• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Sekundniki mają usprawnić ruch w tunelu pod Martwą Wisłą

Maciej Korolczuk
25 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 18-latek wbiegł do tunelu. 2 tys. zł mandatu
Tak wkrótce mogą wyglądać bramownice przed wjazdem do tunelu pod Martwą Wisłą. W razie korków i zamknięcia tunelu sekundniki będą odmierzać czas pozostały do końca utrudnień (zdjęcie ilustracyjne). Tak wkrótce mogą wyglądać bramownice przed wjazdem do tunelu pod Martwą Wisłą. W razie korków i zamknięcia tunelu sekundniki będą odmierzać czas pozostały do końca utrudnień (zdjęcie ilustracyjne).

Zarządca tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska chce przed wjazdami do obu nitek zainstalować sekundniki odmierzające czas do końca utrudnień w podwodnej przeprawie. Ma to pomóc kierowcom w poruszaniu się między Letnicą a Stogami i uniknąć tworzących się korków przed centrum Gdańska, gdy tunel jest zamknięty tylko na kilka minut.



Jak oceniasz pomysł na zminimalizowanie utrudnień w tunelu?

Od otwarcia tunelu pod Martwą Wisłą w kwietniu 2016 r. ruch między Stogami a Letnicą nieustannie rośnie. W sierpniu 2017 r. z tunelu korzystało 316 tys. kierowców, rok później o tej porze pojazdów było już ponad 406 tys. W tym roku wynik badań natężenia ruchu będzie zapewne jeszcze większy.

Z liczbą aut rośnie też liczba zdarzeń w tunelu. Jak informowaliśmy ostatnio, ponad 40 proc. wszystkich zatrzymań pojazdów w tunelu spowodowanych jest awarią pojazdu lub brakiem paliwa w baku.

Korki spowodowane utrudnieniami najczęściej są krótkotrwałe, ale zdarza się, że tunel jest nieprzejezdny przez dłuższy czas. Wówczas kierowcy szukają objazdu np. przez Marynarki Polskiej i Jana z Kolna do centrum Gdańska. Często zdarza się, że zanim tam dojadą, służbom uda się udrożnić przejazd tunelem i objazd okazuje się nieopłacalny. Drogowcy mają pomysł, by temu zaradzić.

Nie wjeżdżaj "na rezerwie" do tunelu


- Składamy do miasta wniosek o dofinansowanie na zamontowanie przed wjazdami do tunelu specjalnych sekundników odmierzających szacowany czas do końca utrudnień w tunelu. Nasi pracownicy są już doświadczeni i są w stanie ocenić, jak długo potrwają utrudnienia i możemy tą wiedzą podzielić się z kierowcami, by nie musieli tracić czasu i nerwów w szukaniu objazdu przez centrum miasta - mówi Michał Adamkiewicz, kierownik Centrum Zarządzania Tunelem. - Inicjatorem tego rozwiązania, po jednym z meczów, była prezydent Aleksandra Dulkiewicz.
Co prawda tunel już jest wyposażony w znaki zmiennej treści znajdujące się na bramownicach przed wjazdem od strony Letnicy i węzła Ku Ujściu, ale oprogramowanie nie przewiduje wyświetlania na nich minut i sekund pozostałych do końca utrudnień. Dodatkowe urządzenia trzeba więc dokupić i zamontować przy ledowych tablicach nad jezdnią.

Gdyby utrudnienia się przedłużały np. ze względu na opóźnienie lawety, która nie może na czas zabrać z jezdni uszkodzonego auta, operator tunelu jednym kliknięciem może wydłużyć wyświetlany komunikat o kolejnych kilka minut.

Drogowcy liczą, że jeśli uda się zdobyć finansowanie, szacowane na kilkadziesiąt tysięcy złotych, sekundniki zawisną przed tunelem najpóźniej w przyszłym roku.

Po zamknięciu tunelu pod Martwą Wisłą korek na Jana z Kolna do centrum sięga nawet do ul. Marynarki Polskiej

Opinie (130) 10 zablokowanych

  • (1)

    ..a jeśli chodzi o sekundniki, to więcej pożytku z nich byłoby na skrzyżowaniach w mieście

    • 8 1

    • Brawo ziomus

      • 0 0

  • No błagam Was. Nie wierze ze nie ma możliwości zaprogramowanie takiej informacji na tablicach zmiennej treści.

    • 2 0

  • OMG. cokolwiek jest robione w Gdańsku to źle jak nie jest robione nic też źle. deszcz pada źle słońce świeci źle. to nie jest normalne

    • 1 1

  • Dzień pieszego pasażera - Bareja wszystko przewidział

    U Barei gdy nie działały tramwaje organizowano występy artystyczne dla spieszonych pasażerów, w Gdańsku - skromniej - można popatrzeć na sekundnik. Ważne, że władza problem zauważyła i znalazła rozwiązanie. Może lepiej filmy wyświetlajcie w korkach - najlepiej te Barei.

    • 3 2

  • "Gdyby utrudnienia się przedłużały np. ze względu na opóźnienie lawety, która nie może na czas zabrać z jezdni uszkodzonego auta, operator tunelu jednym kliknięciem może wydłużyć wyświetlany komunikat o kolejnych kilka minut."

    i i ta funkcja będzie najczęściej używana, a kierowca auta w korku i tak będzie stał. Zupełnie nie potrzebne wyświetlacze.
    Lepiej pomyśleć nad awaryjną możliwością zawrócenia tuż przed tunelem i korzystać z tego jak tylko tunel będzie zablokowany.

    • 2 0

  • Sekundnik na każdych światłach (1)

    Takie sekundnik powinny być na każdych ( przynajmniej dużych skrzyżowaniach ) światłach. Nawet w Azji są i to nie Japonią a Wietnam , Tajlandia etc. Szczecin. Przecież to bardzo usprawni ruch. Dojeżdżasz i widzisz ze za 1-2 sekundy będzie czerwone to stajesz. Widzisz ze za 2 sekundy będzie zielone to wrzucasz bieg.
    Proste , pomocne , skuteczne i nie drogie.
    No ale na to włodarze trojmiasta jeszcze nie wpadli.

    • 9 2

    • Dojeżdżasz i widzisz, że za dwie sekundy jest czerwone to przyspieszasz by zdążyć. W Grudziądzu robiono badania naukowe sekundniki nie poprawiły płynności i przepustowości, pogorszyły jednak bezpieczeństwo bo zwiększyła się liczba przejazdów na czerwonym świetle.

      • 1 1

  • Podwodna przeprawa. Hehehehehe

    • 1 1

  • Brawo

    Brawo Olja. Tylko Po co to komu? Nawet jak będzie informacja 3698 sekund, to gdzie kierowca ma stanąć, aby czekać na otwarcie tunelu? Informacja Tunel zamknięty jest wystarczająca. Ludzie wiedzą co robić w takiej sytuacji, czyli szukają alternatywnej drogi objazdu. Niestety wąskie gardło ul. Jana z Kolna nie da rady obsłużyć w jednej chwili takiej ilości samochodów.

    • 3 0

  • uważam że potrzebny będzie wyświetlacz (1)

    na którym będą widoczne też minuty i godziny.

    • 2 0

    • Nie zapomnijmy o temperaturze i poziomie jakości powietrza

      • 0 0

  • sama na to nie wpadła

    ktoś jej szepta do ucha nie od dzisiaj.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane