• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Scania taranująca trolejbus miała za mało hamulców

Patryk Szczerba
30 kwietnia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Śledczy ustalili, że na części osi ciężarówki brakowało tarcz hamulcowych oraz zacisków. Śledczy ustalili, że na części osi ciężarówki brakowało tarcz hamulcowych oraz zacisków.

Potwierdziły się informacje podawane przez nas dzień po zeszłotygodniowym wypadku w Gdyni. Scania, która uderzyła w trolejbus na ul. Morskiejzobacz na mapie Gdańska, na części osi nie miała zacisków i tarcz hamulcowych. Konkretne zarzuty otrzymał już kierowca pojazdu.



Przesłuchanie 31-letniego kierowcy samochodu ciężarowego rozpoczęło się w piątkowe południe i trwało blisko trzy godziny. Mężczyzna złożył wyjaśnienia i przyznał się częściowo do stawianych mu przez prokuratora zarzutów.

- Dotyczą one nieumyślnego spowodowania katastrofy w ruchu lądowym przez umyślne naruszenie przepisów o zachowaniu bezpieczeństwa w ruchu drogowym - tłumaczy Witold Niesiołowski, szef gdyńskiej prokuratury rejonowej.

O tym, co powiedział przesłuchującym sam kierowca, śledczy nie chcą rozmawiać. Wiadomo jednak, że według ustaleń ciężarówka prowadzona przez kierowcę nie miała wszystkich potrzebnych hamulców. Brakowało zacisków i tarcz hamulcowych na części osi o czym pisaliśmy już w piątek. Mężczyźnie, który w momencie wypadku był trzeźwy, grozi teraz do ośmiu lat pozbawienia wolności.

Mieszkaniec Łowicza nie został tymczasowo aresztowany. Zastosowano wobec niego zakaz opuszczania kraju oraz 20 tys. zł poręczenia majątkowego.

Przypomnijmy: w czwartkowym wypadku, który wydarzył się tuż po godz. 9 rano, ciężarówka jadąca z nadmierną prędkością z Estakady Kwiatkowskiego staranowała trolejbus na ul. Morskiej, niszcząc także jadący za nim bus, zginęły dwie osoby, a dziesięć zostało rannych.

W czwartek dwójce mężczyzn ratujących poszkodowanych podziękuje osobiście prezydent Gdyni Wojciech Szczurek

Miejsca

Opinie (328) 4 zablokowane

  • przeciez to bohater

    • 1 2

  • Niby winny kierowca ... (1)

    Niby winny jest kierowca, bo wsiada za kierownice do nie w pełni zgodnego z przepisami technicznymi pojazdu - o ile to jego prywatny samochód to OK - winny na 100%, ale jeśli pojazd należał do jakieś firmy ...
    ... ilu kierowców w obecnych czasach bezrobocia ma odwagę powiedzieć swojemu pracodawcy że wysyła go w rzęchu który powinien być na złomie ?
    Raczej mało jest takich ... zaraz po takim donosie dostaje kopa za bramę gdzie w kolejce czeka 100 następnych chętnych.

    Idę o zakład że jeśli w tym momencie zrobiono by kontrole wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej to 50% z nich byłaby zgodnie z przepisami niesprawna ... a mimo to wszystkie jeżdżą ...

    • 9 5

    • Kierowca był właścicielem firmy, nikt go do jazdy nie zmuszał,poza pogonią za pieniądzem.

      • 6 1

  • TIR (1)

    gdyby to był normalny kraj, to TIRy byłyby w leasingach i sprawne w 100%. Obcinając koszta , jest taki wynik. Chłopak jest tylko przypadkowym figurantem. Miał pecha, innym się udaje. Każdy chce pracować, zarabiać żyć w tym burdelu. Zabił ludzi, ale nie zrobił tego świadomie. Więc proszę, nie nakręcajcie się. To nie pierwszy przypadek braku hamulców. Kiedyś na końcu obwodnicy TIR wjechał w domek. Gdyby każdy płacił w terminie, paliwo kosztowało normalną cenę, samochody byłyby w leasingach, nowe sprawne serwisowane. Z stolca bata nie ukręcisz, a ten kraj tonie w stolcu

    • 11 9

    • Ale on się zgodził na stoclec, ta decyzja zaważyła na losie innych ludzi

      Nie ma usprawiedliweinia że wszyscy jeżdzą tak. Trzeba ztym skończyć, nie godzić się i nie ryzykować.

      • 8 1

  • Nie godzić się

    Powiedz to większości użytkowników golfa 2 i samochodów z lat 90 tych, to samo. Mniejsza masa, ale ilość większa

    • 5 3

  • ku....a

    a ITD stoją na WZ i łapią za prędkość, tusk myślę że już przegrałeś wybory w trómieście...

    • 13 3

  • proponuję by prokuratot odcztał ostatni stempel z badania technicznego w dowodzie

    i udał się do pana diagnosty z kajdankami! Człowiek dba o auto jak może, zawsze układ kierowniczy, hamulcowy i zawieszenie musi być na tip-top. Staram się jak mogę i nie miałem nigdy problemów z przejsciem badania technicznego! Ale znajomi mówią, że czasem diagnosta się przyczepi że sprężarka się poci olejem i już nie chcę podbić dowodu... o pierdołach typu rysa na reflektorze czy niepaląca się 1 z 4 żarówek postojowych nie wspomnę - zawsze to powðó by nie podbić dowodu. A tu proszę - wystarczy jedna oś na 3 z hamulcami i pan diagnosta problemów nie zauważył... "przypadek? nie sądzę..."

    • 13 4

  • Błędne koło trwa ....

    ... Tiry bez hamulców / kto dopuścił do ruchu / też jest współwinnym tragedii/, tzw autokary wożą dzieci / BEZ PASÓW BEZPIECZEŃSTWA!!!!!! Chory kraj, ale nic to , niedługo bedzie ojro..........

    • 8 3

  • Mechanik (1)

    Czy właściciel pojazdu/kierowca musi być mechanikiem? Chyba nie? Kto dopuścił ten pojazd do ruchu?

    • 3 6

    • musi żeby nikt mu kitu nie wciskał,żeby mógł ocenić zagrożenie szef kuchni też musi być kucharzem żeby cię nikt nie podtruł wypłochu

      • 1 1

  • Zadziwiająco szybko została wydana opinie przez "biegłych"...

    Proszę o podanie wzoru, ile jakich hamulców powinien mieć pojazd względem masy, własnej/całkowitej...
    BĘDZIE NOBEL.....

    • 1 5

  • a to wszytsko przez te remonty na estakadzie ::/ i całej prawie gdyni , sa te korki :/

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane