• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sąd zapala zielone światło dla Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
26 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Obwodnicą Metropolitalną, jeśli uda się znaleźć firmę zainteresowaną jej budową w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, pojedziemy w 2022 r. Obwodnicą Metropolitalną, jeśli uda się znaleźć firmę zainteresowaną jej budową w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, pojedziemy w 2022 r.

Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił w poniedziałek skargi na decyzję środowiskową dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Wyrok jest prawomocny, czekano na niego cztery lata. To krok do budowy tej trasy.



Kto ponosi winę za wieloletnie prace nad decyzją?

Wreszcie zapadł długo wyczekiwany wyrok w sprawie decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitalnej. W poniedziałek Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargi do decyzji środowiskowej dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej.

Przypomnijmy: na obecnym etapie postępowania już tylko dwie osoby skarżyły decyzję w sprawie budowy Obwodnicy Metropolitalnej. W kwestii drugiego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej wpłynęły dwie skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Pierwszą z nich wniosła osoba z Glincza, drugą ‒ ze Straszyna.

Radość wśród urzędników gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest wyczuwalna, ale:

- Dla pewności czekamy jeszcze na uzasadnienie pisemne wyroku NSA, które powinno do nas dotrzeć za dwa tygodnie - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Na uprawomocnienie się decyzji mieszkańcy, kierowcy, a także urzędnicy czekali aż cztery lata. W grudniu 2014 r. skierowano bowiem wniosek o wydanie decyzji dla nowej obwodnicy do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku, czyli do I instancji.

Pierwotnie wydanie decyzji zaskarżyło do sądu pięć podmiotów. Wśród nich byli: Genowefa Zasada, sołtys Glincza, która odwołanie złożyła wspólnie z Bartoszem Radko, Eugeniusz Patoka (przedsiębiorca z gminy Kolbudy), wójt gminy Kolbudy - Leszek Grombala, a także Małgorzata Mejer z okolic Żukowa.

Czytaj też: Prywatna firma może zbudować Obwodnicę Metropolitalną

Potrzebne 2 mld zł na budowę



W listopadzie zeszłego roku Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej została wykreślona z ministerialnej listy inwestycji drogowych , jednak w styczniu resort infrastruktury poinformował o nowym pomyśle na realizację tej inwestycji. Według urzędników nie jest wykluczone, że OMT mogłaby powstać w partnerstwie publiczno-prywatnym.

Przypomnijmy, że 30-kilometrowa droga ekspresowa ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Nowa droga wokół Trójmiasta miałaby nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta.

Wstępny termin oddania do ruchu drogi to 2022 r.

Czytaj też: Obwodnica Metropolitalna w formule ppp? Menedżerowie są ostrożni w ocenach

Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej.

Miejsca

Opinie (319) ponad 10 zablokowanych

  • Gdzie z tą drogą zieloną! (1)

    Przez park Reagana???

    • 2 2

    • Hmmm, na przykład tunelem?

      • 0 0

  • Asfalt

    Budować! Ale już!

    • 0 0

  • Obwodnica

    A jak to bedziecie udrażniać istniejącą obwodnicę zapchaną całkowicie? Zabronicie wjazdu co poniektórym, a może zamkniecie dla wjeżdżających w niektórych godzinach. Dajcie jakis pomysł to na pewno udrożnimy.Tylko z sensem proszę. Rozbudowę oczywiscie pomijamy bo to zakorkuje całe Trómiasto na lata, a chyba chcecie wyjechać za miasto w lecie.

    • 0 0

  • (44)

    Nareszcie! Obwodnica Metropolitalna jest bardzo potrzebna. Każda nowa droga to chociaż trochę mniejsze korki. Wiadomo, że Szydło odebrała pieniądze na tą inwestycję, teraz niech pisiory oddają. Kacperek masz okazję coś zrobić!

    • 161 85

    • W powyższym komentarzu jest nieprawda (12)

      Już dawno udowodniono, że "Każda nowa droga to chociaż trochę mniejsze korki." paradoksalnie w ogólnym rozrachunku zwiększa korki. Droga dla ruchu indywidualnego zachęca do korzystania z samochodów, wyprowadzki dalej za miasto i ostatecznie korków jest więcej.

      • 35 25

      • (11)

        Filozof

        • 16 24

        • Żaden filozof (10)

          Ta droga nie ma funkcji wynoszącej tranzyt poza aglomerację. Tylko zachęca do osiedlania się wokół niej. Z resztą na ten temat było już bardzo dużo napisane.
          Dodatkowo pisanie, że Szydło zabrała...Nic nie zabrała, sprawa leżała w sądzie to do niej nie dotarła. Pis wstrzymuje S6 od Koszalina do Bożego Pola i tutaj można tak mówić. Na szczęście dla nas są tak w polu z dokumentacjami dla innych odcinków w kraju, że będą musieli ogłosić przetarg, ponieważ to grozi oskarżeniem o niegospodarność, jeśli środki z UE na tą perspektywę przepadną z tego powodu.

          • 37 12

          • i co w tym złego, że się ludziska wokół aglomeracji osiedlają, bo nie rozumiem. (9)

            Myślisz, że nagle wszyscy pracę w centrum dostaną i będą Ci na podwórko parkować? Najwięcej ruchu generują blokowiska typu zaspa, przymorze, oliwa.

            • 11 24

            • (8)

              Suburbanizacja, ograniczenie wpływów do miejskiego budżetu,promowanie transportu indywidualnego (większe korki w miescie), ogromne problemy z efektywnością transportu zbiorowego, szkół, szpitali itd. Konsekwencji masowego wyprowadzania się ludzi za miasto jest setki, korzyści niewiele.

              • 25 8

              • stany stoją na suburbanizacji, potęga są i basta. A Ty dalej tkwij w komunistycznych wykwitach. (6)

                To że spece od dróg są z innej epoki (ale nie z epoki gierka, wtedy dawali radę) to nie wina suburbanizacji.

                • 1 12

              • Widziales korki w USA filozofie?

                • 0 0

              • Stany mają krótszą oczekiwaną długość życia niż poprzednie pokolenie

                nie maja środków na utrzymanie obecnej, przewymiarowanej infrastruktury drogowej która im się sypie.

                Kumate miasta inwestują w odnowienie tramwajów lub rozbudowę linii metra, wprowadzają opłaty za wjazd samochodem do centrum etc. etc.

                • 0 0

              • Stany a Polska? (3)

                Człowieku!!!

                • 4 3

              • pisy tak maja, nagle ni z tego ni z owego wala jakis z d*py argument i czuja sie kopernikiem

                • 1 1

              • (1)

                Przeciętny Amerykanin zarabia 52,000$ i wydaje z tego na paliwo 1,500$ rocznie, czyli 2,88% przychodów. Polak w przeliczeniu wydaje mniej, bo ok.950$ - ale zarabiając ok. 12,500$, przepala ok. 7,6% przychodów. A paliwo w USA jest o 40% tańsze. Wniosek jest taki, że Polaka nie stać motoryzację i suburbanizację w amerykańskim stylu, no, chyba, że chce pracować dla Orlenu...

                • 5 2

              • Zreasumuję dla czytelników słabiej umiejących w cyferki: dzięki suburbanizacji, korkom, praktycznie nieistniejącej komunikacji zbiorowej oraz nieekonomicznym samochodom Amerykanin, pomimo, że go stać, przepala dwa razy tyle paliwa, co Polak - teraz sobie wyobraźcie, że rachunku za paliwo rosną wam dwukrotnie i pomyślcie, czy warto.

                • 6 1

              • To co, wszyscy mają mieszkać jak sardynki w blockhausach w centrum?

                To jest naturalne, że kształtują się przedmieścia, z domami i bogatszą klasą średnią.
                Tylko zawzięci ideolodzy socjalizmu nie moga tego doktrynalnie znieść...

                • 8 14

    • "Każda nowa droga to chociaż trochę mniejsze korki" to wielokronie obalone kłamstwo (15)

      Jest setki badań pokazujące że nowe drogi nie roziązują problemów korków, a wręcz przeciwnie. Jedynym sposobem na korki są alternatywne środki transportu i blokowanie samochodów gdzie się da.

      • 15 15

      • Problem polega na tym, że te mityczne, alternatywne srodki transportu (14)

        trzeba najpierw stworzyć, zapewnić do nich łatwą dostępność, dostosować do potrzeb pasażerów, ustalić ceny przejazdów tak by zachęcały do korzystania z transportu alternatywnego, a dopiero wtedy zacząć blokować samochody i rezygnować z rozbudowy dróg. Proszę zwrócić uwagę jak to jest rozwiązanie np w Berlinie. S-ban, U-ban, rozbudowana sieć tramwajowa i autobusowa, przesiadki ograniczone do minimum, a do tego przed wjazdem do U-zone możliwość darmowego parkowania. Po otrzymaniu nalepki upoważniającej do wjazdu do U-zony jedyną restrykcją są ceny parkowania. Pamiętajmy, że dla bardzo wielu ludzi samochód to narzędzie pracy i żadna komunikacja go nie zastąpi.

        • 29 4

        • Zgadzam się - tylko dlaczego wtedy inwestujemy miliardy w drogi, (9)

          a transport nam kuleje? Czemu nie ma inwestycji w transport zbiorowy bez oddania nowej drogi dla samochodów?
          Odpowiedź jest prosta: bo planiści mają w nosie transport zbiorowy.

          • 15 4

          • To proste. (6)

            Najpierw trzeba rozwiązać problem, który już jest. A tym problemem jest brak dróg dla już istniejących samochodów. Wyobraź sobie, że nagle całość środków przerzucamy na komunikację i wprowadzamy ograniczenia w ruchu aut. Armagedon. Poz tym w przypadku Gdańska komunikacja nigdy nie wyprze auta. Ma to związek z układem miasta- wzdłużnym i tarasowym, a także wysoki poziom wód gruntowych co wyklucza zastosowanie niektórych rozwiązań komunikacyjnych. W najbardziej widoczny sposób dotyczy to np. metra, ale też kolei SKM i Metropolitalnej.

            • 10 12

            • Problem w twoim rozumowaniu jest taki, że gdy juz beda drogi, to ludzie pozostana w samochodach. (5)

              Transport miejski ma zastąpić potrzebę dróg, a nie odwrotnie.

              " Wyobraź sobie, że nagle całość środków przerzucamy na komunikację i wprowadzamy ograniczenia w ruchu aut. Armagedon. " - Przecież jakoś jeżdżą samochody już teraz, dlaczego organicznie budowy nowych dróg to ma być armageddon?

              "Poz tym w przypadku Gdańska komunikacja nigdy nie wyprze auta. "
              Można to samo było powiedzieć o berlinie, czy Londynie. A jednak transport miejski tam wypiera samochody. Bo nikt się z samochodami nie cacka, a inwestycje są zorientowane pod rozwój transportu zbiorowego.

              "Ma to związek z układem miasta- wzdłużnym i tarasowym, a także wysoki poziom wód gruntowych co wyklucza zastosowanie niektórych rozwiązań komunikacyjnych. W najbardziej widoczny sposób dotyczy to np. metra, ale też kolei SKM i Metropolitalnej."

              Ciekawe że te wysokie wody gruntowe, które są tak wysokie że wpływają też na naziemny transport (buhahahahhahaha) nie zalały np tuneli które mamy, w tym tego pod Martą Wisłą.

              • 10 10

              • Gdybyś troche dłużej mieszkał w Gdańsku (4)

                To wiedział byś jak wygląda miasto np po cofce albo po gwałtownych opadach i jak wyglądają miejskie tunele. No ale to trzeba było widzieć i wiedzieć. Metro budowane w reżimie technicznym tunelu pod Wisłą było by najdroższym metrem świata. Jeżeli chodzi o układ miasta, to nie wiem jak wyobrażasz sobie połączenia z górnymi tarasami miasta za pomocą metra i SKM. Połączenia wyłącznie autobusowe doprowadziły by do takiego samego paraliżu miasta jak obecnie, tyle tylko, że przez setki dymiących autobusów. Jeżeli chodzi o Berlin i Londyn to są to miasta położone na równinie o obszarze zbliżonym do okręgu, gdzie sieć metra i szybkiej kolei rozbudowywana jest od ponad 100 lat i dociera równomiernie, właśnie dzięki układowi tych miast do wszystkich ich części... itd, itp. Ale to wszystko trzeba wiedzieć i widzieć związek przyczynowo- skutkowy. A na razie idź odrabiać lekcje:)

                • 15 11

              • Rozwiązanie jest banalnie proste tylko trzeba chcieć. (3)

                Dolny taras SKMka nad ziemią, górny w formie metra. Jak w Londynie. Tylko trzeba chcieć i wyjśc z mentalnego wiezienia samochodowego

                • 7 6

              • Gdyby to było takie proste. (2)

                Tylko, że dolny i górny taras trzeba połączyć. i tu zaczynają się schody. Niemal dosłownie. Co pasażerom po sprawnej SKM na dolnym tarasie, i metrze na górnym jeśli po drodze jest wąskie gardło w postaci przesiadki do autobusu czy tramwaju. to właśnie w tym miejscu wali się idea sprawnej komunikacji w Gdańsku.

                • 1 1

              • jak nie uwzględniasz roli roweru, (wspomaganego elektrycznie) to nic ci się nie zgadza (1)

                • 0 0

              • Oczyma wyobraźni widzę

                te 7500 Osowian jadących z Oliwy do Osowy na rowerach wspomaganych elektrycznie, codziennie o 17 :)

                • 0 0

          • Transport zbiorowy jest bardzo drogi (1)

            Wielokrotnie droższy niż transport indywidualny, który finansują sami kierowcy (każdy musi sam kupić swój samochód, ubezpieczyć, naprawiać i kupować paliwo).
            Natomiast transport zbiorowy pożera masę naszych podatków i to raczej tych osób, które z tz nie korzystają. Poza tym jest ogromnie nieefektywny z natury bo zarzadzają nim urzędnicy

            • 3 10

            • dokładnie odwrotnie niż piszesz

              bo nie bierzesz pod uwagę potężnych kosztów finansowych przewymiarowanej infrastruktury, kosztów suburbanizacji będącej konsekwencją ułatwień do samochodów (każdy by chciał mieć dostęp do mediów, ale budowa i utrzymanie sieci kosztuje), kosztów środowiskowych etc.

              to już policzono, poszukaj raportów - nie trzeba dochodzić do wszystkiego od zera

              • 5 0

        • (3)

          Zapomniałem napisać jeszcze o berlińskim ringu, który okala miasto wielopasmowymi trasami wyprowadzając ruch z centrum miasta i pozwalając na bezproblemowe, wzajemne skomunikowanie odległych dzielnic i miast satelickich. Tak to wygląda drodzy domorośli filozofowie.

          • 17 5

          • to masz - dokładnie tę rolę spełnia obecna obwodnica (2)

            • 7 4

            • raczej nie spełnia, chciałeś napisac. Powinna, ale nie spełnia. (1)

              • 1 2

              • spełnia, spełnia

                w Berlinie jest 350 pojazdów na 1000 mieszkańców, w Sopocie 750, w GD/GA - 550. Po prostu Polak czci samochodowego bożka niezależnie od infrastruktury i logiki

                • 4 0

    • (3)

      Zrobi jak w sprawie Lotosu. Żenada, jak każdy Pisior.

      • 23 19

      • Żenadą to jest głosować na Budynia....

        facet który sprywatyzował duże miejskie spółki a w zarządzie kosi kasę...

        • 0 0

      • Sam sobie odpowiadasz? (1)

        • 12 11

        • a ty pajacu po co sie wcinasz jak nie masz nic do powiedzenia

          barani sposob myslenia

          • 2 4

    • chyba nie Kacperek rządzi w Gdańsku

      Zastanów się trochę...

      • 0 0

    • naiwny.... (3)

      czy wierzysz że ta obwodnica pomoże ? czy uważasz że warszawka jadąca nad morze będzie objeżdżać nową obwodnicą i nadrabiać spory kawał drogi ....czy wierzysz że tiry sunące do portu w Gdyni będą objeżdżać trasą płatną i nadrabiać kilometrów...nie jestem przeciwnikiem budowy dróg ale uważam że trzeba rozbudować starą obwodnice z drogami dojazdowymi a nie budować obwodnice równoległą do obwodnicy....te podane 2 mld to jest tylko szacunkowy koszt bo nikt jeszcze nie zrobił dokładnego kosztorysu.....ktoś kto zna te okolice to wie że potrzebne będą o wiele większe środki z powodu mnóstwa urządzeń inżynieryjnych potrzebnych do budowy tej trasy....

      • 9 14

      • (1)

        Rafał, z całym należnym szacunkiem... Warzszawka postoi w korku od Kowal do Osowy raz, wypraży się w upale z płaczącymi dzieciakami - i następnym razem pojedzie nakładając drogi, ale komfortowo, 120 km/h, a znając ten smutny kraj to i szybciej - także czasowo będzie na plus (inna sprawa, że bez OPATu i tak utkną w Chylonii). A tiry i tak będą płacić viaTOLL niezależnie od trasy. I też przynajmniej część będzie wolała jechać, zamiast ryzykować opóźnienia w korku, bo w logistyce to kosztuje konkretne pieniądze...

        • 3 2

        • i co jej da pojechanie naokoło, jak tak samo stanie w korku przed Karwinami?

          • 1 0

      • Jak tunel kopali to takie jełopy jak ty pisali tak samo

        a teraz jak zamkną tunel to paraliż miasta, więc biedny jemiole lepiej się zamknij

        • 11 9

    • A co KP. ma do budżetu centralnego? (1)

      • 4 6

      • Skoro nic nie ma, to czemu w kampanii obiecywał?

        • 3 1

    • Życzliwy

      Niech przyjadą ćwoki z Poznania i zrobią plany trasy szybkiego ruchu z której nawet nie skorzystasz, a urzędasy niech zadecydują, że ci zbudują tą obwodnicę pod oknem twojego domu (bloku). Tego ci życzę (ale nie jestem złośliwy, życzenia z czystej sympatii...).

      • 3 5

    • Pieniądze

      Na TĘ obwodnicę

      • 4 1

    • Jest potrzebna, ale na mniejsze korki nie licz :)

      zapisz ten komentarz i sprawdź za 5 lat czy miałem rację.

      • 7 2

    • Nie ma oddawania. Bez litości. Głosowali na Ptysia to niech Ptyś im wydrukujje kasę.

      • 9 5

  • skandal ze tak długo (1)

    tych pięciu skarżących egoistów przekładających własny interes nad interes publiczny powinno mieć zakaz korzystania z dróg publicznych; i niech mi ktoś powie, że w tym kraju nie ma demokracji; w demokratycznym kraju TRumpa- kiedy jest budowa drogi albo jest prowadzona inwestycja dla wielu ludzi państwo wchodzi na teren i buduje i równolegle dogaduje się z właścicielami, tutaj paradoksem jest to, że nieruchomości tych państw a w ogóle nie wchodzą w obwodnice, taki Kargul z Pawlakiem się w nich odezwali

    • 7 1

    • a jak jest w kraju Trumpa jak się Państwo jednak nie dogada a już wybudowało?

      jak wymyślasz to przynajmniej z jakim sensem

      • 1 0

  • W Holandii miarą bogactwa jest mieszkanie w centrum i dojeżdżanie w garniturze na rowerze, oznacza to ze ma blisko i może (2)

    W Polsce nadal samochód jest wyznacznikiem luksusu

    • 10 6

    • (1)

      Auto w Polsce idzie kupić za jedną średnią krajową

      • 1 0

      • auto

        czy auto-złom?

        • 0 0

  • Jednago nie rozumiem (3)

    Nazwiska pieniaczy portal podaje i to pogrubione. Nazwiska przestępców zataja. Dlaczego???

    • 13 4

    • (1)

      Bo dzięki tym pieniaczom mamy 4 lata w plecy w trójmieście z pozbyciem się syfu na obwodnicy Czytaj( auta przejeżdżające tylko przez trójmiasto) Te wymienione osoby powinny zostać pociągnięte do odpowiedzialności finansowej za celowe zablokowanie kluczowej inwestycji w. pomorskiego dla gospodarki Państwa Polskiego. Tyle i kropka. A co do nazwiska do gdańszczanin już odpowiedział

      • 2 3

      • jednak są głupsi ode mnie

        • 0 0

    • Sprawy te reguluje prawo prasowe, które kwestię prywatności osób podejrzanych czy oskarżonych w postępowaniu karnym reguluje dość jasno.

      art. 13 prawa prasowego:
      1. Nie wolno wypowiadać w prasie opinii co do rozstrzygnięcia w postępowaniu sądowym przed wydaniem orzeczenia w I instancji.
      2. Nie wolno publikować w prasie danych osobowych i wizerunku osób, przeciwko którym toczy się postępowanie przygotowawcze lub sądowe, jak również danych osobowych i wizerunku świadków, pokrzywdzonych i poszkodowanych, chyba że osoby te wyrażą na to zgodę.

      • 0 1

  • Pieniądze daje też Unia (1)

    I dokończyć A 1 bo wstyd że Polska to taka bieda drogowa w porównaniu do innych państw Europy...

    • 9 2

    • wstyd że Polska taka bieda mentalna

      i intelektualna w porównaniu do innych państw Europy

      • 0 0

  • Obwodnicy Metropolitalnej

    dla Pruszcza Gdańskiego, Żukowa i Gdańska.
    Mamy w końcu metropolie !

    • 3 0

  • Rząd nie lubi się z prezydentem więc nie dał czyli powstanie płatna ;) (19)

    Trudno. W końcu to trójmiasto. Ale co z tą komisją antymobbingową w Straży miejskiej ? Pojawił się na chwilę nagłówek i potem znikł. O co chodziło ? Targeta nie wyrobiono ?

    • 47 27

    • Przestańmy sie wkońcu kłucić... (1)

      .... My Polacy jesteśmy wielkim narodem tylko wtedy gdy trzymamy się razem. To tylko aż albo może głupia droga...koniec kłótni.. budujmy wielką Polskę.

      • 0 0

      • "Polacy wielkim narodem", "budujmy wielką Polskę"

        buhahahahahahahaahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahah

        HA!

        • 0 0

    • płatna? (8)

      to nikt nie będzie jeździł

      • 13 1

      • (7)

        Będzie bezpłatna dla osobowych, płatna dla tirów, partnerowi-koncesjonariuszowi zapłaci skarb państwa z podatków. Proste.

        • 14 1

        • Ah, to dlatego TIRy jeżdżą przez miasto pod wiaduktem Hallera (6)

          • 12 1

          • (5)

            Tiry jeżdżą pod wiaduktem, bo brakuje infrastruktury do egzekwowania zakazu

            • 7 1

            • Znaczy policjantów? (4)

              • 7 1

              • normalny człowiek ma tego typu infrastrukturę w czaszce (2)

                • 6 1

              • (1)

                Ludzie, którzy w życiu cokolwiek umieją, nie jeżdżą "tirem"...

                • 1 1

              • I nie idą do pis

                • 0 0

              • Znaczy "szubienicę" z obniżoną wysokością nad pasem ruchu, za skrzyżowaniem z Towarową z jednej strony i Marynarki Polskiej z drugiej. Do tego usunięcie możliwości jazdy po torach tramwajowych w pasie jezdni.

                • 4 1

    • nie znasz prawdy (6)

      jako mieszkaniec miejscowości przez którą ma przechodzić ta nieszczęsna trasa śledzę od początku temat obwodnicy metropolitalnej...od samego początku na spotkaniach mówiono że trasa będzie płatna...

      • 11 12

      • (1)

        a od kiedy obwodnice są płatne?????

        • 6 0

        • Obwodnica Południowa Torunia i północna Łodzi są płatne.

          • 2 0

      • "nieszczęsna" bo przebiega koło twojej dziury gdzie mieszkasz? (1)

        Chcesz jeździć szybko i wygodnie, ale żeby nie koło ciebie przebiegała, może pod ziemią budować?

        • 11 10

        • Użyj mózgu

          Ale mieszkańcy okolicznych domów, nawet nie skorzystają z dobrodziejstw tego wynalazku... Będą zatruwani przez spaliny ćwoków, którzy będą tamtędy jeździć i tu jest problem.

          • 8 12

      • Płatna w ramach viaTOLL dla tirostwa

        • 13 4

      • a jaka ma być, darmowa?!

        2 mld zł to nie drobnostka, tym bardziej że budowa jest z PPP

        • 5 11

    • trza pogonić w koncu tego złodzieja !!!!!

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane