• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skanska naprawi ul. Sucharskiego, czyli drogę serwisową Trasy Sucharskiego

Maciej Naskręt
9 września 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Budowa 8-kilometrowej Trasy Sucharskiego pochłonęła 472 mln zł. 85 proc. tej kwoty pochodziło z budżetu Unii Europejskiej. Budowa 8-kilometrowej Trasy Sucharskiego pochłonęła 472 mln zł. 85 proc. tej kwoty pochodziło z budżetu Unii Europejskiej.

W GIK otwarto dziś oferty złożone w przetargu na remont, a praktycznie budowę drogi serwisowej Trasy Sucharskiego. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Skanska, która 1,3-kilometrową drogę chce wyremontować za 1,4 mln zł.



Przewidziana do remontu stara ul. Sucharskiego w Gdańsku posiada już chodnik i drogę dla rowerów. Firmie Skanska pozostaje wykonanie części, z której skorzystają głównie kierowcy. Przewidziana do remontu stara ul. Sucharskiego w Gdańsku posiada już chodnik i drogę dla rowerów. Firmie Skanska pozostaje wykonanie części, z której skorzystają głównie kierowcy.
Znamy oferty przetargowe na remont starej ul. mjr H. Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska. Inwestycja jest niezbędna, ze względu na konieczność dostosowania ulicy do standardów drogi serwisowej, bowiem taką rolę pełni ona po oddaniu do użytku Trasy Sucharskiego. Do tej pory ulica była wyłączona z ruchu, a jej nawierzchnia była niczym ubity dukt.

Kompleksowa naprawa istniejącej nawierzchni ma być wykonana na długości 1,32 km - na odcinku pomiędzy Węzłem Wosia Budzysza, a Węzłem Ku Ujściu.

Do miejskie spółki przesłano pięć ofert. Najkorzystniejszą cenowo propozycję złożyła Skanska. Chce ona wybudować drogę za kwotę 1,43 mln zł. Będą oszczędności w budżecie. Zamawiający, czyli miasto Gdańsk, na remont przeznaczył 2,312 770,85 zł. Spółka miejska GIK występuje w przedsięwzięciu jako inwestor zastępczy.

Czy drogi serwisowe takie jak przy Trasie Sucharskiego są niezbędne?

Co ciekawe, w zeszłym roku właśnie Skanska budowała odcinek Trasy Sucharskiego, przy którym teraz powstanie projektowana droga serwisowa. Wtedy spółka za budowę 2,6 km dwujezdniowej drogi zainkasowała 183 mln zł.

- Oferty są w tej chwili sprawdzane i w ciągu najbliższych dni komisja ogłosi wyniki przetargu. O wyborze wykonawcy w przetargu decyduje w 100 proc. cena ofertowa. Firma wyłoniona w przetargu na prace będzie miała trzy miesiące od daty podpisania umowy - mówi Magdalena Skorupka Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK.

W ramach przedsięwzięcia prowadzona będzie rozbiórka istniejącej nawierzchni bitumicznej ul. Sucharskiego wraz z podbudową, frezowanie istniejącej nawierzchni. Następnie wykonawca przystąpi do odbudowywania drogi poprzez ułożenie podbudowy i warstw z asfaltobetonu. Na końcu pozostanie wykonanie znaków pionowych i poziomych.

Inwestycja nie zakłada realizacji ścieżki rowerowej, bowiem infrastruktura dla tego typu pojazdów została przygotowana podczas pierwotnej budowy Trasy Sucharskiego. Ścieżką rowerową można aktualnie przejechać od ul. Wosia Budzysza w okolice ul. Poinca. Nowa droga przede wszystkim ułatwi kierowcom dojazd do towarowej stacji kolejowej, a także otwartej pół roku temu stacji paliw Lotos.

W przetargu złożonych zostało 5 ofert:

1. Strabag sp z o.o. - 1 685 043, 19 zł brutto
2. MTM Gdynia - 1 610 289, 83 zł
3. SKANSKA S.A. - 1 434 684,96 zł
4. EUROVIA Polska S.A. - 1 989 622,97 zł
5. Kruszywa sp z o.o. (konsorcjum) - 1 751 958,86 zł

Miejsca

Opinie (74) 1 zablokowana

  • A ta trasa nie była prawie nieużywana od momentu otwarcia? (6)

    I już remont? A nawet budowa od nowa? ;-O

    • 12 81

    • (3)

      Warto najpierw przeczytać artykuł, zanim się go skomentuje. Droga serwisowa (nie mylić z trasą Sucharskiego) była wykonana tylko w połowie - chodnik, ścieżka rowerowa i krawężniki są zrobione, sam ostatnio tamtędy jechałem rowerem. Przetarg dotyczy ukończenia tej drogi.

      • 34 1

      • Skanska naprawi Trasę Sucharskiego (2)

        Byłem 100% przekonany że naprawią zapadnietą jezdnię na węźle Elbląska, którą sami tam położyli

        • 4 8

        • To chyba Budimex?

          Skanska robiła przy Ku Ujściu

          • 7 0

        • Pudło - to zapadlisko to "zasługa" Budimexu

          • 5 0

    • dziwie sie ze p.naskret (1)

      nie napisal by rozebrac trase sucharskiego. burzmy wiecej, niech pan dziala panie macieju!

      • 5 0

      • zreszta trasa ta szpeci miasto

        bezsprzecznie wyburzyc

        • 0 1

  • Szkoda, że od razu nikt nie pomyślał żeby taką drogę zbudować.

    • 34 3

  • I tak się w tej Polsce buduje ledwo ukończyli a już trzeba remontować, sami partacze (5)

    • 12 102

    • Czytać ze zrozumieniem ! ;)

      • 32 2

    • (1)

      głupi czy zwyczajnie niepiśmienny ??

      • 17 3

      • Nie - młody wykształcony z wielkiego miasta

        PO prostu leming

        • 1 4

    • debil

      Co za idiota. Ta to sie w Polsce czyta.. nie doczyta a komentuje :D

      • 8 2

    • A ty lemingu z gimnazjum masz spartaczony umysł - o ile w ogóle go masz

      Nawet nie rozumiesz słowa pisanego.

      • 2 0

  • Kto oblicza przewidywany koszt i myli się o prawie milion złotych przy kwocie paru milionów zl? (6)

    W tym mieście pracują same jełopy.

    • 26 20

    • Przeznaczył to nie znaczy, że przewidywał taki wydatek

      Kosztorys inwestorski jest czasem specjalnie przeszacowany, żeby nie było niespodzianki jeśli Wykonawcy zażądają powyzej kosztorysu.

      • 13 2

    • (2)

      Kosztorys inwestorski tworzy się na jakiejś podstawie. Jest to oprogramowanie z cennikami które jest regularnie aktualizowane.

      Np. takim oprogramowaniem jest NORMA. Zapewne kosztorys inwestorski został stworzony na podstawie średnich cen z regionu pomorskiego bądź całej polski.

      A potem firmy popisują się w ofertowaniu i zbijaniu cen u podwykonawców, doliczają koszta własne, bądź wiedzą o tym że będą tzw prace dodatkowe na który dopiero zarobią - ot tak tworzy się oferty.

      A jeśli to było liczone na średnich cenach tzn że zlecający kosztorys inwestorski zrobił uczciwie, bo są tacy którzy zlecają na cenach minimalnych ... a Ci którzy wygrywają ... wtedy właśnie są niedokończone budowy - upadłość.

      Dziękuję dobranoc ...

      • 4 4

      • Słyszałeś, że dzwonią, ale nie wiesz w którym kościele (1)

        Kosztorys inwestorski sporządza się w oparciu o cenniki typu Norma, Sekocenbud itp. Ale tam sa ceny średnie matematyczne, niewiele mające wspólnego z cenami stosowanymi przez wielkie firmy. One nie kupują cementu czy stali w hurtowni, tylko ogłaszają na swoich stronach przetargi na dostawy i tam jest ich zysk (ceny nieosiągalne dla hurtowni). Do tego podwykonawcy płaca za tzw. usługi na placu budowy kwoty, które pokrywają wszystkie koszty dozoru, energii i wody. I tu też jest zysk. O niższych od średnich stawkach robocizny czy cen najmu sprzętu nie wspominam, bo to oczywiste.
        A Skanska to akurat najlepiej zorganizowana i najsumienniej płacąca firma budowlana tej wielkości w Polsce. Tam się opąłca pracować nawet po kosztach b o jest pewność zapłaty w terminie kwoty okreslonej fakturą. I nikt tam nie czeka na przelewy do usranej śmierci.

        • 0 2

        • Sprostowanie zorientowanego

          Norma to nie cennik, tylko program z wgranymi podstawami wyceny np Katalogami Nakładów Rzeczowych (popularne KNR-y). Sekocenbud to zbiór cen robocizny, materiałów i sprzętów. Są tam zarówno ceny średnie jak i minimalne z rynku znalezione przez zespól aktualizujący bazę cen (oczywiście firmy wykonawcze "zbijają" te ceny). Kosztorys inwestorski tworzy projektant w oparciu o KNR-y i inne katalogi; na podstawie projektu i przyjętej technologii; cenniki np z sekocenbudu. Z ogłaszaniem przetargów masz na stronach dużych firm ma Pan rację ale w tych przetargach hurtownie też biorą udział. Skanska rzeczywiście obecnie ma dobrą opinię na rynku.

          • 3 0

    • Są dwie możliwości (1)

      1. Kosztorys jest kopnięty, ktoś nie umie liczyć i naraża budżet miasta na straty.

      2. Wykonawca zamierza zrobić fuszerkę, lub kogoś oszukać np nie płacąc podwykonawcom, zatrudniając pracowników na lewo, oszukując na materiałach itp...

      Oferty najniższe powinny być z góry odrzucane.

      • 1 6

      • Jest jeszcze trzecie rozwiązanie

        Skanska ma tam cały czas biura i materiały i zwyczajnie może zrobić to taniej

        • 4 0

  • Dhoga do hosbióhki - pan phemieh zhobi nową dhogę - przecież jak oświadczył khyzys się skończył ;) (5)

    • 19 37

    • "akcentowanie" czy tam wade wymowy pomyliłeś z panią władającą Wawką.....

      • 14 1

    • Co ma Prezes Rady Ministrów

      do drogi lokalnej w Gdańsku?

      • 7 1

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Wery fany.

      Wery. :/

      • 1 0

    • Nie dosc ze imie nie trafione to jeszcze analfabeta z wada wymowy :)

      • 1 0

  • Troszkę bezsensu

    bo te 1,3 km można by było bez problemu wygospodarować na innych drogach w Gdańsku, które są znacznie bardziej potrzebne.

    • 23 14

  • A może by jeszcze (3)

    Naprawić tą zapadłą dziurę pomiędzy wiaduktami?

    • 48 1

    • Zapaść (2)

      I jeszcze w ramach gwarancji poprawić "dołek" przed zjazdem na Stogi !!!

      • 7 1

      • no o tym właśnie tutaj kolega mówi :-)

        • 3 1

      • Gwarancja na dołek za mostem wantowym już dawno wygasła.

        Ten dołek to skandal i za to jedynka na szynach dla budyniaków.

        • 5 0

  • (1)

    Nie przesadzacie? Drugi raz pisać o jakiejś śmiesznej dróżce. Panie Maciej, idź pan trawę przytnij, jak kochasz tak urząd miasta.

    • 16 7

    • Dobre :)

      10/10

      • 2 0

  • Znowu

    Znowu wygrała najtańsza oferta, która okaże się najdroższą. ( poprawki, terminy , itd)

    • 10 13

  • Północny przyczółek mostu (2)

    Może warto zamiast robić tą drogę serwisową (która do 2015 do niczego się nie przyda jak tunel nie będzie otwarty) naprawić zapadłą nawierzchnię na przyczółku mostu.

    • 22 3

    • Niech skanska naprawi buble po Budimexie oraz fuszerstwo wszystkich innych partaczy! (1)

      Np. na klinicznej coś remontuje skanska, niech poprawi te bomble i zapadliska powstałe na wiadukcie.

      • 4 0

      • Czyli cała nadzieja w Skanskiej

        • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane