- 1 Pożar statku w gdańskim porcie (14 opinii)
- 2 "Jak dziecko chce siku, to musi w krzaki" (135 opinii)
- 3 Tajemnicze ruiny powiązane ze słynnym zamkiem (63 opinie)
- 4 Latem długotrwałe zaćmienie Słońca (52 opinie)
- 5 Jak się mieszka w Matemblewie? (29 opinii)
- 6 "Wszyscy, wszędzie" na głośnomówiącym (265 opinii)
Silna, niezależna i... śmiertelnie zmęczona. Jaka jest współczesna kobieta?
Ma być silna. Niezależna. Spełniona. Ma mieć pasję, ale taką, którą da się pogodzić z pracą na etat. Ma być ambitna, ale nie za bardzo, żeby nie było, że "karierowiczka". Ma dbać o siebie, ale nie obsesyjnie, żeby nie wyjść na próżną. Ma być dobrą matką, partnerką, córką, koleżanką z pracy i tą, która pamięta o urodzinach znajomych. Ma pić wodę, robić kroki, ćwiczyć jogę, medytować, rozwijać się i - jeśli się da - jeszcze piec chleb na zakwasie. Współczesna kobieta może wszystko. I problem w tym, że często naprawdę próbuje.
Współczesne kobiety spełniają się w biznesie, w nauce, w sztuce, w sporcie, w aktywizmie. Budują marki, organizują zbiórki, prowadzą profile edukacyjne w internecie, uczą się języków, startują w maratonach, piszą książki. To wszystko jest dobre. To wszystko jest ważne.
Idealna w pracy, idealna w domu
A potem wracają do domu i zaczyna się druga zmiana. Bo oprócz tego wszystkiego kobieta nadal powinna ogarniać codzienność: zakupy, lekarzy, przedszkolne zebrania, prezenty na urodziny, szczepienia kota i fakt, że kończy się papier toaletowy. To ona częściej pamięta, że jutro jest dzień sportu i trzeba przynieść strój. Że trzeba zapisać dziecko do dentysty. Że skończyło się mleko. Kobiety w Polsce dwukrotnie częściej odpowiedzialne są za planowanie i przygotowywanie posiłków. To nie są rzeczy spektakularne. Nikt nie wręcza za nie premii ani awansu. Nie wpisuje się ich w CV. A jednak zajmują głowę niemal bez przerwy.
Mówi się dziś dużo o "kobiecej sile". O sprawczości. O tym, że możemy wszystko, jeśli tylko wystarczająco się postaramy. Tyle że to "wszystko" zaczyna przypominać listę zadań, która nigdy się nie kończy. Bo silna kobieta nie powinna narzekać. Niezależna kobieta radzi sobie sama. Spełniona kobieta potrafi znaleźć balans. A co, jeśli nie potrafi?
Czy naprawdę musimy dawać radę ze wszystkim?
Jeśli jest zmęczona, rozdrażniona, ma dość bycia tą, która pamięta o wszystkim i wszystkich? Jeśli czasem marzy nie o awansie ani weekendzie w spa, tylko o tym, żeby przez jeden dzień nikt od niej niczego nie chciał? To przecież nie brzmi jak sukces.
Może największym paradoksem współczesnej emancypacji jest to, że zdjęliśmy z kobiet jeden zestaw oczekiwań tylko po to, żeby nałożyć inny. Bardziej nowoczesny, bardziej instagramowy, ale wcale nie lżejszy. Kobiety już nie muszą być idealnymi paniami domu. Teraz mają być idealne we wszystkim naraz.
8 marca życzymy więc kobietom nie tylko kwiatów i miłych słów. Życzymy im czegoś znacznie bardziej radykalnego: prawa do zmęczenia. Do odpuszczenia. Do bycia wystarczająco dobrą - zamiast perfekcyjną. Bo może prawdziwa siła nie polega na tym, że dajemy radę ze wszystkim. Może polega na tym, że w końcu nie musimy.
Opinie wybrane
-
2026-03-08 08:36
(12)
Nie rozumiem tych złośliwych komentarzy. Nikt nie ujmuje mężczyznom, że (często) pracują ciężej fizycznie, że pracują dłużej, a statystycznie żyją krócej. To są fakty. Tak jak te, że kobieta pracuje na dwa etaty. W pracy i w domu. Jak byłam na macierzyńskim robiłam to samo, co robię po powrocie do pracy, tylko czasu jest na to dużo mniej więc i
Nie rozumiem tych złośliwych komentarzy. Nikt nie ujmuje mężczyznom, że (często) pracują ciężej fizycznie, że pracują dłużej, a statystycznie żyją krócej. To są fakty. Tak jak te, że kobieta pracuje na dwa etaty. W pracy i w domu. Jak byłam na macierzyńskim robiłam to samo, co robię po powrocie do pracy, tylko czasu jest na to dużo mniej więc i zmęczenie znacznie większe. To kobieta dba o atmosferę w domu, pamięta o wszystkim. Oczywiście, są wyjątki od reguły. Wszyscy żyjemy w pędzie i mamy mało czasu na odpoczynek. Szanujmy się wzajemnie. Dziś dzień kobiet więc tekst o kobietach. O ich pracy, tej często ciężkiej, a niezauważalnej. Test typu "nie pracujesz, siedzisz w domu". Mąż za Chiny nie chciałby "nie pracować, tylko siedzieć w domu i ogarniać wszystkie obowiązki i dzieci" ;) mi by to nie przeszkadzało, że finanse na mojej głowie ;) doceniajmy się wzajemnie!
- 94 31
-
2026-03-08 23:41
(2)
" Mąż za Chiny nie chciałby "nie pracować, tylko siedzieć w domu i ogarniać wszystkie obowiązki i dzieci" ;)" kazdy facet lepiej sobie w domu radzi od dowolnej kobiety. i zaden nie steka, zeby ktos mu za to placil xd na tym polega doroslosc - pierzesz sobie, gotujesz sobie. Ale kobietom, ktorych nie mozna traktowac jako doroslych osob, trzeba na
" Mąż za Chiny nie chciałby "nie pracować, tylko siedzieć w domu i ogarniać wszystkie obowiązki i dzieci" ;)" kazdy facet lepiej sobie w domu radzi od dowolnej kobiety. i zaden nie steka, zeby ktos mu za to placil xd na tym polega doroslosc - pierzesz sobie, gotujesz sobie. Ale kobietom, ktorych nie mozna traktowac jako doroslych osob, trzeba na kazdym etapie glaskac i chwalic, ze zrobia cos jak dorosly. Jak tam wiek emerytalny - zmalau, urus? Jak tam powolania na komisje wojskowe - sa w koncu? Jak tam BHP - rowne w koncu?
- 15 21
-
2026-03-09 12:15
odezwal sie
dorosly czlowiek.Doroslosc to nie wylacznie zapier....to jak bywasz w malzenstwie,w partnerstwie to wspolpraca...Ogarniasz??
- 1 0
-
2026-03-09 10:57
Nie chrzań. Jestem facetem i nawet na Wigilię uciekałem do pracy
Wolałem siedzieć w biurze i pogadać z kolegami niż zajmować się dziećmi
- 0 1
-
2026-03-08 23:28
oczywiscie drugiego etatu mężczyzny nie widać i jest bez znaczenia (1)
bo kogo obchodzi to że odpowiedzialny za naprawianie wszystkiego, remonty, malowania, noszenie wszystkiego co ciężkie, ogarnianie psychotycznych zachowań partnerki, naukę dzieci jak sobie radzić w życiu i wiele wiele innych tematów.
Nie znam bardziej egoistycznych istot, które jeszcze udają do tego ciągle ofiary niż kobiety - no jest jeszcze pewna nacja ale to inny temat- 19 17
-
2026-03-09 12:18
oczywiscie
bo remonty robisz codziennie ,dzieci tez ogarniasz codziennie itd...piep......sz farmazony.To raz dwa twoja zona musi ogarniac twoje psychotyczne zachowania na bank..bo z tego co piszesz jestes narcyzkiem,ktory uwaza, ze bez niego chata by sie zawalila.A No i fakt...kobiety to egoistki..szczegolnie zahodzace w ciaze, rezygnujace z siebie,z wlasnej
bo remonty robisz codziennie ,dzieci tez ogarniasz codziennie itd...piep......sz farmazony.To raz dwa twoja zona musi ogarniac twoje psychotyczne zachowania na bank..bo z tego co piszesz jestes narcyzkiem,ktory uwaza, ze bez niego chata by sie zawalila.A No i fakt...kobiety to egoistki..szczegolnie zahodzace w ciaze, rezygnujace z siebie,z wlasnej wygody,snu,stabilnosci hormonalnej
....to jest egoizm pelna geba...Pozniej wraca obolala do domu gdzie czeka ja...rozczeniowy typek,ktory uwaza, ze jak pomaluje sciane to klekajcie narody!!! jeszcze wdziecznosc dozywotnia- 1 0
-
2026-03-08 20:37
niechcemy zfeminizowanych babochłopów tylko normalne delikatne wrazliwe kobiety
- 12 6
-
2026-03-08 20:29
To nic nowego ze nic nie rozumiesz bo musiała bys miec najpierw czym
- 4 8
-
2026-03-08 10:14
Żona mojego brata tak robiła "atmosferę w domu", z jego teściem na spółkę, że zmarł pół roku temu
Pół roku przed osiągnięciem wieku emerytalnego. Do końca był zameldowany w moim mieszkaniu (kontynuacja stanu sprzed 35-45 lat), bo mu z jej ojcem, a jego teściem, zameldowania w segmencie tegoż teścia - celowo odmawiali. Aby z mojego brata - pan mgr. inż. po dobrej uczelni - parobka sobie zrobić.
- 15 4
-
2026-03-08 08:56
(2)
to, że u __Ciebie__ w domu pracowałaś czy pracujesz na kolejny etat to nie jest nasza wina, a Twojego męża. No ale takiego sobie wybrałaś i nie wychowałaś. W wielu domach to faceci prowadzą rachunki, ogarniają sporą część domowego rozgardiaszu itp. W moim otoczeniu rzekłbym, że przynajmniej połowa przypadków to mężczyźni, którzy biorą na siebie więcej w obowiązkach domowych.
- 24 11
-
2026-03-09 11:22
Cała połowa pomaga w domu? A co z resztą (1)
I jest to zwykle tylko "pomoc" tej która robi więcej, a nie jest to równa współpraca
- 0 0
-
2026-03-09 12:20
jesli tworzysz
wspolne gospodarstwo domowe!!! tworzycie rodzine to nie istnieje cos takiego jak POMOC!!! pomoc to mozna przytrzymac drabine jak druga osoba wkreca zarowke.To jest wposlpraca nie pomoc! zaangazowanie pol na pol a nie Pomoc
- 0 0
-
2026-03-08 08:49
Legendarny drugi etat, jednoosobowa atmosfera w domu, ciekawe czy mąż jest tego samego zdania xD
- 33 5
-
2026-03-08 08:21
Wspaniały artykuł. (3)
Poniekąd dotyczy też facetów, tych którzy angażują się w życie domu równie co kobiety. Kiedyś ludzie żyli w stadach. Dzieci wychowywały ciotki, sąsiadki, babki.faceci chodzili do pracy, kobiety ogarniały dom. Ludzie sobie nawzajem pomagali. Dziś każdy żyje swoim życiem, w którym musi wszystko ogarniać samemu. Tak się nie da. Dziś życzę sobie z okazji dnia kobiet, żeby móc zniknąć na tydzień, żeby się porządnie wyspać i być tylko samą dla siebie
- 101 12
-
2026-03-09 10:58
dzieci to zbyt duży koszt, finansowy, czasowy, emocjonalny - życie jest po to, aby sprawiać sobie przyjemności, a nie umęczać się
- 1 2
-
2026-03-09 09:12
podoba mi się ten fragment o stadnym życiu
ludzie nie doceniają tego, jak wielką praktyczną pomocą jest rodzina. Musisz posprzątać mieszkanie, skończyć projekt? Albo w weekend pójść do kina z żoną/mężem? Babcie z dziadkami i ew. ciotki są absolutnie niezastąpione. Tylko trzeba dobrze żyć ze sobą i mieć siebie w miarę blisko. Znajomi czasem robią wytrzeszcz oczu, jak mówię, że jakieś 2,a
ludzie nie doceniają tego, jak wielką praktyczną pomocą jest rodzina. Musisz posprzątać mieszkanie, skończyć projekt? Albo w weekend pójść do kina z żoną/mężem? Babcie z dziadkami i ew. ciotki są absolutnie niezastąpione. Tylko trzeba dobrze żyć ze sobą i mieć siebie w miarę blisko. Znajomi czasem robią wytrzeszcz oczu, jak mówię, że jakieś 2,a czasem nawet 3 dni w tygodniu nie jesteśmy u siebie tylko u rodziców. Że tak w ogóle można. Dziadkowie nie mają pustki w życiu, my czas na kursy/dodatkowe studia, fuchy albo sprzątanie. Czasem dla siebie. No i dla dziadków :)
- 6 0
-
2026-03-08 08:29
Sama dla siebie to motto życiowe psiakoba
Z pozostałą treścią to zgoda:
Dzis każdy sobie rzepkę skrobie- 18 4
-
2026-03-08 08:56
Człowiek to coś więcej . (17)
Takich kobiet jak rzekomo ma być więcej w społeczeństwie to nie widzę.Widzę za to coraz więcej które zabiegają o rządzenie na każdej płaszczyznie życia, począwszy do domowego a kończąc na posadach rządowych i tu ze strony mężczyzn nie widzę opozycji. Gdy chodzi o Dzień Kobiet to w dzisiejszych czasach to jest traktowany przez mężczyzn z uśmiechem na twarzy, często życzliwym.
- 119 30
-
2026-03-08 13:39
Na płaszczyźnie zawodowej, ale tylko w sferze budżetowej. Oto tajemnica niezależności i siły.
- 14 0
-
2026-03-08 11:26
Sa tylko 2 płci kobieta mezczyzna tata i mama.Dotego zostali stworzeni i kazda znich jest genetycznie przystosowana do swojej (5)
Ale skrajnosci zawsze dążyły do samo zagłady ludzkosci i taki własnie jest teraz trend.Kobieta rózni sie od meżczyzny wszystkich i tak zawsze bedzie. Ale unas promuje sie wizje seksmisji !!I to jest nie tylko niebezpieczne ale i szkodliwe.
- 28 12
-
2026-03-08 12:01
zanim coś napiszesz to naucz się nieuku słowa poskie odmieniać przez przypadki. Naucz się pisac wszystkie słowa poprawnie. (4)
- 2 20
-
2026-03-08 17:46
Zgubiłeś polskie znaki i wykrzyknik purysto. (1)
- 8 2
-
2026-03-09 09:08
i wielką literę.
- 2 0
-
2026-03-08 17:01
Zdania zaczynamy wielką literą analfabeto.
- 6 2
-
2026-03-08 15:19
Biedaku umysłowy zacznij najpierw od siebie .Bo to co napisałes jest dokladnie tym od czego wyzywasz .
Ale wściekłość i nienawiść bezrozumnych lewaków jest tak wielka właśnie ze nienawidzą jak ktos prawdę napisze.
- 11 1
-
2026-03-08 10:06
(1)
Człowiek jest jeden i nie ma płci.
- 9 10
-
2026-03-08 17:47
A nie parę mld?
- 5 0
-
2026-03-08 10:00
Dyskryminacja dotyczy obu płci (3)
Zgadzam się, że warto patrzeć szerzej. W debacie publicznej często pomija się fakt, że mężczyźni w Polsce też doświadczają dyskryminacji systemowej krótsza emerytura przy późniejszym wieku emerytalnym, statystycznie krótsze życie, wyższy odsetek bezdomnych i samobójstw, a w sądach rodzinnych bardzo często przegrywają walkę o opiekę nad dziećmi. Równość powinna oznaczać troskę o wszystkich, nie tylko o jedną grupę.
- 37 6
-
2026-03-08 16:48
(1)
Dyskryminacja i rasizm jest w stronę białych ludzi i to na bardzo dużą skale.
- 10 0
-
2026-03-08 17:48
Za późno, aby zatrzymać.
- 4 0
-
2026-03-08 10:02
No byłem w sądzie rodzinnym i tam jest dyskryminacja tylko jednej płci.
- 20 4
-
2026-03-08 09:55
Zgoda, ale warto też mówić o mężczyznach
Słuszna obserwacja. Warto jednak dodać, że dyskusja o rolach społecznych powinna obejmować obie płcie. Mężczyźni w Polsce często są pomijani w debacie publicznej np. w sprawach dotyczących opieki nad dziećmi po rozwodzie, wyższej śmiertelności, krótszej długości życia czy braku wsparcia psychologicznego. Równość powinna oznaczać uwagę dla problemów wszystkich, nie tylko jednej grupy.
- 21 3
-
2026-03-08 09:40
A co z dyskryminacją mężczyzn?
Zgadzam się, że mężczyźni nie sprzeciwiają się kobietom w przejmowaniu stanowisk ale warto też zauważyć, że o mężczyznach w tym kontekście się nie mówi. Mężczyźni są systematycznie dyskryminowani w sądach rodzinnych, rzadziej uzyskują opiekę nad dziećmi, mają wyższy wiek emerytalny, a ich problemy zdrowotne i psychiczne są bagatelizowane przez społeczeństwo. Równouprawnienie powinno być prawdziwie równe dla obu płci.
- 34 4
-
2026-03-08 09:35
Optymizm jest zaraźliwy! (1)
Dokładnie, uśmiech to najlepszy sposób na świętowanie! Dzień Kobiet to piękna okazja, żeby docenić wszystkich wokół - i mężczyźni, którzy życzliwie się uśmiechają, robią to najlepiej jak potrafią. Może właśnie o to chodzi - żeby razem budować lepszy świat! :)
- 8 2
-
2026-03-08 17:50
Inaczej się nie da. Inaczej samounicestwienie.
- 3 0
-
2026-03-08 08:36
Wszystkiego najlepszego (12)
Niech każda/każdy będzie, jaki chce być i też nie ogranicza, nie wchodzi w życie innym.
Wszystkiego najlepszego Kobietom i Mężczyznom. I Dzieciom też.- 128 18
-
2026-03-08 21:59
Wzajemnie!
- 3 0
-
2026-03-08 20:05
To może być już niedługo kobiece święto (2)
Czarnek,Braun i Korwin Mike to są panowie
gdzie kobieta do garów i ma rozkładać nogi na zawołanie i jeszcze brakuje burki na twarzy.
Fanatycy powrotu do średniowiecza- 4 7
-
2026-03-08 20:24
Za to po drugiej stronie są zwolennicy tego, aby między te nogi... (1)
...pchały, co popadnie.
Bez skrupułów, refleksji i konsekwencji...
Na zawołanie i żądanie- 6 2
-
2026-03-08 20:53
fanatycy PiSu
- 1 6
-
2026-03-08 12:10
"Niech każda/każdy będzie, jaki chce być i też nie ogranicza..."
Największa i najgroźniejsza z propagowanych bzdur, eliminująca racjonalizm i doświadczenie tysięcy lat rozwoju.
Prowadząca do próżnych eksperymentów i tragicznych skutków.- 11 8
-
2026-03-08 11:18
Papka partyjna z przekazu feministycznego jak wczorajssza manifa nikt nigdy tak nie zaszkodził kobietom jak oni. (1)
Mamy najgorsze pokolenie 30 latek zadufanych w sobie kociemaatki czy z psio dzieckiem.Nie potrafia oderwac sie od telefonu a ksiazki czytaja bo stały sie modne ale wartosci w tych ksiazkach takie jak w telefonie z mediów dlatego je czytaja
- 17 4
-
2026-03-08 17:52
Kobiety, które dały się zmanipulować, zaszkodziły sobie. Zmarnowaly źycie.
- 7 2
-
2026-03-08 10:01
Piękne słowa, ale warto dodać o mężczyznach
Pełna zgoda z tym życzeniem! Ale przy okazji warto wspomnieć, że w Polsce mężczyźni są często pomijani w debacie o równości. Dyskryminacja mężczyzn jest realna w prawie rodzinnym, służbie zdrowia (niższe nakłady na choroby męskie), wieku emerytalnym czy opiece społecznej. Jeśli naprawdę życzymy wszystkim dobrze, zadbajmy też o mężczyzn.
- 14 5
-
2026-03-08 09:56
Piękne słowa, ale równość to też mężczyźni
To piękne i w pełni się z tym zgadzam. Warto jednak przypomnieć, że młodzi mężczyźni w Polsce również coraz częściej doświadczają dyskryminacji w sądach rodzinnych, na rynku pracy w branżach zdominowanych przez kobiety, a także jako ofiary przemocy bez dostępu do odpowiedniej pomocy. Mówmy o równości naprawdę dla wszystkich.
- 11 6
-
2026-03-08 09:40
Ale mężczyźni również potrzebują wsparcia
Piękne życzenia, ale czy naprawdę mówimy o równości? Mężczyźni są dyskryminowani w wielu obszarach prawie opiekuńczym, edukacji (chłopcy coraz gorzej radzą sobie w szkole), na rynku pracy w zawodach uważanych za "męskie", a ich problemy psychiczne są często ignorowane, bo "mężczyzna nie płacze". Jeśli mówimy o wolności i nieograniczaniu innych, to mówmy o tym również w odniesieniu do mężczyzn.
- 10 4
-
2026-03-08 09:35
Piękne słowa! (1)
To właśnie ten rodzaj życzliwości, który świat potrzebuje! Niech każdy będzie sobą i niech wszyscy żyją w zgodzie - Kobiety, Mężzyźni i Dzieci. Wzajemny szacunek to najpiękniejszy prezent, jaki możemy sobie dawać każdego dnia. Wszystkiego najlepszego również dla Ciebie, Marcinie Pawle! :)
- 4 6
-
2026-03-08 12:11
a niezauważasz, że w tym nie ma żadnej życzliwości
a jedynie chęć sparaliżowania społecznych mechanizmów immunologicznych?
- 12 2
-
2026-03-08 08:21
Jest też druga strona medalu, powszechna nagość, pijaństwo czy życie na pokaz do przesady (23)
Nie przez przypadek nie mówicie wszystkiego waszym babciom, no jednak czujecie że nie do końca moralne jest by powiedzieć babci jak prowadzicie swoje życie. Prawda?
A mężczyźni? To już lepiej innym razem.- 176 43
-
2026-03-09 11:01
Babcie robiły mocniejsze rzeczy
Tylko teraz udają takie święte
- 1 2
-
2026-03-08 12:17
nagość ma swoje zastosowanie, tak jesteśmy zbudowani
Instrumentalne wykorzystanie jest powszechne i bezwzględne.
- 6 16
-
2026-03-08 12:13
Niejedna babcia nie mówi swoim wnukom jak się naprawdę imprezowało za jej czasów :) (1)
- 22 4
-
2026-03-08 14:10
Otóż to, nie mówiła, kumasz o co chodzi w poście ;-)
Teraz dziewczyny wszystko wrzucają do internetu.
- 13 3
-
2026-03-08 10:02
Właśnie mężczyźni też są dyskryminowani
Ten komentarz dobrze pokazuje, że mężczyźni w debacie publicznej są często spychani na boczny tor. Tymczasem dyskryminacja mężczyzn w Polsce jest faktem mą wyższy wiek emerytalny, są statystycznie rzadziej wygrywać sprawy o opiekę nad dziećmi, częściej kończą samobójstwem i gorzej mają w opiece zdrowotnej. Mówienie o równości powinno dotyczyć obu płci.
- 31 10
-
2026-03-08 09:57
A mężczyźni? Warto mówić również o nich (1)
To trafna uwaga temat mężczyzn jest w Polsce konsekwentnie przemilczany. Mężczyźni częściej giną w wypadkach, popełniają samobójstwa, rzadziej otrzymują opiekę nad dziećmi po rozstaniu i są bardziej narażeni na wykluczenie społeczne. W debacie o równości powinno być miejsce na problemy obu płci inaczej to nie jest równość, tylko wybiórczość.
- 24 7
-
2026-03-09 07:07
Macie dzień chłopaka i mężczyzny, wtedy rozpoczynajcie te wątki. Mazgaje.
- 3 5
-
2026-03-08 09:41
Właśnie a mężczyźni? (8)
"A mężczyźni? To już lepiej innym razem" to zdanie mówi wszystko. Mężczyźni są społecznie dyskryminowani w zakresie możliwości mówienia o swoich problemach. Oczekuje się od nich milczenia, siły, samodzielności a gdy nie dają rady, są oceniani jako słabi. Mężczyźni popełniają samobójstwo trzy razy częściej niż kobiety, co jest bezpośrednim skutkiem tej dyskryminacji. Czas zacząć również o tym mówić głośno.
- 22 6
-
2026-03-08 10:11
(6)
Dlaczego uważasz, że mężczyźni są publicznie dyskryminowani w zakresie możliwości mówienia o swoich problemach? Mężczyźni po prostu nie mówią o swoich problemach i nie jest to rezultat dyskryminacji tylko tego, co mają w głowie i każe im milczeć. Ci którzy poradzili sobie z tą blokadą lub nigdy jej nie mieli, mówią i rozwiązują swoje problemy całkiem nieźle.
- 10 11
-
2026-03-08 11:48
Mężczyźni nie mówią, mężczyźni działają (5)
To kobiety działanie sprowadzają do mówienia, co inni mają zrobić...
Oczywiście, to uproszczenie, ale w sferach decyzyjnych bardzo widoczne. Do tego właśnie sprowadza cała "walka" kobiet o równoprawność, która nie obejmuje niewygodnych sfer życia.- 20 14
-
2026-03-08 14:44
no dobrze (4)
Tylko Twoja wypowiedź nie odpowiada na pytanie, do którego się odnosisz.
- 4 3
-
2026-03-08 15:06
brak oczekiwanej odpowiedzi nazywasz brakiem odpowiedzi? (3)
Mężczyźni inaczej sobie radzą z dyskryminacją niż "mówieniem o problemach".
Co nie znaczy, że wszyscy tak robią.
Bo dali sobie do głowy narobić... I nawet "nieźle sobie radzą", gdy im się na to pozwala.- 5 1
-
2026-03-08 15:31
(2)
Nie wiem jak jaśniej mam wytłumaczyć, że pytanie brzmiało: Dlaczego uważasz, że mężczyźni są publicznie dyskryminowani w zakresie możliwości mówienia o swoich problemach?
Twoje wypowiedzi w żaden sposób nie odpowiadają na to pytanie. Miałeś dwie szanse, dlatego zakładam, że nie masz argumentów, by uzasadnić to stwierdzenie. Gdybyś miał to przecież zamieściłbyś je od razu zamiast wylewać swoje ogólne żale.- 3 5
-
2026-03-08 16:50
Wystarczy że poruszą ten temat to zaraz się pojawia "a bo kobiety to..." (1)
I następuje zmiana dyskusji. To zjawisko też można przykleić środowiskom feministycznym w pewien sposób które nie chce za żadne skarby uznać tego tematu (a jak nawet uzna to stara się zmienić temat na kobiety) co w pewien sposób nawet rozumiem bo takie dyskusje zwyczajnie nie są w interesie tych pań.
Zgadzasz się czy uważasz że jest inaczej i podasz przykłady dlaczego to problemy mężczyzn są promowane nad tymi kobiecymi w publicznej debacie?- 7 1
-
2026-03-09 07:09
Dzień kobiet, a ty o uciśnionych mężczyznach. Bądź dzielny i daj kobietom się wypowiedzieć.
- 1 3
-
2026-03-08 09:53
Napisałem innym razem bo dziś dzień kobiet
Ale tak, zgadzam się z tym co napisałeś
- 7 2
-
2026-03-08 08:53
Niektorzy spedzaja urlop w domu a wysylaja kartki do znajomych ze sa w Egipcie )) (3)
W Egipcie na trzecim pietrze w bloku z PRL..))
- 14 1
-
2026-03-08 09:17
Przynajmniej Ci co wysyłają z Włoch nie kłamią. Bo siedzą w tych pod Warszawą. (1)
- 18 2
-
2026-03-08 12:01
Włochy pod Warszawą to były dawno temu. Od wielu lat są włączone do Warszawy
Co więcej, jako dzielnica "zjadły" Okęcie! Tak, to z lotniskiem. A kiedyś Włochy to były tam, gdzie są tzw. Stare Włochy. Nawet na północ od Al. Jerozolimskich. Nazwa pochodzi od przydomka rycerza z czasów niewiele po bitwie pod Grunwaldem! Z połowy XV wieku. Urząd dzielnicy Warszawa Włochy od kilku czy kilkunastu lat jest postawiony przy Al. Krakowskiej, w miejscu które 40-50 lat temu uważano za należący do Okęcia.
- 4 0
-
2026-03-08 08:54
bywa i tak najważniejsze pozory zachować by nie wylecieć poza krąg elity
- 6 1
-
2026-03-08 08:49
(2)
30 lat temu było moralne xd
- 4 3
-
2026-03-08 08:58
Z pewnością nie, porzeczka nie idzie w górę i w miejscu też nie stoi (1)
I przyszłościowy trend jest raczej znany
- 7 0
-
2026-03-08 10:47
Porzeczka jest smaczna ;)))
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
