• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sąd zapala zielone światło dla Obwodnicy Metropolitalnej

Maciej Naskręt
26 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Obwodnicą Metropolitalną, jeśli uda się znaleźć firmę zainteresowaną jej budową w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, pojedziemy w 2022 r. Obwodnicą Metropolitalną, jeśli uda się znaleźć firmę zainteresowaną jej budową w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, pojedziemy w 2022 r.

Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił w poniedziałek skargi na decyzję środowiskową dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej. Wyrok jest prawomocny, czekano na niego cztery lata. To krok do budowy tej trasy.



Kto ponosi winę za wieloletnie prace nad decyzją?

Wreszcie zapadł długo wyczekiwany wyrok w sprawie decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitalnej. W poniedziałek Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie oddalił skargi do decyzji środowiskowej dla budowy Obwodnicy Metropolitalnej.

Przypomnijmy: na obecnym etapie postępowania już tylko dwie osoby skarżyły decyzję w sprawie budowy Obwodnicy Metropolitalnej. W kwestii drugiego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej wpłynęły dwie skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Pierwszą z nich wniosła osoba z Glincza, drugą ‒ ze Straszyna.

Radość wśród urzędników gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest wyczuwalna, ale:

- Dla pewności czekamy jeszcze na uzasadnienie pisemne wyroku NSA, które powinno do nas dotrzeć za dwa tygodnie - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Na uprawomocnienie się decyzji mieszkańcy, kierowcy, a także urzędnicy czekali aż cztery lata. W grudniu 2014 r. skierowano bowiem wniosek o wydanie decyzji dla nowej obwodnicy do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku, czyli do I instancji.

Pierwotnie wydanie decyzji zaskarżyło do sądu pięć podmiotów. Wśród nich byli: Genowefa Zasada, sołtys Glincza, która odwołanie złożyła wspólnie z Bartoszem Radko, Eugeniusz Patoka (przedsiębiorca z gminy Kolbudy), wójt gminy Kolbudy - Leszek Grombala, a także Małgorzata Mejer z okolic Żukowa.

Czytaj też: Prywatna firma może zbudować Obwodnicę Metropolitalną

Potrzebne 2 mld zł na budowę



W listopadzie zeszłego roku Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej została wykreślona z ministerialnej listy inwestycji drogowych , jednak w styczniu resort infrastruktury poinformował o nowym pomyśle na realizację tej inwestycji. Według urzędników nie jest wykluczone, że OMT mogłaby powstać w partnerstwie publiczno-prywatnym.

Przypomnijmy, że 30-kilometrowa droga ekspresowa ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Nowa droga wokół Trójmiasta miałaby nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta.

Wstępny termin oddania do ruchu drogi to 2022 r.

Czytaj też: Obwodnica Metropolitalna w formule ppp? Menedżerowie są ostrożni w ocenach

Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej.

Miejsca

Opinie (319) ponad 10 zablokowanych

  • Świetna wiadomość (1)

    Będzie można wyrzucić 2 mld złotych, by ułatwić mieszkańcom Żukowa i Chwaszczyna dojazd do domków.

    • 22 39

    • i tak jesteś bezrobotny, to nie z Twojej kiesy.

      • 3 3

  • te projekty sa dla c*ot (1)

    rozbrajaja mnie projkety na 2 pasy ruchu, caly czas pokazuja, ze sa nie wystarczajace. Zamiast zrobc projket na 3 pasy, niech bedzie na przyszlosc to nie, kurka zrobmy 2 pasy niech sie korkuje dalej i kija to da w godzinach szczytu

    • 24 7

    • możesz zrobić i na 50

      będzie korkować się tak samo

      nie wierzysz? a jak rozprowadzisz ruch u celu? amerykanie testowali koncepcję poszerzania przez 50 lat i wywiesili białą flagę - teraz burzą estakady i zwężają (patrz np. Boston)

      • 9 1

  • Pieniądze z POmorza odpłynęły.... (1)

    Mieszkańcy wybrali - piniądze poszły w inne części Polski, np. ściana wschodnia.
    Może za 10 lat zaczną projektować.

    • 8 8

    • dlatego trzeba pogonić PiS

      w kolejnych wyborach

      • 6 6

  • PO z samorządami gmin sami sobie śrubę dokręcili.

    Nie będzie niczego na POmorzu.

    • 10 10

  • Sąd może zapala ale już za późno. Karty dawno rozdane.

    • 8 2

  • w 1977 oddawali obwodnice trojmaista (7)

    41 lat temu zrobili ja w 57 miesiecy, 40km drogi i za 740mln. Teraz czekacmy juz 48 miesiecy na decyzje sadu, prace jeszcze nie ruszyly a za 30km drogi zaplacimy 2mld. Moze ktos to wytlumaczyc?

    • 31 7

    • nie bede Ci niczego tlumaczyl

      • 6 1

    • mam Ci komunizm i inflację wytłumaczyć?

      idź do szkoły szczylu

      • 14 2

    • Komuno wróć, wybuduj drogi i ić stont!

      • 4 1

    • Ty na serio próbujesz porównywać te dwie inwestycje czy jaja sobie z nas robisz?

      • 4 1

    • tylko ze bez wiaduktów i węzłów (1)

      • 1 0

      • i bez zachodniej jezdni

        Polecam zapoznanie się z historią budowy ZOT

        • 0 0

    • Na początek

      Słówko do nauki- inflacja

      • 1 0

  • A rekompensatę za utratę wartości posesji (1)

    wzdłuż uciążliwej drogi przewidziano ??>

    • 12 13

    • jaka utrata wartości?

      taka lokalizacja pójdzie do góry na magazyny i logistykę

      • 6 2

  • każdy ma prawo protestować, ale 4 LATA czekać na proces!!

    żenada do kwadratu.

    • 30 1

  • Nareszcie przełom ! (1)

    To znakomita wiadomość. Obwodnica Metropolitalna jest kontynuacją Trasy Kaszubskiej, której budowa rusza już w przyszłym roku. Więc budowa Trasy Kaszubskiej wymusza konieczność budowy Obwornicy Metropolitalnej, bez niej trasa nie będzie w pełni wykorzystana. Teraz, gdy nie ma już przeszkód formalno-prawnych wystarczy sfinansować tą inwestycję. Natomiast ewentualna rozbudowa obecnej Obwodnicy będzie możliwa dopiero, gdy Obwodnica Metropolitalna zmniejszy na niej ruch. Teraz Obwodnica jest już tak zatłoczona, że najmniejsze perturbacje na niej powodują paraliż komunikacyjny całego Trojmiasta.

    • 20 10

    • finansuj

      I nie zapomnij sfinansować też kosztów po stronie miast, gdzie te potoki miłośników sarenek porzucą swoje samochody. Jakby ta droga cudem powstała (a nie powstanie) to mogę Ci zagwarantować - tak jak przy lotnisku Gdańsk odciął dojazd, tak zrobi to teraz na trakcie Św Wojciecha. A Gdynia przerobi odcinek Wielkopolskiej na Karwinach na 2-pasmowy. Tego najazdu szrotów inaczej nie da się odeprzeć.

      • 4 3

  • 4 lata (1)

    I co super sądownictwo?

    • 15 3

    • od 3 lat to PiS-ądownictwo

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane