• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Siedem firm chce zaprojektować obwodnicę Witomina

Michał Sielski
25 listopada 2019 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Są chętni do rozbudowy Chwarznieńskiej
Obwodnica Witomina ma odkorkować drogę, która obecnie służy kierowcom do lokalnych dojazdów, a także jako połączenie z obwodnicą. Obwodnica Witomina ma odkorkować drogę, która obecnie służy kierowcom do lokalnych dojazdów, a także jako połączenie z obwodnicą.

Urzędnicy zarezerwowali 3,4 mln zł na dokumentację potrzebną do rozpoczęcia budowy obwodnicy Witomina. Siedem firm, które zgłosiły się do przetargu, wyceniło swoją pracę znacznie taniej, więc wszystko wskazuje na to, że wykonawcę uda się szybko wyłonić. Projekt będzie gotowy w ciągu 15 miesięcy.



Czy obwodnica Witomina jest potrzebna?

Obwodnica Witomina ma połączyć ul. Chwarznieńską zobacz na mapie GdyniKielecką zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską. Będzie miała długość 2650 metrów. Kierowcy pojadą dwoma pasami w każdym kierunku. Konieczna będzie budowa obiektów inżynieryjnych: kładki pieszo-rowerowej na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiaduktu nad ul. Witomińską i dwóch przepustów.

Koszt jej budowy ocenia się na 60-70 mln zł. Dokładną kwotę poznamy po rozstrzygnięciu przetargu na wykonawcę.

Tędy będzie przebiegać obwodnica Witomina. Tędy będzie przebiegać obwodnica Witomina.
Na razie urzędnicy otworzyli koperty z ofertami w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej obwodnicy Witomina. W ramach tego zadania zwycięska firma wykona też prace geodezyjne oraz będzie sprawować nadzór autorski dla inwestycji.

Gdynia zarezerwowała dla zwycięzcy 3 mln 444 tys. zł brutto. Wszystkie oferty są niższe niż górna granica założona przez urzędników.

Najbardziej atrakcyjną złożyła firma Kontrakt Biuro Projektowo-Konsultingowe z Gdańska, która oczekuje 1 mln 448 tysięcy 300 zł brutto. Jeśli nie będzie przeszkód formalnych, to właśnie z nią urzędnicy podpiszą umowę. Wszyscy oferenci wyznaczyli bowiem taki sam czas wykonania dokumentacji - 65 tygodni (ok. rok i trzy miesiące). To znacznie mniej niż zakładali urzędnicy, którzy dopuszczali, że może to potrwać nawet dwa lata.

Oferty na dokumentację obwodnicy Witomina:

  • Kontrakt Biuro Projektowo-Konsultingowe z Gdańska - 1 mln 488 tys. 300,00 zł brutto
  • Europrojekt Gdańsk z Gdańska - 1 mln 842 tys. 746,15 zł brutto
  • Lafrentz Polska z Poznania - 1 mln 973 tys. 842,50 zł brutto
  • Mosty Gdańsk z Gdańska - 1 mln 998 tys, 147,00 zł brutto
  • Eco - Investment Poland z Warszawy - 2 mln 107 tys. 900,20 zł brutto
  • Transprojekt Gdański z Gdańska - 2 mln 259 tys. 510,00 zł brutto
  • Multiconsult Polska z Warszawy - 2 mln 278 tys. 915,71 zł brutto

- Cieszy fakt dużego zainteresowania wykonaniem dokumentacji projektowej tej ważnej inwestycji. Docelowo obwodnica Witomina odciąży ul. Chwarznieńską i usprawni ruch w dynamicznie rozwijającej się zachodniej części Gdyni. Po wnikliwej analizie złożonych ofert, wybierzemy najlepszą z nich, by przystąpić do dalszych prac nad realizacją tej strategicznej dla miasta inwestycji - mówi wiceprezydent Marek Łucyk.
Obwodnica Witomina - informacje technicznie

  • Początek: odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej (przed pętlą Sosnowa),
  • Koniec: ul. Kielecka za skrzyżowaniem z ul. Witomińską,
  • Długość: 2650 m,
  • Liczba pasów ruchu: 4 (po 2 w każdym kierunku),
  • Obiekty inżynieryjne: 4 (kładka, wiadukt oraz 2 przepusty),
  • Harmonogram realizacji: 24 miesiące (od momentu wyboru projektanta) na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz 18 miesięcy (od wyboru wykonawcy prac) na realizację.

Miejsca

Opinie (140) 2 zablokowane

  • W rym tempie to obwodnica powstanie "już " w 2053 roku. (16)

    • 204 30

    • troll (12)

      co ci się jeszcze nie podoba?

      • 9 36

      • Płacą mu za pisanie tych d**ilizmów

        • 15 24

      • (4)

        gdzie tu trolling? podaj listę ostatnich realizacji drogowych w Gdyni. nie licz 'remontu' chwarznieńskiej bo to było przytykanie kwiatków do g***a. Przy okazji budowa obwodnicy witomina tylko przesunie korek na węzeł cegielskiej, który po ostatnich zmianach i tak już sobie nie radzi z natężeniem ruchu.

        • 33 13

        • Demagogia,

          nie da sie doprowadzic dwupasmowki pod kazde biuro i firme w tym miescie. Zawsze gdzies bedzie korek w centrum miasta w trakcie szczytu komunikacyjnego.

          • 21 10

        • Sam sobie odpowiedziałeś (2)

          Od pewnego momentu, każda dodatkowa droga tylko przesuwa korek. Więc wywalanie miliardów po to, by sobie postać tyle samo kawałek dalej, jest obecnie praktykowane głównie w Chinach. Cały zachód nauczył się 30 lat temu.

          • 19 13

          • (1)

            bardzo proszę redakcję o wyróżnienie tej opinii!

            • 16 11

            • to partyjny tabloid

              wyróżnia się najbardziej i**otyczne bo to nakręca wejścia i kasę z reklam, tylko to się liczy

              • 12 5

      • Tempo prac mu się nie podoba (5)

        mi również się nie podoba. 65 tygodni na projekt drogi 2,5 km. Później przetarg i jeśli w ogóle wyłoniony zostanie wykonawca to ta droga powstanie najszybciej w 2025.

        • 24 9

        • Hahaha (3)

          Taaaa... nagrali się w gry komputerowe, w których żeby wybudować drogę wystarczy kliknąć myszką. A to tak nie działa, zwłaszcza że obwodnica będzie przebiegać w dość trudnym terenie.

          • 11 14

          • To będą każdą szyszkę przekładać w autocadzie? Co będą robić? (2)

            Żadnych kolizji z instalacjami oraz infrastrukturą nie ma, wiadukty to są gotowe do ctrl +C ctrl + V. Profilowanie terenu trzeba wykonać i tyle.

            • 10 4

            • (1)

              To czemu się do przetargu nie zgłosiłeś? Sto baniek byś przytulił za profilowanie terenu.

              • 16 3

              • W tym tempie to 50 km odcinek autostrady projektowaliby 25 lat

                • 4 11

        • moze tak pokrytykujesz pisuarow ze zaniechali budowy calej s6 bo zakompleksiony balbina chcial ukarac za wynik wyborow polakow ktorzy nie docenili geniuszu "wodza"

          • 12 6

    • A jak powstanie wcześniej, to odszczekasz? (1)

      • 13 8

      • jeszcze nie slyszalem o przypadku zeby jakis pisior przeprosil za babola lub przekret, ida w zaparte do konca, zero przyzwoitosci

        • 11 8

    • Albo dopiero powstanie " już" w 2066 roku

      • 14 0

  • Ale ledowy napis Arki powstał tak szybciutko (2)

    Ehhh

    • 143 21

    • no właśnie tak szybko nie powstał i nie jest ledowy (1)

      • 15 7

      • skąd ma to wiedzieć - skoro nadaje z samego centrum zagłębia PiS siedliska ciemnoty, zabobonu i wiary w gusła

        - podkarpackiego lub podlaskiego

        • 9 6

  • czego sie dla kierowców nie robi. (3)

    • 93 31

    • nic się nie robi, tylko planuje

      • 16 8

    • Nie dla kierowców (1)

      Tyko dla strategicznych mieszkańców. Inne dzielnice są niby takie przyjazne dla pieszych bo tam Prezydent nie ma interesu jeździć, więc mogą sobie ludzie kwitnąć w korkach

      • 8 6

      • pisuary zacznijcie w koncu rzetelnie dogladac budowy ekspresowek bo juz zawaliliscie na dwunastu odcinkach, jak sie nie znacie zakontraktujcie sobie fachowcow

        • 7 0

  • urzędnicy kompletnie oderwani od rzeczywistości skoro szacunkowo wycenili projekt aż o dwa miliony droższy (10)

    • 120 28

    • cena elementem walki o zlecenia (3)

      kryzys idzie

      • 17 6

      • (2)

        ciekawe czy pisuary przeprosza polakow za jego wywolanie

        • 9 6

        • krysys to wina Tuska !

          • 9 6

        • a niby czym wywolali kryzys czyli tzw normalnyt cykl koniunkturalny ? Tak wiem trudne slowo ...

          • 3 9

    • może gospodarka złapała zadyszkę, skoro urzędnik wycenia powyżej rynku?

      • 11 9

    • a w trakcie prac "dejcie nam więcej, bo coś się nie spina"

      • 19 1

    • (1)

      sam wyceń cfaniaku, najłatwiej skrytykować

      • 5 6

      • wycena jest prawidlowa, oferty sa zanizone, obliczone nie na zysk a na prztrwanie

        • 1 8

    • Łapa łapę (1)

      Nie..oni po prostu policzyli drugie tyle dla siebie - tak jak zwykle !!!
      K...A 1300 zł za jeden metr projektu !!!

