- 1 Tłumy na Trójmiejskim Marszu Równości (723 opinie)
- 2 Uważajmy, kogo wpuszczamy na klatkę (156 opinii)
- 3 Zginął alpinista Kacper Tekieli (439 opinii)
- 4 Gotówka? Są miejsca, gdzie nią nie zapłacisz (238 opinii)
- 5 Miasto da 400 tys. zł na zaniedbaną willę (175 opinii)
- 6 Zamiast w dziesiątkę, trafili kulą w płot (11 opinii)
Segway uratuje Mevo? Nowe rowery jeszcze w sierpniu
- Rozruch systemu Mevo 2.0 ma ruszyć w sierpniu, a rowery elektryczne dostarczy firma Segway - poinformował w środę na konferencji prasowej Obszar Metropolitalny. Za wymianę wszystkich rowerów z napędem elektrycznym ma zapłacić hiszpański operator.
Wszystko przez problemy operatora, który najpierw zawiesił funkcjonowanie analogicznego systemu w Sztokholmie, a w połowie maja stracił tam kontrakt po tym, jak władze stolicy Szwecji uznały, że systemu roweru miejskiego w tym mieście nie da się już uratować.
W środę usłyszeliśmy zapewnienia, że u nas system będzie mógł ruszyć jeszcze w sierpniu. Wszystko za sprawą nowego dostawcy rowerów. Obszar uznał, że nie odbierze wadliwych jednośladów z napędem elektrycznym (pękały w nich ramy i zapalały się baterie) i zobowiązał operatora do znalezienia nowej fabryki rowerów.
Ostatecznie wybrano firmę Segway. To znany producent dwukołowców, hulajnóg elektrycznych i rowerów (jednoślady z ich fabryki jeżdżą m.in. po Berlinie, Brukseli i Paryżu). Firma zapewnia, że termin sierpniowy jest realny, bo część rowerów jest już wyprodukowana. Aby mogły one wyjechać na ulice metropolii, wystarczy je tylko oznakować w barwy Mevo. Pozostałe rowery mają zjechać z produkcyjnej taśmy w ciągu najbliższych dwóch miesięcy.
- System Mevo uczy nas oszczędności w słowach i prognozach, dlatego na ostatniej konferencji nie mogliśmy odsłonić jeszcze wszystkich kart. Niemniej nowy rower testujemy od 28 kwietnia. Dziś cieszymy się, że możemy poinformować, że dyskusje i formalności zostały dopięte na ostatni guzik. Wspólnie z operatorem z Hiszpanii przez kilka tygodni pracowaliśmy, by Mevo nie podzieliło losów roweru miejskiego w Sztokholmie - mówi Michał Glaser, prezes Obszaru Metropolitalnego.
Wypożyczalnie rowerów w Trójmieście
- Wymiana rowerów leży całkowicie po stronie operatora. Obszar nie poniesie w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów - zapewniła w środę Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo 2.0. - Z ekspertyz, jakie otrzymaliśmy, wynika, że zarówno rowery bez napędu, jak i nowe rowery już od firmy Segway są bezpieczne.
Pierwsze cztery rowery od Segwaya przyjechały do Trójmiasta jeszcze przed majówką. W tajemnicy były one testowane przez pracowników z zaplecza technicznego, którzy o nowym rowerze wypowiadali się pozytywnie.
Wrażeniami z testów obu rowerów (od Vaimoo, które zostały wycofane, i jego następcy - od firmy Segway) podzielił się Grzegorz Pawlikowski, oficer rowerowy z Tczewa.
- Pierwsze wrażenie po testach obu rowerów jest takie, że Segway ma lepsze wspomaganie od roweru Vaimoo. Sprawia wrażenie solidniejszego i wygodniejszego. Kierownica jest szersza, mniej męczą się nadgarstki. Opony bezdętkowe i bardziej pojemna bateria obniżą koszty operatora. Rower ma też kilka gadżetów, tj. ładowanie smartfona czy automatyczną skrzynię biegów. To też ułatwi jazdę użytkownikom i zmniejszy koszty ewentualnych napraw.
Jak będzie wyglądał nowy rower Mevo 2.0?
Nowy rower, już w barwach Mevo, zaprezentowano podczas środowego spotkania z mediami.
To rower o 26-calowej ramie i maksymalnej prędkości 25 km/h. Ma automatyczną skrzynię biegów. Dysponuje baterią o pojemności do 150 km. Jednoślad ma regulowaną wysokość siodełka, zintegrowane koła z gumowymi oponami i wypełnieniem PU i bębnowe hamulce. Jest też wyposażony w wyświetlacz z prędkościomierzem i indukcyjną ładowarkę do telefonu.
Problematyczna może okazać się jego waga. Rower waży bowiem ok. 40 kg (jest cięższy od poprzedniego modelu o prawie 4 kg).
Rowery na ulicach Trójmiasta i metropolii w ramach rozruchu mają pojawić się w sierpniu. Inaugurację poprzedzą testy. Do tego czasu ma być też gotowa nowa aplikacja (poprzednią, podobnie jak rowery, przygotowała włoska firma Vaimoo). W pełnym wymiarze Mevo ma ruszyć na przełomie września i października.
Zmiany czekają jednak nie tylko rowerową flotę. Do nowych rowerów należy dostosować też ustawione już szafy do ładowania baterii. Niewykluczone, że trzeba też będzie przeprowadzić rebranding samochodów, z których korzystać będzie zaplecze techniczne (widnieją na nich poprzednie rowery).
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-05-24 11:53
Dlaczego nie prywatne? (44)
Po co w ogóle związek wywala kasę na rower miejski? Powinien być prywatny operator, jak z hulajnogami i car sharingiem. Tylko odpowiednie umowy dot. miejsc parkowania i ładowania.
- 295 53
-
2023-05-24 12:07
(4)
No nie, rowery powinny być elementem Fali.
- 20 17
-
2023-05-24 14:19
Kiedy ktoś odpowie xa kilkadziesiąt milionów złotych utopionych w mevo I i II?? (3)
Kiedy ktoś odpowie za 150 milionów złotych utopionych w fali??
- 32 8
-
2023-05-24 17:01
Ktoś kiedyś odpowie za dwa miliardy utopione w tunelu pod Wisłą?
- 2 19
-
2023-05-24 18:39
O czym Ty bredzisz, żadne pieniądze nie zostały - przynajmniej na tą chwilę - utopione (1)
- 3 3
-
2023-05-24 21:47
Ale będą utopione. Wszystkie znaki na niebie na to wskazują.
Brrrr.
- 0 3
-
2023-05-24 12:10
Ponieważ można ugrać łapówki i darmowe 'business tripy'.
- 50 10
-
2023-05-24 12:13
(19)
Ponieważ rower miejski ma być środkiem powszechnym, zmieniającym przyzwyczajenia komunikacyne mieszkańców. Musi być dotowany aby stawki były przystępne
- 30 40
-
2023-05-24 12:32
30 zł za miesiac (10)
To jest stawka przystępna?
- 25 14
-
2023-05-24 12:41
(1)
10 PLN za miesiąc "zjadło" Mevo 1.0 . Stawka była za mała. Ta jest ok
- 20 16
-
2023-05-24 17:43
Za tyle to wolę abonament jakiejś platformy streamingowej
- 5 5
-
2023-05-24 13:13
(2)
Tak. Nadal 4 razy taniej niż miesięczny na autobus.
- 19 13
-
2023-05-24 14:40
I to jest problem (1)
Wolałbym aby pieniądze z fali i mevo poszły na zmniejszenie cen KM
- 10 7
-
2023-05-24 15:33
Narzucałbyś tylko jeden sposób poruszania się po mieście.
- 13 2
-
2023-05-24 13:40
Tak
Zdecydowanie tak.
- 6 5
-
2023-05-24 13:47
Tyle kosztuje teraz
Jedna pizza albo dwa piwa. Inflacja działa
- 16 5
-
2023-05-24 15:13
Dzieciaku.... 30 złotych za miesiąc, czyli złotówka dziennie
Hahaha, dzisiaj za pizzę więcej zapłaciłem.
Masz problem... a ja wezmę taki abonament "z pocałowaniem ręki"- 17 7
-
2023-05-24 18:43
To mniej niż jeden przejazd taksą z głównego do Galerii Bałtyckiej. To są obecnie 3 paczki czipsów albo 6 piwek z biedronki.
Ile Ty byś chciał za miesięczne korzystanie z elektrycznego roweru płacić?
- 6 3
-
2023-05-25 12:04
Jeśli rowery będą dostępne, to dla mnie tak. Jest to stawka przystępna.
- 0 0
-
2023-05-24 13:19
POkemon co ty bredzisz podniesli stawki o 300% Adamowicz powiedziałz e gwarantuje ze cena 100zł za rok nigdy nie wzrosnie! (3)
A przeciez obecna władza to jego nastepcy co obiecywali ze nic zmieniac nie beda!
- 6 15
-
2023-05-24 17:03
Skąd Adamowicz miał wiedzieć że Glapiński spowoduje największą inflację od ćwierćwiecza? (2)
- 13 4
-
2023-05-25 08:50
No, i to w całej Europie (1)
- 3 0
-
2023-05-25 23:49
W Europie jest znacznie niższa
- 1 0
-
2023-05-24 13:42
w twoich snach złom na pedały będzie powszechny
sezonowa fanaberia na koszt podatnika
- 14 6
-
2023-05-24 14:12
Ale sie usmiałem POkemon który dziekuje za podwyzki na abonament mevo dziekuje za podwyzki cen biletów ,podwyzki cen wody (1)
to jest Powska dostpenosc podnosimy wam oplaty na wszystko dla waszego dobra
- 7 13
-
2023-05-24 17:04
Po prostu wszyscy wiemy komu zawdzięczamy te podwyżki.
A szczególnie podwyżkę cen paliw "dla naszego dobra"
- 6 2
-
2023-05-24 22:13
to zrobic wszystkie prywatne firmy panstwowe
aby bylypowszechne i dobrze zarzadzane
- 0 0
-
2023-05-24 12:14
Zeby obsadzic nowych znajomkow w UM
- 23 8
-
2023-05-24 12:14
kasa misiu, kasa z UE...
- 13 4
-
2023-05-24 12:39
(8)
koszty utrzymania takiego systemu są tak duże, że taniej jechać Uberem.
Dlatego systemy rowerów miejskich mają sens tylko tam gdzie jest to finansowane przez samorząd- 6 8
-
2023-05-24 13:11
a ten samorząd to skąd bierze ? (1)
ma mi być drożej w podatkach aby na rowerze było taniej. Wolę sam decydować na co wydam swoją kasę.
- 17 8
-
2023-05-24 13:14
możesz decydować przy wyborach. Od podatków nie uciekniesz, kochaniutki :))))))
- 11 4
-
2023-05-24 13:15
Ale jadąc uberem, (2)
możesz być pobity, zabity, zgwałcony, lub wszystko na raz.
- 8 8
-
2023-05-24 14:03
Równie dobrze to wszystko może się stać, zanim w ogóle wsiądziesz do ubera czy autobusu...
- 5 6
-
2023-05-25 08:51
Zależy w jakiej kolejności...
- 1 0
-
2023-05-24 14:14
człowieku co ty pleciesz hulajnoga to jest jak rower miejski zero dotacji od samorzadu w innym miastach rower jest bezplatny (2)
albo godzina gratis .
- 1 3
-
2023-05-24 17:05
I dlatego hulajnogi są absurdalnie drogie.
- 1 1
-
2023-05-25 13:15
tylko rower miejski ma kosztować miesięcznie w abonamencie mniej niż jedna przejażdżka hulajnogą.
Właśnie tu jest ta różnica.- 0 0
-
2023-05-24 13:00
A jest? Nie ma więc co niby sugerujesz?
Są hulajnogi a rowerów prywatnych nie ma.
- 3 1
-
2023-05-24 13:20
Obecnie taniej jest jeździc hulajnoga bo ciagle maja promocje godziny bezplatne i mozna jechac w 2 osoby (2)
- 0 11
-
2023-05-24 13:48
Nie wolno (1)
- 7 3
-
2023-05-25 23:52
Ale jak się bardzo chce
to można...
- 0 0
-
2023-05-24 16:09
Dla mnie koniaczek.
Podwójny.
- 4 2
-
2023-05-25 14:27
nie wiem czemu operatorzy hulajnog w to nie idą
w Berlinie Tier (który jest w Trójmieście) ma normalnie rowery elektryczne na wynajem
- 0 0
-
2023-05-25 16:34
MEVO 2.55
Po co nam mevo skoro mamy już rydwan w Gdańsku ?
- 1 0
-
2023-05-24 11:47
Cały czas mam mieszane uczucia jeżeli chodzi o miejskie rowery, hulajnogi ............. (12)
........ z jednej strony widzę zalety czyli zmniejszenie ruchu samochodowego oraz element pro ekologiczny ale z drugiej strony nader często widuję rowery i hulajnogi porzucone gdziekolwiek albo wręcz wystające z miejskich stawów. Gdańsk to jeszcze chyba nie Kopenhaga czy Amsterdam a i nam Polakom ( przynajmniej sporej części nas ) jeszcze daleko mentalnie do Zachodniej Europy :)))))))))
- 80 73
-
2023-05-24 12:21
Nie :)))))))))))
- 5 3
-
2023-05-24 13:56
(2)
ah te baterie, takie ekologiczne :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
- 10 4
-
2023-05-24 22:25
dokładnie (1)
siedem razy większy syf niż ten drobny generowany przez technologie benzynowe, czy nawet dieslowe - ciekawe kiedy do ludzi to dotrze
- 3 4
-
2023-05-25 07:48
Do tego prąd z węgla
Truje bardziej niż spalinówki.
- 0 2
-
2023-05-24 15:08
gratuleje odleglosci mentalnej...od zdrowego rozsadku
- 4 1
-
2023-05-24 15:27
Rowery też? (2)
a gdzie leżą te porzucone rowery?
dawaj namiary, chętnie się zaopiekuję- 2 0
-
2023-05-24 23:31
W Chinach jest ogromne składowisko niechcianych rowerów !!!!!!! (1)
- 1 0
-
2023-05-25 09:40
kurcze, trochę daleko....
nie masz czegoś bliżej??
- 0 0
-
2023-05-24 16:24
technik maliniak jak zwykle w kompleksach wobec krajów zachodu. niewiele podróżował, ale od politycznych patronów postawę (1)
spokojnie, gdańsk już zmierza w stronę amsterdamu (co prawda niekoniecznie pod względem rowerów , ale te także uświadczysz pan w tamtejszych kanałach bez problemów). tylko, że holendrzy najpierw takie rzeczy jak prostytucja i narkotyki zalegalizowali, a nie tylko przymrużają oko.
- 6 2
-
2023-05-24 23:33
Tam nie ma tych sukienkowych !!!!!!!
- 0 0
-
2023-05-24 16:42
To prawda
Tam takiego zakompleksienia nie uświadczysz.
- 3 2
-
2023-05-24 23:29
Nie tylko mentalnie
- 1 0
-
2023-05-25 07:50
Jaką to ma drogę hamowania? (2)
Rower 40kg plus człowiek ok. 90 kg np? Jak wjedzie w dzieciaka, to dramat. Pamiętajmy, że jeśli ktoś kupuje sobie elektryczny rower to raczej rozważnie. A z tego będą korzystać wszyscy, niekoniecznie potrafiący jeździć, hamować, przewidywać itd.
- 36 4
-
2023-05-25 10:47
Dlatego pilnuj swoje dzieci, by nie wchodziły na drogi rowerowe. Każdy rower może dziecku zrobić dużo krzywdy
- 3 1
-
59 min
piraci
Heloo
Na początku zaznaczam ,że od czasu do czasu też jadę rowerem ale myśląc
Mieszkam w bezpośredniej strefie ścieżki rowerowej
Nie ma to znaczenia teraz bez Mewo d**ile na elektrykach i spalinowych rowerach osiągają prędkości do ok.40km/h i lepiej
wiem bo mierzyłem takich jadąc autem równolegle al. Zwycięstwa w GdańskuHeloo
Na początku zaznaczam ,że od czasu do czasu też jadę rowerem ale myśląc
Mieszkam w bezpośredniej strefie ścieżki rowerowej
Nie ma to znaczenia teraz bez Mewo d**ile na elektrykach i spalinowych rowerach osiągają prędkości do ok.40km/h i lepiej
wiem bo mierzyłem takich jadąc autem równolegle al. Zwycięstwa w Gdańsku /wielokrotnie/
a i bez napędu dodatkowego "pasjonaci Wszystko mi wolno " 2 kółek jadą ok30-35km/h
Jeżeli Policja Straż Miejska za to się nie zabierze to zawsze będzie problem
Zdrowy rozsądek to podstawa -
pieszy ma przed rowerem pierwszeństwo na przejściu no to zacznijcie to to egzekwować oczywiście w bezpieczny dla Was sposób to się dopiero nasłuchacie- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.