- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (172 opinie)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (193 opinie)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (59 opinii)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (157 opinii)
- 5 Miejsce zbrodni w liceum. Policjanci spotkali się z uczniami (15 opinii)
- 6 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
Sekundniki mają usprawnić ruch w tunelu pod Martwą Wisłą
Zarządca tunelu pod Martwą Wisłą chce przed wjazdami do obu nitek zainstalować sekundniki odmierzające czas do końca utrudnień w podwodnej przeprawie. Ma to pomóc kierowcom w poruszaniu się między Letnicą a Stogami i uniknąć tworzących się korków przed centrum Gdańska, gdy tunel jest zamknięty tylko na kilka minut.
Z liczbą aut rośnie też liczba zdarzeń w tunelu. Jak informowaliśmy ostatnio, ponad 40 proc. wszystkich zatrzymań pojazdów w tunelu spowodowanych jest awarią pojazdu lub brakiem paliwa w baku.
Korki spowodowane utrudnieniami najczęściej są krótkotrwałe, ale zdarza się, że tunel jest nieprzejezdny przez dłuższy czas. Wówczas kierowcy szukają objazdu np. przez Marynarki Polskiej i Jana z Kolna do centrum Gdańska. Często zdarza się, że zanim tam dojadą, służbom uda się udrożnić przejazd tunelem i objazd okazuje się nieopłacalny. Drogowcy mają pomysł, by temu zaradzić.
Nie wjeżdżaj "na rezerwie" do tunelu
- Składamy do miasta wniosek o dofinansowanie na zamontowanie przed wjazdami do tunelu specjalnych sekundników odmierzających szacowany czas do końca utrudnień w tunelu. Nasi pracownicy są już doświadczeni i są w stanie ocenić, jak długo potrwają utrudnienia i możemy tą wiedzą podzielić się z kierowcami, by nie musieli tracić czasu i nerwów w szukaniu objazdu przez centrum miasta - mówi Michał Adamkiewicz, kierownik Centrum Zarządzania Tunelem. - Inicjatorem tego rozwiązania, po jednym z meczów, była prezydent Aleksandra Dulkiewicz.
Co prawda tunel już jest wyposażony w znaki zmiennej treści znajdujące się na bramownicach przed wjazdem od strony Letnicy i węzła Ku Ujściu, ale oprogramowanie nie przewiduje wyświetlania na nich minut i sekund pozostałych do końca utrudnień. Dodatkowe urządzenia trzeba więc dokupić i zamontować przy ledowych tablicach nad jezdnią.
Gdyby utrudnienia się przedłużały np. ze względu na opóźnienie lawety, która nie może na czas zabrać z jezdni uszkodzonego auta, operator tunelu jednym kliknięciem może wydłużyć wyświetlany komunikat o kolejnych kilka minut.
Drogowcy liczą, że jeśli uda się zdobyć finansowanie, szacowane na kilkadziesiąt tysięcy złotych, sekundniki zawisną przed tunelem najpóźniej w przyszłym roku.
Po zamknięciu tunelu pod Martwą Wisłą korek na Jana z Kolna do centrum sięga nawet do ul. Marynarki Polskiej
Opinie (130) 10 zablokowanych
-
2019-06-26 10:01
Zamiast sekundników zrobić należy możliwość zawrócenia tuż przed tunelem w razie wypadku itp.
- 0 0
-
2019-06-26 10:08
Gdzie oni są?
Gdzie poza sporadycznymi pokazówkami "trzeźwy poranek" jest policja? Dlaczego u sąsiadów - w Niemczech, Czechach czy Szwecji widać co kawałek na poboczu radiowozy a u nas nie ma ich nigdzie? Jedzą , odpoczywają, graja w kulki ? Efekt - kupa rzęchów na drogach, kierowcy bez prawa jazdy, bez przeglądów. łatwiej dziś trafić w totka niż spotkać kontrolę. Ja ostatni raz byłem kontrolowany w 1999 roku. Do dziś mam historyczny mandat za brak gaśnicy.
- 0 0
-
2019-06-26 14:11
Tunel powinien mieć własną lawetę.
W Nowym Jorku to standard. Ciągniki ewakuacyjne czekają tam w pogotowiu przy wjazdach.
- 1 0
-
2019-06-29 00:44
To niech umiejscowienie ich będzie takie, żeby można było jeszcze ominąć tunel, aktualnie jak jedzie się w stronę tunelu, w kierunku Stogów, oznakowania są bezużyteczne, są zdecydowanie za późno, również droga ucieczki spod wjazdu do tunelu nie jest możliwa. Nad tym popracujcie, bo co mi po informacji że w tunelu spędzę 45mi skoro nie mogę go ominąć?
- 0 0
-
2019-11-10 16:46
dobry przykład
w szczecinie i innych miastach od wielu lat są sekundniki na światłach , fantastyczne rozwiązanie , dziwne że to nie jest standard w polsce
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.