• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Są chętni do budowy węzła Karwiny za ponad 100 mln zł

Patryk Szczerba
3 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowy przelot przez arterię. Sprawdza się?

Widok z góry na przystanek PKM Karwiny i okolicę

Trzy z pięciu ofert złożonych na budowę węzła KarwinyMapka mieszczą się w zakładanym przez Gdynię budżecie na inwestycję wynoszącym 122 mln zł. - Wszystko wskazuje na to, że przetarg uda się rozstrzygnąć w pierwszym podejściu - zapowiadają władze miasta.



Na który element węzła Karwiny czekasz najbardziej?

Parking "park & ride" przy stacji PKM Karwiny, buspasy na ul. Wielkopolskiej, nowa pętla autobusowa oraz przebudowa ulic Sopockiej i Strzelców - to najważniejsze elementy planowanego węzła Karwiny obejmującego splot ulic Wielkopolskiej, Sopockiej i Strzelców. Jego powstanie było zapowiadane od lat, ale początkowo udało się jedynie wybudować przystanek Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, który funkcjonuje od 2017 r.

W lipcu ruszył przetarg w formule "zaprojektuj i wybuduj". Znani są już chętni do wykonania inwestycji.

Pięć ofert, trzy w budżecie



Trzy z pięciu ofert mieszczą się w szacunkach urzędników. Wycenili oni inwestycję na 122 mln zł. Wszystkie firmy oferują pięcioletni okres gwarancji oraz deklarują termin wykonania krótszy o blisko dwa miesiące od zakładanego przez władze miasta na 30 czerwca 2023 r.

Oferty złożone w przetargu:

  • Budimex - 129 mln zł;
  • MTM - 102 mln zł;
  • Strabag - 120 mln zł;
  • Konsorcjum Roverpol i Rover Infraestructuras- 145 mln zł;
  • Konsorcjum Kruszywo i Bituminium - 91 mln zł.


Komisja przetargowa w najbliższym czasie ma przeanalizować wszystkie oferty, po czym zapadnie decyzja dotycząca wyboru wykonawcy. Oprócz ceny, terminu wykonania oraz gwarancji pod uwagę będzie brane też doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia.

- Cieszy nas spore zainteresowanie przetargiem. Trzy z ofert nie przekraczają zakładanego przez nas kosztorysu, co oznacza, że może uda nam się wyłonić wykonawcę za pierwszym podejściem - zapowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Finansowanie unijne dla inwestycji



Kosztowna budowa nie byłaby możliwa, gdyby nie uwzględnienie jej w Zintegrowanych Inwestycjach Terytorialnych (ZIT), skutkujące współfinansowaniem ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

- Dzięki pozyskanemu przez Gdynię unijnemu dofinansowaniu wpłyniemy na sprawniejszy i bardziej ekologiczny transport w obrębie całej metropolii - zaznacza Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Przypomnijmy, że zapowiadana budowa ma być najważniejszym, ale dopiero pierwszym etapem inwestycji. Priorytetem są buspasy i parking przy PKM Karwiny, czyli inwestycje w transport publiczny chętnie finansowane ze środków UE.

W przyszłości kolejne etapy



Władze Gdyni tłumaczyły to przy okazji pytań radnych z opozycji o usunięcie z projektu przebudowy niebezpiecznego dla pieszych i kierowców skrzyżowania Wielkopolskiej - Spokojnej - Grażyny.

- W pierwszym etapie zostaną zrealizowane prace, dzięki którym poprawi się infrastruktura dla transportu publicznego, czyli m.in. wydzielone pasy ruchu. Mając na względzie dobro mieszkańców Gdyni, zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego przy występujących już ogromnych utrudnieniach w ruchu drogowym jest niezmiernie istotne - wskazuje Łucyk.

Opinie (119) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (2)

    Duże różnice, to po co przepłacać.

    • 7 13

    • nie zauważyłem w artykule.

      Kiedy miałaby rozpocząć się realizacja i ile czasu zajmie?

      • 3 0

    • Kto mało płaci, wielokrotnie płaci, aż dużo przepłaci.

      • 2 0

  • Znowu (5)

    szumne zapowiedzi. Mnie interesuje realizacja a nie ciągłe opowieści o węźle i jego planowaniu.

