• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sąd zapala zielone światło dla Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
26 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Obwodnicą Metropolitalną, jeśli uda się znaleźć firmę zainteresowaną jej budową w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, pojedziemy w 2022 r. Obwodnicą Metropolitalną, jeśli uda się znaleźć firmę zainteresowaną jej budową w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, pojedziemy w 2022 r.

Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił w poniedziałek skargi na decyzję środowiskową dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Wyrok jest prawomocny, czekano na niego cztery lata. To krok do budowy tej trasy.



Kto ponosi winę za wieloletnie prace nad decyzją?

Wreszcie zapadł długo wyczekiwany wyrok w sprawie decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitalnej. W poniedziałek Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargi do decyzji środowiskowej dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej.

Przypomnijmy: na obecnym etapie postępowania już tylko dwie osoby skarżyły decyzję w sprawie budowy Obwodnicy Metropolitalnej. W kwestii drugiego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej wpłynęły dwie skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Pierwszą z nich wniosła osoba z Glincza, drugą ‒ ze Straszyna.

Radość wśród urzędników gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest wyczuwalna, ale:

- Dla pewności czekamy jeszcze na uzasadnienie pisemne wyroku NSA, które powinno do nas dotrzeć za dwa tygodnie - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Na uprawomocnienie się decyzji mieszkańcy, kierowcy, a także urzędnicy czekali aż cztery lata. W grudniu 2014 r. skierowano bowiem wniosek o wydanie decyzji dla nowej obwodnicy do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku, czyli do I instancji.

Pierwotnie wydanie decyzji zaskarżyło do sądu pięć podmiotów. Wśród nich byli: Genowefa Zasada, sołtys Glincza, która odwołanie złożyła wspólnie z Bartoszem Radko, Eugeniusz Patoka (przedsiębiorca z gminy Kolbudy), wójt gminy Kolbudy - Leszek Grombala, a także Małgorzata Mejer z okolic Żukowa.

Czytaj też: Prywatna firma może zbudować Obwodnicę Metropolitalną

Potrzebne 2 mld zł na budowę



W listopadzie zeszłego roku Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej została wykreślona z ministerialnej listy inwestycji drogowych , jednak w styczniu resort infrastruktury poinformował o nowym pomyśle na realizację tej inwestycji. Według urzędników nie jest wykluczone, że OMT mogłaby powstać w partnerstwie publiczno-prywatnym.

Przypomnijmy, że 30-kilometrowa droga ekspresowa ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Nowa droga wokół Trójmiasta miałaby nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta.

Wstępny termin oddania do ruchu drogi to 2022 r.

Czytaj też: Obwodnica Metropolitalna w formule ppp? Menedżerowie są ostrożni w ocenach

Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej.

Miejsca

Opinie (319) ponad 10 zablokowanych

  • Jak najszybciej niech zaczną

    • 16 6

  • obywatel (7)

    Jeszcze tunel pod Pachołkiem i jakoś się będzie jeździło :-)

    • 26 14

    • Nieee dla tunelu pod Pachołkiem!!!!!!! (6)

      Wpompuje tranzyt w Pas Nadmorski

      • 11 11

      • A teraz to go nie ma?! (5)

        Zobacz co się dzieje na Czarnym Dworze po otwarciu tunelu (a teraz dodatkowo połączeniu ekspresówki elbląskiej z obwodnicą południową) i braku realizacji drogi łączącej aleję Płażyńskiego z ul. Słowackiego (blokują ją właściciele domków jednorodzinnych za stacją Lotosu na Hallera).

        • 5 7

        • Teraz nie ma, jest jedynie ruch miejski. (4)

          Jak połączysz to z tunelem pod pachołkiem i spacerową w przekroju 2x2, to dopiero zobaczysz tam tranzyt. Bo nikt nie będzie nadkładał dziesiątek kilometrów, gdy będzie miał wygodną i którą trasę z bezposrednim wylotem na trasę kaszubsa.

          • 9 3

          • (3)

            To może się kiedyś tamtędy przejedź, to zobaczysz jak to wygląda. Poza tym, teraz wszystko tam stoi i smrodzi. Wolę już nawet ciężarówki ale żeby ruch odbywał się tam płynnie a nie tak jak teraz, bo teraz to jest dramat.

            • 3 6

            • Naprawdę wierzysz ze jak pójdzie tam prawdziwy tranzyt, to ruch bedzie płynny? (1)

              Że też tak naiwni ludzie mają prawo głosu xD
              Mieszkam obok krzyżowania obrońców z czarnym dworem. Nie widze tam tirów, nie widzę tam ciężarówek, widzę głownie auta na lokalnych blachach.

              • 5 0

              • Nie widzisz, bo jezdnia kończy się w idiotyczny sposób na skrzyżowaniu.

                • 1 5

            • Dalej będą smrodzić, tylko 2x wiecej, bo przekrój 2x2

              • 4 1

  • Baby shark tu du tu du tu doo - Baby shark tu du tu du tu doo - Baby SHARK! (2)

    niezawisłe sædy sa wspaniale!

    • 11 4

    • Wolne sondy (1)

      Kon sty tuc ja

      • 3 3

      • Mor da tro lu

        • 2 3

  • (10)

    Metropolitalna jest potrzebna, ale trzeba się poważnie zastanowić nad trzecim pasem na Obwodnicy Trójmiasta. Już nawet nie wspomnę o dojazdach do Obwodnicy, szczególnie w Gdyni.

    • 50 3

    • (9)

      Jak będzie OMT to można przebudowywać OT, wcześniej to paraliż całego Trójmiasta.

      • 12 4

      • Jeśli wierzysz w to co piszesz, to jesteś głupszy niż ustawa przewiduje (8)

        Po zbudowaniu tego durnego objazdu nie będzie żadnej przebudowy ZOT. Gdaka odda ją pod zarząd miastom, a te nie mają pieniędzy na takie fanaberie. Tym bardziej, że będzie można powiedzieć: jest obwodnica obwodnicy, to z niej korzystajcie.

        • 12 4

        • (7)

          I rozumiem, że lepszym wyjściem jest paraliż?

          • 2 3

          • (2)

            opcja a: jest droga z częstymi dojazdami, o długości circa 20 km, koszt w stosunku do stanu obecnego 0 zł

            opcja b: jest droga z dwoma dojazdami, o długości circa 35 km, koszt w stosunku do stanu obecnego 2 miliardy

            to, że tyle osób wybiera wariant b naprawdę słabo świadczy o inteligencji narodu

            • 3 3

            • (1)

              Różnica długości nie wynosi 20:35 km, to po pierwsze. Od Straszyna do Chwaszczyna (w relacji omijajacej Trójmiasto w kierunku Trasy Kaszubskiej) różnica to 32-27=+5 km, za to bez korków. Od Straszyna do Dąbrowy będzie to 35:24 km na korzyść "starej obwodnicy". Czyli znów, niby o połowę dalej, ale jednak dużo większy komfort. A koszt obecnej obwodnicy nie jest zerowy - ona też wymaga przebudowy (zwłaszcza "zamiast"), a najdrobniejsze zakłócenia powodują paraliż. Przypomnij sobie budowę Karczemek - ludzie i tak jeździli prawie przez Żukowo, bo przez Karczemki się nie dało. A liczba aut na drodze co roku rośnie.

              • 2 0

              • nie manipuluj

                policz Straszyn - węzeł Karwiny (nie Dąbrowa) obiema trasami. A zanim spytasz dlaczego, poszukaj dokumentów GDDKiA, w których jasno podają że podana przez Ciebie relacja to 3% wolumenu ruchu

                po drugie, korki będziesz miał - na węźle Karwiny. Tam spotkają się wszystkie potoki ruchu.

                po trzecie, liczba aut co roku rośnie, bo przez takie pomysły wysyła się jasny sygnał do mieszkańców "wyprowadzajcie się do domków pod lasem". Zdajesz sobie sprawę, o ile wyższy jest wskaźnik pojazdów per capita w metropoliach w Polsce w stosunku do krajów, które miały kilkadziesiąt lat więcej na przetestowanie różnych rozwiązań?

                • 0 1

          • Nie (3)

            Można przebudować ZOT zachowując przekrój 2x2, przy zmniejszonej prędkości i węższym lewym pasie. Można wybudować drogi tymczasowe na czas przebudowy. Nie ma szans, żeby nawet najbardziej rozbuchany wariant rozbudowy kosztował 2 mld złotych.

            • 2 1

            • (2)

              Czlowieku, jakie drogi tymczasowe, którędy? Przy obwodnicy jest już mega ciasno. Lepiej wydać więcej i szybciej ułatwić na lata budowę domów i przemysłu, czy wydać pieniądze raz na półśrodki?

              • 2 1

              • Aha, wszystko jasne (1)

                Jesteś z tych, którzy uważają, że niezbywalnym prawem każdego jest mieszkać w domku pod Żukowem, płacić tam podatki, pracować w Gdańsku i domagać się wygodnego dojazdu spod swojej bramy na Targ Węglowy.

                • 5 2

              • na takich jest jedno wyjście, znane z miast Szwedzkich

                opłata wjazdowa na każdym zjeździe z dowolnej obwodnicy i na wylocie z Gdyni

                • 0 0

  • Niech Buduja (2)

    Niech budują.
    Obwodnica Trójmiasta wymaga pilnego remontu, za 4 lata asfalt będzie się już mocno kruszył. Potrzeba jest alternatywna droga do Gdyni, aby w jak najmniejszym stopniu remont ten ważnej drogi odczuli mieszkańcy Trójmiasta.

    • 27 2

    • kolejny, który nie rozumie (1)

      że budowa OMT w jakimkolwiek standardzie = praktyczny koniec obecnej obwodnicy

      • 3 1

      • jej praktyczny koniec to już dawno nastąpił

        ta droga nie trzyma żadnych parametrów

        • 0 0

  • Sądy Sądami a sprawiedliwość musi być po naszej stronie!

    Koniec z Bezprawiem i Niesprawiedliwością jest bliski.

    • 13 3

  • (2)

    Teraz niech pieniacze zapłacą odszkodowanie okolicznej społeczności za opóźnienie tak potrzebnej inwestycji.

    • 40 12

    • gdyby sąd rozpatrzył sprawę jak należy w kilka miesięcy, problemu by nie było. (1)

      każdy z nas ma prawo protestować, ale wyrok powinien zapaść niezwłocznie, a nie po tylu latach.

      • 10 3

      • Podziękuj zbyszkowi 0 za 1000 nieibsadzinych wakatow w sądach

        • 7 1

  • dramat (3)

    Tyle kasy utopione...
    Ta droga tylko spotęguje nierozwiązane do tej pory problemy wynikające z chaotycznej suburbanizacji a żadnego nie rozwiąże.
    Jesteśmy mentalnie 100 lat za murzynami.

    • 27 36

    • Może to i lepiej, kolego.

      • 4 2

    • Rasista

      • 3 3

    • nie wiem kogo teraz obrażasz bardziej.

      • 1 0

  • W partnerstwie publiczno prywatnym (4)

    Czyli płatna?

    • 20 6

    • (2)

      Nie martw się. Nikt chętny się na to nie znajdzie. :)

      • 11 3

      • o a1 też tak mówili. (1)

        • 5 4

        • A1 dla odmiany była potrzebna komuś więcej

          niż kilku kaszubom

          • 5 1

    • obwodnica trójmiejska jest darmowa ? viatol działa na całej długości, pytanie jak długo osobowe auta będą bez vitolla ?

      • 5 2

  • dobrze (1)

    i tylko lasu w Otominie szkoda

    • 20 9

    • nie będzie szła przez las w Otominie

      tylko wzdłuż linii 400kV

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane