• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sekundniki mają usprawnić ruch w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
25 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Tak wkrótce mogą wyglądać bramownice przed wjazdem do tunelu pod Martwą Wisłą. W razie korków i zamknięcia tunelu sekundniki będą odmierzać czas pozostały do końca utrudnień (zdjęcie ilustracyjne). Tak wkrótce mogą wyglądać bramownice przed wjazdem do tunelu pod Martwą Wisłą. W razie korków i zamknięcia tunelu sekundniki będą odmierzać czas pozostały do końca utrudnień (zdjęcie ilustracyjne).

Zarządca tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska chce przed wjazdami do obu nitek zainstalować sekundniki odmierzające czas do końca utrudnień w podwodnej przeprawie. Ma to pomóc kierowcom w poruszaniu się między Letnicą a Stogami i uniknąć tworzących się korków przed centrum Gdańska, gdy tunel jest zamknięty tylko na kilka minut.



Jak oceniasz pomysł na zminimalizowanie utrudnień w tunelu?

Od otwarcia tunelu pod Martwą Wisłą w kwietniu 2016 r. ruch między Stogami a Letnicą nieustannie rośnie. W sierpniu 2017 r. z tunelu korzystało 316 tys. kierowców, rok później o tej porze pojazdów było już ponad 406 tys. W tym roku wynik badań natężenia ruchu będzie zapewne jeszcze większy.

Z liczbą aut rośnie też liczba zdarzeń w tunelu. Jak informowaliśmy ostatnio, ponad 40 proc. wszystkich zatrzymań pojazdów w tunelu spowodowanych jest awarią pojazdu lub brakiem paliwa w baku.

Korki spowodowane utrudnieniami najczęściej są krótkotrwałe, ale zdarza się, że tunel jest nieprzejezdny przez dłuższy czas. Wówczas kierowcy szukają objazdu np. przez Marynarki Polskiej i Jana z Kolna do centrum Gdańska. Często zdarza się, że zanim tam dojadą, służbom uda się udrożnić przejazd tunelem i objazd okazuje się nieopłacalny. Drogowcy mają pomysł, by temu zaradzić.

Nie wjeżdżaj "na rezerwie" do tunelu


- Składamy do miasta wniosek o dofinansowanie na zamontowanie przed wjazdami do tunelu specjalnych sekundników odmierzających szacowany czas do końca utrudnień w tunelu. Nasi pracownicy są już doświadczeni i są w stanie ocenić, jak długo potrwają utrudnienia i możemy tą wiedzą podzielić się z kierowcami, by nie musieli tracić czasu i nerwów w szukaniu objazdu przez centrum miasta - mówi Michał Adamkiewicz, kierownik Centrum Zarządzania Tunelem. - Inicjatorem tego rozwiązania, po jednym z meczów, była prezydent Aleksandra Dulkiewicz.
Co prawda tunel już jest wyposażony w znaki zmiennej treści znajdujące się na bramownicach przed wjazdem od strony Letnicy i węzła Ku Ujściu, ale oprogramowanie nie przewiduje wyświetlania na nich minut i sekund pozostałych do końca utrudnień. Dodatkowe urządzenia trzeba więc dokupić i zamontować przy ledowych tablicach nad jezdnią.

Gdyby utrudnienia się przedłużały np. ze względu na opóźnienie lawety, która nie może na czas zabrać z jezdni uszkodzonego auta, operator tunelu jednym kliknięciem może wydłużyć wyświetlany komunikat o kolejnych kilka minut.

Drogowcy liczą, że jeśli uda się zdobyć finansowanie, szacowane na kilkadziesiąt tysięcy złotych, sekundniki zawisną przed tunelem najpóźniej w przyszłym roku.

Po zamknięciu tunelu pod Martwą Wisłą korek na Jana z Kolna do centrum sięga nawet do ul. Marynarki Polskiej

Opinie (130) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • ten tunel to bubel, ciekawy kiedy znowu zacznie przeciekać:) (6)

    • 23 137

    • to normalne, taki tunel musi być ciągle monitorowany (2)

      ale bubel jest dlatego, że z małej autostrady wylatujemy raptownie na osiedlową dziurawą drogę i stoimy w korku

      • 20 5

      • to nie tunel bubel

        tylko niedokończona inwestycja drogowa. Ciekawe czy miasto kiedyś ją rozbuduje.

        • 8 3

      • najlepiej jakbyś miał autostradę pod dom

        • 6 4

    • każdy tunel kiedyś musi przeciekać

      praw fizyki pan nie zmienisz i nie bądź pan głąb

      • 20 1

    • Zero wiedzy. (1)

      Ośle a myślisz że w takiej Anglii Szwajcarii czy w Szwabii to nie ciekną.To norma.

      • 3 0

      • nie ciekną

        bo tam pracuje polski hydraulik

        ----
        Baptized in fire forty to one
        Spirit of Spartans Death and glory
        Soldiers of Poland Second to none

        • 1 2

  • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • Jak to jest że tunele w Niemczech kosztują mniej niż ten tunel w Gdańsku? (7)

    • 30 60

    • które ?

      • 24 4

    • O ile? Które?

      • 20 4

    • Tak, szczególnie teraz budowane drogi są tańsze

      i jakoś trzeba za nie płacić 50% więcej.
      Chociaż jest kilka dróg na Pomorzu za które nie trzeba dużo płacić - to te wstrzymane przez PiS

      • 11 8

    • pewnie chodzi ci o te pod krymem - budowane za niemca?

      • 9 3

    • Idź na plażę i wykop sobie tunel o długości metra i głębokości np. 20cm.
      A później wyobraź sobie, że drążysz tunel w skale, albo chociaż bardzo zbitej i nie osypującej się ziemi.

      • 2 2

    • choćby dlatego, że tu trzeba było jedyny w kraju TBM importować (1)

      a tam maszyn i ludzi do jej obsługi mają kilka

      • 1 1

      • Można było zrobić taniej z segmentów

        i o wiele lepszy tunel pod każdym względem. Żadna wiertarka nie była potrzebna.

        • 0 1

  • Do końca utrudnień pozostało 7934 sekundy.

    7933, 7932, 7931...

    • 87 7

  • nie mogli zrobić po 3 pasy?? (9)

    • 19 58

    • Mogli (3)

      ale zmienili metodę wykonania tunelu na droższą z mniejszą ilością pasów.

      • 3 19

      • A jaka by była ta tańsza metoda? (1)

        O ile wiem opcja to albo był okrągły wiercony tunel albo nic? Odkrywki przez rzekę by się nie dało

        • 3 2

        • pojęcia ludzie nie macie o niczym

          • 0 0

      • akurat się zgadzam z przedmówcą

        dlaczego? To jest pytanie o niegospodarność. Może jakieś powiązania firmy wiertniczej z tymi od wody?

        • 0 0

    • dlaczego nie na 10 pasów starczyło by na kolejne 10lat :) (1)

      • 6 3

      • tak i wyszło by im W POprzek - jak na nowogrodzkiej dwie wieże

        • 1 9

    • po pińcet

      • 3 4

    • A nie lepiej siedem pasów?

      • 3 1

    • dodatkowy pas

      trzy pasy ! to by się zrobiło kongo z trzech w jedną nitkę.

      • 0 0

  • (3)

    co za d**ilizm, ko to wymyślił? W tunelu popsuje się samochód, tunel będzie nieprzejezdny. Ile sekund się wyświetli?

    • 32 16

    • Czas dojazdu i zlawetowanie.

      • 3 1

    • Równo 2876.
      2876 jak szybko i łatwo podzielić na 60 daje 47 minut (około)... więc będzie czas wypić kawę, zapalić papierosa... a jak puszczą ruch po 2361 sekundach to z jaką radością będziesz wskakiwać do auta!
      No jeżeli potrwa to dłużej to cóż... bywa!

      • 10 2

    • 99

      bo wyświetlacz ma tylko tyle miejsca na cyfry :D

      • 1 0

  • Prezydent inicjatorem pomysłu...

    Nasz lokalny Kim Dzong Un, jak pomysł jest dobry to sobie go przypisze ;-)

    • 36 32

  • Sekundniki nie wystarczą (6)

    Na Zachodzie standardem jest system znaków zmiennej treści, które działają synchronicznie na danych trasach. Dzięki czemu można rozplanować podróż w oparciu o świeże dane, podawane na tablicach przy drodze.
    Podobny system działa w Poznaniu, gdzie tablice pokazują czas przejazdu przez dane trasy i podpowiadają alternatywne rozwiązania w przypadku wydarzeń niestandardowych.

    Nam póki co zostaje Raport Drogowy i Radio Kierowców, same sekundniki nic nie zmienią.

    • 35 6

    • na wjeździe na AK masz taka tablicę i jeszcze w kilku miejscach Trójmiasta

      • 7 0

    • mhmhm system znaków zmiennej tresci? może zrobić nowy przetrag i dodać coś takiego do (3)

      tristara...będzie kolejny hajsik dla ziomeczków

      • 6 0

      • Przecież sa znaki zmiennej treści przy wieżdzie do tunelu (2)

        • 5 0

        • to po uj sekundniki jeszcze? (1)

          • 0 1

          • bo sekundniki będą miały stałą treść

            i dwa razy na dobe będą pokazywać prawidłową godzinę!

            • 0 0

    • Tak

      te tablice powinny stać już na Przeróbce, aby kierowcy nie cisnęli niepotrzebnie w zakorkowaną drogę i tunel, utykając tam bez możliwości wycofania się.

      • 4 0

  • "Gdyby utrudnienia się przedłużały..... (2)

    operator tunelu jednym kliknięciem może wydłużyć wyświetlany komunikat o kolejnych kilka minut."

    i cyk, godziny w pracy lecą ;)

    • 25 10

    • Patrz panie jaka technika teraz :]

      • 3 1

    • taka technologia to tylko w Gdańsku :D

      precyzja co-do-se-kun-dy oraz operator Czesław małym palcem lewej ręki dorzucający po +15 przez trzy godzinki XD

      Brakuje jeszcze tylko karłów obnoszących tabliczki z cyferkami, jak na meczach bokserskich :D

      • 5 0

  • sekundniki (6)


    zjeździłem właśnie wszystkie państwa byłej Jugosławii i jeszcze kilka innych po drodze i w każdym, większym mieście jest sygnalizacja z sekundnikami. No i w Katowicach też była. Tylko u nas te mendy zacofane wydały setki milionów na tristar a efekt zerowy i sekundników też nie ma.

    • 64 10

    • Plus dałem za jedno trafne słowo. (1)

      • 4 3

      • ale kilku niewolników broni swoich Panów , buahahhahaha

        • 0 0

    • rozporządzenie nie pozwala na montaż sekundników tam, gdzie jest sygnalizacja z dynamicznymi cyklami (2)

      • 2 1

      • bo to takie RozporoRządzenie jakie i te ministry

        • 4 0

      • za tyle milionów to dynamiczne cykle powinny ogarnac proste odliczanie

        a w praktyce nie cytuj teorii tristara bo ten miś g*wno wnosi. Stajesz na każdych światłach kolejno jadąc główna drogą z przepisową prędkością. Za komuny bez super elektroniki były wyświetlacze pokazujące z jaka prędkością jechać by trafić na zielone. Moze tyle by wystarczyło zrobić w tym patologicznym mieście.

        • 12 0

    • Lobby

      Rząd nie chce ułatwić Ci życia, tylko pewne grupy chcą, żebyś stał w korkach i wydawał pieniądze na paliwo = wpływy do budżetu (podatki, akcyza).
      W tym kraju nie może być dobrze obywatelowi, niestety..

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane