- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (369 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (266 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (41 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (104 opinie)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (305 opinii)
Skanska naprawi Trakt św. Wojciecha
Kierowców, na co dzień podróżujących Traktem św. Wojciecha w Gdańsku, czekają spore utrudnienia w ruchu. W przyszłym tygodniu na zlecenie ZDiZ rusza warta 3,1 mln zł naprawa ok. kilometrowego odcinka tej trasy.
W ramach zawartej umowy wykonawca wykona roboty rozbiórkowe i nawierzchniowe na odcinku od ul. Ukośnej do ul. Gościnnej .
- Wykonana zostanie nowa nawierzchnia jezdni, nowe zatoki autobusowe i chodniki. Odpowiadamy również za realizację nowych zjazdów z kostki betonowej, wysp kierujących oraz za zamontowanie nowych barier ochronnych - informuje Patrycja Wilińska z zespołu prasowego Skanska.
Prace na ponad kilometrowym odcinku Traktu Św. Wojciecha potrwają do października br.
- Roboty przygotowawcze oraz prace przy wykonywaniu nowych ciągów pieszych będą wymagały miejscowych zawężeń jezdni, bez potrzeby wprowadzania ruchu wahadłowego. Planowo prace te potrwają do połowy września. Utrudnień w ruchu kierowcy powinni się spodziewać pod koniec września, kiedy to będą prowadzone prace bitumiczne i zostanie wprowadzony ruch wahadłowy - wyjaśnia Paweł Świtlik, kierownik robót ze Skanska.
W przetargu na przebudowę Traktu św. Wojciecha ogłoszonym pod koniec kwietnia stanęło sześć firm. O wyborze najkorzystniejszej oferty zdecydowała najniższa cena. Rozbieżności były spore, najdroższą propozycję złożyła firma z Gdańska - WPRD Gravel Sp. z o.o. Za realizację chciała nieco ponad 4 mln zł.
Planowany remont głównej arterii Oruni to druga w ostatnich dwóch latach przebudowa Traktu św. Wojciecha. W maju 2012 r. wyremontowano fragment od granicy miasta Gdańska do Południowej Obwodnicy Gdańska.
Zobacz, który odcinek wyremontują drogowcy tego lata. Film został przyspieszony.
1. STRABAG Sp. z o.o., ul. Parzniewska 10, 05-800 Pruszków
Cena ofertowa: 3.426.506,61 zł
2. Eurovia Polska SA, Bielany Wrocławskie, ul. Szwedzka 5, 55-040 Kobierzyce
Cena ofertowa: 3.696.483,99 zł
3. MTM SA, ul. Hutnicza 5, 81-061 Gdynia
Cena ofertowa: 3.569.830,61 zł
4. SKANSKA SA, ul. Gen. Józefa Zajączka 9, 01-518 Warszawa
Cena ofertowa: 3.100.338,52 zł
5. POL-DRÓG Gdańsk Sp. z o.o., ul. Sandomierska 35, 80-051 Gdańsk
Cena ofertowa: 3.432.639,36 zł
6. WPRD Gravel Sp. z o.o., ul. Żaglowa 2, 80-560 Gdańsk
Cena ofertowa: 4.040.051,62 zł
Miejsca
Opinie (156) 2 zablokowane
-
2013-06-11 13:48
znowu najtańsze
i piaskiem zasypią bo zawsze najtańsze wybiorą nie najlepsze
- 1 1
-
2013-06-11 13:52
na tej trasie mógłby powstać dwukierunkowy środkowy pas, rano otwarty w kier centrum (1)
a po południu odwrotnie, dwa pasy na południe, jeden wjazdowy do Gdańska. To jest rozwiązanie rzadkie w Europie ale tu warte ;)
- 7 2
-
2013-06-11 13:56
na zachodzie stosowany od lat a u nas na pewno brak odpowiednich przepisów
- 2 1
-
2013-06-11 14:56
W końcu dobra wiadomość
W końcu będę mógł skręcić gwint na max i nie bać się o utratę połowy podwozia jadąc do pracy. Gratulację i życzę owocnej pracy pracownikom tegoż przedsięwzięcia ! :)
- 3 0
-
2013-06-11 15:38
Trakt św. Wojciecha należy:
1) zdetonować obfitą serią podziemnych mikrowybuchów,
2) zaorać tak na głębokość 3m wgłąb, na wszelki wypadek,
3) wszystkie szczątki wywieźć, nie pozostawiając ani jednego skrawka asfaltu i wszystkich innych materiałów które składały się na tą drogę (bruk, tektura, azbest, chiński plastik, stwardniały nawóz),
4) zbudować w całości od nowa, na raz na całej długości, z użyciem technologii XXI wieku (chociaż nawet i XX wiek byłby sporym skokiem technologicznym), z dbałością o takie malutkie detale jak wymalowane pasy, wysepki, stała szerokość drogi itp.
Może wtedy przyjezdni do Gdańska nie będą się dziwować że za tak gównianą drogą znajduje się ponad tysiącletnie miasto.- 9 1
-
2013-06-11 15:46
Cena
Do póki będziemy kierowali się ceną to remonty będą robione po taniości co za tym idzie nasze pieniadze pójdą w błoto!!! Ludzie opamięajcie się!!!! Najmniejsza cena nie oznacza najlepiej wydanych pieniędzy!!!!
- 2 0
-
2013-06-11 16:10
a kto naprawi trase Sucharskiego i zjazdy
..jezdnia zapadnieta, metalowe prety dylatacyjne wyłamane, niby oddana do uzytku, a co troche zzamknieta
- 1 1
-
2013-06-11 16:30
Skanska budowala drugi suchy dok dla bylej (2)
Stoczni Komuny Paryskiej a teraz na Orunii za Trakt Św. Wojciecha sie zabiera? A nasze przedsiebiorstwa juz nie potrafia?
- 1 6
-
2013-06-11 16:49
potrafią ale za wyższą cenę
- 4 0
-
2013-06-12 00:26
W latach 60tych i 70tych oryginalna nazwa byla
Aktiebolaget Skånska Cementgjuteriet ktora zmieniono w 1984 roku na Skånska. Pamietam jak wbijali larseny w dno morskie to wszystkie budynki trzesly sie jak w trzesieniu ziemi. A w budynku Glownego Technologa to az sciany popekaly. Zapytajcie starych stoczniowcow co pamietaja.
- 0 0
-
2013-06-11 16:53
W końcu coś się ruszyło!!
Lepiej późno niż wcale, ale jest więcej odcinków na Trakcie do remontu, oby na tym nie skończyli
- 5 0
-
2013-06-11 17:47
Pytanie do znawców : czemu kilomter drogi kosztuje tyle milionów złotych ? (3)
trochę betonu ? Robotników ? Kilka łopat ?
A może na drogę idzie 100.000 max, a 1.900.000 do kieszeni złodziejów ?- 3 5
-
2013-06-11 19:15
To proste (1)
remonty starych dróg liczy się w starych pieniądzach sprzed denominacji. Logiczne, nie?
- 1 3
-
2013-06-11 20:29
LOL :D
jesteś miszcz.
- 1 1
-
2013-06-11 22:45
Bo Tusk administracyjnie narzucił cenę minimalną
Było o tym w "Gazecie Polskiej"
- 0 0
-
2013-06-11 17:56
(1)
Łapy poobcinać temu kto zlikwidowal linię tramwajową na Orunię
- 7 1
-
2013-06-11 18:02
w/s tramwaja na Orunię napisz do Gomółki
ewentualnie do tego co to w pracy uczelnianej czerpał z wodzów bolszewickiej rewolucji, a był to śp. Pan Profesor Prezydent...
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.