• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sekundniki mają usprawnić ruch w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
25 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Tak wkrótce mogą wyglądać bramownice przed wjazdem do tunelu pod Martwą Wisłą. W razie korków i zamknięcia tunelu sekundniki będą odmierzać czas pozostały do końca utrudnień (zdjęcie ilustracyjne). Tak wkrótce mogą wyglądać bramownice przed wjazdem do tunelu pod Martwą Wisłą. W razie korków i zamknięcia tunelu sekundniki będą odmierzać czas pozostały do końca utrudnień (zdjęcie ilustracyjne).

Zarządca tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska chce przed wjazdami do obu nitek zainstalować sekundniki odmierzające czas do końca utrudnień w podwodnej przeprawie. Ma to pomóc kierowcom w poruszaniu się między Letnicą a Stogami i uniknąć tworzących się korków przed centrum Gdańska, gdy tunel jest zamknięty tylko na kilka minut.



Jak oceniasz pomysł na zminimalizowanie utrudnień w tunelu?

Od otwarcia tunelu pod Martwą Wisłą w kwietniu 2016 r. ruch między Stogami a Letnicą nieustannie rośnie. W sierpniu 2017 r. z tunelu korzystało 316 tys. kierowców, rok później o tej porze pojazdów było już ponad 406 tys. W tym roku wynik badań natężenia ruchu będzie zapewne jeszcze większy.

Z liczbą aut rośnie też liczba zdarzeń w tunelu. Jak informowaliśmy ostatnio, ponad 40 proc. wszystkich zatrzymań pojazdów w tunelu spowodowanych jest awarią pojazdu lub brakiem paliwa w baku.

Korki spowodowane utrudnieniami najczęściej są krótkotrwałe, ale zdarza się, że tunel jest nieprzejezdny przez dłuższy czas. Wówczas kierowcy szukają objazdu np. przez Marynarki Polskiej i Jana z Kolna do centrum Gdańska. Często zdarza się, że zanim tam dojadą, służbom uda się udrożnić przejazd tunelem i objazd okazuje się nieopłacalny. Drogowcy mają pomysł, by temu zaradzić.

Nie wjeżdżaj "na rezerwie" do tunelu


- Składamy do miasta wniosek o dofinansowanie na zamontowanie przed wjazdami do tunelu specjalnych sekundników odmierzających szacowany czas do końca utrudnień w tunelu. Nasi pracownicy są już doświadczeni i są w stanie ocenić, jak długo potrwają utrudnienia i możemy tą wiedzą podzielić się z kierowcami, by nie musieli tracić czasu i nerwów w szukaniu objazdu przez centrum miasta - mówi Michał Adamkiewicz, kierownik Centrum Zarządzania Tunelem. - Inicjatorem tego rozwiązania, po jednym z meczów, była prezydent Aleksandra Dulkiewicz.
Co prawda tunel już jest wyposażony w znaki zmiennej treści znajdujące się na bramownicach przed wjazdem od strony Letnicy i węzła Ku Ujściu, ale oprogramowanie nie przewiduje wyświetlania na nich minut i sekund pozostałych do końca utrudnień. Dodatkowe urządzenia trzeba więc dokupić i zamontować przy ledowych tablicach nad jezdnią.

Gdyby utrudnienia się przedłużały np. ze względu na opóźnienie lawety, która nie może na czas zabrać z jezdni uszkodzonego auta, operator tunelu jednym kliknięciem może wydłużyć wyświetlany komunikat o kolejnych kilka minut.

Drogowcy liczą, że jeśli uda się zdobyć finansowanie, szacowane na kilkadziesiąt tysięcy złotych, sekundniki zawisną przed tunelem najpóźniej w przyszłym roku.

Po zamknięciu tunelu pod Martwą Wisłą korek na Jana z Kolna do centrum sięga nawet do ul. Marynarki Polskiej

Opinie (130) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • nie mogli zrobić po 3 pasy?? (9)

    • 19 58

    • dodatkowy pas

      trzy pasy ! to by się zrobiło kongo z trzech w jedną nitkę.

      • 0 0

    • Mogli (3)

      ale zmienili metodę wykonania tunelu na droższą z mniejszą ilością pasów.

      • 3 19

      • akurat się zgadzam z przedmówcą

        dlaczego? To jest pytanie o niegospodarność. Może jakieś powiązania firmy wiertniczej z tymi od wody?

        • 0 0

      • A jaka by była ta tańsza metoda? (1)

        O ile wiem opcja to albo był okrągły wiercony tunel albo nic? Odkrywki przez rzekę by się nie dało

        • 3 2

        • pojęcia ludzie nie macie o niczym

          • 0 0

    • A nie lepiej siedem pasów?

      • 3 1

    • dlaczego nie na 10 pasów starczyło by na kolejne 10lat :) (1)

      • 6 3

      • tak i wyszło by im W POprzek - jak na nowogrodzkiej dwie wieże

        • 1 9

    • po pińcet

      • 3 4

  • dobry przykład

    w szczecinie i innych miastach od wielu lat są sekundniki na światłach , fantastyczne rozwiązanie , dziwne że to nie jest standard w polsce

    • 0 0

  • To niech umiejscowienie ich będzie takie, żeby można było jeszcze ominąć tunel, aktualnie jak jedzie się w stronę tunelu, w kierunku Stogów, oznakowania są bezużyteczne, są zdecydowanie za późno, również droga ucieczki spod wjazdu do tunelu nie jest możliwa. Nad tym popracujcie, bo co mi po informacji że w tunelu spędzę 45mi skoro nie mogę go ominąć?

    • 0 0

  • Tunel powinien mieć własną lawetę.

    W Nowym Jorku to standard. Ciągniki ewakuacyjne czekają tam w pogotowiu przy wjazdach.

    • 1 0

  • Gdzie oni są?

    Gdzie poza sporadycznymi pokazówkami "trzeźwy poranek" jest policja? Dlaczego u sąsiadów - w Niemczech, Czechach czy Szwecji widać co kawałek na poboczu radiowozy a u nas nie ma ich nigdzie? Jedzą , odpoczywają, graja w kulki ? Efekt - kupa rzęchów na drogach, kierowcy bez prawa jazdy, bez przeglądów. łatwiej dziś trafić w totka niż spotkać kontrolę. Ja ostatni raz byłem kontrolowany w 1999 roku. Do dziś mam historyczny mandat za brak gaśnicy.

    • 0 0

  • Zamiast sekundników zrobić należy możliwość zawrócenia tuż przed tunelem w razie wypadku itp.

    • 0 0

  • Jak to jest że tunele w Niemczech kosztują mniej niż ten tunel w Gdańsku? (7)

    • 30 60

    • choćby dlatego, że tu trzeba było jedyny w kraju TBM importować (1)

      a tam maszyn i ludzi do jej obsługi mają kilka

      • 1 1

      • Można było zrobić taniej z segmentów

        i o wiele lepszy tunel pod każdym względem. Żadna wiertarka nie była potrzebna.

        • 0 1

    • Idź na plażę i wykop sobie tunel o długości metra i głębokości np. 20cm.
      A później wyobraź sobie, że drążysz tunel w skale, albo chociaż bardzo zbitej i nie osypującej się ziemi.

      • 2 2

    • pewnie chodzi ci o te pod krymem - budowane za niemca?

      • 9 3

    • Tak, szczególnie teraz budowane drogi są tańsze

      i jakoś trzeba za nie płacić 50% więcej.
      Chociaż jest kilka dróg na Pomorzu za które nie trzeba dużo płacić - to te wstrzymane przez PiS

      • 11 8

    • O ile? Które?

      • 20 4

    • które ?

      • 24 4

  • Bzdury

    Może zamatujce foto radary jeżdżą 140 na godzinę warjaci

    • 0 1

  • A szanowny rowerzysta, autor filmu ma problem z interpretacją przepisów ruchu drogowego?

    Na filmie widać wyraźnie znak podwyższający prędkość do 70km/h , teren zabudowany, to dlaczego rowerzysta porusza się jezdnią?

    • 1 0

  • Urzedasy dostały prykaz by głosowac w ankiecie

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane