- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (53 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (58 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (269 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (195 opinii)
- 5 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (255 opinii)
- 6 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
Sekundniki mają usprawnić ruch w tunelu pod Martwą Wisłą
Zarządca tunelu pod Martwą Wisłą chce przed wjazdami do obu nitek zainstalować sekundniki odmierzające czas do końca utrudnień w podwodnej przeprawie. Ma to pomóc kierowcom w poruszaniu się między Letnicą a Stogami i uniknąć tworzących się korków przed centrum Gdańska, gdy tunel jest zamknięty tylko na kilka minut.
Z liczbą aut rośnie też liczba zdarzeń w tunelu. Jak informowaliśmy ostatnio, ponad 40 proc. wszystkich zatrzymań pojazdów w tunelu spowodowanych jest awarią pojazdu lub brakiem paliwa w baku.
Korki spowodowane utrudnieniami najczęściej są krótkotrwałe, ale zdarza się, że tunel jest nieprzejezdny przez dłuższy czas. Wówczas kierowcy szukają objazdu np. przez Marynarki Polskiej i Jana z Kolna do centrum Gdańska. Często zdarza się, że zanim tam dojadą, służbom uda się udrożnić przejazd tunelem i objazd okazuje się nieopłacalny. Drogowcy mają pomysł, by temu zaradzić.
Nie wjeżdżaj "na rezerwie" do tunelu
- Składamy do miasta wniosek o dofinansowanie na zamontowanie przed wjazdami do tunelu specjalnych sekundników odmierzających szacowany czas do końca utrudnień w tunelu. Nasi pracownicy są już doświadczeni i są w stanie ocenić, jak długo potrwają utrudnienia i możemy tą wiedzą podzielić się z kierowcami, by nie musieli tracić czasu i nerwów w szukaniu objazdu przez centrum miasta - mówi Michał Adamkiewicz, kierownik Centrum Zarządzania Tunelem. - Inicjatorem tego rozwiązania, po jednym z meczów, była prezydent Aleksandra Dulkiewicz.
Co prawda tunel już jest wyposażony w znaki zmiennej treści znajdujące się na bramownicach przed wjazdem od strony Letnicy i węzła Ku Ujściu, ale oprogramowanie nie przewiduje wyświetlania na nich minut i sekund pozostałych do końca utrudnień. Dodatkowe urządzenia trzeba więc dokupić i zamontować przy ledowych tablicach nad jezdnią.
Gdyby utrudnienia się przedłużały np. ze względu na opóźnienie lawety, która nie może na czas zabrać z jezdni uszkodzonego auta, operator tunelu jednym kliknięciem może wydłużyć wyświetlany komunikat o kolejnych kilka minut.
Drogowcy liczą, że jeśli uda się zdobyć finansowanie, szacowane na kilkadziesiąt tysięcy złotych, sekundniki zawisną przed tunelem najpóźniej w przyszłym roku.
Po zamknięciu tunelu pod Martwą Wisłą korek na Jana z Kolna do centrum sięga nawet do ul. Marynarki Polskiej
Opinie (130) 10 zablokowanych
-
2019-06-25 12:14
Opinia wyróżniona
"ale oprogramowanie nie przewiduje wyświetlania na nich minut" (6)
To je zmodyfikujcie. Chyba nie wyjdzie drożej od zestawu kolejny wyświetlacz+oprogramowanie+montaż.
Chociaż może o to właśnie chodzi w tym interesie :-)- 73 2
-
2019-06-25 17:39
Nie zapomnijmy ze potem trzeba płacić za utrzymanie kolejnego urządzenia
- 0 0
-
2019-06-25 15:09
Ewidentnie nie wiesz NIC o informatyce (3)
O ile wyświetlanie sekund to standard w branży (biblioteka "input secondsdisplay.py") to minuty są dużo bardziej skomplikowane (arytmetyka modulo? Mówi ci to coś? A dylatacja czasu w dwóch układach odniesienia? Nie mówi? No właśnie...).
Co prawda w 2017 Instytut Badań Podstawowych PAN opracował własny wyświetlacz minut, ale zanim to trafi pod przysłowiowe strzechy minie jeszcze sporo, przepraszam za dowcip, czasu.- 3 4
-
2019-06-25 22:59
???
Mam nadzieję, że to jakiś dowcip, którego nie załapałem, bo będziesz chyba pierwszym informatykiem, który myśli o dylatacji czasu w kontekście wyświetlaczy drogowych, o trudnościach z operacją modulo już nie wspomnę ;)
- 3 0
-
2019-06-25 15:27
A możesz przytoczyć to przysłowie o strzechach? (1)
czy też "przysłowiowe" ma się wpisywać w ogólny ton komentarza?
Swoją drogą, jeśli w ważnym projekcie komuś się nie chciało wpisać unsigned przed long to za 18 lat dużo elektrowni jądrowych wybuchnie i staną pociągi, a wyświetlacze minut się spalą- 3 0
-
2019-06-25 17:05
Mógłbym, ale moderacja standardowo usunie...
Wyszukaj sobie przysłowie o młynarzu z Wilqa, i podstaw zamiast tego "strzecha".
- 0 0
-
2019-06-25 12:59
a niech się suweren z MADEK+ SUBiXów ... uczy dzielić
a nie tylko kończyć na liczeniu do 500+ i tak tylko by umieć się podPiSać
- 2 1
-
2019-06-25 11:21
Opinia wyróżniona
Skoro ludzie są tak głupi (2)
I wjeżdżają na rezerwie albo w ogóle poruszają się swiadomie niesprawnymi autami to takie rozwiązanie w ogóle nie pomoże. Tylko konsekwentna eliminacja starych zdezelowanych aut może pomóc, no ale w Polsce policja jest tylko jak się coś dzieje, działań prewencyjnych- zapobiegających brak
- 29 8
-
2019-06-25 16:29
...przeglądy techniczne... (1)
...tyle się mówiło i pisało o nowych przepisach i zaostrzeniach odnośnie przeglądów technicznych aut...ja niestety nie widzę żadnej poprawy na naszych drogach, szrotów jeździ nadal bardzo dużo a tych kopcących i trujących nas wszystkich jest coraz więcej...
- 1 0
-
2019-06-25 18:05
Bo jak policja ma kontrolować spaliny, skoro sami jeżdżą takimi złomami...każde auto, które kopci powinno być eliminowane z drogi z automatu, a kary dla takich kierowców surowe, za te trujące wydzieliny z wydechów. Sory, jak kogoś nie stać na utrzymanie auta w należytej kondycji to proszę zostawić go w garażu lub na złomie
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2019-06-25 11:08
nie mogli zrobić po 3 pasy?? (9)
- 19 58
-
2019-12-23 22:47
dodatkowy pas
trzy pasy ! to by się zrobiło kongo z trzech w jedną nitkę.
- 0 0
-
2019-06-25 11:22
Mogli (3)
ale zmienili metodę wykonania tunelu na droższą z mniejszą ilością pasów.
- 3 19
-
2019-06-26 09:45
akurat się zgadzam z przedmówcą
dlaczego? To jest pytanie o niegospodarność. Może jakieś powiązania firmy wiertniczej z tymi od wody?
- 0 0
-
2019-06-25 15:12
A jaka by była ta tańsza metoda? (1)
O ile wiem opcja to albo był okrągły wiercony tunel albo nic? Odkrywki przez rzekę by się nie dało
- 3 2
-
2019-06-26 09:42
pojęcia ludzie nie macie o niczym
- 0 0
-
2019-06-25 14:48
A nie lepiej siedem pasów?
- 3 1
-
2019-06-25 11:49
dlaczego nie na 10 pasów starczyło by na kolejne 10lat :) (1)
- 6 3
-
2019-06-25 12:29
tak i wyszło by im W POprzek - jak na nowogrodzkiej dwie wieże
- 1 9
-
2019-06-25 12:12
po pińcet
- 3 4
-
2019-11-10 16:46
dobry przykład
w szczecinie i innych miastach od wielu lat są sekundniki na światłach , fantastyczne rozwiązanie , dziwne że to nie jest standard w polsce
- 0 0
-
2019-06-29 00:44
To niech umiejscowienie ich będzie takie, żeby można było jeszcze ominąć tunel, aktualnie jak jedzie się w stronę tunelu, w kierunku Stogów, oznakowania są bezużyteczne, są zdecydowanie za późno, również droga ucieczki spod wjazdu do tunelu nie jest możliwa. Nad tym popracujcie, bo co mi po informacji że w tunelu spędzę 45mi skoro nie mogę go ominąć?
- 0 0
-
2019-06-26 14:11
Tunel powinien mieć własną lawetę.
W Nowym Jorku to standard. Ciągniki ewakuacyjne czekają tam w pogotowiu przy wjazdach.
- 1 0
-
2019-06-26 10:08
Gdzie oni są?
Gdzie poza sporadycznymi pokazówkami "trzeźwy poranek" jest policja? Dlaczego u sąsiadów - w Niemczech, Czechach czy Szwecji widać co kawałek na poboczu radiowozy a u nas nie ma ich nigdzie? Jedzą , odpoczywają, graja w kulki ? Efekt - kupa rzęchów na drogach, kierowcy bez prawa jazdy, bez przeglądów. łatwiej dziś trafić w totka niż spotkać kontrolę. Ja ostatni raz byłem kontrolowany w 1999 roku. Do dziś mam historyczny mandat za brak gaśnicy.
- 0 0
-
2019-06-26 10:01
Zamiast sekundników zrobić należy możliwość zawrócenia tuż przed tunelem w razie wypadku itp.
- 0 0
-
2019-06-25 11:07
Jak to jest że tunele w Niemczech kosztują mniej niż ten tunel w Gdańsku? (7)
- 30 60
-
2019-06-25 15:11
choćby dlatego, że tu trzeba było jedyny w kraju TBM importować (1)
a tam maszyn i ludzi do jej obsługi mają kilka
- 1 1
-
2019-06-26 09:39
Można było zrobić taniej z segmentów
i o wiele lepszy tunel pod każdym względem. Żadna wiertarka nie była potrzebna.
- 0 1
-
2019-06-25 14:11
Idź na plażę i wykop sobie tunel o długości metra i głębokości np. 20cm.
A później wyobraź sobie, że drążysz tunel w skale, albo chociaż bardzo zbitej i nie osypującej się ziemi.- 2 2
-
2019-06-25 12:26
pewnie chodzi ci o te pod krymem - budowane za niemca?
- 9 3
-
2019-06-25 12:13
Tak, szczególnie teraz budowane drogi są tańsze
i jakoś trzeba za nie płacić 50% więcej.
Chociaż jest kilka dróg na Pomorzu za które nie trzeba dużo płacić - to te wstrzymane przez PiS- 11 8
-
2019-06-25 11:22
O ile? Które?
- 20 4
-
2019-06-25 11:10
które ?
- 24 4
-
2019-06-26 05:54
Bzdury
Może zamatujce foto radary jeżdżą 140 na godzinę warjaci
- 0 1
-
2019-06-26 01:18
A szanowny rowerzysta, autor filmu ma problem z interpretacją przepisów ruchu drogowego?
Na filmie widać wyraźnie znak podwyższający prędkość do 70km/h , teren zabudowany, to dlaczego rowerzysta porusza się jezdnią?
- 1 0
-
2019-06-25 23:07
Urzedasy dostały prykaz by głosowac w ankiecie
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.