- 1 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (129 opinii)
- 2 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (250 opinii)
- 3 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (125 opinii)
- 4 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (59 opinii)
- 5 15 mln dofinansowania na prace na Puckiej (47 opinii)
- 6 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (283 opinie)
Scania taranująca trolejbus miała za mało hamulców
Potwierdziły się informacje podawane przez nas dzień po zeszłotygodniowym wypadku w Gdyni. Scania, która uderzyła w trolejbus na ul. Morskiej, na części osi nie miała zacisków i tarcz hamulcowych. Konkretne zarzuty otrzymał już kierowca pojazdu.
Przesłuchanie 31-letniego kierowcy samochodu ciężarowego rozpoczęło się w piątkowe południe i trwało blisko trzy godziny. Mężczyzna złożył wyjaśnienia i przyznał się częściowo do stawianych mu przez prokuratora zarzutów.
- Dotyczą one nieumyślnego spowodowania katastrofy w ruchu lądowym przez umyślne naruszenie przepisów o zachowaniu bezpieczeństwa w ruchu drogowym - tłumaczy Witold Niesiołowski, szef gdyńskiej prokuratury rejonowej.
O tym, co powiedział przesłuchującym sam kierowca, śledczy nie chcą rozmawiać. Wiadomo jednak, że według ustaleń ciężarówka prowadzona przez kierowcę nie miała wszystkich potrzebnych hamulców. Brakowało zacisków i tarcz hamulcowych na części osi o czym pisaliśmy już w piątek. Mężczyźnie, który w momencie wypadku był trzeźwy, grozi teraz do ośmiu lat pozbawienia wolności.
Mieszkaniec Łowicza nie został tymczasowo aresztowany. Zastosowano wobec niego zakaz opuszczania kraju oraz 20 tys. zł poręczenia majątkowego.
Przypomnijmy: w czwartkowym wypadku, który wydarzył się tuż po godz. 9 rano, ciężarówka jadąca z nadmierną prędkością z Estakady Kwiatkowskiego staranowała trolejbus na ul. Morskiej, niszcząc także jadący za nim bus, zginęły dwie osoby, a dziesięć zostało rannych.
W czwartek dwójce mężczyzn ratujących poszkodowanych podziękuje osobiście prezydent Gdyni Wojciech Szczurek
Miejsca
Opinie (328) 4 zablokowane
-
2013-04-30 21:00
przeciez to bohater
- 1 2
-
2013-04-30 21:05
Niby winny kierowca ... (1)
Niby winny jest kierowca, bo wsiada za kierownice do nie w pełni zgodnego z przepisami technicznymi pojazdu - o ile to jego prywatny samochód to OK - winny na 100%, ale jeśli pojazd należał do jakieś firmy ...
... ilu kierowców w obecnych czasach bezrobocia ma odwagę powiedzieć swojemu pracodawcy że wysyła go w rzęchu który powinien być na złomie ?
Raczej mało jest takich ... zaraz po takim donosie dostaje kopa za bramę gdzie w kolejce czeka 100 następnych chętnych.
Idę o zakład że jeśli w tym momencie zrobiono by kontrole wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej to 50% z nich byłaby zgodnie z przepisami niesprawna ... a mimo to wszystkie jeżdżą ...- 9 5
-
2013-05-01 00:16
Kierowca był właścicielem firmy, nikt go do jazdy nie zmuszał,poza pogonią za pieniądzem.
- 6 1
-
2013-04-30 21:11
TIR (1)
gdyby to był normalny kraj, to TIRy byłyby w leasingach i sprawne w 100%. Obcinając koszta , jest taki wynik. Chłopak jest tylko przypadkowym figurantem. Miał pecha, innym się udaje. Każdy chce pracować, zarabiać żyć w tym burdelu. Zabił ludzi, ale nie zrobił tego świadomie. Więc proszę, nie nakręcajcie się. To nie pierwszy przypadek braku hamulców. Kiedyś na końcu obwodnicy TIR wjechał w domek. Gdyby każdy płacił w terminie, paliwo kosztowało normalną cenę, samochody byłyby w leasingach, nowe sprawne serwisowane. Z stolca bata nie ukręcisz, a ten kraj tonie w stolcu
- 11 9
-
2013-04-30 21:31
Ale on się zgodził na stoclec, ta decyzja zaważyła na losie innych ludzi
Nie ma usprawiedliweinia że wszyscy jeżdzą tak. Trzeba ztym skończyć, nie godzić się i nie ryzykować.
- 8 1
-
2013-04-30 21:34
Nie godzić się
Powiedz to większości użytkowników golfa 2 i samochodów z lat 90 tych, to samo. Mniejsza masa, ale ilość większa
- 5 3
-
2013-04-30 21:57
ku....a
a ITD stoją na WZ i łapią za prędkość, tusk myślę że już przegrałeś wybory w trómieście...
- 13 3
-
2013-04-30 22:16
proponuję by prokuratot odcztał ostatni stempel z badania technicznego w dowodzie
i udał się do pana diagnosty z kajdankami! Człowiek dba o auto jak może, zawsze układ kierowniczy, hamulcowy i zawieszenie musi być na tip-top. Staram się jak mogę i nie miałem nigdy problemów z przejsciem badania technicznego! Ale znajomi mówią, że czasem diagnosta się przyczepi że sprężarka się poci olejem i już nie chcę podbić dowodu... o pierdołach typu rysa na reflektorze czy niepaląca się 1 z 4 żarówek postojowych nie wspomnę - zawsze to powðó by nie podbić dowodu. A tu proszę - wystarczy jedna oś na 3 z hamulcami i pan diagnosta problemów nie zauważył... "przypadek? nie sądzę..."
- 13 4
-
2013-04-30 22:25
Błędne koło trwa ....
... Tiry bez hamulców / kto dopuścił do ruchu / też jest współwinnym tragedii/, tzw autokary wożą dzieci / BEZ PASÓW BEZPIECZEŃSTWA!!!!!! Chory kraj, ale nic to , niedługo bedzie ojro..........
- 8 3
-
2013-04-30 23:12
Mechanik (1)
Czy właściciel pojazdu/kierowca musi być mechanikiem? Chyba nie? Kto dopuścił ten pojazd do ruchu?
- 3 6
-
2013-05-03 08:40
musi żeby nikt mu kitu nie wciskał,żeby mógł ocenić zagrożenie szef kuchni też musi być kucharzem żeby cię nikt nie podtruł wypłochu
- 1 1
-
2013-04-30 23:20
Zadziwiająco szybko została wydana opinie przez "biegłych"...
Proszę o podanie wzoru, ile jakich hamulców powinien mieć pojazd względem masy, własnej/całkowitej...
BĘDZIE NOBEL.....- 1 5
-
2013-04-30 23:29
a to wszytsko przez te remonty na estakadzie ::/ i całej prawie gdyni , sa te korki :/
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.