• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skarga na Nową Politechniczną oddalona przez sąd

szym
5 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
Transparenty sprzeciwiające się budowie trasy tramwajowej przez Bohaterów Getta Warszawskiego wywieszane w 2016 roku. Transparenty sprzeciwiające się budowie trasy tramwajowej przez Bohaterów Getta Warszawskiego wywieszane w 2016 roku.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku oddalił skargę stowarzyszenia Królewska Dolina na decyzję Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, dotyczącą budowy linii tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz. Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka nie zgadzają się na to, by w pobliżu ich mieszkań przebiegała trasa Nowej Politechnicznej.



Kto w sporze o trasę Nowej Politechnicznej ma rację?

Przypomnijmy: w czerwcu informowaliśmy, że decyzja GDOŚ, która zezwoliła na budowę trasy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, została zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

WSA odrzuciło skargę Królewskiej Doliny, uznając ją za bezzasadną.

- Przez cały czas trwania przygotowań do inwestycji, od 2016 roku prowadzone były rozmowy z mieszkańcami. Ostatnia z nich odbyła się 27 czerwca 2022 roku właśnie z przedstawicielami Stowarzyszenia Królewska Dolina - mówi Joanna Bieganowska z UM w Gdańsku.
Przypomnijmy, że do końca roku trwać będą prace projektowe Nowej Politechnicznej. Wykonawcą jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK, które jest w stanie upadłości). Opracowanie projektu, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Decyzje środowiskowe i odwołania stowarzyszenia Królewska Dolina



  • Dla obu wariantów w 6.02.2017 roku wystąpiono do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wydanie Decyzji środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia.
  • Decyzję dla preferowanego wariantu z włączeniem tramwaju w Aleję Grunwaldzką na wysokości ul. Boh. Getta Warszawskiego uzyskano 9.12.2019 roku.
  • Strony postępowania wniosły odwołania od powyższej decyzji.
  • Strony postępowania (obszar ul. Bohaterów Getta Warszawskiego) wniosły odwołania od powyższej decyzji.
  • Decyzję GDOŚ uzyskano 3.03.2022 roku.
  • Strony postępowania wniosły odwołanie do WSA 22.04.2022 roku, GDOŚ 24.05.2022 roku przekazał sprawę do WSA z wnioskiem o oddalenie skargi.
  • 28.07.2022 roku WSA wyznaczyło termin posiedzenia niejawnego.


Wizualizacja trasy GP-Wrzeszcz. Film z 2016 r.

szym

Opinie (339) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (1)

    Niech jeszcze wybudują trasę razem z Nową Abrahama i już będzie jakieś sensowne połączenie z Południem niż przejażdżka przez centrum.

    • 77 18

    • to trasa turystyczna a nie polaczenie z poludniem

      Poloczenie na dwie godziny jazdy...

      • 17 9

  • (17)

    Wiadomo, że jest to inwestycja bardzo konieczna, patodeweloperzy na Morenie upychają mrowisko do mrowiska, więc bez planowanej linii będzie tam korek 24/7... Co do Bohaterów Getta, współczuję, ale niestety jest to zło konieczne.

    Na marginesie powiem, że mieszkańcy chyba o tym nie wiedzą, ale śpią na żyłe złota. Metr kwadratowy drewnianej podłogi na Bohaterów wychodzi na tyle, że mieszkania kosztują tam prawie 800.000xD. I w ogłoszeniach sprzedaży oczywiscie nie ma info, że zaraz będzie tam pod oknami jeździł tramwaj xd. Wcale mi was nie szkoda...

    • 67 52

    • Beka xd

      • 8 4

    • to nie jest zlo konieczne, to jest powiekszanie problemu

      Przez zabudowe rezerw komunikacyjnych na gorze. Bo o to idzie gra...
      Bez pardonu...

      • 26 5

    • Byłem tydzień temu w Krakowie i kilka dni mieszkałem (7)

      w mieszkaniu gdzie prawie pod samym oknem jeździły tramwaje . Było to kilka wieczorów do 24 i poranków od 4:45 wyjętych z życia. Żyć nie idzie taki hałas . Radzę uciekać.

      • 32 20

      • (6)

        A ja mieszkam w Nowym Porcie tramwaj mam parę metrów od okna od tylu lat i nie wydziwiam. Ciekawe że głośna muzyka nikomu nie przeszkadza wszędzie naokoło tylko tramwaje.

        • 30 21

        • W Nowym Porcie co ile jedzie tramwaj? Co 20-30 minut. (3)

          Co ile tam będą jeździły tramwaje ? W dwie strony to w szczycie co 2-3 minuty.

          • 12 12

          • (1)

            Na góreckiego tramwaj jeździ co 15, do tego pancerny. Podczas postoju sprzątają je, wietrzą z moczu i oddechu menela.

            • 8 3

            • Najgorzej to mamy na ul.Wyzwolenia przez hałas ciężkiego transportu do portu.Rok za rokiem mija a porzadnego dojazdu do portu nie ma.

              • 8 1

          • W nowym porcie tramwaje jeżdżą co ok 5 min

            Linia 10 kursuje co 10 min
            Linia 7 kursuje co 10 min
            Linia 5 kursuje co 10/20 min

            • 2 0

        • mieszkam na Przeróbce, na Siennickiej (1)

          i chyba jest coś na rzeczy o specyficznych upodobaniach mieszkańców NP, bo chyba są często i skutecznie "znieczuleni".
          Modernizacje torowiska spowodowały obniżenie hałasu w wyższych zakresach dźwięku, ale na wibracje, od których dzwonią szklanki w szafach, sposobu nie znaleziono.

          Rzeczywiście, trzeba mieć charakter "onslow" aby na to nie reagować...

          • 16 2

          • niektórzy tu próbują wmówić ze tak jest w Amsterdamie i Mediolanie i wszędzie w Europie haha

            • 10 1

    • A teraz wyobraźcie sobie de tramwaj to także trakcja elrktryczna (3)

      Mieszkańcy domów przy ulicy rano zbudza się i w oknach zobaczą słupy trakcji i sieć kabli i drutów .. No i ten pisk o 4 rano każdego dnia.
      Ale zrobią to bo agenda 20 30 mówi ze zamiast samochodów musimy przerzucić się na transport miejski, rowery+ chodzenie pieszo.. Wszystko idzie zgodnie z agenda

      • 19 19

      • Te slupy i trakcja jest nawet naniesiona na wizualizacje wiec na to ze bedzie inny naped nawet nie ma szans.

        • 7 0

      • "...zgodnie z agenda"

        Więc mózg można wyłączyć...

        • 12 5

      • Chyba masz na myśli agendę Politechniki Gdańskiej

        I ich chęc sprzedaży gruntów deweloperce pod prywatne akademiczki. To PG zablokowała pierwotną trasę i lobbowała za wariantem Do Studzienki. Tramwaj miał iść przez kampus uniwersytetu i komunikować się bezpośrednio z SKM Politechnika

        • 0 0

    • najpierw palme zniszczyli.. teraz potoki i cieki wodne, ptaki i rosliny oraz zabytkowy ogrod krolewski.

      dewastacja trwa

      • 9 7

    • specjalisto na morenie deweloperzy nic nie upychają bo morena to spółdzielnia mieszkaniowa

      • 3 3

    • Tylko problem jest taki, że ten tramwaj nie obsłuży tych osiedli

      Słonecznej Moreny, Morenovej i nowego osiedla Eurostylu nie obsłuży planowana trasa. Deweloperzy planowali inwestycje pod stary układ tramwaju GP-W, a teraz puszcza się kolejny tramwaj nie wiadomo po co przez węzeł Rakoczego

      • 0 0

  • Bohaterów getta w W-wie to było mniej niż 300 (w tym panienki stowarzyszone), tak w ogóle. Bohaterów Warszawy - ok. 50 tys. (11)

    Ulica na cześć tych pierwszych w innej części Polski, niż Mazowsze? Dziwne. W powstaniu warszawskim było ok. 50 tys. żołnierzy polskiego podziemia, w tym kilka tysięcy łączniczek, sanitariuszek. Porównajcie 270 osób a 50 tysięcy... różnica gdzieś 185-krotna ! A co do porównania wymiarów ulic?

    • 16 47

    • (3)

      Weź leki, dobrze ci radzę...

      • 21 7

      • (1)

        Ty pierwszy.

        • 5 9

        • dokładnie - genau

          • 2 0

      • Jak mówisz to milczjolopie

        • 0 2

    • No i? (5)

      Abstrahując od absurdalnego antysemickiego wywodu, to Powstańców Warszawskich to duża, ważna, wielokilometrowa ulica laczaca centrum z suchaninem. Bohaterów getta warszawskiego - mała uliczka we Wrzeszczu o istnieniu której większość ludzi się dowiedziało przy okazji opisywanego konfliktu.

      • 24 5

      • Uj, Szmuel, co ty powiedzujesz? Że każde prawde one jest antysumitowanie? (3)

        Ach, rozumiem, w waszej wersji historii doszliście już do "kilku tysięcy"? Przez 28 lat zaledwie, z 270. Ilu Spartan walczyło pod Termopilami? Nadal 300. Przy waszym podejściu obowiązującym u Greków byłoby to ok. 47500.

        • 4 8

        • To jest artykuł o tramwaju z Moreny do Wrzeszcza (2)

          A ty się pod Termopile zapędziłeś. Ogarnij się.

          • 4 2

          • Ty się ogarnij i zastanów - w Gdańsku nie ma ulicy Bohaterów Westerplatte. Ale bohaterów getta z innej części Polski - jest (1)

            Jest w Gdańsku co prawda niewielka ulica Obrońców Westerplatte. Znaczy, bohaterami nie byli, w odróżnieniu od wspomnianych nie-P0laków? Kolejny element: w Gdańsku ulica bohaterów getta jest, a w Warszawie ul. Bohaterów Westerplatte - nie ma. Nie ma i już. Obrońców Westerplatte - też nie. To coś tu z tym wszystkim mocno "nie halo".

            • 0 2

            • Ale poza tym w domu wszyscy zdrowi?

              • 1 2

      • Bredzisz

        Paniec o Polakach jest anty cos? Najedz sie czegos koszernego.

        • 3 1

    • gdzie jest tu jakis wlodarz? zniszczyc Doline Krolewska i jej rosliny oraz caly ekosystem?

      Przeciez to jest wyrok na siedliska ptaków - zielone miasto? ekologia?

      • 0 5

  • Hurra!!! (8)

    A jednak mądre mamy sądy, nie boją się zacietrzewionych dredziarzy

    • 62 78

    • jeden urzednik wspiera innego (2)

      Interes mieszkancow jest poza ich percepcja.

      • 24 15

      • (1)

        Przejedź się w godzinach szczytu autobusem lub tramwajem z Moreny do Wrzeszcza czy Oliwy to zrozumiesz, że tramwaj na Bohaterów Getta jest jak najbardziej w interesie mieszkańców i to znacznie większej ich ilości niż kilka osób z kamienic.

        • 21 17

        • jeżdżę tymi trasami dłużej niż wielu nowych "mieszkańców" Piecek żyje

          I jest to region, w którym bardzo wyraźnie widać psucie komunikacji w ramach oczywistego "wygaszania popytu" i sterowania społecznymi emocjami.

          Magistrat narobił problemów i "dzielnie" walczy z ich skutkami, piekąc jedną pieczeń za drugą. Przy okazji szczując na siebie nawzajem ludzi bedacych ofiarami ich decyzji i zaniedbań.

          • 12 6

    • Wyrok po myśli PO

      Nie dziwię się. Doktryna neumanna dziala

      • 16 11

    • aktywista = samozwaniec

      jeki wszystkich aktywistow powinny byc z automatu ignorowane

      • 4 12

    • to właśnie pokazuje, że Temida (2)

      jest ślepa.

      • 7 0

      • nie jest ślepa tylko ma nakaz (1)

        • 6 0

        • jest slepa

          Ale ktos lepiej jej polozyl na odpowiedniej szali.

          • 6 0

  • (2)

    No i gitara. Budowac, dzialac. Tu jest miasto i czasami pewne koszty trzeba poniesc. Nikt nie mieszka na bezludnej wyspie.

    • 48 64

    • pewne koszta?! (1)

      Zaplaciles za bezsensowna estakade w Bretowie, zaplacisz za tunel w poprzek zbocza. Przeplaciles za brak tramwaju na Slowackiego i nieskonczenie inwestycji. Zaplacisz za wprowadzenoe dodatkowego ruchu na zapchane Piecki.
      A urzednicy beda kase liczyc, za "uwolnione" rezerwy komunikacyjne. Zbliza sie miotla wyborow, to ida na rympal...

      • 20 14

      • Bezsensowna estakadę PKM? Dla Ciebie może tak, dla korzystających ma sens, jak ze wszystkim.
        A ten tramwaj na Słowackiego to przepraszam którędy?

        • 2 4

  • Opinia wyróżniona

    Problem z BGW mają lokalni mieszkańcy, ale większą głupotą projektu jest wariant z Wileńską. (8)

    Jest od dziesięcioleci rezerwa terenowa na tramwaj, przebiega wzdłuż Potoku Królewskiego obok GPNT (mnóstwo osób tu pracuje), pod wiaduktem Rakoczego (sąd). Dalej w górę równolegle do Piekarniczej... Korki i rozwój urbanistyczny tej części miasta jest kolosalny. Tramwaj by się włączył do linii w okolicy kościoła przy Piekarniczej na morenie.
    Ale nie... Lecimy Wileńską. Niszczymy piękną okolicę wokół zbiornika retencyjnego, budujemy tunel jak w Misiu - a co, stać nas (!!!) i łączymy linie przy skrzyżowaniu Rakoczego/Jaśkowa Dolina przy McD. To skrzyżowanie już teraz jest bardzo mocno obciążone. Już to widzę co się dzieje w tym miejscu po dodaniu kolejnych torów. Ręce opadają.

    • 112 17

    • przeciez wlasnie o te tereny chodzi (1)

      Pojda do deweloperow.
      A "zoptymalizowana" trasa komunikacyjna da nastepne fundusze do wydojenia na tunele na zbocu i tory nad stawem...
      Oczywiscie, na BGW tez trzeba sie bedzie wykazac cicha technologia torowiska, a tanie to na pewno nie bedzie. Urzednicy sie zatroszcza... Sprowadza kosmiczne rozwiazania. Za nasza kase...
      Anpotem nie bedzie kasy na utrzymanie i konserwacje. To sie znowu "zoptymalizuje" i... pojdzie protokoj zniszczenia...
      Koniaczku?

      • 33 7

      • PG ma tereny które chce sprzedać deweloperom a nie miasto

        To politechnika zablokowała pierwotną nitkę i lobbuje za tym koszmarem komunikacyjnym.

        • 0 0

    • W końcu jakiś głos rozsądku. Wydaje mi się, że wielu mieszkańców Moreny i okolic zbiornika obudzi się jak będzie za późno i jak ta trasa zabierze im wspaniale tereny rekreacyjne. Do tego dochodzi absurdalna kasa za tunel, ktorą my będziemy musieli wybulić.

      • 40 6

    • Kolejny przekręt. (3)

      Za uwolnienie sensowniej rezerwy pójdzie kasa pod stołem. A za linię tramwajową w chorym przebiegu zapłaci miasto, czyli my

      • 22 1

      • (2)

        właśnie w tej chwili buduje się budynek który jest na terenie rezerwy: przy ulicy Trzy Lipy - jakim cudem to dostało pozwolenie?

        • 13 0

        • fakty

          dokonane.

          Determinacja coraz bardziej zrozumiała...
          I końce w wodę..

          • 6 0

        • Jak to w Gdańsku. Ktoś dostał "zniżkę" na mieszkanie lub akcje firmy.

          • 2 1

    • Dlaczego Trójmiasto.pl nie przypomina wariantu przez PG

      To była najsensowniejsza nitka, która skomunikowałaby ogromną część Gdańska z UCK, politechniką i gumedem.

      • 0 0

  • przecież to jak wygląda ta trasa jest zwyczajnie głupie.... (2)

    lepiej zrobić buspas.
    wilk syty i owca cała

    • 48 31

    • Buspas to zrób sobie

      od sołtysa do swojej stodoły!

      • 9 12

    • Kto jest tak glupi, ze to forsuje? Przeciez dlatego zaniechano tej budowy 40 lat temu.

      Juz teraz nie radza sobie z obsluga tramwajów - ta trasa to jakis absurd

      Tam miesci sie stacja podnoszenia wody i plyna cieki wodne.

      • 1 4

  • Tak to jest w Gdańsku (6)

    Kupujesz mieszkanie sprawdzasz miejscowe plany, studium rozwoju miasta a i tak biuro rozwoju gdańska nagina wszystko pod swoje widzimisię - nie przestrzegają żadnych swoich planów, założeń.

    • 98 34

    • (1)

      Wszystko wskazuje na to, że mieszkańcy się nie liczą w tym mieście. Jeszcze się zdziwią jak im wpływy z podatków spadną.

      • 23 18

      • Mieszkańcy od 26 lat nie zmienili poglądów na ten temat.

        I już nie zmienią. Pawełek wszystko wspaniale urządził.

        • 14 11

    • Od ilu lat juz sa plany?

      A ile kupiło wiedząc jakie są plany i teraz najwiecej gada? Coś jak kupić mieszkanie na Szadolkach i krzyczeć że smierdzi

      • 13 9

    • Miała być Nowa Wyzwolenia,ile się nagadali.naplanowali i cicho....Nie ma.

      • 7 1

    • Od 40 lat było wiadome ze tam będzie tramwaj xd

      • 9 10

    • Jesteś g jak but..

      O tej trasie tramwajowej już było wiaodmo wplat temu pewnie mieszkasz na lawendowym Wzgorzu i się dziwisz ze wali od szadulek

      • 1 5

  • (13)

    Mam nadzieję, że mieszkańcy mimo wszystko osiągną swój cel. Życzę im tego z całego serca! To jest absurd by puszczać tramwaj tak wąską uliczką..

    • 93 46

    • Absurd bedacy normą w dziesiątkach europejskich miast (4)

      Amsterdam, Zurych, Mediolan, Wiedeń, Zagrzeb, Praga, Brno - wszędzie tam tramwaje wjeżdżają w ciasne miejskie uliczki - jest to standard. Tak z resztą też było w Gdańsku przed wojną. Potem niestety koszmar socrealizmu i soc-modernizmu zrobił swoje.

      • 19 25

      • Skoro tam mogą wjechać w ciasne uliczki to niech poprowadzą ul Do Studzienki aż do skrzyżowania z Grunwaldzką

        • 15 0

      • ale tam nie ma Biura Rozwoju Gdanska (2)

        Oraz Gdanskich Autobusow i Tramwaji.
        ... choc powinno byc odwrotnie Gdanskich Tramwaji i Autobusow - GTA
        To bylby adekwatny skrot dla firmy i miasta...

        • 7 1

        • Gait to po angielsku podagra

          Przypadek? Nie sądzę.

          • 6 0

        • "Tramwaji"? Za takie potwory powinni odcinać dostęp do Internetu.

          • 1 0

    • (1)

      Jaki absurd? Tak jest w większości miast zachodniej Europy a nawet w nowym porcie tak jest. A Ci mieszkańcy z hasłem "tramwaj =HIV" sterowani przez czołowa działaczkę pis

      • 9 20

      • Nie chrzan, ludzie wiedza jaki w Gdansku jest chaos budowlany i nie ma co sie dziwic ze sie boja. A to zadnych u nas

        Amsterdamow , Mediolanow czy Wiedniow nigdy nie bedzie to wszyscy sie zgodza.

        • 11 1

    • Parkingi zabiorom!!

      • 4 14

    • Zaraz, zaraz, czy ja dobrze rozumiem ze bedzie tylko strefa ruchu pieszego + tramwaj? Bez ruchu kolowego na tej ulicy? (2)

      Bo jesli tak to nie jest wcale zle. Zmusic miasto zeby puscic tam najcichsze tramwaje, zrobic estetycznie te ulice poprzez postawienie np.jakis dekoracyjnych lamp ulicznych i bedzie dobrze..

      • 3 8

      • Czyli kolejna ulica do wysiedlenia pod chatki kopulatki dla turystów?

        Tak się to kończy w Gdańsku.

        • 2 0

      • ale ta ulica to juz jest oaza spokoju, nawet z tym ruchem jaki jest. malo tego. odciaza korki na skrzyzowaniu do studzienki i miszewskiego. A zaparkowane samochody po dwoch stronach ulicy sprawiaja ze jest wasko i nie da sie zapier.... I to wszystko bez tramwaju, ktory skutecznie utłucze ta cisze jaka jest teraz.

        • 3 0

    • A widziałeś wizualizacje trasy??

      Nie poprawi to przepustowości tego miejsca ? Widać znasz się na urbanistyce i logistyce

      • 1 0

    • kij tam ze waska, ale ta ulica to jest oaza spokoju. mozna rano wyjsc po chleb w klapkach, wieczorwm ludzie siedza na lawkach i rozmawiaja, nad stara romą (wloska restauracja) rozbrzmiewa muzyka, obok w garazu mlodzi wala na perkusji i graja. A wladze miasta robia z twj ulicy autostrade z tramwajami ktore nie maja szans byc ciche. Mam sasoadke z boh. 8 ktora juz mysli o sprzedazy mieszkania bo nie zniesie tramwajowego dudnienia. I ja ją popieram.

      • 4 0

  • Piecki-Migowo zostało zalane betonem do granic możliwości. (9)

    Teraz miasto się obudziło, że korpoludków trzeba wygodnie dostarczyć do biurowców na Przymorzu i w Oliwie.

    • 104 30

    • miasta to nie obchodzi, budowa nie ma na celu dostarczania czegokolwiek

      A juz napewno nie wygodnie...
      Zarobi sie na kolejnym, bezsensownie wylanym betonie oraz terenach rezerw, ktore sie zabuduje z korzyscia...

      • 23 16

    • A ty nie pracujesz i do pracy nie dojeżdżasz? (1)

      A racja ty jestes tym od pisu....tu socjal, tu 500+, tu 300+, tu jakiś dodatek dla leworecznych....

      • 27 23

      • Nie mierz wszystkich swoją miarą.

        • 13 8

    • (2)

      Kurczę, mieszkam w tej dzielnicy i nie zauważyłem :/

      • 4 8

      • nie znasz nic innego

        Proste...

        • 9 1

      • o losie, wybierz się na spacer :)

        • 3 0

    • Ale to trasa przede wszystkim dla południa, Morena ma dobry dojazd (2)

      Do KL oliwapark

      • 2 5

      • (1)

        A przypadkiem dla Południa nie buduje się PKM?

        • 8 0

        • Formalnie jeszcze nie wiadomo czy w ogóle ruszy budowa. Nie ma środków. Studium opłacalności i wybór optymalnego wariantu jest dopiero w trakcie. A jeszcze lobby samochodowe pieprzy cos o nowej świętokrzyskiej która może byc przeszkoda dla pkm

          • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane