• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sami sobie tworzymy korki

Łukasz
21 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

- Narzekamy na korki, a w wielu miejscach sami je tworzymy. Może gdyby każdy choć trochę myślał za kierownicą o innych, byłoby lepiej? - zastanawia się pan Łukasz, nasz czytelnik. Oto jego spostrzeżenia.



O tym, że na obwodnicy regularnie tworzą się korki, nawet nie ma co wspominać. Każdy wie, że niezależnie od tego, na jakim pasie dochodzi do zderzenia, to obwodowa stoi w obu kierunkach. Dlaczego? Bo wszyscy zwalniają, żeby popatrzeć.

Czytaj także: Jak jeździć, by nie tworzyć korków?

Zobaczyli radiowóz, więc jadą 50 km/h mniej niż można...

Starasz się ułatwiać jazdę innym kierowcom?

Często jednak nie trzeba żadnego wypadku. Najlepszy przykład ostatnio widziałem na ul. Spacerowej. Kolejny raz kierowcy musieli zwolnić niemal do zera, bo poza drogą stał radiowóz.

Czy był jakiś wypadek? Nie. Czy coś działo się na jezdni? Nie. Czy cokolwiek blokowało ruch? Nie.

Na drodze, gdzie można legalnie jechać 70 km/h zrobił się dwukilometrowy korek w obie strony, bo kierowcy zobaczyli radiowóz i "musieli" zwolnić do 20 km/h.... I pewnie szybko się ten korek nie rozładował, bo za mną utworzył się też ogromny zator. Jakież musiało być zdziwienie, gdy poznali przyczynę.

Ja jadę tylko lewym, wyprzedzajcie mnie prawym...

Na szczęście są też drogi dwupasmowe, jak choćby ul. Morska w Gdyni. Dzięki temu niezbyt rozgarniętych kierowców można spokojnie wyprzedzić. Problem w tym, że niektórzy skutecznie to uniemożliwiają lub utrudniają. Jak choćby taksówkarz z powyższego filmu, który przez kilka kilometrów jechał cały czas lewym pasem.

Czy wyprzedzał? Nie, częściej on był wyprzedzany z prawej strony przez zniecierpliwionych kierowców. Fakt, jechał ok. 50 km/h, a więcej legalnie na tej trasie nie można, ale z drugiej strony w Polsce obowiązuje ruch prawostronny i korona by mu z głowy nie spadła, gdyby - tak, jak ja - jechał normalnie prawym pasem i nie przeszkadzał innym. Bo przy takiej jeździe tylko podnosi ciśnienie tym, którzy i tak je mają zbyt wysokie, gnając na złamanie karku - nie tylko swojego...
Łukasz

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (405) 7 zablokowanych

  • Odnośnie ostatniego argumentu--gwaratuje wam że policja by się przychylila do podstawy taksówkarza. Jak jest ograniczenie prędkości to nie ma łamania przepisów--gamonie!

    • 0 2

  • Najwięcej korków tworzą słoki w miescie!

    Zawsze i wszędzie są zagubieni!

    • 1 0

  • zapala sie zielone a d**ile szukaja biegu

    nauczcie sie tępaki efektu pociagu zapala sie zielone i ruszamu wszystcy na przynajmniej 4 pierwsze auta

    • 3 0

  • Lewy pas nie służy do wyprzedzania (1)

    w terenie zabudowanym.

    • 3 1

    • Zapominasz że to co robią w mieście przenosi się pózniej na ekspressówki .

      • 1 0

  • Korki robią samochody (27)

    Wprowadzić opłaty postojowe w miastach 20 zł/ godzinę i problem zniknie.
    Nie będzie opłacało się jechać autem do centrum!

    • 165 236

    • To nie centrum się korkuje d*bilu tylko obwodnica

      • 0 0

    • Skąd tyle mądrości biegłych ekspertów a na drodze co innego?

      Ruszaj na zielonym! Tyle

      • 0 0

    • A tobie wprowadzić opłaty trolowe (4)

      20 zł za durny komentarz.

      • 46 24

      • Te (1)

        sam jestes gruby

        • 3 1

        • i szczerbaty

          na kaczych łapach

          • 0 0

      • Te moje mądrości to są na poziomie 5-io latka z przedszkola. (1)

        • 11 7

        • tak

          ale dobrze gadasz

          • 0 0

    • Jedyne wyjście to... (2)

      Zlikwidować po jednym pasie Grunwaldzkiej w każdą stronę. Początkowo większe korki ale potem będzie lepiej.

      • 20 16

      • Nie, zlikwidować wszystko (1)

        a szczególnie ciebie, to swoją głupotą czynisz życie gorszym

        • 6 10

        • Taka "autostrada" jak Grunwaldzka

          przez miasto czyni życie lepszym, szczegolnie dla pieszych

          • 2 3

    • Ceny paliw i biletów, oraz skuteczność komunikacji miejskiej powinny skłaniać do wyboru transportu miejskiego. (3)

      Kierowcy powinni być kształceni już na etapie kursu na prawo jazdy, że z auta korzysta się tylko wtedy, gdy jest to niezbędnie konieczne i uzasadnione ekonomicznie a nie kiedy do głowy przyjdzie mu taki kaprys.

      • 3 5

      • (1)

        Padłem jak to przeczytałem, to już choroba.

        • 4 0

        • Padniesz jak nagle zabraknie: prądu elektrycznego, paliw a sieci komórkowe i internetowe zostaną wyłączone lub ulegną

          awarii. Niestety ale uzależnienie od zdobyczy cywilizacyjnych obecnie żyjących ludzi jest zatrważające. W was nie ma ani odrobiny refleksji że, to wszystko może ale wcale nie musi być. Siłą każdego organizmu żywego jest zdolność do przystosowania się do zmiennych warunków. Wy reprezentujecie sobą słabość. A przywiązanie do bezrefleksyjnego stania w korkach to już prawdziwa choroba cywilizacyjna.

          • 0 2

      • Bardzo słuszne uwagi

        Paliwo już jest drogie, więc wystarczy obniżyć ceny biletów do racjonalnego poziomu i postarać o jakąkolwiek skuteczność komunikacji miejskiej,

        • 6 0

    • Ale logika (3)

      To jakby powiedzieć: wymordujmy wszystkich to znikną bieda i choroby

      • 23 5

      • I niech głodni zjedzą bezrobotnych. Wtedy to i rzad się ucieszy

        • 2 0

      • Nie, to jest jakby powiedzieć (1)

        Nałóżmy wysoki podatek na papierosy, bo są szkodliwe.

        Poza tym, w mieście m kwadratowy jest bardzo drogi. Budowanie miasta pod drogi marnuje bardzo wiele przestrzeni (wyspy centralne, rozjazdy, lewo- i prawoskręty). W ekonomii mówi się o koszcie alternatywnym.

        Nie mówiąc o tym, że prócz brzydszych i głośnych miast mamy też dużo mniej pieniędzy na wszystko inne. A poziom życia w mieście nie powinien być liczony tylko na podstawie czasu dojazdu z punktu A do B samochodem.

        • 7 5

        • Ale jakie drogi?

          W Gdańsku na przykład mamy 3 większe drogi (Grunwaldzka, Obwodnica i WZ) i parę ulic, osiedlówek nie liczę. I co jeszcze chcecie ograniczać?

          • 3 0

    • To może najpierw zrobić porządna komunikację miejska z możliwością powrotu wszędzie po 22? Niektórzy pracują do pozna. Plus dużo więcej buspasow i pkmka normalnie kursująca a nie co godzinę. Wtedy można wprowadzać opłaty

      • 2 0

    • Może wtedy już spalić wszystkie samochody i nie ma korków! Problem z głowy.

      • 0 0

    • masz rację (1)

      nikt nie zapłaci 20 za godzinę bo nie będzie nic w centrach, już umierają przez złodziejskie czynsze.

      • 9 5

      • jest odwronie - następuje powrót do centrum. To dobre miejsce do życia...

        • 0 6

    • Nie odpowiadajcie Svenowi temu trollowi, to mu się w końcu znudzi

      Usmiercimy go brakiem reakcji. Ten mongoł żyje tylko tym, ze ktoś mu odpowiada

      • 2 0

    • (1)

      A co ma centrum do korków na obwodnicy?

      • 7 3

      • rozumiem, że ludzie po obwodnicy jadą w tą i z powrotem

        Nie ma w tym żadnego celu, po prostu lubią wspólnie z innymi kierowcami spędzić trochę czasu w korku.

        • 4 1

    • i komunikacja tez tworzy korki!

      te popsute, wykolejone tramwaje itp.itd.

      dajmy rowniez bilety po 20pln za jednorazowy i 1000pln za miesieczny - rowniez nie oplaci sie jezdzic i wtedy te setki duzych pojazdow znikna z drog :)

      ba! zwiekszmy podatki na tyle drastycznie, ze wszyscy wyprowadzimy sie do iych gmin.. korki znikna!

      absurd!? takie wlasnie ma myslenie sven sku...en - nie wiem, nie znam sie ale sie wypowiem

      • 5 7

    • ale i tak taksowkarze beda jezdzic prawym pasem :)

      • 5 2

  • obwodnica powinna mieć trzy pasy! (41)

    • 240 140

    • Dwa pasy na 99 tyś aut/24 godziny to w żadnym standardzie się nie miesci ... !! (8)

      Gierek budował ją na 26 tyś aut na dobę teraz macie prawie 100 tys i z roku na rok coraz więcej...
      Jedyne to równoległe drogi tak aby obwodnica nie była jedyną alternatywą i oczywiście 3-ci pas tam gdzie to możliwe... Matrania -> Owczarnia ... Owczarnia -> Osowa... Karczemki -> Kowale

      • 25 8

      • chwała Gierkowi za tą trasę, teraz nie udało by się nawet jednopasmówki wybudować (3)

        jednak w tamtych czasach rozwój miast był super przemyślany, teraz to kasa przyćmiewa logiczne budownictwo

        • 13 7

        • dokładniej tak... Dzieki Tow. Gierkowi mamy tak piękne trasy szybkiego ruchu w PL i te w 3M również. (2)

          • 4 0

          • (1)

            A wystarczyłoby tramwajem. Wsiadam, wysiadam, dziękuję i do widzenia.

            • 1 2

            • i tak z Gdańska do np. Redy tym tramwajem?

              a mówili ze jak głupi to nie powinien się wypowiadać. A tak stracił szanse na milczenie.

              • 1 0

      • a kto zapłaci za budowę i utrzymanie tych dróg? (1)

        i dokąd ci ludzie w samochodach jadą? Pojeździć na obwodnicy? Raczej nie. A w mieście już straszne korki. Chyba nie ma zatem sensu budować dodatkowych dróg, tylko alternatywne sposoby na poruszanie się po Trójmieście

        • 9 3

        • bezrobotny janusz w szpachli za tysiaka

          • 6 3

      • Gierek zakończył jedną jezdnię (1978). (1)

        Druga to za Jaruzelskiego (1984), a nawet... Wałęsy (2000, odcinek "pruszczańsko-straszyński").

        • 3 1

        • Tzn. Kwaśniewskiego.

          • 2 0

    • obwodnica (2)

      powinna mieć trzy lewe pasy....hahahaha

      • 4 0

      • i być zakręcona w kółko, w tor wyścigowy (1)

        • 2 0

        • i mieć kilka poziomów
          każdy kolejny dobudowywać na kolejne
          wybory

          chacha, janusze nie widzieli by wypadków na innych poziomach i
          nie robili by korka na słitfocie

          • 1 0

    • Nic by to nie zmieniło ! (3)

      Przy poziomie głupoty wielu "kierowców" i pięć nie starczy. I tak uważam, że w tej sytuacji wypadków jest niewiele. Zauważyłem natomiast pewną prawidłowość. Woźnica im w lepszą furą powozi, tym bardziej jest przekonany o swojej wyższości i tym, że jego prawa fizyki nie obowiązują, o przepisach dogowych nie wspomnę.

      • 44 3

      • ciekawe (2)

        mam 400konne auto, a nagminnie widzę takich, co chcą mi coś udowodnić, a nawet połowy mojej mocy nie mają. to nie klasa auta tworzy człowieka, tylko jego mama i tata, kiedy byli młodzi. to się nazywa wychowanie.

        • 12 4

        • ciągnik?

          czy rozrzutnik gnoju?

          • 3 1

        • Kk

          I dlatego jeżdżą samochodami rodziców;)

          • 5 0

    • co tam 3...po 33 niech zrobią i tak to nic nie da.. bo pasy powinni mieć kierowcy w swoich głowach

      • 0 0

    • ankieta jak zwykle z sufitu

      i jeszcze, o zgrozo, ludzie głupio głosują. wystarczy wypuścić jednego z podporządkowanej, dać jednemu wjechać na rondo, przepuścić jednego w zamku błyskawicznym. jednego! - i będzie sprawnie, elegancko, kulturalnie. a jakbym myślał przede wszystkim o innych to bym nigdzie nie dojechał, a ci z tyłu jeszcze by mnie kijami pognali

      • 4 0

    • A co to da ? (8)

      Tylko pomiar prędkości - odcinkowy to sprawi, że ruch będzie płynny ale będzie!

      • 48 50

      • (6)

        da to ze asy bedą zjezdzac z obwodnicy przecinajac trzy a nie dwa pasy.

        • 39 5

        • (5)

          a w razie kolizji to 3 pasy będą stały a nie 2

          • 28 6

          • to dać 4 (4)

            i 2 zapasowe

            • 12 3

            • piętrowo! (3)

              przebijesz? :)

              • 10 3

              • (2)

                3 pasy, nad nimi estakada, a dołem tunel

                • 12 2

              • (1)

                A tunel 4 poziomowy, i na każdym poziomie po 10 pasów w każdą stronę

                • 10 2

              • wielki tunel w którym zbudowana jest estakada

                • 5 1

      • Brak odstępu powoduje kolizje, a jak tylko zrobi się bezpieczny odstęp, to wpier.... ją się z przodu na siłę, a ci z tyłu walą światłami.

        • 42 0

    • 6 (6)

      • 3 5

      • 11 jak koło Atlanty w USA (5)

        Byłem, widziałem i stałem 3 godziny w korku

        • 44 4

        • W Phoenix to samo :) (2)

          Ale podobno już się nauczyli.

          • 9 2

          • (1)

            A w Kościerzynie 2 lata temu otworzyli rondo, żeby upłynnić ruch i wtedy zaczęły się korki.

            • 15 5

            • Tak, niestety lokalesi nie wiedzą jak z niego korzystać.

              Normą jest zatrzymywanie się przed wjazdem na rondo i oczekiwanie aż nadjedzie jakiś pojazd, który można przepuścić.

              Wymuszanie pierwszeństwa odbywa się na skrzyżowaniach jedynie.

              • 5 0

        • A jak by były dwa pasy to byś stał pół godziny

          • 2 0

        • Pozdro z Intela ziomus!

          • 4 1

    • Nic by to nie dalo

      • 2 2

    • Zator

      Zanim zrobią trzy będą potrzebne cztery...

      • 6 1

    • pasy obwodnicy powinny być przedzielone plastikowym płotkiem

      coby apacze nie paczali

      • 17 1

    • moze dziesięć ?

      Ilosc pasów nic nie zmieni...trzeba zmienic mentalność ludzi...a ze z tym ciezko , propomuje odcinkowy pomiar prędkości .

      • 11 4

    • I 7 pasów w drugą!

      • 5 2

    • Dopiero wczoraj to samo puerdol...i , a Ty gdzie byłeś z tym kulawym wpisem?

      • 3 1

    • I by nie pomoglo

      Mogła mieć 5 pasów i tak by się korkowało bo w tum kraju nie potrafią ludzie jezdzic

      • 35 10

  • Stojąc w korku nie zostawiaj dziesięć metrów przed sobą... (39)

    ...bo to tylko wydłuża korek.
    I nie lukaj non stop w ten swój piękny telefonik.

    • 382 56

    • Najlepsi są ci co jadą autem za 200tys + (5)

      I trzymają komóreczke przy uchu.
      No ale to pewnie jedna z ich ostatnich komóreczek wiec trzeba ja blisko mózgu trzymać...

      • 65 4

      • (4)

        To wszystko e kredytach i wynajmach. Nie stać po opłaceniu na zestaw glosnomówiący za 100 czy 200 zl

        • 18 4

        • Janusze (1)

          Większość stosunkowo nowych aut ma wbudowane zastawy głośno mówiące, trzeba sparować tel

          • 24 0

          • Sparować, to już zadanie dla inżyniera więc czego wymagasz od dzbana

            • 3 0

        • (1)

          A co ma to że w kredycie czy wynajmowane? Znaczna cześć samochodów z segmentu C i w górę (poza VAG) ma już głośnomówiący w standardzie. Wystarczy sparować telefon i można jechać spokojnie. Ale to niestety przerasta umiejętności naszych asów... Przeczytać instrukcję?! Herezja!

          • 18 1

          • VAG też ma, co to za filozofia

            • 5 1

    • Chyba jesteś niepoważny. (13)

      Zachowując odstęp jedziesz płynnie i nie zatrzymujesz się, blokując tych z tyłu.

      • 48 13

      • (4)

        Jak każdy zachowa odstęp będzie płynnie . Siedzenie na zderzaku i hamowanie za każdym razem jak auto z przodu zwolni powoduje największe korki . Tak samo na obwodnicy. Tylko szkoda że.2 tak mało kierowców to rozumie

        • 37 7

        • odległość zależeć powinna od prędkości (1)

          prędkość zero to i na zderzaku można siedzieć. Skąd te teorie o łagodzeniu ruchu? Nie da się łagodzić bez kreowania gąsienicy, a ta zawsze prowadzi do zatrzymania gdzieś z tyłu. Jak ten przed tobą zwalnia to zawsze odległość ma się zmniejszać, jak nie stoi, to ty też jedź.
          A jak muszisz zwiększyć odległość, bo ten przed tobą przyhamował, to znaczy, że dotychczasowa odległość nie była bezpieczna.

          • 2 4

          • Prędkość zero, siedzisz na zderzaku

            a z tyłu jedzie karetka. Co robisz?

            • 5 1

        • Kto ci dał prawo jazdy ga.oniu.

          • 1 0

        • W korku stoisz i potrzebujesz odstęp, włącz koncentracje a nie o dyskoncie myslisz

          • 1 1

      • Odstęp w korku (2)

        A potem zdziwko że karetka nie ma. Jak wjechać bo nikt odstępu nie robi i stoją jak d**ile na zderzakach i nie mogą zjechać na pobocze

        • 48 7

        • Przecież aby zjechać z drogi wystarczy 2 metry

          A jak ten przed tobą zjedzie to masz dodatkowe 2m. W zasadzie wystarczyłby jednometrowy odstęp.
          A na obwodnicy w korku to od razu się powinno stawać lewy po lewej, prawy przy prawej linii i masz z automatu korytarz życia. Odstęp większy od 4 m to już woła o pomstę do nieba, chyba że ciężarówką zamierzasz zawracać.

          • 5 0

        • ale ku..a nie 10m ,,mistrzu,,

          • 7 15

      • Przez takich jak ty wielu ludzi jest później w domu (2)

        Jeśli jest korek to znaczy, że wszyscy jadą wolno albo wcale. Przy wolnej jeździe wystarczy 3m a nie 10m. Wielokrotnie mam sytuację, ze nie mogę zjechać w boczną z zakorkowanej bo przede mną ktoś toczy się z 10m odstępem. Przez takie zachowanie muszę czasem czekać kolejną zmianę świateł zamiast zjechać w boczną (przed nimi) i w ten sposób zmniejszyć korek.

        • 16 13

        • (1)

          Bo jaśnie Pan musi poczekać jedną zmianę świateł więcej. Ach.

          • 1 6

          • Nie, to jeden lub dwa samochody na cykl

            Zamiast sześciu przejeżdżają cztery. po godzinie masz korek o 120 samochodów dłuższy. to znaczy, że ostatni będzie czekał 30 świateł więcej, niż gdyby kierowcy się nie ślimaczyli. Pojedynczy staruszek, młodzik, któremu zgasł silnik, czy wystraszona panienka nie stanowią problemu. Ale jeden powolniś na cykl, daje gigantyczne korkowanie, pomnożone przez setki skrzyżowań, daje korkowanie do kwadratu, bo ci, krórzy gdzieś po drodze by zwolnili naszą drogę tkwią w niej.

            • 5 0

      • Jedź zawsze tak jakbyś chciał

        żeby jechali wszyscy przed tobą. Jeśli robisz duże odstępy, to wyobraź sobie, że inni robią takie same. Gdzie jesteś? 4 światła styłu? kilometr z tyłu?

        • 2 0

      • Dokładnie przez takie duże odstępy nie jedzie

        się płynnie. Po drugie na pierwszym biegu nie jedzie się płynnie.
        Przez to tylko rozciąga się korek.
        Dziwne te argumenty o tych wielkich odstępach...że płynnie
        Jeszcze niedawno od takich inaczej myślących słyszałem, że to oszczędzanie na...benzynie.
        To jak to jest?
        Przecież jazda na jedynce w korku na 3-4 km zarzyna silnik.

        • 2 3

    • (6)

      zostawiając odstęp można jechać nawet 5-10 km/h, ale zachowa się płynność. oczywiście gdyby wszyscy jechali w takim samym tempie. w momencie jazdy "na zderzaku" powstaje efekt fali zarówno przy ruszaniu jak i hamowaniu co wydłuża czas przejazdu danego odcinka kilkukrotnie.

      • 65 14

      • Bzdura! (4)

        Właśnie przez takie teorie tworzą się korki!
        Mamy skrzyżowania, sygnalizację świetlną itd. pojedyncza święta krowa jest w stanie tak dostosowywać prędkość żeby ‚płynnie’ się poruszać i nie zatrzymywać pojazdu. Ale nie jesteśmy sami na drodze, poza nami są tysiące aut. Wszyscy nie przejadą na ‚zielonej fali’ itp. Dlatego im mniejsza odległość między autami w korku, tym krótszy korek.

        • 12 29

        • (2)

          Dokładnie matematyka jest prosta trzeba tylko policzyć. 5m odstęp w korku przy 100 aut to 500m dodatkowego korku plus długość aut. Do oznacza że stuczny korek blokuje więcej bocznych ulic i korki robią się większe

          • 8 5

          • bzdura (1)

            Policz też zatem odstępy pomiędzy ruszającymi i hamującymi autami.
            Auta jadące wolniej z jedną prędkością poruszają się szybciej niż auta nieustannie ruszające i zatrzymujące się.
            Do tego komfort jazdy i mniejsze ciśnienie.

            • 12 3

            • bzdura

              samochody przejeżdżające przez skrzyżowanie z sygnalizacją zawsze jadą ruszając i hamując, nawet ci "równomierni". Jedynym sposobem na równomierne dojeżdżanie do świateł jest zatrzymanie się na końcu korka i zablokowanie całego ruchu, aż do opróżnienia skrzyżowania, po czym powolna jazda do świateł, a i tak nie ma gwarancji przejechania, bo może być czerwone. Za sygnalizatorem tymczasem najechały samochody z innych kierunków i zabawa się zaczyna od nowa, aż do nieuchronnego linczy równomiernego kierowcy. Bo nie ma ograniczenia w rozszeżaniu strategii równomierności. Natomiast strategia bliskiej jazdy ma podstawowe ograniczenie: nie doprowadzić do stłuczki, czyli zachować odległość adekwatną do prędkości i nie są to w sytuacji korka prędkości kosmiczne, ale zwykle 30-40 km/h, a nawet jak 50, to reż odległości powinny być mibimalne bezpieczne, czyli takie, gdzie nie ma ryzyka wjechania w bagażnik, ale na boga, nie większe. i jak wszyscy będą ruszać równo, to nie będą musieli podganiać tylko właśnie płynnie i w dużej ilości to skrzyżowanie przekroczą. Hipoteza, że lepiej poczekać, aż poprzednik sobie pojedzie, wtedy łagodnie ruszyć nie ma żadnego uzasadnienia.

              • 1 2

        • Gdzie na obwodnicy masz światła?

          • 6 0

      • Zmień mózg, bo nie działa tak jak należy.

        • 0 1

    • A to dlaczego - co to przyśpieszy?

      Toczysz się , nie używasz sprzęgła co chwilę i jest płynnie, ale jak jest zmiana świateł i widzisz że się zmieścisz to "rura" z małymi odstępami.
      na przykładzie gdynia ul stryjska do świateł przy witawie.

      • 3 0

    • Dokładnie (4)

      • 17 5

      • Nie wjeżdżać na skrzyżowanie jeśli nie ma możliwości opuszczenia go. (3)

        Wjeżdża taki matoł - bo ma zielone i stoi na środku skrzyżowania jakby nie wiedział, że zielone nie będzie trwać wiecznie. Czasem 3 zmiany świateł nie można przejechać, bo każdy myśli tylko o sobie.

        • 57 0

        • Prawda to. (2)

          A jak nie wjedzie, to ten z tyłu już trąbi, bo przecież zielone...

          • 30 0

          • Niech trąbi.

            • 5 0

          • Mnie kiedyś strąbił, że zatrzymałem się na czerwonym.

            Nie żółtym - czerwonym. gdy pokazałem palcem na sygnalizator gość wykrzyczał - ale oni jeszcze nie ruszyli! pokazując na samochody z prostopadłej ulicy. Kolejnych tekstów nie przytoczę,bo mogą czytać nas dzieci, ale słyszałem wyraźnie przez otwarte okno. Tacy d**ile jeżdżą po drogach.

            • 17 0

    • oraz swoich ryjow nie malować niewiasty

      • 2 4

    • Tak ile razy się widzi jak ktoś zostawia miejsca przed sobą na ciężarówkę albo zielone wszyscy jadą a pipa stoi wpatrzona w telefon ...

      • 7 0

    • ilość łapek w górę aż przeraża. nie dziwią potem wszechobecne korki.

      • 13 3

    • stawaj blisko

      jak ci w d*pę wjadą to jeszcze będziesz przód klepał.

      • 28 4

    • I ruszaj od razu jak możesz - nie śpij (1)

      Wtedy na tych światłach załapie się 50% więcej aut

      • 76 3

      • nie śpie tylko gapie się w telefon na fejsa

        i lajkuje

        • 17 5

  • Trasa 5km dziś (2)

    * auto na przeciwmgielnych w terenie zabudowanym
    * zatrzymanie się ma wąskiej ulicy, awaryjne i.. do sklepu
    * zaparkowane auto przed bramą wjazdową
    * wymuszenie pierwszeństwa na rondzie

    Jakaś przedświąteczna kumulacja idiotów

    • 6 0

    • auto na przeciwmgielnych

      co ma wspólnego to z terenem zabudowanym?, nie znam przepisu - może ktoś przywołać ?

      • 1 2

    • Coś słabo z ogarnięciem

      wąska ulica - nie ma takiego pojęcia, jest lub nie zakaz zatrzymywania lub postoju wynikający bezpośrednio z znaku pionowego, lub pośrednio z znaków poziomych.

      • 0 2

  • Brawo dla januszy ... (2)

    Używających świateł przeciwmgielnych w mieście..... co za masakra i zero pojęcia ...

    • 5 1

    • mandaty z używanie świateł przeciwmgielnych w mieście ?

      Masz prawo jazdy?

      • 1 0

    • A o co chodzi z przeciwmgielnymi w mieście?

      jakiś problem? ,

      • 1 0

  • pełen kunszt polskich kierowców to np. Oliwa przy Hamptonie:

    pas w lewo, pas w prawo, 2 pasy prosto - jeden pełny, drugi pusty !!!!

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane