• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Scania taranująca trolejbus miała za mało hamulców

Patryk Szczerba
30 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Śledczy ustalili, że na części osi ciężarówki brakowało tarcz hamulcowych oraz zacisków. Śledczy ustalili, że na części osi ciężarówki brakowało tarcz hamulcowych oraz zacisków.

Potwierdziły się informacje podawane przez nas dzień po zeszłotygodniowym wypadku w Gdyni. Scania, która uderzyła w trolejbus na ul. Morskiejzobacz na mapie Gdańska, na części osi nie miała zacisków i tarcz hamulcowych. Konkretne zarzuty otrzymał już kierowca pojazdu.



Przesłuchanie 31-letniego kierowcy samochodu ciężarowego rozpoczęło się w piątkowe południe i trwało blisko trzy godziny. Mężczyzna złożył wyjaśnienia i przyznał się częściowo do stawianych mu przez prokuratora zarzutów.

- Dotyczą one nieumyślnego spowodowania katastrofy w ruchu lądowym przez umyślne naruszenie przepisów o zachowaniu bezpieczeństwa w ruchu drogowym - tłumaczy Witold Niesiołowski, szef gdyńskiej prokuratury rejonowej.

O tym, co powiedział przesłuchującym sam kierowca, śledczy nie chcą rozmawiać. Wiadomo jednak, że według ustaleń ciężarówka prowadzona przez kierowcę nie miała wszystkich potrzebnych hamulców. Brakowało zacisków i tarcz hamulcowych na części osi o czym pisaliśmy już w piątek. Mężczyźnie, który w momencie wypadku był trzeźwy, grozi teraz do ośmiu lat pozbawienia wolności.

Mieszkaniec Łowicza nie został tymczasowo aresztowany. Zastosowano wobec niego zakaz opuszczania kraju oraz 20 tys. zł poręczenia majątkowego.

Przypomnijmy: w czwartkowym wypadku, który wydarzył się tuż po godz. 9 rano, ciężarówka jadąca z nadmierną prędkością z Estakady Kwiatkowskiego staranowała trolejbus na ul. Morskiej, niszcząc także jadący za nim bus, zginęły dwie osoby, a dziesięć zostało rannych.

W czwartek dwójce mężczyzn ratujących poszkodowanych podziękuje osobiście prezydent Gdyni Wojciech Szczurek

Miejsca

Opinie (328) 4 zablokowane

  • moja opinia (2)

    Co najmniej połowa ciężarówek na obwodnicy nie spełnia wymagań technicznych, ale nasza policja nie potrafi temu zapobiec.

    • 46 0

    • Policaje

      z drogówki to też ludzie i chcą żyć , wiadomo Polska !!!

      • 3 3

    • To kierowca nie odpowiada za stan techniczny,

      tylko policja? No i mamy odpowiedz, jaka jest świadomość naszych driverów, oczywiście nie wszystkich, tylko tych ,,najlepszych,,. Kiedyś szofer sprawdzał wszystko, zanim ruszył w trasę. Teraz driver jest jak kierowca F-1, wsiada i jedzie, przepraszam, z......ala. Efekty są

      • 16 0

  • No dobra, ale czyja jest ta scania ??? (1)

    Na miejscu właścicieli fabryki zaskarżyłbym o czarny pr . Bo czy to znaczy, że koncern scania seryjnie wypuszcza pojazdy bez odpowiedniego wyposażenia ? Z torbami p. Kaczorowski by poszedł ....

    • 4 9

    • Polscy

      "pseudo" właściciele firm transportowych oszczędzają na częściach zamiennych a przeglądy to wiadomo jak się załatwia to ta cała prawda !!!

      • 11 0

  • antytir (2)

    Gdzie teraz są wielcy kierowcy ciągników siodłowych, którzy tak ciężko mają na polskich drogach.
    Teraz Was rozumiem na takim sprzęcie jeździcie, że ja napewno zostanę na osobówce.

    • 17 3

    • antytir (1)

      co rozumiesz ??????????

      • 1 8

      • antytir

        żałujecie na wszystko klocki, tarcze, opony, o remontach "niepotrzebnych awarii" nie wspominając, jeździcie wąskimi dróżkami by nie zapłacić 20 PLN za viatoll. Bardziej gorszące rzeczy pominę bo nie są na forum ogólne.

        • 2 1

  • grube badania i co nic wiecej tylko hamulce???

    to chyba bylo widac juz pod estakada jak lezal naczepe sie mialo do gory nogami jak na dłoni nie wiem jak ciagnik ale tam pewnie szału nie było widząc takie kapcie na felgach, dowalić takiemu cwaniakowi i kombinatorowi pewnie jeździl po zanizonych stawkach ciekawe czy nie byl przeladowany tą wodą ktoś to zliczył? nie ma żadnych listów przewozowych, WZ i tak dalej?? może go tu nie powinno być w tym czasie, miał pałzy wszsytkie i weekendy? prywaciarz za dyche...tępić takich i kontolowac dzien i noc szmundaków

    • 17 8

  • Hamowanie biegami???Retarder??? (1)

    • 14 2

    • heh biegami

      jak tyle ton to biegi moze dadza cos wiecej powietrza do hamowania ale trzeba mieć czym hamować nie oczami tu sie błedne koło zamyka poza tym nic wiecej z takiej góry, retarder moze ale muszą byc pewwwwwwwwne hamulce tylko z takiej góry z takim ładunkiem inne rzeczy to tylko takie dodatki dooo hamulców

      • 2 2

  • oj dzieciaki!!! (2)

    dobrze że niedługo wakacje dzieciaczki pojedziecie na kolonie na obozy i będziecie miały zajęcie!! i chociaż na jakiś czas znikną te durne i puste komentarze!! a za parę lat zaczniecie zarabiać ciężko pieniążki na życie to zobaczycie naszą polską rzeczywistość bo narazie mamusia to widzę opowiada wam że życie to bajka

    • 25 9

    • musisz zacząć od siebie dzieciaczku

      myślisz ze czym pojadą jak nie pociągiem, to podobnym sprzętem w wydaniu autobusów albo mmmm busik hehe

      • 3 3

    • haha

      a świstak dalej zawijał w sreberka....

      • 0 1

  • Nie bronię szofera. (14)

    Ale ganię kraj dzikiej konkurencji, jazdy złotówkę za kilometr, konkurencji zjadającej własny ogon, byle by złapać pracę, choćby poniżej kosztów. Uwalniania zawodów, gdzie chore umysły twierdzą, że konkurencja obniży ceny. Oto są efekty wolnego rynku w dzikim polskim wydaniu. Kto posmakował tego chleba, wie o czym mowa. Na hamulce już mu zabrakło. Teraz trzeba by przeczytać jego umowę, jaką miał stawkę za kilometr i dużo się wyjaśni.

    • 55 16

    • Szofer (1)

      dziadku to był przed wojną !!!!!

      • 3 14

      • ???????

        Dziwne... bo ja wiem, ze tak jest teraz... lucky you jesli wogole masz jakas umowe... czesto wszystko na lewizne a wyjazdy poza terytorium Polski rozliczane tylko w dietach...

        • 1 1

    • (7)

      Jak to targał z Żywca z Jeleśni to pewnie koło 1400pln także to mówi wszystko

      • 9 3

      • re (6)

        te 1400 to do spółki z małżonką chyba raz na rok w kupie widzisz skoro to dla ciebie godziwa zapłata za jazdę przez pół Polski

        • 4 7

        • Nie słuchajcie tego trolla - kroola (3)

          A ile w takim razie ty kroolu bierzesz za kąsanie kakała? może jeszcze powiesz, że więcej niż 1400? może to dla niego godziwa zapłata... więc co się wpier dalasz tu ze swoim zawistnym ryjem... a może pogadamy o rolnikach co, bo tak im żałujesz wszystkiego, a sam jesteś niedojdą, która nic w życiu nie osiągnęła!

          • 7 3

          • re (2)

            ty durniu policz ile na paliwo zejdzie ale to dla ciebie za trudne
            ryj ociekający jadem to ty masz
            za takie pieniądze nigdy nawet do samochodu nie podszedłbym
            a własną pracą i zasadami osiągnąłem więcej niż w twoim zakutym łbie możesz sobie wyobrazić a w ogóle to umyj zęby i w kant du.y mnie cmoknij

            • 2 6

            • (1)

              zamknij ryj kroolu, bo rąbie jak szamba niedojdo!

              • 2 3

              • Jaka inteligentna wymiana zdań.

                Podobne są rozmowy na radyjku.

                • 4 2

        • No widzisz, "znaffcy" już się wypowiedzieli... (1)

          A tymczasem paliwo do ciągnika na odcinek 500km kosztuje około 1000zł. A gdzie - dochód przewoźnika, zapłata za czas pracy, amortyzacja taboru, koszty napraw, przeglądów itp. Ale wszyscy mądrzy - tylko żaden nie ma pojęcia o kosztach.

          • 10 4

          • Po prostu biją pianę.

            To takie nasze Polskie

            • 5 2

    • Nie bronię szofera re

      w całości popieram nareszcie mądre słowo w tym bełkocie nawiedzonych ,,znawców tematu" typu bo szwagier mówił

      • 5 7

    • (1)

      Jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ... Skoro przyznał się do winy to był świadom, że auto nie jest w pełni sprawne, a dlaczego nie zostało naprawione? Bo to kosztuje... A nóż, widelec pokona trasę bez kłopotu, to niech jeszcze raz się bryknie.

      • 1 4

      • antytir

        nie przyznał się do tego, że jechał niesprawnym autem !!!!
        oni jak narobią bałaganu to się nigdy nie przyznają.

        • 0 1

    • antytir

      no i to jest powód by nieść śmierć na drogach tzn., że nie mam kasy to mogę kogoś zabić żeby zarobić troszkę więcej. Wasze tłumaczenia są prostackie myślicie, nie tylko wy macie źle.
      gratuluję i mam tylko nadzieję, że jeździsz wokół swojego domu i trafisz w swojego.

      • 0 1

  • W (1)

    naszych Starach czy Jelczach takie rzeczy są nie do pomyślenia !!!!!!

    • 7 0

    • Bo nie mają tylu osi.

      • 2 0

  • hj (1)

    Mobilki. Uwaga na inspektorów. Na krokodyle. Nie ostrzegam przed itd. Nigdy. Gdyby tego oszusta ktoś wcześniej zdjął z drogi nie doszło by do tej tragedii.

    • 24 3

    • myślisz, że ITD z radarem sprawdziłoby mu hamulce?

      buehehehhehehe
      Może jeszcze wierzysz w to, że oni pracują dla naszego bezpieczeństwa :D

      • 9 3

  • Bzdury piszecie (5)

    Ludzie nie jestem obrońcą tirów ani ich kierowców ale pisanie że tiry to rzęchy że niosą smierc że to że tamto to przesada . Rzeczywiscie w tym przypadku stan a raczej brak hamulców był powodem tragedii i tu nie miał bym litosci dla własciciela i zarazem kierowcy . Ale większosc wypadków smiertelnych powodują kierowcy sam osobowych których stan też odbiega od normy . Tylko nie są one tak nagłasniane a czasami dużo bardziej tragiczne w skutkach . Wiem to z doświadczenia prowadzę firmę pomocy drogowej.

    • 28 8

    • Co to znaczy więcej. (1)

      Więcej czyli co do wartości względnej czy bezwzględnej? Osobówek jest dużo więcej więc ma to kolosalne znaczenie.

      • 6 3

      • Uczciwa statystyka musiała by uwzględnić liczbę przejeżdżanych kilometrów,a takich danych nikt nie ma

        Pozostaje tylko internetowe wymachiwanie ku...szabelką przez małych i dużych mobilków

        • 2 1

    • Tak, tylko zauważ, że jeśli tir walnie w osobówkę to poczyni większe konsekwencje niż jeśli walnąłby w Ciebie "maluch". Wypadki powodują kierowcy przeróżnych aut, ale można by zminimalizować ich konsekwencje przenosząc przewóz pakunków na tory. Czasem naprawdę strach przejeżdżać jak śmiga ci tir za tirem na drogach.

      • 6 2

    • Dokladnieeeeeee

      stan osobowek jest przerazajacy... tiry gdyby byly w takim stanie jak soobowki to by po europie poruszac sie za bardzo nie mialy co bo by je tamtejsza policja zgarniala jeden za drugim. Co zas sie tyczy wlascicieli pojazdow... nie chodzi mi o takich typu Pan Wiesiu z jednym ciagniekiem co z niego zyje ale powiedzmy "wlascicieli firm przewozowych"... wysylaja w trase nie sprawnym samochodem z cala tego swiadomoscia a w papierach / "umowach" czesto jest klauzula ze za awarie, usterki, zniszczenia wskutek tego powstale placi..... kierowca. Jedziesz, wyboru nie masz, nie pojedziesz to ci za miesiac roboty nie zapalca - jak placa od przypadku do przypadku bo z plynnosicia krucho - to jedziesz - bo za pol roku kasy nie dostaniesz... zal czytac co tu wypisujecie.... :(. Milo zas czytac tych, ktorzy cos madrego maja do przekazania.

      • 4 0

    • antytir

      Weź pod uwagę, że mając do wyboru rów tir jadąc osobówką wybierzesz rów. A tir mając do wyboru rów osobówka na pewno nie zjedzie do rowu.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane