- 1 Dwóch 29-latków z narkotykami (66 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (166 opinii)
- 3 Martwe dziki z Karwin miały ASF (242 opinie)
- 4 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (414 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (110 opinii)
- 6 1,2 mln zł za nowy skatepark w Gdyni (63 opinie)
Skąd pochodzą mieszkańcy Gdyni?
Gdańsk, Wejherowo, Sopot i Warszawa - mieszkańcy tych miast najczęściej na swoje miejsce do życia wybierają Gdynię. Rodowitych mieszkańców "miasta z morza i marzeń" mieszka tu niecałe 103 tys., co stanowi 46 proc. ogółu populacji.
Jak się okazuje, również i w Gdyni żyje dziś więcej osób, które nie urodziły się w tym mieście, ale wybrały je na swoje miejsce do życia.
Liczba zameldowanych osób w "mieście z morza i marzeń" wynosi dziś 222 tys. 861 osób. Z tej liczby w Gdyni urodziło się 102 tys. 850 osób, co stanowi 46 proc. rodowitych mieszkańców.
Skąd pochodzą mieszkańcy Gdańska?
Z jakich miast przyjechali nowi mieszkańcy Gdyni?
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – nowe mieszkania w Gdyni na sprzedaż
Choć Urząd Miasta Gdyni nie informuje o dokładnych liczbach, wiadomo, że:
- Najliczniejszą grupę mieszkańców tego miasta urodzonych poza jego granicami stanowią osoby z Gdańska. Na kolejnej pozycji znajdują się osoby urodzone w Wejherowie.
- Na trzecim miejscu znajdziemy osoby z Sopotu.
- Pierwszą piątkę zamykają osoby, które na świat przyszły w Warszawie.
Obcokrajowcy zameldowani w Gdyni
W Gdyni mieszkają także osoby, które urodziły się poza Polską.
Najwięcej zameldowanych obcokrajowców pochodzi z Ukrainy. Kolejni to przedstawiciele mniejszości z Wielkiej Brytanii, Niemiec i Włoch.
Opinie (384) ponad 20 zablokowanych
-
2023-03-21 18:05
Opinia wyróżniona
Gdynia moje miasto (48)
Od urodzenia, w trzecim pokoleniu
- 135 32
-
2023-03-25 10:18
gdynia to śmierdząca wiocha
- 0 0
-
2023-03-22 08:44
przyjechali i wszystko im przeszkadza
prawo wyborcze w danym mieście może dopiero po kilku latach powinno się nabierać?
- 2 1
-
2023-03-22 07:44
(1)
Takie miasto z morza i marzeń, że ja w zeszłym roku się do Gdańska wyniosłem...
- 6 2
-
2023-03-22 10:40
Miasto z morza które nawet prawdziwego oceanarium nie ma. Śmiech na sali, nawet miasta w centrum bez dostępu do morza mają oceanaria. A tutaj bida i dewelopera. Gdynia już dawno upadła
- 2 1
-
2023-03-22 00:48
A nawet w czwartym.
- 1 0
-
2023-03-21 22:34
Teraz wiadomo,czemu kibice arki to głównie mieszkańcy Wejherowa.
Bo w Gdyni mieszkają gdańszczanie.
- 4 6
-
2023-03-21 19:58
(2)
Czyli dziadek był sprzedawczykiem Niemcow, podpisał listę folksdojcza ,gdyż prawdziwych walecznych Gdynian wysiedlano.
- 5 23
-
2023-03-21 22:58
Piszesz i swoim dziadku?
- 6 0
-
2023-03-21 22:55
Tak, a ci wysiedleni nigdy nie wracali....
Może jeszcze harcerze z Szarych Szeregów to bylo volksdojcze?
- 8 0
-
2023-03-21 19:27
Moje również, (1)
Dziadkowie i Babcie z strony obojga rodziców od 1922-24 roku zamieszkali w Gdyni, obecnie mieszka już 4 pokolenie a szykuje się i piąte.
- 16 0
-
2023-03-21 22:56
Rodzice budowli Gdynię.
- 4 1
-
2023-03-21 19:23
Tak samo (1)
Urodziłam się w Gdyni, rodzice i dziadkowie również. Wcześniejsi przodkowie z Chmielna i okolic Kościerzyny.
- 15 1
-
2023-03-22 02:18
Czyli tutejsza , tak trzymać.
- 4 0
-
2023-03-21 18:12
Jak szczurek byl normalny i nie trzymal z PO (8)
To w gdyni mieszkało 237 tys ludzi
- 22 28
-
2023-03-21 22:54
Trudno uwierzyć, że kiedyś bylo inaczej.
- 5 0
-
2023-03-21 18:44
Trzymał z pisem (2)
- 7 12
-
2023-03-21 18:54
Nie, był samorzadowcem
POtem stal sie pazerną hiena i zaczął lac beton jak betonowicz. A deweloperzy dawali mu dary serca za pozwolenia na budowę
- 12 6
-
2023-03-21 18:52
Do czasu
- 3 1
-
2023-03-21 18:23
(3)
Teraz meldunek ma 220tys.ale większość dawno mieszka gdzie indziej.
- 14 6
-
2023-03-22 00:04
Odezwał się mieszkaniec RODos
- 6 2
-
2023-03-21 19:46
(1)
Nawet radni nie mieszkają w Gdyni.
- 25 0
-
2023-03-21 22:55
9 na 28 z zarzutami.
- 8 1
-
2023-03-21 18:10
Dokładnie (4)
mieszkańcy Gdyni pochodzą ze wsi.
- 21 31
-
2023-03-22 07:11
Czy to coś przeszkadza ? Ja mieszkam w Gdyni 36 lat a urodziłam się w Łodzi. (1)
- 6 2
-
2023-03-22 12:50
Woooooow!
- 1 0
-
2023-03-21 22:53
Gdynia była wsią. (1)
- 10 0
-
2023-03-22 06:25
Gdynia była wsią
I niestety Gdynia nadal jest wsią. Doprowadził do tego megaloman z Wiczlina. Bez pojęcia o zarządzaniu miastem, sprzedając wszystkie nieruchomości miejskie na lewo i prawo, oraz zadłużając miasto do granic absurdu.
- 14 4
-
2023-03-21 18:08
(20)
Mam tak samo, dziadkowie zamieszkali tutaj przed wojną (ale nie byli Kaszubami). Ja jednak uważam, że to miasto fatalne i trzyma mnie tutaj głównie to, że cała moja rodzina tutaj mieszka. Wolę Gdańsk 100x.
- 47 48
-
2023-03-22 10:07
(1)
U mnie zupełnie odwrotnie... przepadam z Gdynią moim miastem, w którym się urodziłem, tak jak moi rodzice i częściowo dziadkowie. Pomijając oczywiście obecne, oderwane od rzeczywistości władze miasta.
Za Gdańskiem natomiast nie przepadam.- 4 0
-
2023-03-22 12:49
Brawo
Dziadkowie częściowo urodzili się w Gdyni.
- 1 0
-
2023-03-21 22:44
Teraz zrobiło się fatalne.
- 4 1
-
2023-03-21 22:28
Dokładnie
Mam tak samo.Tylko Gdańsk.
- 4 12
-
2023-03-21 19:49
Czyli (7)
nie jesteś z Gdyni skoro wolisz bolkowo. Mój pradziadek przyjechał z Poznania do pracy przy budowie Gdyni. Fakt że Gdynia zmienia się przy Szczurku na gorsze...ale to moje ukochane miasto w którym się urodziłam i nigdy bym jej nie zamieniła. A już na pewno nie na bolkowo.
- 24 12
-
2023-03-22 00:02
Ale jesteś prymitywna
Uwierzyła w akta SB i udaje patriotkę
- 6 13
-
2023-03-21 22:29
Bolek
to ty jesteś
- 8 0
-
2023-03-21 20:13
(2)
O tacy ludzie mnie leczą - nie podoba się moja opinia na pewno nie jestem z Gdyni xD Nie rozumiem tych kompleksów - "bolkowo". Ja w tym bolkowie studiowałem, mam tam sporo znajomych, tam nawet pracuję. W Gdyni (czyt. w centrum) bywam może raz na miesiąc aby odwiedzić znajomych (czasami coś w urzędzie załatwić) - tam nie ma absolutnie po co jechać.
O tacy ludzie mnie leczą - nie podoba się moja opinia na pewno nie jestem z Gdyni xD Nie rozumiem tych kompleksów - "bolkowo". Ja w tym bolkowie studiowałem, mam tam sporo znajomych, tam nawet pracuję. W Gdyni (czyt. w centrum) bywam może raz na miesiąc aby odwiedzić znajomych (czasami coś w urzędzie załatwić) - tam nie ma absolutnie po co jechać. Świętojańska jest z wieczora pusta, poleca przejrzeć ogłoszenia na trójmiasto.pl - całe kamienice na sprzedaż. Buduje się apartamentowce, które również stoją puste. W Gdańsku zniszczono wyspę spichrzów, ale dalej dzieje się tam więcej. W Gdańsku mam więcej wydarzeń kulturalnych. W Gdyni lubię Redłowo (a w zasadzie płytę) i Orłowo, ale wszystko tak zagęszczają że robi się przykro.
- 13 7
-
2023-03-21 22:52
Centrum mozna sobie odpuścić. Smutek przeziera.
- 14 3
-
2023-03-21 22:31
Płyta Redłowska i Orłowo
nic wiecej,zgadza się
- 3 7
-
2023-03-21 20:05
(1)
jak mąż stał się po 5 latach od małżeństwa alkoholikiem, zaczyna Ciebie zdradzać i chodzić po melinach to nadal mówisz do niego mój ukochany mąż i zostanę przy Tobie do końca?
- 15 10
-
2023-03-25 10:27
To po prostu znaczy ze nigdy go nie kochałaś. Zresztą to typowe ze ludzie przy pierwszych problemach poddają się i uciekają. To się nadaje do jakiejś psychoanalizy. Gdynie zbudowali ludzie ambitni i z zapałem i ty po prostu tu nie pasujesz. Władza się zmieni, miasto zostanie. Liczą się ludzie, niestety tych bez charakteru w Gdyni jest coraz więcej.
- 0 0
-
2023-03-21 19:29
Podobnie uważam, (1)
Gdańsk mimo obecnej betonozy jednak w starszej części jest bardziej klimatyczny niż Gdynia.
- 16 28
-
2023-03-22 08:22
"starsza" czesc jest mlodsza od wiekszosci przedwojennej zabudowy Gdyni
To dosc luzna wariacja na temat dawnego Gdanska. Co nie znaczy ze nieudana.
Jednak obecnie Gdansk robi wszystko, aby te osiagniecia zniszczyc.- 9 2
-
2023-03-21 18:43
To jaki problem zamieszkać w Gdańsku, a rodzina niech zostanie w Gdyni. Przecież to właściwie jedno miasto (2)
- 39 11
-
2023-03-22 07:33
No nie obrażaj Gdynia powinna być dzielnica gdanska (1)
A nie odrębnym tworem... Gdańsk ma 1000 lat a osadnictwo sięga epoki brązu...
- 3 26
-
2023-03-22 08:20
podobnie jaki i w Gdyni
A w Rzucewie nawet jest wczesniejsze.
I co z tego?
Co bylo a nie jest, nie pisze sie w rejestr.- 11 1
-
2023-03-21 18:27
(2)
Dziadkowie swoi (z dawnego zaboru pruskiego) czy obcy (zabór rosyjski - Kongresówka oraz zabór austro-węgierski) ?
- 9 8
-
2023-03-21 20:55
Moi z Galicji i pruskiego.
- 4 1
-
2023-03-21 19:44
Z Wilna i Poznania, to ma jakieś znaczenie?
- 12 1
-
2023-03-21 18:21
Opinia wyróżniona
(14)
Gdynianin urodzony w Wejherowie.
Nigdy w Wejherowie nie mieszkałem tak samo jak i moi rodzice.
Rodzice urodzeni w Gdyni.
Dziadkowie urodzeni w polskiej Gdyni przed drugą wojną światową.
Pradziadkowie urodzeni przed pierwszą wojną światową w (wtedy) pruskim Bojanie koło Gdyni, Kielnie, Przodkowie, OrluGdynianin urodzony w Wejherowie.
Nigdy w Wejherowie nie mieszkałem tak samo jak i moi rodzice.
Rodzice urodzeni w Gdyni.
Dziadkowie urodzeni w polskiej Gdyni przed drugą wojną światową.
Pradziadkowie urodzeni przed pierwszą wojną światową w (wtedy) pruskim Bojanie koło Gdyni, Kielnie, Przodkowie, Orlu koło Wejherowa (wtedy Neustadt in Westpreussen), Klukowie.
Po odzyskaniu przez Polskę niepodległości i przyłączeniu w 1920 roku tych ziem do Polski prapradziadkowie i pradziadkowie przeprowadzili się do Gdyni.
Prapradziadkowie, pradziadkowie i dziadkowie leżą na cmentarzu witomińskim.- 135 15
-
2023-03-23 09:03
Czyli nie rodowity.
Czyli słój :)
- 0 0
-
2023-03-23 07:12
Nikt nie pytał xD
- 1 1
-
2023-03-22 08:22
Te statystyki są złe.
Wielu gdynian poprostu urodziło się w szpitalach w Wejherowie i Gdańsku. Ich rodzice mieszkali w Gdyni i oni w Gdyni byli zameldowani od urodzenia.
- 11 0
-
2023-03-21 19:14
Moja Mama (2)
Rodowita Gdynianka urodzona w Gdańsku w latach 50. Wtedy porodów w Gdyńskich placówkach nie było. Te statystyki trochę zakrzywione jednak.
- 24 1
-
2023-03-22 00:46
W latach '50 dzieci rodziły się w szpitalu miejskim w Gdyni. (1)
- 5 2
-
2023-03-23 07:14
Kto mógł to wybierał Puck
Tam było najlepsze położnictwo po wojnie
- 0 0
-
2023-03-21 19:13
Gratuluję (2)
Ale moja córka studiuje prawo.
- 5 5
-
2023-03-22 06:07
- tak słucham?
- nie mogę teraz rozmawiać, bo uczę się do ważnego egzaminu z prawa karnego.
- ale to ty do mnie dzwonisz.
- na razie- 8 1
-
2023-03-21 19:25
A Pan co studiował?
- 1 2
-
2023-03-21 18:40
(4)
No to jako jeden z niewielu w Trójmieście możesz powiedzieć, że jesteś lokalesem z dziada - pradziada. Gratulacje!
- 29 3
-
2023-03-21 19:28
takich ludzi jest wielu (2)
natomiast bardzo niewielu żyjących ma przodków, którzy urodzili się w Gdyni przed powstaniem miasta tzn. wsi Gdina
- 16 0
-
2023-03-21 20:28
Wieś Gdingen miała wtedy mniej mieszkańców niż wieś Kielau.
Wedłu pruskich statystyk, w 1905 roku w Chyloni było już 952 mieszkańców.
Pięć lat później, w 1910 roku, w Gdyni było dopiero 895 mieszkańców.
W 1870 roku uruchomiono linię kolejową z Gdańska do Koszalina.
W Chyloni dworzec otwarto w 1870 roku, w GdyniWieś Gdingen miała wtedy mniej mieszkańców niż wieś Kielau.
Wedłu pruskich statystyk, w 1905 roku w Chyloni było już 952 mieszkańców.
Pięć lat później, w 1910 roku, w Gdyni było dopiero 895 mieszkańców.
W 1870 roku uruchomiono linię kolejową z Gdańska do Koszalina.
W Chyloni dworzec otwarto w 1870 roku, w Gdyni dopiero w 1894.
We wsi Gdynia nie było ani posterunku policji - najbliższy był we wsi Chylonia, ani kościoła - parafia od stuleci znajdowała się na Oksywiu.
Struktura narodowościowa Gdyni w początkach XX wieku jest nieznana.
Pruskie statystyki szkolne rozróżniały między dziećmi niemieckimi, polskimi i kaszubskimi oraz wykazywały miażdżącą większość tych ostatnich (kaszubskich) przy minimalnym odsetku dzieci polskich.- 16 0
-
2023-03-21 19:33
Z Oksywia
Więcej, fakt
- 6 0
-
2023-03-21 18:47
Ale za co. Co za różnica czy ktoś jest z Gdyni, Gdańska czy Luzina
- 20 7
-
2023-03-21 18:08
Opinia wyróżniona
(13)
Ja urodzona w Gdyni, niestety z wiadomych mi powodow zyje na zachodzie, ale Gdynia jest zawsze w moim sercu !!!
- 107 37
-
2023-03-25 10:19
gdynia zawsze w naszych du*ach
- 0 0
-
2023-03-22 18:04
Na zachodzie,,,
czyli w Wejherowie ?
- 4 1
-
2023-03-22 08:09
Bez sensu
Kocham Gdynię,ale mieszkam na Islandii?
- 9 1
-
2023-03-22 07:17
A jakie to te wiadome powody?
- 4 1
-
2023-03-21 18:24
(7)
W Gdyni meldunek ma jeszcze 220tys.ale realnie może połowa jeszcze tam mieszka...W Norwegii w małej wiosce prawie wszyscy z Gdyni,nie wymeldowali się bo po co.
- 23 15
-
2023-03-21 18:42
Jak jeszcze istniała nasza klasa to kiedyś widziałem klasę gdzie wszyscy absolwenci żyli w UK (6)
- 20 1
-
2023-03-21 20:20
Jak Niemiec był premierem to z Polski uciekło 3 miliony młodych ludzi (5)
- 26 27
-
2023-03-23 11:03
Pajac
IQ dżdżownicy to twój znak rozpoznawczy widzę.
- 0 0
-
2023-03-23 10:06
A przez ostatnie 8 lat ile wyjechało ?
- 0 0
-
2023-03-22 02:23
Oczywiście teraz wrócili?, 500 + i inne benefity. (2)
- 10 5
-
2023-03-22 07:59
nie, przestali uciekać (1)
- 10 7
-
2023-03-23 08:01
Hahahha
Tak, bo Horała buduje lotnisko, i ta inwestycja kusi emigrantów.
- 1 1
-
2023-03-21 18:22
wszędzie dobrze gdzie nas nie ma
- 21 9
Wszystkie opinie
-
2023-03-21 18:02
(6)
Dziadkowie,Pabianice,Lwów,Kołomyja.Przyjechali do Gdyni w 1927r.Wojna,wysiedlenie, Sybir,praca przymusowa u Niemca.Po wojnie znowu w Gdyni.Rodzice za chlebem w USA.A ja wróciłem...Ale jak patrzę na dzisiejszą Gdynię..płakać się chce.Zmarnowano ogromny potencjał.
- 68 20
-
2023-03-21 18:07
prowadzisz na żywo wieczory z gawędą?
czy tylko w sieci?
- 15 8
-
2023-03-21 18:10
Ty to masz wszelkie zaburzenia również te w temacie pochodzenia
- 15 6
-
2023-03-21 18:11
Amerykanie świetnie wiedzą kogo nie zatrzymywać w ich kraju
- 8 6
-
2023-03-21 19:23
Masz rację.
Masz rację, lewactwo, jeden wielki absurd byle mieszkańcom utrudniać życie od zakazów dla aut, ciągle remonty dtogowe i platne dla miasta maratony, tylko kosztem mieszkańców.
- 4 5
-
2023-03-21 20:03
Jak ktoś wysiedlany z Gdyni w październiku - listopadzie 1939r. do "GG", mógł trafić na "Sybir"? No kombinuj, Zenek, wymyśl coś (1)
- 3 3
-
2023-03-22 10:03
w październiku 1939 wysiedlali do Radomia a stamtąd do Niemiec - mój Ojciec pracował u bauera cala wojnę - w 1946 wrócił do Gdyni
- 2 0
-
2023-03-21 18:03
z Wejherowa, co w tym dziwnego skoro tam szpital (3)
a redłowski dobrej opinii nie ma
- 58 7
-
2023-03-21 18:11
dokładnie, u nas z trójki tylko pierwsze urodziło się w Gdyni, córki już w Weju (1)
żona tak chciała, to chyba wiedziała co czyni
ja sam w życiu nie chciałbym rodzić, więc dobrze, że natura na to nie pozwala ;)- 15 0
-
2023-03-22 06:28
Czemu?
Takie coś zrobić dzieciom żeby w dowodzie miały miejsce urodzenia Wejherowo. Słabo
- 1 5
-
2023-03-22 00:30
Wejherowski tez
- 0 0
-
2023-03-21 18:05
Opinia wyróżniona
Gdynia moje miasto (48)
Od urodzenia, w trzecim pokoleniu
- 135 32
-
2023-03-21 18:08
(20)
Mam tak samo, dziadkowie zamieszkali tutaj przed wojną (ale nie byli Kaszubami). Ja jednak uważam, że to miasto fatalne i trzyma mnie tutaj głównie to, że cała moja rodzina tutaj mieszka. Wolę Gdańsk 100x.
- 47 48
-
2023-03-21 18:27
(2)
Dziadkowie swoi (z dawnego zaboru pruskiego) czy obcy (zabór rosyjski - Kongresówka oraz zabór austro-węgierski) ?
- 9 8
-
2023-03-21 19:44
Z Wilna i Poznania, to ma jakieś znaczenie?
- 12 1
-
2023-03-21 20:55
Moi z Galicji i pruskiego.
- 4 1
-
2023-03-21 18:43
To jaki problem zamieszkać w Gdańsku, a rodzina niech zostanie w Gdyni. Przecież to właściwie jedno miasto (2)
- 39 11
-
2023-03-22 07:33
No nie obrażaj Gdynia powinna być dzielnica gdanska (1)
A nie odrębnym tworem... Gdańsk ma 1000 lat a osadnictwo sięga epoki brązu...
- 3 26
-
2023-03-22 08:20
podobnie jaki i w Gdyni
A w Rzucewie nawet jest wczesniejsze.
I co z tego?
Co bylo a nie jest, nie pisze sie w rejestr.- 11 1
-
2023-03-21 19:29
Podobnie uważam, (1)
Gdańsk mimo obecnej betonozy jednak w starszej części jest bardziej klimatyczny niż Gdynia.
- 16 28
-
2023-03-22 08:22
"starsza" czesc jest mlodsza od wiekszosci przedwojennej zabudowy Gdyni
To dosc luzna wariacja na temat dawnego Gdanska. Co nie znaczy ze nieudana.
Jednak obecnie Gdansk robi wszystko, aby te osiagniecia zniszczyc.- 9 2
-
2023-03-21 19:49
Czyli (7)
nie jesteś z Gdyni skoro wolisz bolkowo. Mój pradziadek przyjechał z Poznania do pracy przy budowie Gdyni. Fakt że Gdynia zmienia się przy Szczurku na gorsze...ale to moje ukochane miasto w którym się urodziłam i nigdy bym jej nie zamieniła. A już na pewno nie na bolkowo.
- 24 12
-
2023-03-21 20:05
(1)
jak mąż stał się po 5 latach od małżeństwa alkoholikiem, zaczyna Ciebie zdradzać i chodzić po melinach to nadal mówisz do niego mój ukochany mąż i zostanę przy Tobie do końca?
- 15 10
-
2023-03-25 10:27
To po prostu znaczy ze nigdy go nie kochałaś. Zresztą to typowe ze ludzie przy pierwszych problemach poddają się i uciekają. To się nadaje do jakiejś psychoanalizy. Gdynie zbudowali ludzie ambitni i z zapałem i ty po prostu tu nie pasujesz. Władza się zmieni, miasto zostanie. Liczą się ludzie, niestety tych bez charakteru w Gdyni jest coraz więcej.
- 0 0
-
2023-03-21 20:13
(2)
O tacy ludzie mnie leczą - nie podoba się moja opinia na pewno nie jestem z Gdyni xD Nie rozumiem tych kompleksów - "bolkowo". Ja w tym bolkowie studiowałem, mam tam sporo znajomych, tam nawet pracuję. W Gdyni (czyt. w centrum) bywam może raz na miesiąc aby odwiedzić znajomych (czasami coś w urzędzie załatwić) - tam nie ma absolutnie po co jechać. Świętojańska jest z wieczora pusta, poleca przejrzeć ogłoszenia na trójmiasto.pl - całe kamienice na sprzedaż. Buduje się apartamentowce, które również stoją puste. W Gdańsku zniszczono wyspę spichrzów, ale dalej dzieje się tam więcej. W Gdańsku mam więcej wydarzeń kulturalnych. W Gdyni lubię Redłowo (a w zasadzie płytę) i Orłowo, ale wszystko tak zagęszczają że robi się przykro.
- 13 7
-
2023-03-21 22:31
Płyta Redłowska i Orłowo
nic wiecej,zgadza się
- 3 7
-
2023-03-21 22:52
Centrum mozna sobie odpuścić. Smutek przeziera.
- 14 3
-
2023-03-21 22:29
Bolek
to ty jesteś
- 8 0
-
2023-03-22 00:02
Ale jesteś prymitywna
Uwierzyła w akta SB i udaje patriotkę
- 6 13
-
2023-03-21 22:28
Dokładnie
Mam tak samo.Tylko Gdańsk.
- 4 12
-
2023-03-21 22:44
Teraz zrobiło się fatalne.
- 4 1
-
2023-03-22 10:07
(1)
U mnie zupełnie odwrotnie... przepadam z Gdynią moim miastem, w którym się urodziłem, tak jak moi rodzice i częściowo dziadkowie. Pomijając oczywiście obecne, oderwane od rzeczywistości władze miasta.
Za Gdańskiem natomiast nie przepadam.- 4 0
-
2023-03-22 12:49
Brawo
Dziadkowie częściowo urodzili się w Gdyni.
- 1 0
-
2023-03-21 18:10
Dokładnie (4)
mieszkańcy Gdyni pochodzą ze wsi.
- 21 31
-
2023-03-21 22:53
Gdynia była wsią. (1)
- 10 0
-
2023-03-22 06:25
Gdynia była wsią
I niestety Gdynia nadal jest wsią. Doprowadził do tego megaloman z Wiczlina. Bez pojęcia o zarządzaniu miastem, sprzedając wszystkie nieruchomości miejskie na lewo i prawo, oraz zadłużając miasto do granic absurdu.
- 14 4
-
2023-03-22 07:11
Czy to coś przeszkadza ? Ja mieszkam w Gdyni 36 lat a urodziłam się w Łodzi. (1)
- 6 2
-
2023-03-22 12:50
Woooooow!
- 1 0
-
2023-03-21 18:12
Jak szczurek byl normalny i nie trzymal z PO (8)
To w gdyni mieszkało 237 tys ludzi
- 22 28
-
2023-03-21 18:23
(3)
Teraz meldunek ma 220tys.ale większość dawno mieszka gdzie indziej.
- 14 6
-
2023-03-21 19:46
(1)
Nawet radni nie mieszkają w Gdyni.
- 25 0
-
2023-03-21 22:55
9 na 28 z zarzutami.
- 8 1
-
2023-03-22 00:04
Odezwał się mieszkaniec RODos
- 6 2
-
2023-03-21 18:44
Trzymał z pisem (2)
- 7 12
-
2023-03-21 18:52
Do czasu
- 3 1
-
2023-03-21 18:54
Nie, był samorzadowcem
POtem stal sie pazerną hiena i zaczął lac beton jak betonowicz. A deweloperzy dawali mu dary serca za pozwolenia na budowę
- 12 6
-
2023-03-21 22:54
Trudno uwierzyć, że kiedyś bylo inaczej.
- 5 0
-
2023-03-21 19:23
Tak samo (1)
Urodziłam się w Gdyni, rodzice i dziadkowie również. Wcześniejsi przodkowie z Chmielna i okolic Kościerzyny.
- 15 1
-
2023-03-22 02:18
Czyli tutejsza , tak trzymać.
- 4 0
-
2023-03-21 19:27
Moje również, (1)
Dziadkowie i Babcie z strony obojga rodziców od 1922-24 roku zamieszkali w Gdyni, obecnie mieszka już 4 pokolenie a szykuje się i piąte.
- 16 0
-
2023-03-21 22:56
Rodzice budowli Gdynię.
- 4 1
-
2023-03-21 19:58
(2)
Czyli dziadek był sprzedawczykiem Niemcow, podpisał listę folksdojcza ,gdyż prawdziwych walecznych Gdynian wysiedlano.
- 5 23
-
2023-03-21 22:55
Tak, a ci wysiedleni nigdy nie wracali....
Może jeszcze harcerze z Szarych Szeregów to bylo volksdojcze?
- 8 0
-
2023-03-21 22:58
Piszesz i swoim dziadku?
- 6 0
-
2023-03-21 22:34
Teraz wiadomo,czemu kibice arki to głównie mieszkańcy Wejherowa.
Bo w Gdyni mieszkają gdańszczanie.
- 4 6
-
2023-03-22 00:48
A nawet w czwartym.
- 1 0
-
2023-03-22 07:44
(1)
Takie miasto z morza i marzeń, że ja w zeszłym roku się do Gdańska wyniosłem...
- 6 2
-
2023-03-22 10:40
Miasto z morza które nawet prawdziwego oceanarium nie ma. Śmiech na sali, nawet miasta w centrum bez dostępu do morza mają oceanaria. A tutaj bida i dewelopera. Gdynia już dawno upadła
- 2 1
-
2023-03-22 08:44
przyjechali i wszystko im przeszkadza
prawo wyborcze w danym mieście może dopiero po kilku latach powinno się nabierać?
- 2 1
-
2023-03-25 10:18
gdynia to śmierdząca wiocha
- 0 0
-
2023-03-21 18:08
Mieszkam tu od 20 lat i wciąż są te same władze (1)
Władze mocno zużyte. Mam nadzieję, że po wyborach to się zmieni.
- 98 8
-
2023-03-23 07:52
Beznadziejne władze miasta
Oby, likwidacja parkingów w mieście, szczególnie przy plaży to chamstwo.
Ludzie nie mają jak zaparkować a oni likwidują parkingi.
Kto im pozwolił działać przeciwko ludziom.
My chcemy czuć się swobodnie w naszym mieście.- 0 0
-
2023-03-21 18:08
Opinia wyróżniona
(13)
Ja urodzona w Gdyni, niestety z wiadomych mi powodow zyje na zachodzie, ale Gdynia jest zawsze w moim sercu !!!
- 107 37
-
2023-03-21 18:22
wszędzie dobrze gdzie nas nie ma
- 21 9
-
2023-03-21 18:24
(7)
W Gdyni meldunek ma jeszcze 220tys.ale realnie może połowa jeszcze tam mieszka...W Norwegii w małej wiosce prawie wszyscy z Gdyni,nie wymeldowali się bo po co.
- 23 15
-
2023-03-21 18:42
Jak jeszcze istniała nasza klasa to kiedyś widziałem klasę gdzie wszyscy absolwenci żyli w UK (6)
- 20 1
-
2023-03-21 20:20
Jak Niemiec był premierem to z Polski uciekło 3 miliony młodych ludzi (5)
- 26 27
-
2023-03-22 02:23
Oczywiście teraz wrócili?, 500 + i inne benefity. (2)
- 10 5
-
2023-03-22 07:59
nie, przestali uciekać (1)
- 10 7
-
2023-03-23 08:01
Hahahha
Tak, bo Horała buduje lotnisko, i ta inwestycja kusi emigrantów.
- 1 1
-
2023-03-23 10:06
A przez ostatnie 8 lat ile wyjechało ?
- 0 0
-
2023-03-23 11:03
Pajac
IQ dżdżownicy to twój znak rozpoznawczy widzę.
- 0 0
-
2023-03-22 07:17
A jakie to te wiadome powody?
- 4 1
-
2023-03-22 08:09
Bez sensu
Kocham Gdynię,ale mieszkam na Islandii?
- 9 1
-
2023-03-22 18:04
Na zachodzie,,,
czyli w Wejherowie ?
- 4 1
-
2023-03-25 10:19
gdynia zawsze w naszych du*ach
- 0 0
-
2023-03-21 18:09
Z Kaszub a niby skąd? Może też z Polski?
- 8 9
-
2023-03-21 18:11
Przeprowadziłam się z Wrocławia (12)
Kiedyś lubiłam to miasto ale ostatnio mocno podupadło. Traci mieszkańców, rośnie zadłużenie, beton pokrył zieleń. Myślę o przeprowadzce.
- 76 14
-
2023-03-21 18:45
W ilu miejscach beton pokryl zieleń? (5)
Beton pokryl głównie syf który był latami.
- 11 14
-
2023-03-21 23:10
Park Centralny, JPII, Centrum Kwiatkowskiego, (4)
Bank Polski, Plac Unii...
Wystarczy?
Wszystkie te tereny były zielone.- 5 6
-
2023-03-21 23:55
przepraszam ale ty chyba masz nie po kolei w głowie (3)
tak zwany park centralny został jedynie uporządkowany - jest tam dokładnie tyle zieleni ile było, ba w nowej części będzie nawet więcej, bo zajmie ona teren syfiastego boiska oraz część ulicy/parkingu przed UM
Centrum Kwiatkowskiego jest tragiczne architektonicznie, ale tam tej zieleni było tyle co kot napłakał, a konkretnie parę małych głogów i kawałek trawnika
Co to jest JP2????
Masz na myśli Skwer Kościuszki czy jak kto woli Molo Południowe? I jakiej niby zieleni tam nie ma?
Kolejny sfrustrowany troll?- 4 6
-
2023-03-22 00:56
A czemu "boisko syfiaste", bo takie zadbane? (1)
- 1 3
-
2023-03-22 09:30
bo teraz zadbane .
- 2 0
-
2023-03-23 10:27
A to dyfiadye boisko to do kogo należało?
- 0 0
-
2023-03-21 19:15
mam takie same odczucia
miasto umiera, chyba czas na zmiany
- 12 5
-
2023-03-21 19:30
Z Kalisza w 2010 (4)
Podobne odczucia do autorki komentarza
- 9 3
-
2023-03-21 19:50
My też z Kalisza (3)
W 2017 urodził nam się syn w Radłowie, wróciliśmy do Kalisza. Tęsknimy, ale widzimy też że miasto podupada.
- 7 5
-
2023-03-21 19:57
(1)
Dobrze że wróciliście skoro nawet poprawnie nie potraficie nazwać dzielnicy.
- 11 7
-
2023-03-22 00:57
Purysta językowy?
- 5 2
-
2023-03-22 15:15
Kalisz
Miasto stare, szlacheckie, polskie z tradycjami
- 0 1
-
2023-03-21 18:11
Gdynia ladna jest. (1)
Sam bym chetnie z Gdanska sie przeniosl.
- 47 40
-
2023-03-22 03:10
Sama w sobie byla
Dopóki nie załatwili jej Szczurek & spółka, czyli radni, aktywiści i deweloperzy.
- 6 9
-
2023-03-21 18:18
Na podstawie urodzenia? (11)
Dziwne troche. Np moja córka od urodzenia mieszka w Gdyni, ale urodziła się w Wejherowie, ze względu na porodówkę. Zwyczajnie były tam lepsze warunki. Tak więc liczona jest jako przyjezdna? czy rodowita?
- 73 3
-
2023-03-21 18:27
przyjezdna (4)
jak tysiące innych z Zaspy, czy właśnie Wejherowa
ale dziwi tylu Sopocian, wszak tam porodówki nie ma od wielu lat- 21 1
-
2023-03-21 19:17
zbłądzeni po imprezie ;-)
- 3 0
-
2023-03-22 02:07
To pewnie właśnie urodzeni w tych czasach gdy tam była w l60 czy kiedy to było i potem się przeprowadzili do Gdyni
- 0 0
-
2023-03-22 03:11
Nie ma? A gdzie byla? (1)
- 0 1
-
2023-03-22 04:54
google
Od początku lat 50 porody przyjmowano w Miejskim Szpitalu Położniczym przy ul. Obrońców Westerplatte 3. W 1953 roku otworzono w Sopocie oddział Szpitala Miejskiego w Gdańsku - pałac Stawowie przy Al. Niepodległości 618, gdzie dzieci rodziły się do 1961 r. - czytamy na stronie Stowarzyszenia Sopociaków.
- 4 0
-
2023-03-21 18:35
Sopot to dopiero ma prze....
- 8 0
-
2023-03-22 07:37
Przyjezdna nie urodziła się kaszubica w gdyni
Ass
- 0 2
-
2023-03-22 11:43
Skłaniałbym się do opinii że jest rodowita, co za różnica czy w Wejherowie czy w Gdańsku czy Sopocie gdzie rodzili się ludzie z całego Trójmiasta z różnych względów i jak potem mieszka całe życie w Gdyni to jest rodowita
- 2 0
-
2023-03-22 12:16
Też jestem ciekawa...
Jak liczone są osoby urodzone w szpitalu w Gdańsku czy Wejherowie, ale od urodzenia mieszkające w Gdyni. Jakieś 15 lat temu dużo moich koleżanek wybierało szpital w Wejherowie lub na Zaspie, ponieważ w Gdyni porodówka miała bardzo złe opinie. Ja sama rodziłam w UCK w Gdańsku ze względu na wczesny poród i tylko tam mogli uratować moje dziecko. Od dziada, pradziada mieszkamy w Gdyni.
- 3 0
-
2023-03-22 16:48
To był Twój wybór, moja córka mieszkała w Gdansku, ale urodziła się w Gdyni, bo to miasto jej przodków
- 0 1
-
2023-03-22 19:15
Oczywiście jako przyjezdna.
- 0 0
-
2023-03-21 18:20
znikąd
- 8 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.