- 1 32-latek zatrzymany. To on jechał 299 km/h? (353 opinie)
- 2 Pierwsza dyscyplinarka za węzeł Karwiny (270 opinii)
- 3 Odwołali kursy, bo brakuje kierowców (301 opinii)
- 4 Były trener Lechii zmarł w Kanadzie (12 opinii)
- 5 Serduszko pełne narkotyków (75 opinii)
- 6 Zdecyduj, na co wydać miejskie pieniądze (56 opinii)
Są pieniądze na nowe pociągi dla Pomorza
Centrum Unijnych Projektów Transportowych przyznało woj. pomorskiemu dofinansowanie do zakupu 10 nowych pociągów, tzw. elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Środki na zakup pociągów pokryją 84 proc. kosztów i będą pochodzić z Krajowego Planu Odbudowy. Nowe składy na tory wyjadą do końca przyszłego roku.
Błyskawiczna podróż z Warszawy do Gdańska i połączenie z Trójmiasta w Tatry
Częścią umowy jest tzw. prawo opcji, a więc domówienia kolejnych 9 pociągów. Warunkiem było jednak finansowanie zakupów ze środków zewnętrznych. Urząd Marszałkowski złożył wniosek o zakup dodatkowych pociągów z Krajowego Planu Odbudowy.
I właśnie otrzymał decyzję z CUPT o przyznaniu dofinansowania.
84 proc. dofinansowania
Pomorskie otrzyma w sumie 84 proc. dofinansowania. To oznacza, że do końca przyszłego roku na Pomorzu pojawi się w sumie 45 nowych składów (wcześniej zamówiono 31 EZT i 4 "hybrydy"). Nowe pociągi będą obsługiwać połączenia regionalne m.in. z Gdańska do Malborka i z Gdańska do Słupska.
Po zelektryfikowaniu linii kolejowych nr 201, 214, 229 pojawi się też możliwość rozszerzenia tras z Kościerzyny i Kartuz do Gdyni Głównej i Wrzeszcza. Podobnie jak w przypadku poprzednio kupowanych pojazdów nowe pociągi będą mieć klimatyzację, sieć Wi-Fi, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz defibrylatory AED. Nad bezpieczeństwem podróżnych będzie czuwał monitoring.
Pojazdy będą też posiadać m.in. miejsca oznaczone jako miejsca uprzywilejowane, przeznaczone dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz toaletę przystosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zostanie również wydzielona przestrzeń do przewozu rowerów.
Wartość kontraktu przekracza 1 mld zł.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-03-12 09:14
(1)
No to tabór w Pomorskim będzie już unikatowy. Pozostanie jeszcze zamówić 10 osmiowagonowy dla SKM, aby i tam była w 100% nowy tabór i powinno być lepiej.
- 67 9
-
2024-03-12 22:29
Nareszcie znowu nazistowski złom kupi wielka Du
- 0 0
-
2024-03-12 10:32
SKM co 7 minut z wyjątkiem trasy na Osową bo tam co godzinę (7)
ale pół godziny oczekiwania w Gdyni na autobus
Tak trudno żeby każda dzielnica miała przynajmniej 1 autobus jeżdżący i w dni powszednie i w święta i wieczorem co 10 minut do centrum Gdyni?- 43 9
-
2024-03-12 19:20
Tja
- 0 0
-
2024-03-12 14:03
Tak
- 3 0
-
2024-03-12 12:57
SKM od grudnia 2022 r. nie obsługuje linii PKM.
Więc na Osowej się od tamtego czasu nie pojawia. Tam teraz jeżdżą pociągi Polregio, niestety.
- 3 1
-
2024-03-12 12:24
Szybko kupować (1)
Bo trupami nie mamy zamiaru dalej jeździć
- 0 5
-
2024-03-12 14:20
A kim ty jestes zeby wypowiadac takie zdania tym tonem? :D
- 4 1
-
2024-03-12 11:36
SKM nie jezdzi przez Osowa, szkoda dalej czytac.
- 9 1
-
2024-03-12 11:17
Zmień władzę w Gdyni i niech to zrobią
- 4 1
-
2024-03-12 09:59
Pociągi jeżdżą za rzadko. (14)
Wolałbym aby pociągi jeździły częściej, nie muszą być nowe. Swoją drogą, jeśli infrastruktura nie pozwala na częstsze kursy, to można by było puścić np. część pociągów na trasie PKM od i do przystanku Gdańsk Strzyża. Nie każdy przecież dojeżdża do Wrzeszcza, a nawet jeśli, to na Strzyży jest dogodna przesiadka na tramwaj.
- 110 16
-
2024-03-12 15:43
Mogą bez problemów dojeżdżać do Gdańsk Wrzeszcz
I była taka inicjatywa, ale została oprotestowana przez część pasażerów i na siłę wydłużono do Gdańska Głównego. Do Wrzeszcza nie ma żadnych ograniczeń i kwestia tylko ilości pociągów, bo do tego punktu nie muszą się dostosowywać pod PKP. A tu przesiadka na SKM, która jeździ już dużo częściej, ale zawsze będzie kilku takich co znajdą dziurę w całym i utrudnią innym zycie.
- 10 0
-
2024-03-12 11:59
(1)
a PKM do Gdańska Głównego powinna dojeżdżać.
- 8 11
-
2024-03-12 12:24
Nie ma jak, bo linia jest zapchana
Trzeba by dobudować kolejny tor, żeby pociągi się zmieściły
- 9 0
-
2024-03-12 11:03
Jak jest opóźnienie,
tak jak dzisiaj 20 minut, to potem jeżdżą co trzy minuty, więc chyba infrastruktura daje radę.
- 6 1
-
2024-03-12 10:55
PKM mogłaby jezdzić w stałym takcie co 20min ale tylko pomiędzy GDY główna, a GDA Wrzeszcz. (2)
I to bez konieczności dokładania ekstra składów. A reszta PKM z Kartuz czy innych Koscierzyn, dojezdzałaby do Gdańsk Osowa i z powrotem. W Osowej po prostu kto potrzebuje przesiada się w stronę Gdyni lub Gdańska.
- 12 7
-
2024-03-12 12:22
A Ty znowu z tym i**otycznym pomysłem? (1)
- 1 6
-
2024-03-12 14:51
Ten pomysł nie jest i**otyczny. Nie po to powstał dodatkowy peron na Osowej, żeby tworzyć kursy PKM przez całe Trójmiasto, jeszcze wzdłuż SKM-ki.
- 7 3
-
2024-03-12 10:45
takt SKM co 7 minut to zart (2)
powinny być co 5 w godzinach szczytu, rano i popołudniu, 7 minut oczekiwania aż pociąg ruszy to 7 minut spóźnienia do pracy
- 5 12
-
2024-03-12 12:58
Pojedziesz jedną wcześniej i się nie spóźnisz. (1)
- 6 1
-
2024-03-12 22:05
I właśnie przez takie podejście wiele osób nie korzysta z komunikacji miejskiej. Dobra komunikacja miejska oznacza, że nie trzeba śledzić rozkładu jazdy - bo kolejny pociąg czy autobus przyjedzie "kiedyś". Po prostu wiemy, ze w ciągu kilku minut będzie połączenie.
- 1 0
-
2024-03-12 10:15
A jak on ma na Strzyży zawrócić?
Przeskoczyć z toru na tor? Pomijając ten fakt to masz rację - częstotliwość powinna być większa. Mam nadzieję że więcej taboru to krok w tym kierunku:)
- 11 3
-
2024-03-12 10:13
Strzyża to przystanek, a nie stacja - nie da się tam kończyć biegu pociągów. (2)
- 12 1
-
2024-03-12 13:40
Akurat to nie jest problemem (1)
bo przystanek Strzyża jest w obrębie stacji Wrzeszcz.
- 1 6
-
2024-03-12 17:27
Nie o to chodzi.
Na przystanku pociągi zatrzymują się na szlaku. Na stacji zjeżdżają ze szlaku i stają na torach dodatkowych. Dzięki temu pociągi mogą się wyprzedzać.
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.