      • 6 9

      • Jak wszędzie. Większość ludzi nie rozumie co się w tym kraju dzieje.

        • 8 1

  • tempo dostosowane do kalendarza wyborczego (3)

    za 4 lata będzie można zapowiedzieć pierwszą poważna inwestycję w Gdyni, tuż przed wyborami samorządowymi

    • 135 26

    • Kasa i tak pójdzie na "kalendarz imprez kulturalnych"...

      Jak w tym roku

      • 26 3

    • Ale na jeden projekt już kasa poszła. (1)

      Przecież przed poprzednimi też obiecali, chyba nawet ciągle stoi tablica informacyjna na Witominie przy skrzyżowaniu. Mydlenie oczu jak zwykle...

      • 11 1

      • Popieram

        jak długo będzie trwało to mydlenie oczu ???????

        • 5 1

  • Zaznaczam że chcą zaprojektować, nie wybudować! (1)

    Projekt zapewne przeleży kilka lat w szufladzie, zanim nabierze mocy

    • 146 21

    • to takie pisowskie podejscie

      • 6 5

  • (4)

    Znów po taniości.

    • 71 23

    • (1)

      A potem zdziwienie ze w połowie kontraktu firma się rozsypie

      • 21 6

      • Cały czas będzie remontowana na gwarancji

        • 10 15

    • Coraz mniej firm inżynierskich się ceni, bo takie są gó*&D..ane realia rynkowe pt. "najniższa cena". Ja zawsze mówię - najniższa cena=najniższa jakość, a dobrze i tanio nie będzie szybko, a szybko i tanio nie będzie dobrze. o! No ale są "zaklinacze" rzeczywistości - żyjący w innym równoległym wyimaginowanym świecie - naciągający rzeczywistość do swojej wizji świata, bo tak chcą

      • 17 9

    • głosuj dalej za 500+

      • 22 1

  • (2)

    Więcej samochodów w centrum to wielki sukces Gdyni!

    • 91 40

    • O sukcesie mówimy

      po fakcie

      • 16 4

    • Rozumiem, że to sarkazm

      ... więc zaorajmy drogi, to będzie dopiero prawdziwy sukces, a ile kasy się zaoszczędzi...

      • 11 0

  • (2)

    Przypominam, że to tylko projekt. Także do wbicia pierwszej łopaty minie pokolenie.

    • 127 24

    • To jeszcze nie projekt tylko przetarg na wykonanie projektu.

      • 18 0

    • jak horal z opatem i i szpadlem

      • 8 1

  • A Trójmiejski Krajobrazowy Park kurczy się i kurczy (7)

    i tak, co dzielnica, to zabierane i wycinane są kolejne połacie lasu

    • 132 70

    • Nie, bo czarne jest biale a biale jest czarne

      Dałem ci minusa

      • 20 26

    • A tak konkretnia jaka alternatywe sugerujesz? (4)

      Tunel pod lasem czy wiadukt nad?

      • 31 30

      • (2)

        Może ruszenie mózgiem i korzystanie w mieście z komunikacji miejskiej a nie wiejskiej (czyt. samochód)

        • 38 30

        • szkoda ze mozgiem nie ruszyles ale fakt nie takie jest zadanie pistrolla

          • 19 14

        • Jak lubisz to jeździj komunikacją miejską

          ale nie zabraniaj innym jeździć tak jak chcą i jak im wygodniej. A nie oszukujmy się, najgorszy samochód jest wygodniejszy od komunikacji miejskiej, stania na przystankach i stania w tłoku w dusznych autobusach.

          • 22 11

      • tu nie chodzi o alternatywny przebieg drogi

        tylko o alternatywną filozofię rozwiązywania problemów komuniikacyjnych miasta i mieszkańców. NIe tylko drogami i samochodami miasto żyje. Samo stawianie na rozwój transportu zbiorowego i jego infrastruktury nie przycznia się do poprawy sytuacji. Chodzi o docenienie roli transortu szynowego - np. rozbudowę PKM do północnych dzielnic Gdyni i poprawę dostępności stacji SKM i PKM położonych w zachodnich dzielnicach Gdyni dla pieszych i rowerzystów, nie mówiąc o poprawie częstotliwości połączeń. MIastu potrzebna jest wizja tworzenia alternatywnego systemu, a nie tworzenie zludzeń, że rozbudowa sieci drogowej to skuteczna metoda poprawy jakości systemu komunikacyjnego miasta i jego gospodarki przestrzennej w dłuższej perspektywie.

        • 30 4

    • Tak, znika niczym puszcze Amazonii

      • 35 12

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane