- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (54 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (58 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (270 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (195 opinii)
- 5 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (255 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
Samorządowcy mogą porządzić pół roku dłużej. Kto później na prezydentów Sopotu i Gdyni?
PiS rozważa przesunięcie terminu wyborów samorządowych z jesieni 2023 r. na wiosnę 2024 r. Oznaczałoby to wydłużenie obecnej 5-letniej kadencji trójmiejskich radnych i prezydentów o pół roku. Choć do jednego i drugiego terminu jest jeszcze sporo czasu, to już mówi się o różnych możliwych przetasowaniach we władzach Gdyni, Gdańska i Sopotu. Mają one związek m.in. z wprowadzeniem limitu kadencji w samorządach.
- kadencyjność, czyli limit mówiący o tym, że prezydentem można być tylko dwie kadencje z rzędu
- kadencję wydłużono z 4 do 5 lat
Wspomniane dwie kadencje liczone są od 2018 r. Oznacza to, że prezydent Gdyni Wojciech Szczurek i prezydent Sopotu Jacek Karnowski mogą rządzić jeszcze tylko 5 lat od kolejnych wyborów (czyli do 2028 r. o ile w nich wystartują i je wygrają).
Wszystko o ostatnich wyborach samorządowych
Nie dotyczy to prezydent Gdańska Aleksandry Dulkiewicz, która stanowisko objęła już w trakcie trwania obecnej kadencji. Przepisy - w uproszczeniu - mówią bowiem o tym, że limit dotyczy dwóch pełnych kadencji. Zgodnie z nimi, obecna kadencja Dulkiewicz się więc "nie liczy" i teoretycznie może ona rządzić miastem przez kolejnych 10 lat (do 2033 r.), jeśli wygrywać będzie kolejne wybory.
A na pewno zamierza w nich startować ponownie.
- Moim marzeniem jest praca dla Gdańska, dlatego chcę wystartować w wyborach 2023 na prezydenta Gdańska - mówiła Dulkiewcz w rozmowie z nami przeprowadzonej w ubiegłym roku.
Do walki o urząd prezydenta Gdańska ponownie może chcieć też stanąć kandydat PiS, a obecnie poseł Kacper Płażyński.
Wybory samorządowe pół roku później?
Niewykluczone jednak, że całej trójce prezydentów obecna kadencja z automatu wydłuży się o pół roku. Jak ustalił Dziennik Gazeta Prawna, PiS rozważa przygotowanie ustawy ws. przesunięcia wyborów samorządowych z jesieni 2023 r. na wiosnę 2024 r.
Rozmówcy gazety twierdzą, że determinacja w tym temacie jest w szeregach partii duża. Jednym z powodów jest to, że gdyby wybory samorządowe odbyły się jesienią 2023 r., skumulowałyby się z wyborami parlamentarnymi, które też mają się odbyć jesienią 2023 r.
- Trudno będzie zorganizować wszystko w jednym czasie, ludzie mogą się w tym pogubić. Dlatego przygotujemy ustawę wydłużającą obecną kadencję samorządów, np. o pół roku - mówi dla DGP polityk PiS.
Przyznaje, że tak będzie, o ile nie dojdzie do wcześniejszych wyborów do parlamentu. Bo wówczas problem rozwiąże się sam.
Drugim powodem ma być kalkulacja polityczna.
- Opozycja, za którą stoi wielu znanych prezydentów miast, mogłaby uzyskać w głosowaniach samorządowych dobre wyniki. I wtedy, gdybyśmy nie zmienili kolejności głosowań, z marszu wchodzi w wybory parlamentarne jako umowny zwycięzca, a my jako umowni przegrani. Nie chcielibyśmy tego - cytuje polityka PiS gazeta.
Na plany przełożenia terminu wyborów samorządowych o pół roku przychylnie - z powodów organizacyjnych - ma już patrzeć Krajowe Biuro Wyborcze.
Jak prezydenci Gdyni, Gdańska i Sopotu oceniają ten pomysł?
Zapytaliśmy władze Gdyni, Gdańska i Sopotu, jak zapatrują się na potencjalne przedłużenie im o pół roku trwającej właśnie kadencji.
Zachowawczo do sprawy podchodzą póki co władze Gdyni.
- Na razie rozmawiamy o doniesieniach medialnych. Kiedy pojawi się projekt ustawy w sejmie, będziemy mieli do czego się odnosić - komentuje Agata Grzegorczyk, rzeczniczka prezydenta Gdyni.
Jak mówi nam prezydent Gdańska, Aleksandra Dulkiewicz, "trudno dopatrzyć się w propozycji PiS-u dobrych intencji, czyli dalszego rozwijania lokalnych wspólnot."
- W kontekście Polskiego Ładu, który odbiera finanse samorządom, to raczej dalsze rozstawianie sideł. Obawiam się, że w ten sposób rządząca partia rozpoczyna polowanie na niepokornych prezydentów i burmistrzów. Bo z jednej strony możemy dłużej prowadzić sprawy naszych miast, ale z drugiej pozbawieni funduszy będziemy wystawieni do odstrzału - komentuje Dulkiewicz - Termin wyborów nie powinien być wykorzystywany tak bardzo instrumentalnie do bieżącej polityki. Jeśli natomiast chodzi o argument natury organizacyjnej, to kalendarz daje takie możliwości, żeby wybory nie odbywały się tydzień po tygodniu - wskazuje.
Czytaj też:
Prezydenci Gdyni, Gdańska i Sopotu z wotum zaufania i absolutorium
Prezydent Sopotu uważa, że "nie powinno się zmieniać zasad w trakcie gry".
- Mieszanie w ordynacji wyborczej, zwłaszcza przed wyborami, z powodów politycznych uważam za naganne. Nigdy nie powinno się zmieniać zasad w trakcie gry, zwłaszcza jeśli nie robi się tego z ważnych powodów, a kumulację wyborów nie uważam za naprawdę ważny powód. Zmiany w ordynacji, jeśli już, to powinny być wprowadzane przynajmniej jedną kadencję wcześniej niż miałyby one obowiązywać. Każde inne działanie jest nieuczciwe - mówi nam Jacek Karnowski.
Kto po ostatniej kadencji Szczurka i Karnowskiego?
Choć na konkretne decyzje i deklaracje dotyczące startu w najbliższych wyborach samorządowych jeszcze za wcześnie, to nieoficjalnie mówi się o tym, że w Gdyni i Sopocie, które wcześniej niż Gdańsk czeka polityczna rewolucja, rozważane są już różne scenariusze.
- Od dawna mówi się o tym, że prezydentowi Sopotu marzy się wielka polityka. Potwierdza to zresztą jego ostatnie mocne zaangażowanie w sprawy ogólnopolskie i działalność w stowarzyszeniach zrzeszających krajowych polityków - mówi jeden z naszych rozmówców, polityk PO. - Słychać głosy, że w związku z tym prezydent Karnowski nie wystartuje już w najbliższych wyborach samorządowych, mimo, że mógłby rządzić jeszcze jedną kadencję, bo wybierze start w wyborach parlamentarnych. W ogóle by mnie to nie zdziwiło - dodaje.
Zobacz też:
Prezydent Sopotu na czele nowego samorządowego stowarzyszenia
Wśród osób, które Karnowski miałby mianować na swojego następcę w fotelu prezydenta Sopotu - w rozmowach z kilkoma politykami, których pytaliśmy o ten temat - najczęściej przewijało się nazwisko obecnej wiceprezydent Magdaleny Czarzyńskiej-Jachim.
- Niewykluczone jednak, że ostatecznie ten wybór padnie na drugiego zastępcę Marcina Skwierawskiego. Jego do tej roli Karnowski przygotowuje przecież znacznie dłużej [Skwierawski jest dłużej wiceprezydentem, niż Jachim - dop.red] - wskazuje jeden z naszych rozmówców.
W Gdyni natomiast mówi się o tym, że potencjalnym kandydatem w wyborach na prezydenta miasta, po wygaśnięciu kadencji Wojciecha Szczurka, mógłby być jego obecny zastępca Marek Łucyk.
Zapytaliśmy oficjalnie władze Gdyni i Sopotu o to, kogo widzą jako swoich następców, gdy sami stracą możliwość startowania w wyborach prezydenckich.
Nie uzyskaliśmy odpowiedzi na to pytanie.
Miejsca
Opinie (576) ponad 20 zablokowanych
-
2021-09-22 08:03
Opinia wyróżniona
Brak przyszłości (31)
Szkoda tylko, że nie ma żadnej alternatywy ani w skali kraju, ani w skali miast. I choć jednych i drugich źle się wspomina- mam wrażenie, że teraz coraz bardziej przesuwa się granice tego na co ze społeczeństwem można sobie pozwolić. Mi jako młodemu człowiekowi naprawdę zaczyna być smutno, bo jako kraj stoimy w miejscu mimo zapleczu
Szkoda tylko, że nie ma żadnej alternatywy ani w skali kraju, ani w skali miast. I choć jednych i drugich źle się wspomina- mam wrażenie, że teraz coraz bardziej przesuwa się granice tego na co ze społeczeństwem można sobie pozwolić. Mi jako młodemu człowiekowi naprawdę zaczyna być smutno, bo jako kraj stoimy w miejscu mimo zapleczu technicznemu(mechanika, elektronika i programiści cenieni za granicą) i myślą tylko jak zamydlić oczy, żeby wybrać akurat tę chorągiewkę, choć wszyscy są tacy sami.
- 224 38
-
2021-09-23 10:55
Dlaczego sam nie kandydujesz zamiast narzekać ?
- 0 0
-
2021-09-22 19:37
Są fajni ludzie ale skoro tak piszesz, to nawet nie
Czytałeś ostatnich kandydatów w wyborach
- 0 0
-
2021-09-22 18:22
Gdyński Ratusz do przewietrzenia czuć tutaj na kilometr naftalinę
Budowanie dróg i ulic w Gdyni przy uzyciu ton farby to kleska obecnej władzy .Dwa lata ogromna dziura w jezdni na ul.J.Wisniewskiego przy Bazie Kontenerowej oraz 40 lat budowa wiaduktu i tunelu na ul. Puckiej to wizytówka ciężkiej harówy tych przyspawanych do krzeseł ludzi...
- 4 0
-
2021-09-22 17:02
Dajcie
Pisowi wladze to wam wytnie caly trojmiejski park jak ktos nie wie niech sie przejdzie na spacer co Obajtek i spolka robia
- 2 2
-
2021-09-22 16:51
Szkoda
Ze w sejmie tego nie uchwalili siedza dziady po 5 kadencji ile mozna patrzec na te r...je
- 0 1
-
2021-09-22 11:36
(2)
Zgadzam sie, dlatego ja wlasnie aplikuje na pozycje za granica (pracuje w jednej z wymienionych branz). Tutaj niestety kierujemy sie na unijny exit wiec wole zabezpieczyc swoja przyszlosc dopoki granice sa otwarte...
- 2 3
-
2021-09-22 12:51
Ja tak samo (1)
Wstrzymywałam się, bo dziecko kończy podstawówkę i nie chce go obarczać zmianą języka, ale to co się teraz dzieje, przekracza wszelkie normy, a pamietam jeszcze komunę. Z żalem, ale czas uciekać.
- 2 4
-
2021-09-22 14:42
Panom już dziękujemy. Kiedy lot? Pytam, bo chcę pomachać na do widzenia.
- 1 1
-
2021-09-22 09:16
niech rzadza byle by cos robili, bo narazie sie nic nie zmienia na lepsze
- 6 1
-
2021-09-22 08:51
Gorzej od szczura być nie moze (15)
Nie mieszaj babom we łbach. Gorzej od rządów szczura mogloby być tylko za Stalina. Nawet do tarcia chrzanu się nie nadaje. Ten podnóżek Łućko jest widać z tej samej plasteliny ulepiony.
- 29 6
-
2021-09-22 09:11
Oczywiście że może. (14)
Polecam wycieczkę na podkarpacie, gdzie posłowie PiS ostatnio zabronili wifi w szkole :D
- 12 19
-
2021-09-22 11:29
internet w komórkach jest powszechnie dostępny od 15 lat lub dłużej
wg specjalistów pisowskich blokada wifi to odcięcie od internetu?
i dziwią się że ludzie uważają ich za średniowiecznych zacofańców
różaniec mówić - to jest nauka i przyszłość, a internet to szatan!!- 5 5
-
2021-09-22 09:57
(12)
I bardzo dobrze jeśli to prawda, dzięki temu odcięli się od lewactwa które istnieje tylko w necie i skupili się na nauce i rozmowie z rówieśnikami
- 17 12
-
2021-09-23 10:59
Jasne, najlepiej wprowadzić cenzurę i blokadę "nieporządanych" informacji jak za PRL. To partia będzie decydować o czym ludzie
- 0 0
-
2021-09-22 12:49
Chyba na cnotach niewieścich (1)
- 0 2
-
2021-09-22 14:41
Napisał rodzimy odpowiednik amerykańskiego bejzbola.
- 0 1
-
2021-09-22 10:55
Tak, po co mają rozmawiać z ludźmi którzy wnoszą coś do ich życia. (2)
Przecież mają siedzieć tylko w otoczeniu narzuconych przez szkołę kolegów... Czysta komuna...
- 4 8
-
2021-09-22 14:39
trollowac też trzeba "umić", koziołku
Narzuconych przez szkołę??? W jaki sposób? Do tej pory było tak, że każdy składał papiery tam, gdzie chciał. Teraz to szkoła narzuca, kto ma być twoim kolegą?
- 3 1
-
2021-09-22 12:50
Kolegów i księży od religii
Żeby czasem nie zaczęli myśleć za siebie.
- 2 6
-
2021-09-22 10:32
a wiesz że w komórce masz np. dostęp do słownika j.angielskiego j.niemieckiego czy j.hiszpańskiego ON-Line (5)
bez dostępu do netu - podkarpackie dzieci potem skończą szkołę jako niedouczone imbe**yle - czytaj - idealny wyborca dojnej zmiany vel nowy wał
- 12 14
-
2021-09-22 11:42
słownik masz mieć w głowie (4)
a nie "w komórce".
- 9 6
-
2021-09-22 16:34
Ty masz w glowie stolec i, o dziwo, tez zyjesz.
- 0 3
-
2021-09-22 14:00
Przypadkiem podsumowałeś podejście do nauki pokolenia PRL. (1)
Tak, kuj wszystko na blachę, pod żadnym pozorem nie rozumiejąc.
A potem mamy ludzi którzy nie odróżniają antyszczepionkowców od naukowców.- 4 4
-
2021-09-22 14:37
A jak chcesz znać słówka z języka obcego, jeśli ich nie zakujesz? Nie wystarczy schować słownik przed snem pod poduszkę:)
- 1 2
-
2021-09-22 11:55
ty nie masz w głowie nawet tabliczki mnożenia
ledwo się potrafisz podPiSać
- 5 4
-
2021-09-22 08:25
W Gdyni jest alternatywa: Horała (5)
Sprawdził się w komisji VAT, wykazał się ogromną niezależnością i wielką inteligencją, jak również kulturą osobistą.
- 14 61
-
2021-09-22 16:51
Buehehe
- 0 2
-
2021-09-22 16:33
Dyzurny troll zawsze pierwszy. Na madry wpis zawsze pierwszy odpowie d**il.
- 1 0
-
2021-09-22 08:42
Horała budował przez 5ostatnich lat lotnisko ... i zacząć nie mógł - taki zdolny w stawianiu "MiŚia na miarę naszych czasów" (2)
potem dostał "za Nieudolność" kopa w górę do ministerstwa - ot wróciły znane nam metody na nieudolnych partyjnych partaczy z czasów PZPR... wylanie poprzez awansowanie
- 30 10
-
2021-09-22 14:42
Przez jakie 5 lat? Misiu!
2 czerwca 2018 r. Prezydent RP podpisał ustawę o budowie lotniska.
Misiu zgłoś się do budowy. Wybudujesz w 5 lat. Dwa razy szybciej niż Niemcy, którzy wciąż budują...- 2 5
-
2021-09-22 09:35
Horała to Pacynka - Miś naszych czasów :) Po co jest ten Miś? Nikt nie wie więc nikt nie zapyta :)
Wiesz co my robimy tym Misiem? My otwieramy tym Misiem oczy niedowiarkom, mówimy to nasze i to nie jest nasze ostatnie słowo :)
- 17 9
-
2021-09-22 08:35
Opinia wyróżniona
Czyżby artykuł już sugerował następców (8)
Moim zdaniem czas na nową krew, ale nie tylko zmianę twarzy z tego samego ugrupowania chodzi o całkowite nowe spojrzenie ...Gdynia ma juz swojego nowego kondydata ,organizujemy się, będzie miła niespodzianka
- 180 16
-
2021-09-22 14:22
no tylko ciekawe kogo zamiast Szczurka.... (3)
Poważnie pytam, bo chętnie oddam głos. Ale jeśli "świeżą krwią" nazywamy Horałę, Trzebiatowskiego, czy Łucyka, to myślę, że nadal nie ma kontrkandydata.
- 26 4
-
2021-09-22 16:42
(1)
Ma być ŁUcyk,za to że zrobił w koncu porządek z parkingami w mieście,i mieszkańcom teraz żyje sie lepiej .....................
- 4 14
-
2021-09-22 19:38
Hababaha
- 1 1
-
2021-09-22 16:12
Horala się nie nadaje cynik polityczny
- 15 6
-
2021-09-22 12:44
Cała Trójca powinan odejść do głębkiej szuflady (1)
Mam tylko nadzieje, że nigdy więcej tej pani w Gdańsku nie zobaczymy u sterów. Za dużo cwaniactwa, sztuczności i jedynie jej ziomki mają się znakomicie w zarządach spółek miejskich. A ona pokazuje się jedynie wtedy, kiedy można błysnąć w TVN-ie.
Najgorsza z dotychczasowych prezydentów. Stracone lata dla miasta- 29 7
-
2021-09-22 16:26
do więzienia raczej nie do szuflady
- 4 3
-
2021-09-22 12:04
dośc już Szczurka, ale każdy byłby lepszy niż Łucyk, każdy...
- 46 2
-
2021-09-22 11:27
Krzesło.
Mogą wskazać krzesło i ono wygra wybory. W cuglach.
- 18 2
-
2021-09-22 08:30
Opinia wyróżniona
Cała trójka wygrywa w pierwszej turze z wynikami 60-75% (24)
Trójmiasto, tu się żyje...
- 76 212
-
2021-09-22 19:50
Trochę z innej beczki wielki opór samorządowców przeciwko rządowi dziwnie zbiegł się z wprowadzeniem ograniczenia kadencyjności (1)
Nie żeby tym drugim też się to nie przydało
- 3 2
-
2021-09-23 11:05
Przespałeś ostatnie 6 lat ? kadencyjność wprowadzili właśnie z powodu oporu samorządów.
- 0 0
-
2021-09-22 16:56
Jedno jest pewne jestes z Pis nigdy tu nie wygrasz hehe
- 5 8
-
2021-09-22 12:18
Szczególnie przy sfałszowanych wyborach to możliwe !!!
I braku kontroli w lokalach wyborczych .
- 5 3
-
2021-09-22 11:32
i właśnie za to uwielbiam Gdańsk (15)
tu jest normalnie, tutaj ludzie myślą samodzielnie, komuna i ruscy agenci pisowscy nie mają tu nic do gadania
bić czerowną pisowską zarazę!!- 11 61
-
2021-09-22 16:44
Czy dur... to sie urodziles???
- 1 5
-
2021-09-22 12:22
Tak jak czerwoną i Niemiecką Pe-łowską zarazę !! (13)
Właśnie Gdańsk jest jednym z niewielu zmanipulowanych miast poddającym się tej hołocie z PO !
Ale są tutaj też jeszcze ludzie normalni którzy nie dopuszczą do rozprzestrzenienia się tej PO-zarazy !- 44 10
-
2021-09-23 11:02
Jak do tej pory słabo wam to wychodziło bolszewicy :)
- 0 0
-
2021-09-22 16:57
Luzuj
Bo pikawka strzeli kolo
- 2 8
-
2021-09-22 12:33
niewielu miast? (10)
a wymień mi choć jedno duże miasto w Polsce gdzie by wygrał PiS
.... ale choćby jedno takie wymień!!!- 9 21
-
2021-09-22 15:03
W jaki sposób PiS może wygrać w dużym mieście?
Kto za czasów PRL stanowił w dużych miastach największą organizację? Czyżby nie PZPR? Kto rządził w największych zakładach pracy, urzędach i różnych instytucjach? Wojsko, Milicja, ormo, zomo. Gdzie mieściły się ich gawry? W największych miastach! Gdzie było najwięcej różnej maści konfidentów? Po upadku PRL zniknęli tak, na pstryknięcie palcami? Potrzebna im była " gruba kreska", bo w innym przypadku suweren zrobiłby porządek...
- 22 3
-
2021-09-22 14:01
Wystarczy mi że wygrał w Kraśniku :D
- 1 5
-
2021-09-22 13:46
Nie ma dużego bo SBcja we spół z PO trzyma na tym łapę. Gdyby to PiS dogadał się z SBkami i komuchami (5)
to dzisiaj ta partia miałaby duże miasta i to są fakty.
- 31 12
-
2021-09-22 16:38
Nieszczesny glupcze, przeciez PiS i PO rzadza Polska od 1997 roku, jedni i drudzy dogadani przede wszystkim z czarna zaraza.
- 4 9
-
2021-09-22 14:51
Ręce opadają (1)
człowieku, nie słuchaj już TVP i nie powtarzaj dyrdymałów
- 5 12
-
2021-09-22 16:58
Ty widać jesteś zagorzałym zwolennikiem TVN i Polsat oraz gazety Wyborczej !!!
Niemcy Niemcy Niemcy ponad wszystko ! jak tak się tobie tutaj nie podoba to dla czego nie wyjedziesz ? do swoich ukochanych Faterlandów ? to akurat stacje które mają niewiele z rzeczywistością ale fanatycy i tak w nie wierzą !
- 13 3
-
2021-09-22 14:25
A może chodzi o to, że w dużych miastach jest dostęp do jakiegokolwiek szkolnictwa wyższego?
Może dlatego, że ciężej w tak dużej wspólnocie o zaściankowy sposób myślenia? Nie, to na pewno "spiseg" bolszewii, czy innych Niemców....
- 7 15
-
2021-09-22 13:59
za to duże są długi rządów nieoPiSanych nieudaczników 433Miliardy tylko w ostatnie 2 lata
- im zdrowe jak koń klacze padają
- 9 24
-
2021-09-22 12:45
Pcim? (1)
- 6 18
-
2021-09-22 20:59
Tu mnie zaskoczyłeś!
Faktyczne stolica amerykańskiego mitu; od sprzątaczki do milionerki.- 2 0
-
2021-09-22 08:41
no przecież nie pisowcy
- 11 32
-
2021-09-22 08:33
niestety tak (2)
- 32 11
-
2021-09-22 17:08
Stety tak! Na szczęście PiS w Trójmieście nie ma żadnych szans :) (1)
- 10 20
-
2021-09-22 19:02
Zebys sie nie zdziwił jak za Komoroskiego
- 5 2
Wszystkie opinie
-
2021-09-22 07:02
Koniec z Oligarchia (8)
Brawo PIS
- 184 97
-
2021-09-22 07:17
(2)
Jasssne Szczur po latach rządzenia ma dodatkowe pół roku a jak wygra(co jest bardzo mozliwe)kolejnych pięc i już po Gdyni tak jest i bedzie jeszcze bardziej zadłuzona
- 24 6
-
2021-09-22 07:28
Idź na Wybory (1)
To idź na wybory i decyduj kto ma być prezydentem ! A nie później lament, że nic w mieście się nie dzieje !
- 37 1
-
2021-09-22 08:28
jak to sie nie dzieje?
dużo się dzieje, przecież pis tutaj mąci, niszczy lotos i lokalne firmy, zabiera dotacje
oczywiście nikt z trójmiejskiej ekipy pisu nawet nie piśnie bo się boją że wylecą na zbity łeb
za swoją służalczość pisowi liczą na jakieś dobrze płatne stanowiska dla rodzinki- 14 16
-
2021-09-22 08:16
brawo bo?
- 5 1
-
2021-09-22 09:03
Tak to jest,
kiedy nie rozumie się najprostszych tekstów. Zmiany są podyktowane tym, co PiS przyznaje sam, żeby samemu pozostać oligarchią, tyle, że na poziomie krajowym. Nawet się z tym szuje nie kryją: "Ustawiamy termin wyborów tak, żeby nie przegrać".
- 7 6
-
2021-09-22 10:43
I jeszcze ich
Kolesi ze spółek miasta i urzędów
- 1 0
-
2021-09-22 17:30
Zastąpią w Gdansku - piszczący Kacperek, w Gdyni - Swęncjusz, bo zasłużył za całokształt, w Sopocie kacperek pies zomowca dudy z Crzz Solidarnosc. Na oblad teren czyli obszcz*nie Sopotu bedzie go prowadzil z pensja 20 tys gwozdzikiewicz.
- 0 1
-
2021-09-22 18:09
Tylko oni
Patologia Ignorancja Skandal w skrócie PIS
- 3 2
-
2021-09-22 07:02
A co to za roznica? (11)
Mieszkancy i tak wybiorą to samo dziadostwo...
- 222 25
-
2021-09-22 07:43
Pizza (8)
Co lepsze PiS czy PO. To ci odpowiem drogi kolego czy koleżanko żadne z powyżych. Bo to ten sam syf nie wiem czy pamiętacie ale oni wywodzą się z jednej niegdyś parti i teraz zobacz jak ten nowotwór się rozrósł i zatrówa życie polekom i nie tylko no teraz całej Uni. Myślicie że Eu chce się słuchać o problemach Polski i tym młynie co się teraz odwala najchętniej to by nas poświęcili sąsiadowi z wschodu.
- 23 7
-
2021-09-22 08:02
(6)
Taaa i wtedy powstaje Wszystko dla Gdańska i cyk bo przecież to nie PO.
- 23 1
-
2021-09-22 08:13
(3)
Tak samo jak Hołownia, niby nie PO a jednak. Wilki w owczych skórach.
- 23 5
-
2021-09-22 15:15
Kolega, doktorat z ekonomii. (2)
W wyborach głosował na Holownie.
Ostatnio podczas spotkania,mówi do mnie. Widziałeś i**otę? Stoi przed tobą...- 4 0
-
2021-09-22 20:40
Errata, powiedział - stoi przede mną... (1)
- 1 2
-
2021-09-22 22:02
Cieniutki tekst... Tylko na tyle ciebie stać?
- 1 0
-
2021-09-22 10:21
Tak samo jak złodzieje, niby nie dojna zmiana PiS a jednak
- 2 4
-
2021-09-22 10:21
Taki Bielan i Republikanie niby nie podnóżki kulawego a jednak dojna zmiana
- 1 6
-
2021-09-22 11:18
Tyle że PiS tu nie rządziło.
- 3 0
-
2021-09-22 07:54
To co chcesz z tym zrobić skoro wyborcy ich wybiorą na następna kadencję .Pamiętaj , nieobecni w czasie wyborów nie mają racji , absencja w wyborach to jest też wybór tyle że bez prawa do oceniania
- 18 0
-
2021-09-22 08:32
to niech wybiora inne dziadostwo
Gra na "mniejsze zlo" jest oczywista, bo to czego srodowiska polityczno-urzednicze jedynie obawiaja, to zmiana.
Nie wazne, dobra czy zla. Jakakolwiek ...
Bo ona zrywa i przecina uklady...- 14 2
-
2021-09-22 07:03
Niestety. Tym państwu już dziękujemy (13)
Bierność, mierność to ich charakterystyka. Niestety ja ich wybrałem nigdy więcej na nich niezagłosuję.
- 319 32
-
2021-09-22 07:47
(10)
My dziękujemy. My to znaczy kto?
- 6 16
-
2021-09-22 08:13
Zawiedzeni wyborcy (1)
- 19 3
-
2021-09-22 08:52
Ale to twój głos , upoważnił cię ktoś do wypowiadania się w jego imieniu? Nawet się nie podpisałeś
- 3 14
-
2021-09-22 08:13
(1)
Mieszkańcy.
- 16 1
-
2021-09-22 12:55
A ktoś ty by wypowiadać się również w moim imieniu?!
- 0 3
-
2021-09-22 08:16
(2)
Większość, czego nie rozumiesz?
- 13 1
-
2021-09-22 08:53
a może grubość ?
- 2 2
-
2021-09-22 09:05
Ty to jeszcze nie większość .
- 1 5
-
2021-09-22 10:10
Jedno jest pewne... (2)
Widzę, że nerw lekko popuścił.
Bez względu na to, czy wybory odbędą się jesienią '2023, czy pół roku później, jedno jest pewne. Zapewniam Ciebie, że to My, Wyborcy, będziemy Sprite, a oni Pragnienie.- 4 0
-
2021-09-22 10:23
(1)
chyba u ciebie w Grajewie
- 0 1
-
2021-09-22 10:48
Sugerujesz, że wyborcy w Trójmieście nie mają nic do powiedzenia? Hmmm.... ciekawe to w kontekście przyszłych wyborów.
- 0 0
-
2021-09-22 08:07
To w ilu ty miastach głosujesz
- 6 7
-
2021-09-22 10:44
Jeszcze ich kolesi
Trzeba wyj...z urzędów i spółek miasta
- 3 0
-
2021-09-22 07:03
(9)
Sytuacja nieznana w skali kraju, żeby na tyle lat zabetonować samorząd tymi samymi ludźmi. Stąd taka patologia, nepotyzm i marazm. Brak świeżej krwi zawsze prowadzi do choroby i patologii każdego organizmu, również sensu stricto. W zasadzie to obecny układ utrzymuje się od czasów transformacji.
- 260 11
-
2021-09-22 07:33
(2)
Ale to ich wina, że nie ma lepszych kandydatów? Ok, w Gdańsku sytuacja specyficzna, ale przecież ktoś na nich głosował, nawet dużo ktosiów.
- 9 17
-
2021-09-22 08:32
(1)
Właśnie takie myślenie do tego doprowadza. Na ten urząd startowało już wielu ludzi którzy byli godni jego sprawowania, ale pewnie nawet o nich nie słyszałeś bo nie powiedzieli o tym w telewizji. Realnie liczy się dzisiaj tylko 2-3 kandydatów dużych partii którzy mają wsparcie medialne, pozostali nie mają szans by zaistnieć w świadomości mieszkańców.
- 21 2
-
2021-09-22 15:23
To nie wina wyborców, tylko systemu.
W dużych miastach potrzebny jest szeryf...
- 0 0
-
2021-09-22 07:44
Nieprawda (2)
Jest wiele miast z prezydentami długodystansowcami np Zaleski w Toruniu.
Uważam, że to patologia. Tak jak inni pisali uważam 2-3 kadencje i wymiana.- 14 4
-
2021-09-22 07:51
Gdzie Toruń a gdzie Trójmiasto w kontekście powstawania niezdrowych struktur z pogranicza władzy i biznesu. Nie ta skala, nie te pieniądze, nie ten świat, nie te wpływy i td.
- 22 2
-
2021-09-22 21:26
Tyle, że na przykładzie Gdyni wymiana Szczurka na Łucyka to żadna wymiana. Nie, nie popieram Horały, to byłaby chyba nawet zmiana na gorsze.
- 2 0
-
2021-09-22 08:06
(2)
Nie możesz powiedzieć, że sytuacja jest nieznana, bo jest znana chociażby w Trójmieście. Zapewne masz na myśli że sytuacja jest nietypowa, ale i tu nie miałbyś racji. Pamiętaj też, że "brak świeżej krwi" świadczy także o kontrkandydatach i wyborcach. A wyborcy mają święte prawo wybierać lepiej niż gorzej (tutaj mam na myśli nie tyle władze trójmiasta co władze centralne).
- 4 2
-
2021-09-22 08:43
Mają prawo.
Pytanie tylko, jak świadczy to o nich i do czego prowadzi...
- 6 0
-
2021-09-22 11:19
Bo głosują nie ma samorządowca a na partię.
- 0 0
-
2021-09-22 07:03
Także (3)
Psujcie ile się da bo niewiele wam zostalo
- 103 15
-
2021-09-22 07:20
Oni sami najwięcej psują
Dwie lewe ręce do pracy a tylko lans i lans ale wiadomo wina PIS
- 17 3
-
2021-09-22 10:22
Wyobraźcie sobie tego pajaca w okrągłych okularach jako prezydenta Gdyni? Jest szansa na zmiany! Chyba że jedyną opozycja będzie PiS to wtedy przegramy walkę o normalność w Gdyni ,bo ludzi na złość wybiorą kucyka byle nie PiS.
- 3 0
-
2021-09-22 12:20
czego PO nie zepsuje to PIS rozkradnie
no super
- 0 3
-
2021-09-22 07:05
Czyżby ktoś obawiał się że nie wygra w mieście? (6)
Gra na zwłokę czy strategia że Ci co dostaną się do sejmu będą kandydować na prezydentów i burmistrzów?
- 24 39
-
2021-09-22 07:25
Chyba ta św. trójca się obawia (5)
Przecież oni w ogóle nie zajmują się tym do czego zostali powołani. Tylko lans i osiem gwiazdek, oni są odklejeni
- 25 6
-
2021-09-22 09:15
Wiadomo, ich rolą jest siedzieć cicho, kiedy Nowy Wał zabierze samorządom następne 11 miliardów... (4)
- 2 8
-
2021-09-22 09:38
(3)
A co ci przeszkadza, że złodzieja w końcu zabiorą? Ważne, że zwykły normalny człowiek znowu będzie miał lepiej :)
- 7 2
-
2021-09-22 09:55
Jakim cudem normalny człowiek ma lepiej?
Dzięki cudownym rządom PiS normalny człowiek zarabia 0.25m2 mieszkania miesięcznie...
Lepiej ma tylko patologia, której robi różnicę czy mają 500zł na wódę, czy nie.- 4 3
-
2021-09-22 10:24
Nowy Wał
złodzieje zabierają, lepiej będzie miała dojna pissowska zmiana i jej patologia
- 1 3
-
2021-09-22 10:31
Tak jak jest dzisiaj za rządów PiS , wystarczy pójść do sklepu i wiadomo komu lepiej. Mnie nie jest lepiej , mnie jest lżej w portfelu
- 3 1
-
2021-09-22 07:09
Jeżeli trójmiejscy włodarze pozostaną na swoich stanowiskach (5)
To uznam, że jest coś na nami nie tak. Także tego...Do roboty
- 169 16
-
2021-09-22 08:24
tak, pisowskie trole, wtedy okaże się że jesteście mało skuteczni (4)
ciągle tylko szczujecie i mącicie, ale na nic się to zda
bo kacperek już pokazał że ma głęboko w czterech literach Gdańsk i cały region
gdy pis działa na szkodę Gdańska, ten przytakuje i słowem nie piśnie- 4 20
-
2021-09-22 09:09
Popusc gumę w majtach (3)
Nie jestem żadnym trollem z PiSu. Od momentu, kiedy otrzymałem prawa wyborcze, głosowałem na Budynia, później na Dulkiewicz. Gdybym nie miał FB to nawet bym nie wiedział, że ona jest prezydentem. Ona zamiast siedzieć na miejscu i działać, to się buja po kraju i Europie niewiadomo w jakim celu...
Ja mam tego dość, ty sobie głosuj na Dulkiewicz, ja poszukam tym razem gdzie indziej- 13 2
-
2021-09-22 09:16
Wcale nie jesteś trollem... (2)
Jeszcze napisz że "masz kumpla geja który nienawidzi LGBT" i będzie komplet...
- 1 12
-
2021-09-22 09:41
(1)
Bo taka prawda geje nie przyznają się do lgbt
- 8 1
-
2021-09-22 09:56
A inflacja nie wpływa na portfele polaków ;D
Ja pierdziu, cały dział propagandy tutaj przysłali?- 5 7
-
2021-09-22 07:09
Jeśli Łucyk miałby być prezydentem Gdyni... (10)
... może od razu przyłączyć ją do Rumi? ;)
- 208 3
-
2021-09-22 07:33
oj, nie. (3)
Nam w Rumi dobrze się mieszka i niech tak zostanie ;)
- 44 2
-
2021-09-22 09:55
oj, nie.
a co mnie obchodzi wasza Rumia i to że dobrze się wam tam mieszka
- 2 9
-
2021-09-22 10:35
Może tunel wam w końcu wybudują (1)
Jak się do Rumii przyłączycie
- 10 1
-
2021-09-22 11:03
Rumi - jedno i. Mądralo...
- 3 1
-
2021-09-22 07:38
Dobre
Nie głupie
- 13 1
-
2021-09-22 08:51
Bez przesady
Co ci Rumia zawiniła?
- 16 1
-
2021-09-22 08:55
elo no kurna, nie ma co niewinnej Rumii krzywdzić, daj spokój
- 15 3
-
2021-09-22 09:21
Wladze gdynskie jak chca sie utrzymac to zdecydowanie musza zaczac dzialac, ludzie sa zmeczeni tym nierobstwem w kierunku mieszkanca
Gdansk-wladza do zmiany, to chyba powinno byc jasne i oczywiste dla wszystkich- 16 0
-
2021-09-22 11:50
Nie po to uciekłem z Gdyni do Rumi, żeby znowu się w tym zapyziałym bagnie taplać.
- 6 2
-
2021-09-22 20:31
Lucyk prezydentem?
Prędzej Ziemia zmieni kierunek obrotu.
- 1 1
-
2021-09-22 07:10
(22)
Pani Dulkiewicz reelekcja nie grozi.
- 276 17
-
2021-09-22 07:13
A to ona jeszcze jest prezydętą Gdańska? (20)
- 50 4
-
2021-09-22 07:22
Ostatnio była w Budapeszcie z Trzaskowskim (16)
Na cholerę? Wszystkie nasze problemy już rozwiązała?
- 79 2
-
2021-09-22 07:56
Żebyś się nie zdziwił wygraną Dulkiewicz (13)
Każdy widzi jak rządzi, ale jak zamiast miałby zagłosować na kogoś z PiS, to i tak ją wybierze. Gdańsk jest stracony. To samo było z Adamowiczem przez 20 lat.
- 56 6
-
2021-09-22 08:00
Pomimo tego, że nie jestem wyborcą PiSu (12)
Śmiem twierdzić że Kacperek pyknie ją w pierwszym podejściu
- 38 9
-
2021-09-22 08:18
(2)
Też nie jestem za PISem ale jak nie będzie wyboru będę głosował za Płażyńskim żeby tylko Dulkiewicz nie wygrała
- 48 3
-
2021-09-22 09:17
Też nie jestem za PiSem, ale też mi zapłacili, więc napiszę że będę głosował za Płażyńskim.
Pytanie tylko czy fala uderzeniowa naddźwiękowego tramwaju nie będzie zbyt uciążliwa dla mieszkańców?
- 3 31
-
2021-09-22 10:32
byli tacy którzy skakali na główkę do nieznanej wody....
- 0 6
-
2021-09-22 08:19
może tak może nie , pożyjemy zobaczymy co chcą mieszkańcy Gdańska
- 11 0
-
2021-09-22 08:24
oby
- 8 0
-
2021-09-22 08:26
pyknie? ten zdrajca Gdańska?? (5)
przecież on nie podjął jednego działania przeciwko swojej ukochanej partii aby polepszyć stan Gdańska
nasze miasto nie jest dla niego ważne, tylko partia i stanowiska mają dla niego znaczenie, to taki partyjny standard u nich- 9 27
-
2021-09-22 09:02
Co nie zmienia faktu (4)
Że pyknie panią D. W pierwszym podejściu.
Już chyba wystarczy tej popeliny? Gdyby nie to, że Dulkiewicz ma FB to nikt by nie wiedział o tym, że ona jest prezydentem.- 30 1
-
2021-09-22 09:18
"Gdyby nie to, że Dulkiewicz ma FB to nikt by nie wiedział o tym, że ona jest prezydentem." (3)
Nowe hasło przekazu? Powtarza się od dłuższego czasu słowo w słowo...
- 8 19
-
2021-09-22 10:14
(2)
dlaczego FAKTY nazywasz "przekazem"? nie rozumiem tego, moze to jakos wyjasnic?
- 8 2
-
2021-09-22 10:59
A gdzie tu FAKTY? (1)
Nie mam FB i wiem kto jest prezydentem Gdańska. To już wystarczy żeby obalić Twoje "FAKTY"...
- 1 7
-
2021-09-22 15:25
jemu chodzi o fakty tvn
- 1 1
-
2021-09-22 10:36
Kacper nie będzie kandydował.
- 1 2
-
2021-09-22 08:23
(1)
a jakikolwiek problem rozwiązała?
- 29 1
-
2021-09-22 09:15
Tak
Nadmiar serduszek na fb
- 16 0
-
2021-09-22 07:57
Z tego jak piszesz to ty jesteś na permanentnych wagarach więc ,masz prawo nie wiedzieć co dzieje się wokół.
- 1 11
-
2021-09-22 07:59
Rozda pączki i elektorat z deficytem intelektualnym znów ją wybierze. (1)
- 32 1
-
2021-09-22 08:18
to dajcie drożdżówki , zobaczymy co wolą gdańszczanie
- 7 3
-
2021-09-22 08:32
Odnajdę Twój post po następnych wyborach.
Obawiam się, że nie doceniasz "roztropności" gdańszczan...
- 7 2
-
2021-09-22 07:11
Cała trójka do wymiany. (7)
Obiektywnie patrząc.
- 272 12
-
2021-09-22 07:22
I oby nikt z tej św. Trójcy się do żadnego sejmu nie dostał (3)
Bo to już będzie upadek tej instytucji
- 32 4
-
2021-09-22 08:03
Niech Dulkiewicz lepiej idzie do sejmu, senatu, eu, nato, gdziekolwiek
Inaczej zostanie na posadzie prezydenta Gdańska
- 14 2
-
2021-09-22 08:04
A można jeszcze nizej upaść ?
- 16 0
-
2021-09-22 11:50
Tylko na kogo?
jakoś nikt się nie wychyla ...
- 1 0
-
2021-09-22 09:00
Ciekawe, czy można się przemeldować by głosować np. w Sopocie
chętnie bym to zrobił bo tego typa trzeba usunąć w pierwszej kolejności.
- 12 1
-
2021-09-22 09:17
pani z gdanska , to chyba napewno
ludzie sie zawiedli, kompletna porazka- 13 0
-
2021-09-22 10:29
Miastem nie powinni rzadzic ludzie z nadania Politycznego bo dla nich najważniejszy jest interes polityczny
Tak własnie jest w Gdańsku i Sopocie .
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.