
2022-09-23 11:53
Masz rację. Ciekawe ile salach zarabia.
- 6 5
-
2022-09-23 12:32
Masz rację, że ludzie są pazerni. Pytanie tylko którzy?
Wspólnota dla której 300 zł to całkiem poważny pieniądz czy ZOO obracające milionami tudzież miasto Gdańsk do którego należy to nieszczęsne ZOO?
- 12 5
-
2022-09-23 07:11
Urzędnik winny zamieszania jak zwykle nie poniesie odpowiedzialności (10)
Całe zamieszanie wzięło się stąd, że miasto sprzedało działkę na której stał znak wspólnocie mieszkaniowej, żeby zasilić miejską kasę i pozbyć się kosztów utrzymania terenu. Tymczasem można było teren pod znakiem wydzielić, włączyć do pasa drogowego, i pozostawić w zarządzie miasta - i nie byłoby całego tego tematu.
Inna rzecz, że zgodnie z tzw. "uchwałą krajobrazową" znak i tak powinien był już dawno zniknąć. Szyld na moim budynku też wisiał ileś tam lat - i co?
Mało kto zauważa niesamowitą wręcz arogancję władz i stosowania różnych standardów wobec jednostek należących do miasta i do podmiotów prywatnych.- 142 11
-
2022-09-23 07:53
(1)
Ale popatrz na to z drugiej strony. Miał nie sprzedać tylko dlatego, że tam stoi jakiś znak? Trochę to jest absurdalne.
Takich miejsc są tysiące w każdym mieście.- 6 14
-
2022-09-23 08:09
Mógł najpierw rozwiązać kwestie przeniesienia znaku
Na co on liczył sprzedając ziemię na której stoi miejski znak?
- 21 4
-
2022-09-23 09:57
bo gdański urzednik to najwiekszy szkodnik marnuja miliony i maja wszystko gdzies jeszce premie dostana
- 16 4
-
2022-09-23 11:20
Pomylenie pojęć (5)
Miasto sprzedało, żadnej łaski nie robiło, mieszkańcom grunt na którym stał ich budynek a nie ziemię na której stała reklama. Budynek z gruntem stanowią całość i są jedną nieruchomością!! Zacznijcie myśleć!
- 5 11
-
2022-09-23 11:32
(1)
Można było podzielić na 2 działki i zostawić parę metrów pod znak.
- 6 6
-
2022-09-24 00:20
Takie podziały działek są z reguły niedozwolone
Podział może dotyczyć bardzo dużych działek albo kiedy na tej samej działce są np.dwa samodzielne budynki. Decydują o tym plany zagospodarowania przestrzennego a nie widzimisię urzednika
- 3 0
-
2022-09-23 11:42
Nieprawda. (1)
Budynek z gruntem pod budynkiem stanowi jedną nieruchomość. Grunt wokół to druga nieruchomość. Są dwie odrębne księgi wieczyste.
- 4 7
-
2022-09-24 00:16
Bzdura
- 4 0
-
2022-09-23 11:58
O czym ty bełkoczesz?
Wóda ci przepaliła mózgowie
- 4 0
-
2022-09-24 12:23
Ale do takiego rozwiązania trzeba rozumu, dobrej woli, dbałości o miasto i jego historię a tego w UM Gdańsk nie ma.
- 0 2
-
2022-09-23 07:17
(6)
Brawo dla firmy a wspólnota słabo cos... 300 złotych miesięcznie haha.
- 68 23
-
2022-09-23 08:09
A ile ty byś chciał za ten znak na swojej działce? (3)
- 14 3
-
2022-09-23 08:18
(2)
Nie mam działki dlatego teraz piszę że wstyd i dałbym darmo.
- 4 15
-
2022-09-23 08:28
No właśnie nie masz działki więc zamknij rzyć
- 15 8
-
2022-09-23 20:31
Dla takich organizacji za darmo, dla Januszy biznesu stawka maksymalna
- 1 2
-
2022-09-23 09:28
(1)
Ja jako czlonek Owej wspolnoty rowniez nie mialabym zamiaru finansowac czyjegos biznesu. Oprowadzanie po zoo? Phiii. Moze bym rozwaza np regularne koszenie terenu przez zoo (Maja sprzet I pracownikow Bo robia to u siebie) ale napewno nie zgodzila bym sie na januszowanie. Reklamy prosze stawiac u siebie.
- 11 15
-
2022-09-23 11:59
Jadźka, pisz po polsku.
- 5 11
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.