- 1 Podejrzany o morderstwo w Jagatowie zatrzymany (94 opinie)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (85 opinii)
- 3 Podejrzany o morderstwo może być groźny (162 opinie)
- 4 Koniec pętli pod oknami mieszkańców (81 opinii)
- 5 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (388 opinii)
- 6 Lotnisko zarabia najwięcej w historii (152 opinie)
Są chętni do budowy węzła Karwiny za ponad 100 mln zł
Widok z góry na przystanek PKM Karwiny i okolicę
Trzy z pięciu ofert złożonych na budowę węzła Karwiny mieszczą się w zakładanym przez Gdynię budżecie na inwestycję wynoszącym 122 mln zł. - Wszystko wskazuje na to, że przetarg uda się rozstrzygnąć w pierwszym podejściu - zapowiadają władze miasta.
W lipcu ruszył przetarg w formule "zaprojektuj i wybuduj". Znani są już chętni do wykonania inwestycji.
Pięć ofert, trzy w budżecie
Trzy z pięciu ofert mieszczą się w szacunkach urzędników. Wycenili oni inwestycję na 122 mln zł. Wszystkie firmy oferują pięcioletni okres gwarancji oraz deklarują termin wykonania krótszy o blisko dwa miesiące od zakładanego przez władze miasta na 30 czerwca 2023 r.
Oferty złożone w przetargu:
- Budimex - 129 mln zł;
- MTM - 102 mln zł;
- Strabag - 120 mln zł;
- Konsorcjum Roverpol i Rover Infraestructuras- 145 mln zł;
- Konsorcjum Kruszywo i Bituminium - 91 mln zł.
Komisja przetargowa w najbliższym czasie ma przeanalizować wszystkie oferty, po czym zapadnie decyzja dotycząca wyboru wykonawcy. Oprócz ceny, terminu wykonania oraz gwarancji pod uwagę będzie brane też doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia.
- Cieszy nas spore zainteresowanie przetargiem. Trzy z ofert nie przekraczają zakładanego przez nas kosztorysu, co oznacza, że może uda nam się wyłonić wykonawcę za pierwszym podejściem - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Finansowanie unijne dla inwestycji
Kosztowna budowa nie byłaby możliwa, gdyby nie uwzględnienie jej w Zintegrowanych Inwestycjach Terytorialnych (ZIT), skutkujące współfinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.
- Dzięki pozyskanemu przez Gdynię unijnemu dofinansowaniu wpłyniemy na sprawniejszy i bardziej ekologiczny transport w obrębie całej metropolii - zaznacza Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Przypomnijmy, że zapowiadana budowa ma być najważniejszym, ale dopiero pierwszym etapem inwestycji. Priorytetem są buspasy i parking przy PKM Karwiny, czyli inwestycje w transport publiczny chętnie finansowane ze środków UE.
W przyszłości kolejne etapy
Władze Gdyni tłumaczyły to przy okazji pytań radnych z opozycji o usunięcie z projektu przebudowy niebezpiecznego dla pieszych i kierowców skrzyżowania Wielkopolskiej - Spokojnej - Grażyny.
- W pierwszym etapie zostaną zrealizowane prace, dzięki którym poprawi się infrastruktura dla transportu publicznego, czyli m.in. wydzielone pasy ruchu. Mając na względzie dobro mieszkańców Gdyni, zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego przy występujących już ogromnych utrudnieniach w ruchu drogowym jest niezmiernie istotne - wskazuje Łucyk.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Karwiny: mieszkania na sprzedaż i wynajem
Opinie (119) 2 zablokowane
-
2020-11-05 22:48
A wygra przetarg
Firma MTM?Chyba zbyt blisko związana z obecnym prezydentem?
- 3 0
-
2020-11-05 22:49
Inwestycje
A kiedy naprawicie drogi?
- 4 0
-
2020-11-06 21:13
Filmik fajny ale muzyka schzofrenika.
- 1 0
-
2020-11-07 05:18
Czy kierowcy jadący od Sopockiej będą przelatywać nad tym węzłem?
Bo widzę tu korek na Sopockiej od Brodwina.... Po co to w ogóle jak to nic nie zmieni. Tylko pieniądze wywalone...
- 3 0
-
2020-11-07 12:09
po co?
Po co cała inwestycja, skoro żadnych nowych rozwiązań, nie widać? Zmarnowane pieniądze. Rozumiem, żeby to pomogło zlikwidować wieczny korek w stronę Chwaszczyna po południu a tak to zwykła kosmetyka za 100 baniek i tyle. Oczywiście obłowią się jak zwykle "znajomki".
- 1 1
-
2020-12-26 03:42
Inwestycje finansowane z UE
Widzę, że znów najważniejszy będzie ten gostek z wiadrem farby do malowania -BUS.
Tak to bardzo droga inwestycja. A my dalej w korku!?- 0 1
-
2021-10-13 16:14
Węzeł Karwiny
Przebudowa to nic innego jak odświeżenie które przy tak intensywnym ruchu nie wniesie żadnych usprawnień.W tym miejscu powinien powstać węzeł bezkolizyjny.Gdynia to miasto korków.30 lat stawiania tylko sygnalizacji doprowadziło do tego że jazda po Gdyni to koszmar
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.