    • 63 6

    • Się pytam.

      Czemu marnujesz czas i czytasz coś co cię nie interesuje ?

      • 3 11

    • szczurek łucyk gruszecka...

      • 3 2

    • Zrobią! (1)

      Bo bardzo długim czasie jest pełna dokumentacja projektowa. ZRID co prawda zaskarżony, ale skoro szukają Wykonawcy, to chyba udało się porozumieć ze stronami. Zrobią to i to prędzej niż później. Cierpliwości!

      • 0 2

      • Jak domumentacja

        przecież przetarg jest na zaprojektuj i wybuduj, więc nie ma żadnej dokumentacji. Wykonawca jeszcze nie został wybrany, więc o czym piszesz.

        • 2 0

    • Dokładnie.

      • 0 0

  • Ciekawe na czym by uciął koszty MTM (2)

    Ale fajnie, że chętnych sporo. Mam nadzieję, że buspasy zrobią z głową, a nie ogryzki od zatoczki, jak na Morskiej :)

    • 32 1

    • MTM wystawia najniższą cenę a potem miasto dokłada i i tak wyjdzie drożej. układy (1)

      Z jakiego to ważnego powody Prezydent przepisał majątek na żonę?

      • 5 2

      • bo ją kocha

        ponad życie :-)

        • 1 0

  • "może uda nam się wyłonić wykonawcę za pierwszym podejściem" rzecze Łucyk (1)

    No nie, a miało być drożej, żeby znowu odłożyć na niewiadomokiedy :-/I ico tu teraz zrobić ? Jak to uwalić ?

    • 30 8

    • Wystarczy, że wykonawca się wycofa

      Jak było niedawno w przypadku boiska przy szkole Staffa 10. Miało być w tym roku. Oferty spełniały wymagania. Wykonawca nie podpisał umowy. Boiska w tym roku nie będzie...

      • 6 0

  • Stawiam dolary przeciwko orzechom, że wybrane zostanie MTM. (2)

    Czekamy na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

    • 57 4

    • Dawaj

      Ja 100 kg orzechów a ty 100 tys dolarów. Wygra kruszywo.

      • 4 0

    • mylisz SKO z KIO

      • 1 0

  • nie rozumiem zatem. (1)

    po co usunięto drogę rowerową po stronie Kacka i Bernadowa.

    • 19 1

    • Bo nie było kasy na wszystko a buspasy będą służyć większej ilości ludzi?

      • 0 0

  • Marek "cieszy mnie" Łucyk (2)

    • 21 0

    • Czyli znika kolejne z listy " a kiedy"

      • 1 0

    • i wojtek "czerwona fala"

      • 1 0

  • zapowiadają budowę tego węzła od kliku lat, ktoś mógłby zapytać jak postęp prac (1)

    ano tak, ze sa na tym samym etapie co lata temu, wciąż planują

    • 35 5

    • w planach jest przede wszystkim likwidacja parkingu strzeżonego

      z którego korzystało kilkuset mieszkańców karwin w tym ludzie mający tam auta dostawcze i działalności gospodarcze. Ciesze sie ze gdynia likwiduje miejsca parkingowe i ma czerwoną fale nawet w nocy. To takie ekologiczne.

      • 3 0

  • dla rządzących miastem remont 100 metrów drogi to wyzwanie a wy liczycie, ze wybudują węzeł? (1)

    miasto jest zadłużone, ma miliard długu, traci mieszkańców, największym pracodawcą jest urząd miasta

    • 49 9

    • urzad miasta

      najwiekszym pracodawca w miescie ,co oni produkuja ? jakie to smutne zamiast produkcyjnych firm rozwijajacych sie na tej ziemi tylko dokumenty to chyba upadle miasto biedne

      • 2 0

  • MTM (2)

    znowu mtm, niech lepiej się nie tykają bo znowu coś schrzanią

    • 42 9

    • Partacze z MTM znów wygrają przetarg a miasto będzie to kosztowało ze 150 milionów bo będzie trzeba dołożyć.

      • 6 2

    • Wygrało Kruszywo

      Przecież wygra Kruszywo (dawny Wakoz- bankrut ) bo jest najtańszy

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane