• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Siedem firm chce zaprojektować obwodnicę Witomina

Michał Sielski
25 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Obwodnica Witomina ma odkorkować drogę, która obecnie służy kierowcom do lokalnych dojazdów, a także jako połączenie z obwodnicą. Obwodnica Witomina ma odkorkować drogę, która obecnie służy kierowcom do lokalnych dojazdów, a także jako połączenie z obwodnicą.

Urzędnicy zarezerwowali 3,4 mln zł na dokumentację potrzebną do rozpoczęcia budowy obwodnicy Witomina. Siedem firm, które zgłosiły się do przetargu, wyceniło swoją pracę znacznie taniej, więc wszystko wskazuje na to, że wykonawcę uda się szybko wyłonić. Projekt będzie gotowy w ciągu 15 miesięcy.



Czy obwodnica Witomina jest potrzebna?

Obwodnica Witomina ma połączyć ul. Chwarznieńską zobacz na mapie GdyniKielecką zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską. Będzie miała długość 2650 metrów. Kierowcy pojadą dwoma pasami w każdym kierunku. Konieczna będzie budowa obiektów inżynieryjnych: kładki pieszo-rowerowej na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiaduktu nad ul. Witomińską i dwóch przepustów.

Koszt jej budowy ocenia się na 60-70 mln zł. Dokładną kwotę poznamy po rozstrzygnięciu przetargu na wykonawcę.

Tędy będzie przebiegać obwodnica Witomina. Tędy będzie przebiegać obwodnica Witomina.
Na razie urzędnicy otworzyli koperty z ofertami w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej obwodnicy Witomina. W ramach tego zadania zwycięska firma wykona też prace geodezyjne oraz będzie sprawować nadzór autorski dla inwestycji.

Gdynia zarezerwowała dla zwycięzcy 3 mln 444 tys. zł brutto. Wszystkie oferty są niższe niż górna granica założona przez urzędników.

Najbardziej atrakcyjną złożyła firma Kontrakt Biuro Projektowo-Konsultingowe z Gdańska, która oczekuje 1 mln 448 tysięcy 300 zł brutto. Jeśli nie będzie przeszkód formalnych, to właśnie z nią urzędnicy podpiszą umowę. Wszyscy oferenci wyznaczyli bowiem taki sam czas wykonania dokumentacji - 65 tygodni (ok. rok i trzy miesiące). To znacznie mniej niż zakładali urzędnicy, którzy dopuszczali, że może to potrwać nawet dwa lata.

Oferty na dokumentację obwodnicy Witomina:

  • Kontrakt Biuro Projektowo-Konsultingowe z Gdańska - 1 mln 488 tys. 300,00 zł brutto
  • Europrojekt Gdańsk z Gdańska - 1 mln 842 tys. 746,15 zł brutto
  • Lafrentz Polska z Poznania - 1 mln 973 tys. 842,50 zł brutto
  • Mosty Gdańsk z Gdańska - 1 mln 998 tys, 147,00 zł brutto
  • Eco - Investment Poland z Warszawy - 2 mln 107 tys. 900,20 zł brutto
  • Transprojekt Gdański z Gdańska - 2 mln 259 tys. 510,00 zł brutto
  • Multiconsult Polska z Warszawy - 2 mln 278 tys. 915,71 zł brutto

- Cieszy fakt dużego zainteresowania wykonaniem dokumentacji projektowej tej ważnej inwestycji. Docelowo obwodnica Witomina odciąży ul. Chwarznieńską i usprawni ruch w dynamicznie rozwijającej się zachodniej części Gdyni. Po wnikliwej analizie złożonych ofert, wybierzemy najlepszą z nich, by przystąpić do dalszych prac nad realizacją tej strategicznej dla miasta inwestycji - mówi wiceprezydent Marek Łucyk.
Obwodnica Witomina - informacje technicznie

  • Początek: odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej (przed pętlą Sosnowa),
  • Koniec: ul. Kielecka za skrzyżowaniem z ul. Witomińską,
  • Długość: 2650 m,
  • Liczba pasów ruchu: 4 (po 2 w każdym kierunku),
  • Obiekty inżynieryjne: 4 (kładka, wiadukt oraz 2 przepusty),
  • Harmonogram realizacji: 24 miesiące (od momentu wyboru projektanta) na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz 18 miesięcy (od wyboru wykonawcy prac) na realizację.

Miejsca

Opinie (140) 2 zablokowane

  • Kierowcy pojadą dwoma pasami czy znów jakieś dziwne bus pasy będą? Nie można od razu ich zaplanować?

    • 83 11

  • W końcu.

    Tyle pieniędzy wydanych na bus pasy na Kieleckiej i Małokackiej, na kładkę koło domu Za Falochronem, na budowę zmiennego pasa która jeszcze nie jest oddana, na wykonanie wielu projektów które się nie doczekały realizacji. A teraz w końcu rozsądek czyli to co powinno być wykonane na samym początku.

    • 90 11

  • Projekty mają to do siebie że nie zawsze są realizowane

    Mam nadzieję ze przynajmniej nieformalne ktoś zweryfikowal studium wykonalności bo co po kolejnych 3 mln na projekt gdy nie będzie wykonawcy...

    • 66 19

  • asfalt w lesie (3)

    Jak Gdańsk chciał zbudować asfaltowa drogę dla rowerów od Oliwy do Owczarni, to były protesty, ze asfalt zaszkodzi przyrodzie. Ale jak będą budować trasę przez park 15 m szeroką to nagle asfalt staje się ekologiczny czy to na Witominie czy na Spacerowej w Gdańsku.

    • 77 24

    • (2)

      A co, brukowana ma być ta droga czy bita wystarczy?

      • 18 8

      • (1)

        Może korzystać w miescie z komunikacji miejskiej i korków nie będzie a dodatkowe drogi będą niepotrzebne
        Ale jak każdy hrabia musi własną bryczką

        • 16 11

        • Kompletne nieporozumienie:

          Tez sie zgadzam ze nie ma potrzeby podwozenia wlasnego tylka pod kazde drzwi w tym miescie ale tu mowa nie o centrum, a o glownym, bezposrednim i jedynym polaczeniu drogowym centrum miasta z obwodnica i zupelnie nie rozumiem po co ludzie mieli by jezdzic komunikacja miejska na ta obwodnice ?!?!?!

          • 15 8

  • Projekty, plany, konsultacje, wizualizacje... (2)

    • 50 25

    • Tak, lepiej zrobić to bez projektu (1)

      Niech przyjedzie wódz wioski i pokaże palcem gdzie i jak zbudować drogę.

      • 10 6

      • Problem w tym, że w Gdyni wszystko kończy się na projektach. Kolesie zgarniają miliony za projekty, plany oraz wizualizacje i na tym kończy się akcja.

        • 8 6

  • Napiszę dokładnie to samo co miesiąc temu: nie miejmy złudzeń.
    Parę lat temu ta sama ekipa wyceniła tą samą obwodnicę na jakieś 140 mln zł. Minęło kilka lat, stawka za roboczogodziny raczej wcale nie poszła w dół, koszt materiałów też nie, a tu nagle się okazuje, że można to zrobić za 2x mniej. Poważnie? Mydlenie oczu, tylko po to, żeby za rok czy dwa znowu móc powiedzieć "sorry, mieszkańcy, próbowaliśmy i walczyliśmy dzielnie, jak zwykle, ale przeklęci budowlańcy nie chcą nam pomóc i wszystkie oferty za wysokie, ale głosujcie na nas".

    • 74 18

  • Może wystarczy biała farba ? (1)

    ?

    • 64 20

    • przez las, z kontrapasem rowerowym

      • 19 10

  • Od 10 albo i więcej lat obiecaniki i kolejne pomysły (1)

    Tak to robią, żeby przed kolejnymi wyborami rzucić kiełbasę wyborczą a Gdynia Zachód dalej w gigantycznych korkach będzie stała.Ile razy już mieli przerabiać Chwarznieńską i odwoływali przetargi, za to ścieżki rowerowe za miliony powstają, wszystko, żeby pozorować działanie dla mieszkańców. I tak co kadencja Szczurka, byle do wyborów.

    • 64 20

    • No i dzieki bogu ze tych poronionych projektow nie realizowali....

      • 11 1

  • ile tysięcy drzew wytniecie?! (5)

    • 66 23

    • (4)

      Tez bym wolala zeby nie trzeba bylo zadnych drzew wycinanc, ale jak to inaczej zbudowac? Krytyka bez kontrprzykladow to po prostu marudzenie.

      • 25 19

      • (3)

        Korzystać z autobusów i obecne drogi wystarczą

        • 20 24

        • (2)

          Czy to tak trudno na mapie zobaczyc ze ta droga to przede wszystkim jedyne drogowe polaczenie z obwodnicy do centrum Gdyni i jako takie musi byc po prostu przepustowe dla obecnego ruchu? A w tej chwili nie jest i zadna komunikacja nic tutaj nie zmieni !!!!!

          • 16 18

          • (1)

            w każdym samochodzie jedna osoba. i sobie stoją rano w dół, po południu w górę. wszyscy zmieściliby się w kilku autobusach, które nie potrzebują dodatkowych pasów w środku lasu.
            te wszystkie samochody, które zjadą do centrum będą musiały gdzieś zaparkować. gdzie? zaczniemy wyburzać budynki pod parkingi?

            • 23 8

            • Ciagle nie rozumiem czemu zakladasz ze ci wszyscy ludzie z jednego miejsca wyjezdzaja? Owszem, mieszkancy Chwarzna-Wiczlina tez korzystaja z tej drogi ale rownie wielu, a moze i wiecej, zjezdza z obwodnicy, a to sa juz mieszkancy calego Trojmiasta albo i regionu wiec w jaki sposob chcesz ich rozwozic "kilkoma autobusami" ?

              • 23 11

  • Droga ta powinna być granicą. (2)

    Powinna odgraniczać tereny do zabudowy od terenöw zielonych, gdzie powinien być zakaz jakiejkolwiek zabudowy, bo deweloperzy kradną coraz więcej takich terenów.

    • 64 19

    • Zatem gdzie się budować jeżeli ilość mieszkańców i firm stale rośnie a trójmoiasto otoczone jest parkiem krajobrazowym i terenami zielonymi... Zatem będziemy budować pływające domy na Bałtyku który jest już prawie martwy....?

      • 1 16

    • Rozszerzanie się terenów zabudowanych jest nieuchronna tylko warto by wcześniej pomyśleć o jakiejś racjonalnej gospodarce przestrzennej i konsekwentnej ruralizacji planów - nie zmienianie ich falami co 4 lata w terminie wyborów.

      • 6 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane