• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skarga na Nową Politechniczną oddalona przez sąd

szym
5 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Politechniczna: w tym roku przetarg na budowę
Transparenty sprzeciwiające się budowie trasy tramwajowej przez Bohaterów Getta Warszawskiego wywieszane w 2016 roku. Transparenty sprzeciwiające się budowie trasy tramwajowej przez Bohaterów Getta Warszawskiego wywieszane w 2016 roku.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku oddalił skargę stowarzyszenia Królewska Dolina na decyzję Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska, dotyczącą budowy linii tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz. Mieszkańcy ul. Bohaterów Getta WarszawskiegoMapka nie zgadzają się na to, by w pobliżu ich mieszkań przebiegała trasa Nowej Politechnicznej.



Kto w sporze o trasę Nowej Politechnicznej ma rację?

Przypomnijmy: w czerwcu informowaliśmy, że decyzja GDOŚ, która zezwoliła na budowę trasy przez ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, została zaskarżona do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.

WSA odrzuciło skargę Królewskiej Doliny, uznając ją za bezzasadną.

- Przez cały czas trwania przygotowań do inwestycji, od 2016 roku prowadzone były rozmowy z mieszkańcami. Ostatnia z nich odbyła się 27 czerwca 2022 roku właśnie z przedstawicielami Stowarzyszenia Królewska Dolina - mówi Joanna Bieganowska z UM w Gdańsku.
Przypomnijmy, że do końca roku trwać będą prace projektowe Nowej Politechnicznej. Wykonawcą jest firma Ingeo (złożyła ofertę w konsorcjum z BPBK, które jest w stanie upadłości). Opracowanie projektu, a potem nadzór autorski nad robotami budowlanymi kosztować będzie 4,88 mln zł.

Decyzje środowiskowe i odwołania stowarzyszenia Królewska Dolina



  • Dla obu wariantów w 6.02.2017 roku wystąpiono do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska o wydanie Decyzji środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia.
  • Decyzję dla preferowanego wariantu z włączeniem tramwaju w Aleję Grunwaldzką na wysokości ul. Boh. Getta Warszawskiego uzyskano 9.12.2019 roku.
  • Strony postępowania wniosły odwołania od powyższej decyzji.
  • Strony postępowania (obszar ul. Bohaterów Getta Warszawskiego) wniosły odwołania od powyższej decyzji.
  • Decyzję GDOŚ uzyskano 3.03.2022 roku.
  • Strony postępowania wniosły odwołanie do WSA 22.04.2022 roku, GDOŚ 24.05.2022 roku przekazał sprawę do WSA z wnioskiem o oddalenie skargi.
  • 28.07.2022 roku WSA wyznaczyło termin posiedzenia niejawnego.


Wizualizacja trasy GP-Wrzeszcz. Film z 2016 r.

szym

Opinie (339) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    jakie racjonalne argumenty przemawiają za tą trasą? (10)

    jaki jest sens wpuszczania ruchu z Moreny na ul. Grunwaldzką w zasadzie nigdzie? Ani blisko do dworca Wrzeszcz PKP ani do innych ważnych miejsc. Mieszkam na Morenie i taki tramwaj nie odpowiada żadnym moim potrzebom komunikacyjnym. No dobra, do teatru Miniatura będzie łatwiej się dostać... Ale już do Opery Bałtyckiej czy Multikina jest potrzebna przasiadka..
    Tak więc powstanie połączenie, które nie będzie wygodne (wymagana przesiadka, żeby dojechać w sensowne miejsce) a zniszczy sporo:
    1) teren rekraacyjny przy zbiorniku retencyjnym obok ulicy Wileńskiej
    2) teren rekreaacyjny Park Królewskiej Doliny
    3) tereny zabytkowe w Królewskiej Dolinie (m.in. pozostałości sierocińca)
    4) powiększy problemy komunikacyjne i parkingowe na Morenie jednostka A, jednostka B i przy ulicy Wileńskiej
    5) pomniejszy w znaczącym stopniu tereny zielone wokół ulicy Wileńskiej

    Morena jest stosunkowo dobrze skomunikowana (ok, w godzinach porannego szczytu autobusy do Wrzeszcza są pełne - to są autobusy w okolice Dworca Wrzeszcz - nowy tramwaj tego nie rozwiąże) - czy ta trasa rozwiąże jakiekolwiek aktualne problemy komunikacyjne?
    Czy są zrobione badania potrzeb komunikacyjnych?

    Osobisty komentarz: dla mnie to wygląda jakby ktoś na siłę forsował wizję tramwaju w tym miejscu bez logicznego uzasadnienia i wzięcia pod uwagę aktualnych (2022) potrzeb...
    To będzie drogie rozwiązanie, które sporo zniszczy a co da?!?

    • 90 28

    • Do Opery i Multikina przesiadka? To jest 600m od przystanku Miszewskiego/Teatr Miniatura - kilka minut spaceru. Serio, nawet tramwajem wszędzie trzeba podjeżdżać pod drzwi?

      • 0 0

    • Mieszkan na Morenie (1)

      To że taki tramwaj nie odpowiada Twoim potrzebom, nie znaczy że wszystkim - mi np. bardzo pomoże. Jazda na około tramwajem przez Urząd Miasta to spora strata czasu, autobusy też jeżdżą długo i tak - zdarza się że to 227 jest zapchana albo mocno spóźnione, a kilka razy nie przyjechało wcale. Kolejne połączenie, i to tramwajowe, które jest niezależne od korków na drodze to super wiadomość. Im bardziej gęsta siatka połączeń, tym lepiej dla dzielnicy.

      • 0 2

      • Też mieszkam na Morenie i codziennie jeżdzę do Wrzeszcza i dalej SKM

        I nie wiem jakie naokoło tramwajem? 262 i 162 jedzie jaśkową najkrótszą trasą do Wrzeszcza. Wrzucanie kolejnego tramwaju na skrzyżowanie przy Macu i na rondzie z Wileńską zrobi tam jeszcze większe korki. Czas zjazdu 162 się wydłuży. Natomiast tramwaj nie będzie żadną alternatywą, bo tą trasą będzie jechał dłużej do Wrzeszcza i nie będzie w żaden sensowny sposób skomunikowany z SKM. Zamiast 12 minut 162 mam jechać 18 minut tramwajem przez Do Studzienki (będą ograniczenia prędkości na pewno przy starych kamienicach i Politechnice) albo na domiar złego 18 minut autobusem przez Jaśkową (bo na pewno wydłuży się przejazd autobusu przez wspomniane wyżej skrzyżowania)

        • 0 0

    • (4)

      Widać, że albo jesteś już na emeryturze i nie musisz dojeżdżać do pracy albo jesteś z innej dzielnicy i zwyczajnie kłamiesz. 227 do Wrzeszcza w ciągu roku szkolnego jedzie około godziny. Tramwajem przez Gdańsk? Też masakra. PKM Brętowo trochę ratuje sytuacje (pomijając fakt, że przystanek jest beznadziejnie usytuowany) ale obecnie jeździ raz na godzinę i w godzinach szczytu jest cała zapchana.
      Rozumiem, że to twoje zdanie ale skomunikowanie Moreny z Wrzeszczem czy Oliwą jest na masakrycznie słabym poziomie i jedyna opcja to tramwaj albo buspas.

      • 13 20

      • a komu przeszkadzał 142?

        znasz taką linię?

        Więc tramwaj nie jest jedyną opcją. A w proponowanym wariancie, jest żadną opcją...

        • 7 0

      • Z Moreny do Alchemii w max 30 min, bus + skm. Tak dojeżdżam do pracy, więc nie kłam
        A ten tramwaj ten czas tylko wydłuży.

        • 7 0

      • Nie kłam że 227 jeździ godzinę z Moreny do Wrzeszcza

        Jeżdżę sama więc wiem.
        W godzinach szczytu niemal zawsze autobus jest opóźniony, ale jedzie max 20min, a powinien z 10.
        Co powinni zrobić? Dać więcej kursów 227 i przywrócić starą linie autobusową 142. To wystarczy i nie potrzeba tramwaju za grube miliony

        • 16 4

      • zgadzam się, ale czy tramwaj Wileńską i BGW pomoże?

        • 12 1

    • Dokładnie

      • 3 1

    • Zaraz. Spod Miniatury do Opery byś się przesiadał?

      Przecież to ledwie 500 metrów... .

      • 7 7

  • Jestem pod olbrzymim wrażeniem (15)

    iluz to specjalistów / z bozej łaski / wypowiada sie tutaj na tematy które sa dla nich całkowicie abstrakcyjne. mało który z nich ma choć blade pojęcie o planowaniu i tyczeniu linii tramwajowych, o warunkach technicznych jakie linia ma spełniać by uzyskać pozwolenie na budowę. Tak samo blade pojęcie, takie oparte na rozmowach i dywagacjach w maglu maja ci wypowiadający sie na temat planowania przestrzennego. Większości wydaje się, że jak już sa właścicielami mieszkania czy zakichanego ogródka działkowego w centrum miasta / których tam w ogóle nie powinno być / maja prawo wymuszać pewne działania w promieniu kilku kilometrów od ich "oczka w głowie". A szczególnym przypadkiem i to chorobowym sa mieszkańcy BGW....którzy w imię swoich prywatnych interesów , czytaj miejsc parkingowych pod oknami mieszkań, wstrzymują pilną inwestycje dla wielu tysięcy gdańszczan wymyślając "cuda na patyku" rodem z końca XIX w. Dzięki tym ludziom, dzieki ich pieniactwu, budżet miasta poniósł już dziesiątki milionów strat....albowiem wartość finalna inwestycji znacząco wzrosła w ciągu tych lat procesowania sie "o pietruszkę" Dosyć tego pieniactwa i sobiepaństwa. Czas na budowę

    • 39 48

    • Problem jest inny

      Od dekad planowano układ drogowy i tramwajowy w tym miejscu w taki sposób, by skomunikować nowe UCK, Politechnikę oraz Gumed, odciążyć węzęł we Wrzeszczu rozbudowując węzęł SKM Politechnika. Tramwaj miał przebiegać od al. Adamowicza przystanku Nowa Politechniczna, wzdłuż Piekarniczej, pod wiaduktem Rakoczego, przy galerii Morena, przy GPNT (też by skomunikować park technologiczny), przy UCK i wychodzić przy gmachu PG w skrzyżowanie z Operą Bałtycką, gdzie jest naturalny rozjazd tramwajowy i można by puszczać nitki do Wrzeszcza na górę i na dół i do Centrum. Zaproponowano inną trasę by: A. uwolnić rezerwy terenu pod tę drogę i pewnie zabudować osiedlami dalej przy Słonecznej Morenie i gpnt, b. politechnika mogła też sprzedać trochę ziemi. To okradanie mieszkańców ze spójnej wizji rozwoju. W 2015 roku pojawiły się te pomysły i władze PG zaczęły lobbować wariant tramwaju przez Do Studzienki.

      • 0 0

    • tu nie chodzi o miejsca parkingowe tylko komfort zycia mieszkancow. mieszkasz w bloku? to cudownie. Ci ludzie nie mieszkaja i nie chca mieszkach w takich warunkach jak ludzie mieszkajacy w bloku.

      • 0 2

    • To nie jest kwetsia tylko mieszkańców BGW (9)

      jaka jest wartość tej inwestycji? jakie problemy komunikacyjne rozwiąże?
      a co zabierze w zamian? oprócz rewolucji na BGW będzie też duża rewolucja (zabranie terenu, większy hałas) w miejscach rekraacyjnych (okolice zbiornika na ulicy Wileńskiej i wokół Parku Doliny Królewskiej)
      powstaną nowe (czy potrzebne? gdzie jest uzadanienie, badanie przepływów i potrzeb) drogi i tory tramwajowe, które uprzykrzą życie sporej licznie aktualnych mieszkańców Moreny (jednostka A i B) oraz ulicy Wileńskiej.

      To będzie inwestycja dosłownie po trupach, by na końcu ktoś mógł sobie zrobić zdjęcie przy otwarciu trasy...

      • 16 10

      • Generalnie małomiasteczkowe spojrzenie na problem komunikacji zbiorowej w miescie. (6)

        A więc budujmy nowe linie, nowe drogi....ale nie koło mnie. Większy hałas w okolicach zbiornika retencyjnego ? Dobre....to rozumiem, że teraz hałasu tam nie ma ? A samochody jadące jeden za drugim z jednej strony Wileńską a z drugiej Sobieskiego ? Tramwaj będzie jechał tak co 5 minut w jednym kierunku...ilez on narobi hałasu, bez jaj !

        • 9 15

        • (4)

          Widział/a Pan/Pani przebieg torów, które przechodzą przez teren rekreacyjny obok zbiornika Wileńska oraz przez teren rekreacyjny przy Królewskiej Dolinie. Po co tworzyć miejsca "odpoczynku" dla mieszkańców, a potem prowadzić przez nie tory i niszczyć zieleń? Jestem zwolennikiem tworzenia dobrej komunikacji miejskiej, ale trzeba to robić sensownie. Wiele osób zwraca uwagę, że dużo lepszym miejscem na budowę torów, jest niezagospodarowany teren pod wiaduktem, obok ul. Morenowej. Zamiast zabetonować całe miasto, pozostawmy miejsca w których mieszkańcy mogą się zrelaksować, odstresować, a nie prowadźmy przez nie tory.

          • 17 7

          • Tak, widziałem, wszystko jest zaplanowane profesjonalnie (3)

            z uwzględnieniem wszelkich wytycznych. Budowa tramwaju na Wysoczyznę Gdańską wymaga spełnienia wielu kryteriów, min pochylenie linii nie moze być większe niż 50 promil, stąd konieczność takiego a nie innego wytrasowania przebiegu torów. Nie ma takiej możliwości by wszystkim dogodzić, zresztą nikt nikogo na siłe nie trzyma w danym miejscu. Nie podoba sie, wyjazd....na wieś lub w inne miejsce w Gdańsku.

            • 5 14

            • Pewnie żeś przeprowadził się z Rumunii, a wykształcił na wyższej szkole lansu i teraz rządzisz opiniami na necie bo jesteś anonimowy. Grzejesz korpo stołek albo podajesz kawkę w UM na BOK-u czekając dramatycznie na awans. To powiem ci krótko żebyś zrozumiał wiejski bohaterze. Płacę tu podatki, łatwiej dla ciebie żebyś zrozumiał - rozliczam tu PIT-a i mam prawo stanowić o wyglądzie miasta w którym się urodziłam i pracuję. Jak tęsknisz do swojej rodzinnej wsi to baj, baj.

              • 2 0

            • oto poziom trawy... tfu! urzędu miasta w Gdańsku

              róbcie tak dalej...

              • 8 5

            • Język którego Pan używa nie nadaje się do dyskusji. Tekst typu wynocha na wieś, świadczy o Pana niskiej kulturze osobistej. Urodziłem się w Gdańsku i zależy mi, żeby tu było jak najlepiej. Mam prawo do swojego zdania, a włodarze miasta powinni wsłuchiwać sie w glos mieszkańców. Rozumiem, ze jest Pan mieszczuchem cała gęba i za nic ma Pan przyrodę i wolałby Pan aby miasto było całkowicie zabetonowane. Zmartwię Pana. Obecnie dobre biura architektoniczne/projektowe biora również pod uwagę aspekty psychologiczne/socjologiczne. Aby zmniejszyć u mieszkańców stres i polepszyć ich komfort psychiczny, potrzebne są tereny zielone. Nie widze sensu, w tworzeniu takich terenów, a później ich niszczeniu przez torowisko. Gdzie tu logika? Tramwaj jest potrzeby, jednak przedstawiony przebieg jest nielogiczny.

              • 16 6

        • narobiono problemów bezsensowną rozbudowa estakady w Brętowie i brakiem torów na Słowackiego

          Teraz heroicznie "walczy" się ze skutkami tych błędów i zaniechań.
          Ale tak się walczy, aby jeszcze na tym zyskać.

          Proste pytanie, co w miejscu rezerw w Dolinie Królewskiej i za sądem?

          • 8 2

      • (1)

        Tramwaj zamiast zaparkowanych szrotów na trawnikach przy Parku Doliny Królewskiej - to jest zdecydowanie zmiana na lepsze. Widać, że nawet nie mieszkasz na Morenie, skoro twierdzisz, że ta inwestycja będzie przeszkadzać komuś z jednostki B. Sam będąc mieszkańcem Wileńskiej jestem bardziej niż zadowolony z takiego obrotu sprawy. Sam mieszkałem za dzieciaka przy Grunwaldzkiej i przejeżdżające tramwaje naprawdę da się znieść - znacznie gorsze są pierdzące motocykle.

        • 9 13

        • oczywieście, nie będzie przeszkadzać mieszkańcom Piecek, bo jest we Wrzeszczu.

          I jeśli myślisz, że to zmieni los napakowanych i dogęszczonych "słoikami" jak termitiera Piecek, to jesteś w gruuubym błędzie. Tym bardziej że dajesz się podpuszczać chciwcom z okolic magistratu.
          Typowa, komusza socjotechnika...

          • 6 4

    • To se zaplanuj pod swoim oknem

      Linie tramwajowa na wsi i tam se jeździj
      Będzie tak raz na godzinę tramwaj
      A jak się zepsuje to nie ma żadnego bo wszystko stoi

      • 3 0

    • Masz racje- malo kto ma blade pojecie o planowaniu- szczegolnie ci ktorym to zadanie powierzono. To wszyscy wiemy i widzimy.

      • 5 4

    • nie szczuj...

      Mają interes i mają do tego prawo.
      Chcesz to ich wykup, a nie uszczęśliwiaj ludzi na siłę urzędniczym przymusem.

      • 6 3

  • Przebieg trasy przez Jaśkową Dolinę to masakra

    Trasa miała być prostą linią od Al. Adamowicza przystanku Nowa Politechniczna prosto do al. Zwycięstwa na wysokości SKM Politechnika. Ułatwiając również dojazd na pg, gumed i do UCK. Komunikując nowe osiedla. Szybki Tramwaj jak w Krakowie. A teraz to trasa krajoznawcza. Planowany od dekad odcinek nagle zostaje zmieniony pod naciskiem uwolnienia gruntów.

    • 0 0

  • (17)

    Wiadomo, że jest to inwestycja bardzo konieczna, patodeweloperzy na Morenie upychają mrowisko do mrowiska, więc bez planowanej linii będzie tam korek 24/7... Co do Bohaterów Getta, współczuję, ale niestety jest to zło konieczne.

    Na marginesie powiem, że mieszkańcy chyba o tym nie wiedzą, ale śpią na żyłe złota. Metr kwadratowy drewnianej podłogi na Bohaterów wychodzi na tyle, że mieszkania kosztują tam prawie 800.000xD. I w ogłoszeniach sprzedaży oczywiscie nie ma info, że zaraz będzie tam pod oknami jeździł tramwaj xd. Wcale mi was nie szkoda...

    • 67 52

    • A teraz wyobraźcie sobie de tramwaj to także trakcja elrktryczna (3)

      Mieszkańcy domów przy ulicy rano zbudza się i w oknach zobaczą słupy trakcji i sieć kabli i drutów .. No i ten pisk o 4 rano każdego dnia.
      Ale zrobią to bo agenda 20 30 mówi ze zamiast samochodów musimy przerzucić się na transport miejski, rowery+ chodzenie pieszo.. Wszystko idzie zgodnie z agenda

      • 19 19

      • Chyba masz na myśli agendę Politechniki Gdańskiej

        I ich chęc sprzedaży gruntów deweloperce pod prywatne akademiczki. To PG zablokowała pierwotną trasę i lobbowała za wariantem Do Studzienki. Tramwaj miał iść przez kampus uniwersytetu i komunikować się bezpośrednio z SKM Politechnika

        • 0 0

      • "...zgodnie z agenda"

        Więc mózg można wyłączyć...

        • 12 5

      • Te slupy i trakcja jest nawet naniesiona na wizualizacje wiec na to ze bedzie inny naped nawet nie ma szans.

        • 7 0

    • Tylko problem jest taki, że ten tramwaj nie obsłuży tych osiedli

      Słonecznej Moreny, Morenovej i nowego osiedla Eurostylu nie obsłuży planowana trasa. Deweloperzy planowali inwestycje pod stary układ tramwaju GP-W, a teraz puszcza się kolejny tramwaj nie wiadomo po co przez węzeł Rakoczego

      • 0 0

    • Byłem tydzień temu w Krakowie i kilka dni mieszkałem (7)

      w mieszkaniu gdzie prawie pod samym oknem jeździły tramwaje . Było to kilka wieczorów do 24 i poranków od 4:45 wyjętych z życia. Żyć nie idzie taki hałas . Radzę uciekać.

      • 32 20

      • (6)

        A ja mieszkam w Nowym Porcie tramwaj mam parę metrów od okna od tylu lat i nie wydziwiam. Ciekawe że głośna muzyka nikomu nie przeszkadza wszędzie naokoło tylko tramwaje.

        • 30 21

        • W Nowym Porcie co ile jedzie tramwaj? Co 20-30 minut. (3)

          Co ile tam będą jeździły tramwaje ? W dwie strony to w szczycie co 2-3 minuty.

          • 12 12

          • W nowym porcie tramwaje jeżdżą co ok 5 min

            Linia 10 kursuje co 10 min
            Linia 7 kursuje co 10 min
            Linia 5 kursuje co 10/20 min

            • 2 0

          • (1)

            Na góreckiego tramwaj jeździ co 15, do tego pancerny. Podczas postoju sprzątają je, wietrzą z moczu i oddechu menela.

            • 8 3

            • Najgorzej to mamy na ul.Wyzwolenia przez hałas ciężkiego transportu do portu.Rok za rokiem mija a porzadnego dojazdu do portu nie ma.

              • 8 1

        • mieszkam na Przeróbce, na Siennickiej (1)

          i chyba jest coś na rzeczy o specyficznych upodobaniach mieszkańców NP, bo chyba są często i skutecznie "znieczuleni".
          Modernizacje torowiska spowodowały obniżenie hałasu w wyższych zakresach dźwięku, ale na wibracje, od których dzwonią szklanki w szafach, sposobu nie znaleziono.

          Rzeczywiście, trzeba mieć charakter "onslow" aby na to nie reagować...

          • 16 2

          • niektórzy tu próbują wmówić ze tak jest w Amsterdamie i Mediolanie i wszędzie w Europie haha

            • 10 1

    • specjalisto na morenie deweloperzy nic nie upychają bo morena to spółdzielnia mieszkaniowa

      • 3 3

    • najpierw palme zniszczyli.. teraz potoki i cieki wodne, ptaki i rosliny oraz zabytkowy ogrod krolewski.

      dewastacja trwa

      • 9 7

    • to nie jest zlo konieczne, to jest powiekszanie problemu

      Przez zabudowe rezerw komunikacyjnych na gorze. Bo o to idzie gra...
      Bez pardonu...

      • 26 5

    • Beka xd

      • 8 4

  • Opinia wyróżniona

    Problem z BGW mają lokalni mieszkańcy, ale większą głupotą projektu jest wariant z Wileńską. (8)

    Jest od dziesięcioleci rezerwa terenowa na tramwaj, przebiega wzdłuż Potoku Królewskiego obok GPNT (mnóstwo osób tu pracuje), pod wiaduktem Rakoczego (sąd). Dalej w górę równolegle do Piekarniczej... Korki i rozwój urbanistyczny tej części miasta jest kolosalny. Tramwaj by się włączył do linii w okolicy kościoła przy Piekarniczej na morenie.
    Ale nie... Lecimy Wileńską. Niszczymy piękną okolicę wokół zbiornika retencyjnego, budujemy tunel jak w Misiu - a co, stać nas (!!!) i łączymy linie przy skrzyżowaniu Rakoczego/Jaśkowa Dolina przy McD. To skrzyżowanie już teraz jest bardzo mocno obciążone. Już to widzę co się dzieje w tym miejscu po dodaniu kolejnych torów. Ręce opadają.

    • 112 17

    • przeciez wlasnie o te tereny chodzi (1)

      Pojda do deweloperow.
      A "zoptymalizowana" trasa komunikacyjna da nastepne fundusze do wydojenia na tunele na zbocu i tory nad stawem...
      Oczywiscie, na BGW tez trzeba sie bedzie wykazac cicha technologia torowiska, a tanie to na pewno nie bedzie. Urzednicy sie zatroszcza... Sprowadza kosmiczne rozwiazania. Za nasza kase...
      Anpotem nie bedzie kasy na utrzymanie i konserwacje. To sie znowu "zoptymalizuje" i... pojdzie protokoj zniszczenia...
      Koniaczku?

      • 33 7

      • PG ma tereny które chce sprzedać deweloperom a nie miasto

        To politechnika zablokowała pierwotną nitkę i lobbuje za tym koszmarem komunikacyjnym.

        • 0 0

    • Dlaczego Trójmiasto.pl nie przypomina wariantu przez PG

      To była najsensowniejsza nitka, która skomunikowałaby ogromną część Gdańska z UCK, politechniką i gumedem.

      • 0 0

    • Kolejny przekręt. (3)

      Za uwolnienie sensowniej rezerwy pójdzie kasa pod stołem. A za linię tramwajową w chorym przebiegu zapłaci miasto, czyli my

      • 22 1

      • (2)

        właśnie w tej chwili buduje się budynek który jest na terenie rezerwy: przy ulicy Trzy Lipy - jakim cudem to dostało pozwolenie?

        • 13 0

        • Jak to w Gdańsku. Ktoś dostał "zniżkę" na mieszkanie lub akcje firmy.

          • 2 1

        • fakty

          dokonane.

          Determinacja coraz bardziej zrozumiała...
          I końce w wodę..

          • 6 0

    • W końcu jakiś głos rozsądku. Wydaje mi się, że wielu mieszkańców Moreny i okolic zbiornika obudzi się jak będzie za późno i jak ta trasa zabierze im wspaniale tereny rekreacyjne. Do tego dochodzi absurdalna kasa za tunel, ktorą my będziemy musieli wybulić.

      • 40 6

  • Kiedy budowano morenę nigdy nie planowano trasy tramwajowej od tej strony (1)

    miała ona przebiegać na trasie koło obecnego sądu przy piekarniczej

    • 14 1

    • I komunikować Południe z SKM Politechnika by odciążyć Wrzeszcz

      Oraz zahaczyć o UCK. To miało sens, tylko oczywiście "naukowcy" z PG musieli to zablokować.

      • 0 0

  • jesli ta trasa powstanie (3)

    to bedzie to przyklad najwiekszego bubla transportowego na cala europe - istnie akademicki przyklad braku kompetencji gdzie biznes urzedniczych biurw tworzy koszmar komunikacyjny. gdy tymczasem droga kolo szpitala z poludnia jest dalej odcieta bezposrednim polaczeniem.

    • 22 5

    • Inżynierowie z PG za tym stoją

      Pierwotna trasa miała iść przez kampus politechniki i komunikować też UCK i gumed. politechnika zablokowała ten pomysł lobbując za d**ilnym wariantem przez Do Studzienki

      • 0 0

    • Może pójdą po rozum do głowy i ta trasa nie powstanie, jest jeszcze czas by zmienić decyzję. (1)

      • 5 0

      • poszli po wziątka

        rozum im już nie potrzebny...

        • 2 0

  • Jedna z bardziej d**ilnych inwestycji (1)

    Rozwalanie miasta aby przewieźć kilkuset pasażerów na godzinę (w szczycie) i kilkudziesieciu w pozostałych porach dnia.

    • 19 5

    • Podziękujmy dziadkom z PG

      Pierwotnie tramwaj miał iść przez Politechnikę i komunikować też UCK. Rezerwa na ten cel jest w planach rozbudowy od dekad. To nie. Wielkie umysły z PG wykoncypowały, że nie chcą tramwaju i lepiej puścić go ludziom pod oknami zygzakiem z ograniczeniem prędkości.

      • 0 0

  • od zawsze tramwaj miał być poprowadzony przez Do Studzienki, DT Jantar też miał pozwolenie czasowe (4)

    Miała powstać droga 2x2 z tramwajem przez Do Studzienki, dalej przez ogrody działkowe, pod wiaduktem na Rakoczego aż do Adamowicza. Proponowana teraz trasa tramwajowa to taki kastrat wcześniejszego pomysłu. Gdańsk nie ma prostopadłych połączeń górnego tarasu z przymorzem. Gdyby przed wojną nie wybudowano wiaduktów pod linię kolejową i SKM to do dziś mielibyśmy tam szlabany. Władze nie mają wizji na rozbudowę układu komunikacyjnego miasta, doraźne działania nazywane szumnie inwestycjami to prowizorka związana sznurkiem. Najchętniej zwęziliby wszystkie ulice do jednego pasa i zrobić z Gdańska Biskupin dla turystów. Ale takie miasto umrze gospodarczo. Czy ktoś pomyślał ile dochodu tracimy przez niewydolną komunikację? Nie! ważne tylko aby wygrać wybory.

    • 16 4

    • Nieprawda, tramwaj miał iść przez Politechnikę

      Tak, aby jak najszybciej skomunikować Gdańsk Południe z SKM Politechnika i odciążyć Wrzeszcz. Miał też zapewnić lepszy dojazdu studentom. Miał skomunikować też całe UCK oraz nowe osiedla na Morenie i Jasieniu. To co się dzieje obecnie to gwałt na planowaniu tkanki miasta wykonany przez Politechnikę Gdańską.

      • 0 0

    • Dokładnie tak

      Po to jest właśnie zostawiony wiadukt na Rakoczego przy CH Morena. Po to jest też przystanek "Nowa Politechniczna" na Adamowicza tylko teraz problem jest taki, że tramwaj nie pojedzie tą trasą żeby sensownie skomunikować Południe. Tylko zrobi zygzak przy Macu i przez Wileńską rozciągając czas przejazdu i korkując przejazd dla autobusów 162 i 262 z Moreny do Wrzeszcza. Bez Adamowicza ten Urząd to kpina.

      • 0 0

    • Gdyby przed wojną nie wybudowano tych wiaduktów (1)

      To Gdańsk byłby jak Gdynia na północ od Gdyni Głównej

      • 1 2

      • na zachod od Glownej

        Dzieki czemu Polnoc jest odcieta szlabanami.

        • 2 1

  • Prawda jest taka

    Tramwaj miał jechać przez tereny Politechniki Gdańskiej i wjeżdżać w Zwycięstwa w taki sposób by zapewnić też dostęp do UCK oraz stworzyć węzęł komunikacyjny z SKM Politechnika, który odciążyłby nieco Wrzeszcz. Dziadki z PG zablokowali cały ten planowany od dekad pomysł, bo niby ich delikatne instrumentarium w laboratoriach się uszkodzi od tramwaju. Miał też komunikować osiedle Słoneczna Morena, Morenova i kolejne nowe osiedla powstające przy Centrum Handlowym Morena. Miał również zapewnić szybszy dojazd z Południa Gdańska. A obecnie jest zygzakowatym koszmarkiem właśnie przez lobby PG.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane