Trasa GPW a ulewy. Miasto ma plan
17 sierpnia 2022
(186 opinii)
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku oddalił skargę stowarzyszenia Królewska Dolina na decyzję Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, dotyczącą budowy linii tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz. Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta Warszawskiego nie zgadzają się na to, by w pobliżu ich mieszkań przebiegała trasa Nowej Politechnicznej.
2022-08-05 21:18
Opinia wyróżniona
jaki jest sens wpuszczania ruchu z Moreny na ul. Grunwaldzką w zasadzie nigdzie? Ani blisko do dworca Wrzeszcz PKP ani do innych ważnych miejsc. Mieszkam na Morenie i taki tramwaj nie odpowiada żadnym moim potrzebom komunikacyjnym. No dobra, do teatru Miniatura będzie łatwiej się dostać... Ale już do Opery Bałtyckiej czy Multikina jest potrzebna
jaki jest sens wpuszczania ruchu z Moreny na ul. Grunwaldzką w zasadzie nigdzie? Ani blisko do dworca Wrzeszcz PKP ani do innych ważnych miejsc. Mieszkam na Morenie i taki tramwaj nie odpowiada żadnym moim potrzebom komunikacyjnym. No dobra, do teatru Miniatura będzie łatwiej się dostać... Ale już do Opery Bałtyckiej czy Multikina jest potrzebna przasiadka..
Tak więc powstanie połączenie, które nie będzie wygodne (wymagana przesiadka, żeby dojechać w sensowne miejsce) a zniszczy sporo:
1) teren rekraacyjny przy zbiorniku retencyjnym obok ulicy Wileńskiej
2) teren rekreaacyjny Park Królewskiej Doliny
3) tereny zabytkowe w Królewskiej Dolinie (m.in. pozostałości sierocińca)
4) powiększy problemy komunikacyjne i parkingowe na Morenie jednostka A, jednostka B i przy ulicy Wileńskiej
5) pomniejszy w znaczącym stopniu tereny zielone wokół ulicy Wileńskiej
Morena jest stosunkowo dobrze skomunikowana (ok, w godzinach porannego szczytu autobusy do Wrzeszcza są pełne - to są autobusy w okolice Dworca Wrzeszcz - nowy tramwaj tego nie rozwiąże) - czy ta trasa rozwiąże jakiekolwiek aktualne problemy komunikacyjne?
Czy są zrobione badania potrzeb komunikacyjnych?
Osobisty komentarz: dla mnie to wygląda jakby ktoś na siłę forsował wizję tramwaju w tym miejscu bez logicznego uzasadnienia i wzięcia pod uwagę aktualnych (2022) potrzeb...
To będzie drogie rozwiązanie, które sporo zniszczy a co da?!?
2022-08-05 21:36
Widać, że albo jesteś już na emeryturze i nie musisz dojeżdżać do pracy albo jesteś z innej dzielnicy i zwyczajnie kłamiesz. 227 do Wrzeszcza w ciągu roku szkolnego jedzie około godziny. Tramwajem przez Gdańsk? Też masakra. PKM Brętowo trochę ratuje sytuacje (pomijając fakt, że przystanek jest beznadziejnie usytuowany) ale obecnie jeździ raz na
Widać, że albo jesteś już na emeryturze i nie musisz dojeżdżać do pracy albo jesteś z innej dzielnicy i zwyczajnie kłamiesz. 227 do Wrzeszcza w ciągu roku szkolnego jedzie około godziny. Tramwajem przez Gdańsk? Też masakra. PKM Brętowo trochę ratuje sytuacje (pomijając fakt, że przystanek jest beznadziejnie usytuowany) ale obecnie jeździ raz na godzinę i w godzinach szczytu jest cała zapchana.
Rozumiem, że to twoje zdanie ale skomunikowanie Moreny z Wrzeszczem czy Oliwą jest na masakrycznie słabym poziomie i jedyna opcja to tramwaj albo buspas.
2022-08-05 23:38
zgadzam się, ale czy tramwaj Wileńską i BGW pomoże?
2022-08-06 00:23
Jeżdżę sama więc wiem.
W godzinach szczytu niemal zawsze autobus jest opóźniony, ale jedzie max 20min, a powinien z 10.
Co powinni zrobić? Dać więcej kursów 227 i przywrócić starą linie autobusową 142. To wystarczy i nie potrzeba tramwaju za grube miliony
2022-08-06 12:08
Z Moreny do Alchemii w max 30 min, bus + skm. Tak dojeżdżam do pracy, więc nie kłam
A ten tramwaj ten czas tylko wydłuży.
2022-08-06 23:06
znasz taką linię?
Więc tramwaj nie jest jedyną opcją. A w proponowanym wariancie, jest żadną opcją...
2022-08-05 21:58
Przecież to ledwie 500 metrów... .
2022-08-06 00:00
Dokładnie
2022-08-08 21:09
To że taki tramwaj nie odpowiada Twoim potrzebom, nie znaczy że wszystkim - mi np. bardzo pomoże. Jazda na około tramwajem przez Urząd Miasta to spora strata czasu, autobusy też jeżdżą długo i tak - zdarza się że to 227 jest zapchana albo mocno spóźnione, a kilka razy nie przyjechało wcale. Kolejne połączenie, i to tramwajowe, które jest niezależne od korków na drodze to super wiadomość. Im bardziej gęsta siatka połączeń, tym lepiej dla dzielnicy.
2022-08-17 14:30
I nie wiem jakie naokoło tramwajem? 262 i 162 jedzie jaśkową najkrótszą trasą do Wrzeszcza. Wrzucanie kolejnego tramwaju na skrzyżowanie przy Macu i na rondzie z Wileńską zrobi tam jeszcze większe korki. Czas zjazdu 162 się wydłuży. Natomiast tramwaj nie będzie żadną alternatywą, bo tą trasą będzie jechał dłużej do Wrzeszcza i nie będzie w żaden
I nie wiem jakie naokoło tramwajem? 262 i 162 jedzie jaśkową najkrótszą trasą do Wrzeszcza. Wrzucanie kolejnego tramwaju na skrzyżowanie przy Macu i na rondzie z Wileńską zrobi tam jeszcze większe korki. Czas zjazdu 162 się wydłuży. Natomiast tramwaj nie będzie żadną alternatywą, bo tą trasą będzie jechał dłużej do Wrzeszcza i nie będzie w żaden sensowny sposób skomunikowany z SKM. Zamiast 12 minut 162 mam jechać 18 minut tramwajem przez Do Studzienki (będą ograniczenia prędkości na pewno przy starych kamienicach i Politechnice) albo na domiar złego 18 minut autobusem przez Jaśkową (bo na pewno wydłuży się przejazd autobusu przez wspomniane wyżej skrzyżowania)
2022-08-07 09:34
Opinia wyróżniona
Czemu kilkanaście lat temu jak budowano drogę Żołnierzy Wyklętych nikt nie pomyślał o tramwaju . To byłoby idealne miejsce na linie łącząca Morenę z Wrzeszczem i byłby mniejszy koszt
2022-08-05 20:49
Opinia wyróżniona
Jest od dziesięcioleci rezerwa terenowa na tramwaj, przebiega wzdłuż Potoku Królewskiego obok GPNT (mnóstwo osób tu pracuje), pod wiaduktem Rakoczego (sąd). Dalej w górę równolegle do Piekarniczej... Korki i rozwój urbanistyczny tej części miasta jest kolosalny. Tramwaj by się włączył do linii w okolicy kościoła przy Piekarniczej na morenie.
Jest od dziesięcioleci rezerwa terenowa na tramwaj, przebiega wzdłuż Potoku Królewskiego obok GPNT (mnóstwo osób tu pracuje), pod wiaduktem Rakoczego (sąd). Dalej w górę równolegle do Piekarniczej... Korki i rozwój urbanistyczny tej części miasta jest kolosalny. Tramwaj by się włączył do linii w okolicy kościoła przy Piekarniczej na morenie.
Ale nie... Lecimy Wileńską. Niszczymy piękną okolicę wokół zbiornika retencyjnego, budujemy tunel jak w Misiu - a co, stać nas (!!!) i łączymy linie przy skrzyżowaniu Rakoczego/Jaśkowa Dolina przy McD. To skrzyżowanie już teraz jest bardzo mocno obciążone. Już to widzę co się dzieje w tym miejscu po dodaniu kolejnych torów. Ręce opadają.
2022-08-05 20:55
Pojda do deweloperow.
A "zoptymalizowana" trasa komunikacyjna da nastepne fundusze do wydojenia na tunele na zbocu i tory nad stawem...
Oczywiscie, na BGW tez trzeba sie bedzie wykazac cicha technologia torowiska, a tanie to na pewno nie bedzie. Urzednicy sie zatroszcza... Sprowadza kosmiczne rozwiazania. Za nasza kase...
Anpotem nie bedzie kasy na utrzymanie i konserwacje. To sie znowu "zoptymalizuje" i... pojdzie protokoj zniszczenia...
Koniaczku?
2022-08-17 15:12
To politechnika zablokowała pierwotną nitkę i lobbuje za tym koszmarem komunikacyjnym.
2022-08-05 21:06
W końcu jakiś głos rozsądku. Wydaje mi się, że wielu mieszkańców Moreny i okolic zbiornika obudzi się jak będzie za późno i jak ta trasa zabierze im wspaniale tereny rekreacyjne. Do tego dochodzi absurdalna kasa za tunel, ktorą my będziemy musieli wybulić.
2022-08-06 09:23
Za uwolnienie sensowniej rezerwy pójdzie kasa pod stołem. A za linię tramwajową w chorym przebiegu zapłaci miasto, czyli my
2022-08-06 16:21
właśnie w tej chwili buduje się budynek który jest na terenie rezerwy: przy ulicy Trzy Lipy - jakim cudem to dostało pozwolenie?
2022-08-06 23:21
dokonane.
Determinacja coraz bardziej zrozumiała...
I końce w wodę..
2022-08-07 10:21
2022-08-17 15:11
To była najsensowniejsza nitka, która skomunikowałaby ogromną część Gdańska z UCK, politechniką i gumedem.
2022-08-05 20:05
Niech jeszcze wybudują trasę razem z Nową Abrahama i już będzie jakieś sensowne połączenie z Południem niż przejażdżka przez centrum.
2022-08-05 20:43
Poloczenie na dwie godziny jazdy...
2022-08-05 20:12
Wiadomo, że jest to inwestycja bardzo konieczna, patodeweloperzy na Morenie upychają mrowisko do mrowiska, więc bez planowanej linii będzie tam korek 24/7... Co do Bohaterów Getta, współczuję, ale niestety jest to zło konieczne.
Na marginesie powiem, że mieszkańcy chyba o tym nie wiedzą, ale śpią na żyłe złota. Metr kwadratowy drewnianej podłogi na Bohaterów wychodzi na tyle, że mieszkania kosztują tam prawie 800.000xD. I w ogłoszeniach sprzedaży oczywiscie nie ma info, że zaraz będzie tam pod oknami jeździł tramwaj xd. Wcale mi was nie szkoda...
2022-08-05 20:30
2022-08-05 20:42
Przez zabudowe rezerw komunikacyjnych na gorze. Bo o to idzie gra...
Bez pardonu...
2022-08-05 20:49
w mieszkaniu gdzie prawie pod samym oknem jeździły tramwaje . Było to kilka wieczorów do 24 i poranków od 4:45 wyjętych z życia. Żyć nie idzie taki hałas . Radzę uciekać.
2022-08-05 21:06
A ja mieszkam w Nowym Porcie tramwaj mam parę metrów od okna od tylu lat i nie wydziwiam. Ciekawe że głośna muzyka nikomu nie przeszkadza wszędzie naokoło tylko tramwaje.
2022-08-05 21:22
Co ile tam będą jeździły tramwaje ? W dwie strony to w szczycie co 2-3 minuty.
2022-08-05 21:52
Na góreckiego tramwaj jeździ co 15, do tego pancerny. Podczas postoju sprzątają je, wietrzą z moczu i oddechu menela.
2022-08-05 22:12
Najgorzej to mamy na ul.Wyzwolenia przez hałas ciężkiego transportu do portu.Rok za rokiem mija a porzadnego dojazdu do portu nie ma.
2022-08-07 12:36
Linia 10 kursuje co 10 min
Linia 7 kursuje co 10 min
Linia 5 kursuje co 10/20 min
2022-08-05 23:37
i chyba jest coś na rzeczy o specyficznych upodobaniach mieszkańców NP, bo chyba są często i skutecznie "znieczuleni".
Modernizacje torowiska spowodowały obniżenie hałasu w wyższych zakresach dźwięku, ale na wibracje, od których dzwonią szklanki w szafach, sposobu nie znaleziono.
Rzeczywiście, trzeba mieć charakter "onslow" aby na to nie reagować...
2022-08-06 13:30
2022-08-05 21:23
Mieszkańcy domów przy ulicy rano zbudza się i w oknach zobaczą słupy trakcji i sieć kabli i drutów .. No i ten pisk o 4 rano każdego dnia.
Ale zrobią to bo agenda 20 30 mówi ze zamiast samochodów musimy przerzucić się na transport miejski, rowery+ chodzenie pieszo.. Wszystko idzie zgodnie z agenda
2022-08-05 23:01
2022-08-05 23:31
Więc mózg można wyłączyć...
2022-08-17 15:21
I ich chęc sprzedaży gruntów deweloperce pod prywatne akademiczki. To PG zablokowała pierwotną trasę i lobbowała za wariantem Do Studzienki. Tramwaj miał iść przez kampus uniwersytetu i komunikować się bezpośrednio z SKM Politechnika
2022-08-06 04:34
dewastacja trwa
2022-08-06 11:16
specjalisto na morenie deweloperzy nic nie upychają bo morena to spółdzielnia mieszkaniowa
2022-08-17 14:34
Słonecznej Moreny, Morenovej i nowego osiedla Eurostylu nie obsłuży planowana trasa. Deweloperzy planowali inwestycje pod stary układ tramwaju GP-W, a teraz puszcza się kolejny tramwaj nie wiadomo po co przez węzeł Rakoczego
2022-08-05 20:30
Ulica na cześć tych pierwszych w innej części Polski, niż Mazowsze? Dziwne. W powstaniu warszawskim było ok. 50 tys. żołnierzy polskiego podziemia, w tym kilka tysięcy łączniczek, sanitariuszek. Porównajcie 270 osób a 50 tysięcy... różnica gdzieś 185-krotna ! A co do porównania wymiarów ulic?
2022-08-05 20:37
Weź leki, dobrze ci radzę...
2022-08-05 20:48
Ty pierwszy.
2022-08-06 04:33
2022-08-06 05:07
Jak mówisz to milczjolopie
2022-08-05 20:42
Abstrahując od absurdalnego antysemickiego wywodu, to Powstańców Warszawskich to duża, ważna, wielokilometrowa ulica laczaca centrum z suchaninem. Bohaterów getta warszawskiego - mała uliczka we Wrzeszczu o istnieniu której większość ludzi się dowiedziało przy okazji opisywanego konfliktu.
2022-08-05 21:04
Ach, rozumiem, w waszej wersji historii doszliście już do "kilku tysięcy"? Przez 28 lat zaledwie, z 270. Ilu Spartan walczyło pod Termopilami? Nadal 300. Przy waszym podejściu obowiązującym u Greków byłoby to ok. 47500.
2022-08-06 07:18
A ty się pod Termopile zapędziłeś. Ogarnij się.
2022-08-06 13:48
Jest w Gdańsku co prawda niewielka ulica Obrońców Westerplatte. Znaczy, bohaterami nie byli, w odróżnieniu od wspomnianych nie-P0laków? Kolejny element: w Gdańsku ulica bohaterów getta jest, a w Warszawie ul. Bohaterów Westerplatte - nie ma. Nie ma i już. Obrońców Westerplatte - też nie. To coś tu z tym wszystkim mocno "nie halo".
2022-08-06 13:56
2022-08-06 09:42
Paniec o Polakach jest anty cos? Najedz sie czegos koszernego.
2022-08-06 04:32
Przeciez to jest wyrok na siedliska ptaków - zielone miasto? ekologia?
2022-08-05 20:31
A jednak mądre mamy sądy, nie boją się zacietrzewionych dredziarzy
2022-08-05 20:45
Interes mieszkancow jest poza ich percepcja.
2022-08-05 21:29
Przejedź się w godzinach szczytu autobusem lub tramwajem z Moreny do Wrzeszcza czy Oliwy to zrozumiesz, że tramwaj na Bohaterów Getta jest jak najbardziej w interesie mieszkańców i to znacznie większej ich ilości niż kilka osób z kamienic.
2022-08-05 23:49
I jest to region, w którym bardzo wyraźnie widać psucie komunikacji w ramach oczywistego "wygaszania popytu" i sterowania społecznymi emocjami.
Magistrat narobił problemów i "dzielnie" walczy z ich skutkami, piekąc jedną pieczeń za drugą. Przy okazji szczując na siebie nawzajem ludzi bedacych ofiarami ich decyzji i zaniedbań.
2022-08-05 23:47
Nie dziwię się. Doktryna neumanna dziala
2022-08-06 09:09
jeki wszystkich aktywistow powinny byc z automatu ignorowane
2022-08-06 11:44
jest ślepa.
2022-08-06 13:32
2022-08-06 14:40
Ale ktos lepiej jej polozyl na odpowiedniej szali.
2022-08-05 20:44
No i gitara. Budowac, dzialac. Tu jest miasto i czasami pewne koszty trzeba poniesc. Nikt nie mieszka na bezludnej wyspie.
2022-08-05 20:48
Zaplaciles za bezsensowna estakade w Bretowie, zaplacisz za tunel w poprzek zbocza. Przeplaciles za brak tramwaju na Slowackiego i nieskonczenie inwestycji. Zaplacisz za wprowadzenoe dodatkowego ruchu na zapchane Piecki.
A urzednicy beda kase liczyc, za "uwolnione" rezerwy komunikacyjne. Zbliza sie miotla wyborow, to ida na rympal...
2022-08-07 01:24
Bezsensowna estakadę PKM? Dla Ciebie może tak, dla korzystających ma sens, jak ze wszystkim.
A ten tramwaj na Słowackiego to przepraszam którędy?
2022-08-05 20:49
Opinia wyróżniona
Jest od dziesięcioleci rezerwa terenowa na tramwaj, przebiega wzdłuż Potoku Królewskiego obok GPNT (mnóstwo osób tu pracuje), pod wiaduktem Rakoczego (sąd). Dalej w górę równolegle do Piekarniczej... Korki i rozwój urbanistyczny tej części miasta jest kolosalny. Tramwaj by się włączył do linii w okolicy kościoła przy Piekarniczej na morenie.
Ale nie... Lecimy Wileńską. Niszczymy piękną okolicę wokół zbiornika retencyjnego, budujemy tunel jak w Misiu - a co, stać nas (!!!) i łączymy linie przy skrzyżowaniu Rakoczego/Jaśkowa Dolina przy McD. To skrzyżowanie już teraz jest bardzo mocno obciążone. Już to widzę co się dzieje w tym miejscu po dodaniu kolejnych torów. Ręce opadają.
2022-08-05 20:55
Pojda do deweloperow.
A "zoptymalizowana" trasa komunikacyjna da nastepne fundusze do wydojenia na tunele na zbocu i tory nad stawem...
Oczywiscie, na BGW tez trzeba sie bedzie wykazac cicha technologia torowiska, a tanie to na pewno nie bedzie. Urzednicy sie zatroszcza... Sprowadza kosmiczne rozwiazania. Za nasza kase...
Anpotem nie bedzie kasy na utrzymanie i konserwacje. To sie znowu "zoptymalizuje" i... pojdzie protokoj zniszczenia...
Koniaczku?
2022-08-17 15:12
To politechnika zablokowała pierwotną nitkę i lobbuje za tym koszmarem komunikacyjnym.
2022-08-05 21:06
W końcu jakiś głos rozsądku. Wydaje mi się, że wielu mieszkańców Moreny i okolic zbiornika obudzi się jak będzie za późno i jak ta trasa zabierze im wspaniale tereny rekreacyjne. Do tego dochodzi absurdalna kasa za tunel, ktorą my będziemy musieli wybulić.
2022-08-06 09:23
Za uwolnienie sensowniej rezerwy pójdzie kasa pod stołem. A za linię tramwajową w chorym przebiegu zapłaci miasto, czyli my
2022-08-06 16:21
właśnie w tej chwili buduje się budynek który jest na terenie rezerwy: przy ulicy Trzy Lipy - jakim cudem to dostało pozwolenie?
2022-08-06 23:21
dokonane.
Determinacja coraz bardziej zrozumiała...
I końce w wodę..
2022-08-07 10:21
2022-08-17 15:11
To była najsensowniejsza nitka, która skomunikowałaby ogromną część Gdańska z UCK, politechniką i gumedem.
2022-08-05 20:49
lepiej zrobić buspas.
wilk syty i owca cała
2022-08-05 21:21
od sołtysa do swojej stodoły!
2022-08-06 04:29
Juz teraz nie radza sobie z obsluga tramwajów - ta trasa to jakis absurd
Tam miesci sie stacja podnoszenia wody i plyna cieki wodne.
2022-08-05 20:50
Kupujesz mieszkanie sprawdzasz miejscowe plany, studium rozwoju miasta a i tak biuro rozwoju gdańska nagina wszystko pod swoje widzimisię - nie przestrzegają żadnych swoich planów, założeń.
2022-08-05 20:56
Wszystko wskazuje na to, że mieszkańcy się nie liczą w tym mieście. Jeszcze się zdziwią jak im wpływy z podatków spadną.
2022-08-05 21:02
I już nie zmienią. Pawełek wszystko wspaniale urządził.
2022-08-05 21:44
A ile kupiło wiedząc jakie są plany i teraz najwiecej gada? Coś jak kupić mieszkanie na Szadolkach i krzyczeć że smierdzi
2022-08-05 22:14
Miała być Nowa Wyzwolenia,ile się nagadali.naplanowali i cicho....Nie ma.
2022-08-05 23:56
2022-08-07 08:16
O tej trasie tramwajowej już było wiaodmo wplat temu pewnie mieszkasz na lawendowym Wzgorzu i się dziwisz ze wali od szadulek
2022-08-05 20:54
Mam nadzieję, że mieszkańcy mimo wszystko osiągną swój cel. Życzę im tego z całego serca! To jest absurd by puszczać tramwaj tak wąską uliczką..
2022-08-05 21:26
Amsterdam, Zurych, Mediolan, Wiedeń, Zagrzeb, Praga, Brno - wszędzie tam tramwaje wjeżdżają w ciasne miejskie uliczki - jest to standard. Tak z resztą też było w Gdańsku przed wojną. Potem niestety koszmar socrealizmu i soc-modernizmu zrobił swoje.
2022-08-06 16:54
Skoro tam mogą wjechać w ciasne uliczki to niech poprowadzą ul Do Studzienki aż do skrzyżowania z Grunwaldzką
2022-08-06 17:48
Oraz Gdanskich Autobusow i Tramwaji.
... choc powinno byc odwrotnie Gdanskich Tramwaji i Autobusow - GTA
To bylby adekwatny skrot dla firmy i miasta...
2022-08-06 23:54
Przypadek? Nie sądzę.
2022-08-07 10:28
2022-08-05 22:28
Jaki absurd? Tak jest w większości miast zachodniej Europy a nawet w nowym porcie tak jest. A Ci mieszkańcy z hasłem "tramwaj =HIV" sterowani przez czołowa działaczkę pis
2022-08-06 13:20
Amsterdamow , Mediolanow czy Wiedniow nigdy nie bedzie to wszyscy sie zgodza.
2022-08-05 22:45
Parkingi zabiorom!!
2022-08-06 13:04
Bo jesli tak to nie jest wcale zle. Zmusic miasto zeby puscic tam najcichsze tramwaje, zrobic estetycznie te ulice poprzez postawienie np.jakis dekoracyjnych lamp ulicznych i bedzie dobrze..
2022-08-07 10:25
Tak się to kończy w Gdańsku.
2022-08-07 10:53
ale ta ulica to juz jest oaza spokoju, nawet z tym ruchem jaki jest. malo tego. odciaza korki na skrzyzowaniu do studzienki i miszewskiego. A zaparkowane samochody po dwoch stronach ulicy sprawiaja ze jest wasko i nie da sie zapier.... I to wszystko bez tramwaju, ktory skutecznie utłucze ta cisze jaka jest teraz.
2022-08-07 08:17
Nie poprawi to przepustowości tego miejsca ? Widać znasz się na urbanistyce i logistyce
2022-08-07 10:48
kij tam ze waska, ale ta ulica to jest oaza spokoju. mozna rano wyjsc po chleb w klapkach, wieczorwm ludzie siedza na lawkach i rozmawiaja, nad stara romą (wloska restauracja) rozbrzmiewa muzyka, obok w garazu mlodzi wala na perkusji i graja. A wladze miasta robia z twj ulicy autostrade z tramwajami ktore nie maja szans byc ciche. Mam sasoadke z boh. 8 ktora juz mysli o sprzedazy mieszkania bo nie zniesie tramwajowego dudnienia. I ja ją popieram.
2022-08-05 20:59
Teraz miasto się obudziło, że korpoludków trzeba wygodnie dostarczyć do biurowców na Przymorzu i w Oliwie.
2022-08-05 21:13
A juz napewno nie wygodnie...
Zarobi sie na kolejnym, bezsensownie wylanym betonie oraz terenach rezerw, ktore sie zabuduje z korzyscia...
2022-08-05 21:23
A racja ty jestes tym od pisu....tu socjal, tu 500+, tu 300+, tu jakiś dodatek dla leworecznych....
2022-08-05 22:40
2022-08-05 22:16
Kurczę, mieszkam w tej dzielnicy i nie zauważyłem :/
2022-08-05 23:15
Proste...
2022-08-06 05:12
o losie, wybierz się na spacer :)
2022-08-06 08:48
Do KL oliwapark
2022-08-06 16:55
A przypadkiem dla Południa nie buduje się PKM?
2022-08-07 12:44
Formalnie jeszcze nie wiadomo czy w ogóle ruszy budowa. Nie ma środków. Studium opłacalności i wybór optymalnego wariantu jest dopiero w trakcie. A jeszcze lobby samochodowe pieprzy cos o nowej świętokrzyskiej która może byc przeszkoda dla pkm
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.