• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Skrzyżowanie Chylońskiej i Północnej do remontu za 2,3 mln zł

Michał Sielski
3 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nadal niebezpiecznie na ul. Chylońskiej w Gdyni
Korki na ul. Chylońskiej są nawet po godzinach szczytu. Korki na ul. Chylońskiej są nawet po godzinach szczytu.

Wiosną wreszcie rozpocznie się przebudowa skrzyżowania ul. Chylońskiej i Północnej w Gdyni. Odkładana od czterech lat inwestycja będzie kosztować 2,3 mln zł i ma być receptą na coraz większe korki w Chyloni i Cisowej.



Czy budowa nowych pasów do skrętu zniweluje korki na tym skrzyżowaniu?

Na skrzyżowaniu ulic Chylońskiej i Północnej zobacz na mapie Gdyni korki są codziennością. Ulica Chylońska biegnie wzdłuż trasy SKM pomiędzy Leszczynkami a Cisową, a torowisko można przejechać przejazdem przy ul. Puckiej lub ul. Północnej. To właśnie przejazd w okolicy ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni generuje największe korki.

Po zamknięciu rogatek, kolejka oczekujących samochodów zapełnia nie tylko całą ul. Północną, ale też ul. Chylońską, na której stoją auta, oczekujące na przejazd prze torowisko. Wiosną rozpocznie się jednak wielokrotnie przekładany remont skrzyżowania. Planowany był od ponad czterech lat, a ostatnio odwołany został w maju. Trwał bowiem wtedy także remont Estakady Kwiatkowskiego.

- Spowodowało to zwiększenie ruchu na ul. Chylońskiej, bo część kierowców wybrała właśnie tę trasę, by ominąć korki. Rozpoczęcie tam remontu w tym samym czasie spowodowałoby totalny paraliż. Dlatego woleliśmy poczekać na zakończenie prac - mówi wiceprezydent Gdyni, Marek Stępa.

Po przebudowie przed skrzyżowaniem powstaną dodatkowe pasy o długości 150 i 180 metrów, które umożliwią samochodom skręcającym z ul. Chylońskiej oczekiwanie na otwarcie szlabanów, bez blokowania ruchu na głównej drodze. Przeszkadza to nie tylko kierowcom samochodów osobowych, ale też trolejbusom, którą przez korki na tym skrzyżowaniu regularnie notują kilkuminutowe opóźnienia.

Opinie (83) 1 zablokowana

  • Tunel taki jak w Wejherowie (7)

    Tunel pod torami kolejowymi załatwi sprawę raz na zawsze.
    SKM i inne pociągi dalej będą często jeździć więc to co teraz będzie robione to tymczasowe rozwiązanie.

    • 164 1

    • Tylko tunel (1)

      Postoje jeszcze trzy lata w korkach niech oni tylko wybuduja w koncu tam tunel.

      • 21 0

      • Po co tam teraz tunel :) ?

        Ja wolę postać 5-7 lat az powstanie Obwodnica Północna (z ul. Morskiej przez Rumie do Redy), wraz z tunelem/estakadą od Morskiej do Hutniczej

        • 0 0

    • Fajnie tylko tunel jest bardzo drogi i dosc klopotliwy w budowie - szczegolnie, ze musialby byc taki by TIR sie pod nim zmiescil. Dodatkowo tunel powoduje ograniczenia w kursowaniu pociagow.

      Pewnie kiedys taki tunel powstanie, ale raczej nie w perspektywie kilku lat.

      • 4 12

    • tunel tak, ale nie taki jak w Wejherowie

      Tunel to dobre rozwiązanie, ale tunel wejherowski akurat jest bardzo złym przykładem. Dlaczego? Obiekt w Wejherowie jest przystosowany tylko do przejazdu samochodów osobowych. Nie mieści się w nim karetka pogotowia, nie mówiąc o wozach straży pożarnej czy też pługu w zimie. Poza tym ze względu na nieprzemyślaną konstrukcję regularnie jest zalewany podczas większych opadów deszczu.

      • 21 1

    • Kto da minusa ten pajac

      • 0 7

    • Przedłużenie obwodnicy i raczej wiadukt a nie tunel

      Może kiedyś zrealizują obwodnicę północną a wtedy jak w tytule

      • 2 0

    • j.w.

      jak najbardziej tunel, dodatkowe pasy będą dobre tylko doraźnie

      • 0 0

  • W trójmieście tylko w Gdyni są szlabanty (4)

    to bez sensu

    • 69 15

    • szlabanty

      A może szlabany?

      • 18 0

    • Orunia

      • 14 0

    • Jak to?

      Przy PKP na Orunii Dolnej są i bodaj przy Sandomierskiej. To Gdańsk jak nic.

      • 11 2

    • SZLABANTY?!

      jakie szlabanty? Może słownik Języka Polskiego?

      • 1 0

  • Dodatkowe pasy nic nie dadzą...wiekszosc tych pasów bedzie zajęta przez TIRY
    Szkoda kasy lepiej poczekac i zrobić tunel.

    • 67 1

  • (5)

    ZAWSZE ZASTANAWIA MNIE JEDNA SPRAWA..JAK TO JEST ZE PIERWSZY PRZEJAZD JEST WIECZNIE ZAMKNIĘTY DRUGI CZĘŚCIEJ OTWARY A 3 PRAWIE ZAWSZE FAJNIE PRZEJEZDNY ....PYTAM JAK TO MOZLIWE NA ODCINKU 2 KM? JEDNE TORY...JEDEN POCIĄG....:)

    • 45 2

    • bo na ostatnim gośc gra z nami w rosyjską ruletkę

      jest ryzyko - jest zabawa

      • 11 2

    • bo na pierwszym przejeździe..

      baba dróżniczka podejmuje gościa który przyjeżdża do niej Żukiem, no i jak już przyjedzie to łona nie ma czasu na otwarcie rogatek :)

      • 12 2

    • trzeba co nieco wiedzieć o kolei

      Szlaban na Puckiej jest prawie zawsze zamknięty ze względu na duży ruch pociągów SKM, PR i IC. Przy szlabanie na Północnej odpadają wszystkie pociągi SKM kończące bieg w Gdyni Chyloni co powoduje, że jest częściej otwierany. Szlaban niedaleko po. Gdynia Cisowa jest otwierany z podobną częstotliwością. Może wydawać się, że nieco częściej z powodu, że jest tam ulica jednokierunkowa (kier. z Hutniczej do Chylońskiej)

      • 7 1

    • 2 kilometyr 3 przejazdy i 3 różne natężenia ruchu

      Jak byś był w temacie na temat tras SMK to byś wiedział o czym teraz piszę ;)

      • 1 0

    • pomiędzy 1 a 3 jest stacja chylonia, ot i wszystko

      • 0 0

  • Proponuję administracji miejskiej

    przyjrzeć się pracownikom ktorzy otwierają szlabany. Jestem częstym gościem tego przejazdu i widzę że korek zależy od zmiany która siedzi w budynku. Jedni potrafią otworzyć przejazd na chwilę a inni nie.

    • 52 2

  • (3)

    NAJWIEKSZA TUBA JEST Z DEBILI CO TRĄBIĄ BY SZYBCIEJ OTWORZYĆ!!! HE HE

    • 25 10

    • tuba z Ciebie (2)

      Na przejeździe na ul. Piaskowej jesat wyraźnie napisane "przejazd stale zamknięty, w celu otwarcia szlabanu proszę trąbić"

      • 10 1

      • (1)

        A ja mam zepsuty klakson !!!

        • 0 1

        • to nie powinieneś dostać przeglądu

          • 0 0

  • nie lepiej zaczekać jeszcze troche i zrobić wiadukt albo tunel? przejazd przez tory to zawsze ryzyko, a dróżnik też człowiek i (1)

    wypić czasem musi:-(

    • 40 3

    • mialem na mysli pierwszy przejazd panie tubo!

      • 1 0

  • omijam z daleka ten przejazd

    kiedyś dla zaoszczędzenia wachy stało się pół godziny aż baba łaskawie otworzy, ale teraz czas jest dla mnie cenniejszy i pomykam do Chyloni estakadą.

    • 18 2

  • Trzeba być idiotą !!! (8)

    Panie Stępa !!!- weż pan sie walnij młotkiem w głowe!- co tam dadzą dodatkowe pasy ??? - to może jeszcze lepszy wymysł ?- zbuduj pan dodatkowy parking dla oczekujących na otwarcie szlabanu !!! .Tam problem rozwiąże tylko wiadukt albo tunel !!! . Mieszkańcy i kierowcy ten pański pomysł powinni oprotestować i zablokować - nie dopuścić wogóle do rozpoczęcia tej babraniny !!!{inwestycji!}. Po jasną cholere zostały wyrzucone w błoto pieniądze na kładke nad trasą Różowa ?- czy ktoś policzył ile ludzi z niej na co dzień korzysta?.

    • 92 8

    • (2)

      JESLI CHODZI O KŁADKE TO BARDZO DUŻO LUDZI NIĄ CHODZI..WIEM COS O TYM. A RESZTE POPIERAM.PA

      • 10 4

      • Nie wiem kiedy. (1)

        Co prawda szedłem tamtędy tylko kilka razy, ale na całej długości mijałem 1-2 osoby

        • 2 1

        • spotkasz tam ludzi idących/wracających z meczy na Hali sportowo widowiskowej, którym jest bliżej przez kładkę żeby się dostać do autobusu, dzięki czemu nie muszą iść w strone wzgórza, a niektórzy z nich przechodzili przez tory. więc akurat kładka jest dobra.
          Fakt, faktem na ulicy chylońskiej przydałby się wiadukt albo tunel. moze lepiej troche poczekac az beda pieniadze? bo inaczej trzeba zrobic oddzielny pas na calej dlugosci chylonskiej.

          • 5 1

    • tylko wiadukt albo tunel !!! (1)

      no OK, tylko jeszcze dodaj skąd na to kasa?

      • 2 7

      • 100 mln z Babich Dołów?

        • 7 4

    • Kładka kilku ludzi dziennie przechodzi ... (1)

      ale zrobiono i wydano na nią sporo pieniędzy , kładka wygląda jak główny ciąg komunikacyjny do sporego dworca. Wystarczyła delikatna kładeczka a na tunel wystarczyło by kasy. Mogą też sprzedać prawa do nazwy halki sportowej , stadionu itp z tego kilkanaście mln by było - tak się robi wszędzie na świecie !!!

      • 1 2

      • ...

        To znaczy gdzie konkretnie się tak robi, że buduje się małe kładeczki, żeby mieć na tunel?

        • 2 0

    • ...

      No ile Rysiu korzysta?
      Bo coś mi się wydaje, że nie masz bladego pojęcia. Tak tylko wpadłeś popitolić na forum bez znajomości sprawy.

      Niby w ten sposób nie odbiegasz od znaczącej części naszego społeczeństwa ale to nie znaczy, że nie wychodzisz na prostaka.

      • 0 2

  • Pewnie postawią kolejne światła i skutek będzie taki, że korki będa większe niz przed remontem - podobnie jak na nowym węźle Wzgórze.
    Tam jedyne rozwiązanie to tunel ! ! Ale takie inwestycje w tym kraju to s-f. Łatwiej postawić kolejne światła.

    • 31 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane